X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 19/09-10 10:33 
Af en eller anden mystisk grund sagde en penge automat igår at jeg havde trykket min kode ind forkert 3 gange. Og nu er mit kort så lukket :-( Nogen der ved om man skulle kunne åbne det igen online fra sin NetBank?

Jeg har Sydbank.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/09-10 12:44 
Det bør du kunne, jeg kan ihvertfald med Danske netbank.
nerosnerosSkrevet 19/09-10 15:08 
Det vil jeg også mene men nu har jeg siddet ret længe for at prøve at finde det uden held?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/09-10 15:12, rettet 19/09-10 15:19 
Edit: jeg overså du allerede havde skrevet hvilken bank :p, har ingen anelse om sydbank.

Der må være en oversigt over de kort du har osv, der bør du kunne gøre det.
nerosnerosSkrevet 19/09-10 15:26 
Ja jeg giver op! Den slags fine service har Sydbank ihvertfald ikke? :-(
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/09-10 15:34, rettet 19/09-10 15:36 
Har du prøvet at ringe til PBS? Dem kan man ringe til for at få sit kort spæret 24/7 så mon ikke også de kan åbne det igen.
nerosnerosSkrevet 19/09-10 15:45 
Jeg ringer bare til sydbank imorgen..
Bashful Neophyte
Captain NCaptain NSkrevet 19/09-10 20:41 
Nogen der kender nogle gode Danske/Skandinaviske online butikker hvor man kan forudbestille spil fra?

Kriteriet er at de skal tage imod Paypal.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/09-10 21:07 
Kan ikke se mine kontakter i MSN og mine kontakter ser mig som offline, hjææælp!!
Hoid to colony C05 where the computer is...
GilucGilucSkrevet 19/09-10 23:51 
KroeboCop - Jeg har haft samme problem. Har du genstartet Messenger og/eller din computer? Hvis ja, og det stadig ikke virker, afinstaller Messenger og installer det igen.
Captain N>
Nogen der kender nogle gode Danske/Skandinaviske online butikker hvor man kan forudbestille spil fra?

Kriteriet er at de skal tage imod Paypal.
Nogen speciel grund til at det skal være danske/skandinaviske online butikker? Og hvorfor lige PayPal? Sorry hvis det ikke er relevant, og du absolut vil have det sådan, synes bare det er lidt mærkeligt - mest det sidste.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/09-10 10:52 
Jeg har både repareret det og installeret det igen og det virkede ikke :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 20/09-10 11:14 
Kilroy>

Spademans lektikon ;)

Tak for svaret! Morer mig voldsomt over de tossede artikler.
[inspirational quote here]
Alf81Alf81Skrevet 21/09-10 16:18 
Hvordan indstiller man sin googlekonto til kun at vise 10 billeder pr side, ligesom med netsøgninger?
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 21/09-10 20:30 
Er der nogen som ved hvor man kan købe billige telefonkort, (omkring 25-75kr) bare til alm brug i Danmark.
Det er bare til en ekstra telefon som jeg vil låne ud..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 21/09-10 20:38 
Nogen der ved hvordan man omgår Steams regionslås? Jeg skal anmelde Civ V, men kan ikke registrere spillet endnu. Det er ude i USA, så jeg har prøvet med en VPN, som virker hvis man har fået spillet registreret, men jeg når aldrig gennem registreringen...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 21/09-10 20:50 
solid snake>
Er der nogen som ved hvor man kan købe billige telefonkort, (omkring 25-75kr) bare til alm brug i Danmark.
Det er bare til en ekstra telefon som jeg vil låne ud..

Få fat i et CBB kort. De kan købes for næsten ingenting i en Telekæden butik og har en del lavere takst end andre taletids kort. 0,69kr hvor de fleste taletid er 2,25kr.
GilucGilucSkrevet 21/09-10 20:55 
KroeboCop>
Jeg har både repareret det og installeret det igen og det virkede ikke :=C
Ærgeligt! Så ved jeg desværre ikke hvad du kan gøre...

Alf81>
Hvordan indstiller man sin googlekonto til kun at vise 10 billeder pr side, ligesom med netsøgninger?
Så vidt jeg ved, kan det ikke lade sig gøre. Hvorfor vil du egentlig gøre det?
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
Alf81Alf81Skrevet 21/09-10 21:01 
Jeg har anskaffet mig sådan en mini pc til skolearbejde og den har det en smule hårdt med at skulle loade alle "50" sider på én gang.
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 21/09-10 22:05 
Greaseball>
Få fat i et CBB kort. De kan købes for næsten ingenting i en Telekæden butik og har en del lavere takst end andre taletids kort. 0,69kr hvor de fleste taletid er 2,25kr.


Tak det vil jeg da lige undersøge :-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
GilucGilucSkrevet 21/09-10 22:47, rettet 21/09-10 22:47 
Alf81>
Jeg har anskaffet mig sådan en mini pc til skolearbejde og den har det en smule hårdt med at skulle loade alle "50" sider på én gang.
Oh. Ja det kan jeg selvfølgelig godt se, er et problem. Du kan eventuelt helt slå billedvisning fra, på internettet. Det er desværre det eneste forslag jeg har.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
SumezSumezSkrevet 21/09-10 22:55 
Så får man ikke så meget ud af en billedsøgning? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 22/09-10 20:48 
Greaseball tak for hjælpen :O)
Nu fik jeg et taletidskort til 1kr :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
GreaseballGreaseballSkrevet 22/09-10 21:31 
Var så lidt ^^
De koster ikke en kuk og smider 25kr ind på dem hver månded indtil man har fået 600,- XD
Vi giver dem som regl væk til torve dage og sådan. Folk elsker gratis ting ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 23/09-10 11:46 
Okay - her er et måske meget dumt spørgsmål:

Jeg har læst mig til, at man kan overføre mine cd'er, som jeg har fået lagt ind i Windows Media Player, til en mp3-afspiller. Men hvor meget fylder et enkelt album (eks. 10 numre af 4 minutters varighed), når det er blevet konverteret til mp3 og lagt ind på afspilleren. De mindste afspillere, jeg har set til salg, har 2 GB hukommelse. Er det meget eller lidt?
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 11:51 
Alt efter kvaliteten fylder et nummer mellem 3-10 megabyte, og så kan du jo selv lægge 10 og 10 sammen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/09-10 11:57 
Ja, med en "standard" lydkvalitet er der cirka 1 minut i 1 megabyte mp3... så 2GB giver altså op mod 2000 minutters musik.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/09-10 11:59 
Hvis man brugte en bovlam krøbling som Steve Rogers til Super Soldier-projektet, hvad ville der så ske, hvis man i stedet tog en toptrænet atlet og gav ham samme behandling? Ville slutresultatet ikke være meget bedre end Captain Americas niveau? (Måske har det allerede været genstand for en story arc, men i så fald har jeg ikke læst den)
SumezSumezSkrevet 23/09-10 12:02 
De fylder det samme på afspilleren som det gør på din computer, så du kan jo se hvor meget det fylder der. Men afhængigt af kvaliteten kan de typisk fylde mellem 60 og 200 megabytes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 12:31 
Hyakotake>
Hvis man brugte en bovlam krøbling som Steve Rogers til Super Soldier-projektet, hvad ville der så ske, hvis man i stedet tog en toptrænet atlet og gav ham samme behandling? Ville slutresultatet ikke være meget bedre end Captain Americas niveau? (Måske har det allerede været genstand for en story arc, men i så fald har jeg ikke læst den)

Er der ikke noget med at Schteve var optimalt til det der Super Soldier-noget, og at der var andre før ham, der ikke var så heldige?

Jeg mener at i Ultimate-universet, der er Hulk en videre-udvikling af Super Soldier-serummet, og han må næsten være et svagere udgangspunkt end Rogers var. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 23/09-10 13:34 
Tak for svarene! Så blev jeg da så meget klogere.

Sumez>
De fylder det samme på afspilleren som det gør på din computer, så du kan jo se hvor meget det fylder der. Men afhængigt af kvaliteten kan de typisk fylde mellem 60 og 200 megabytes.

Jeg troede faktisk, at der blev foretaget en form for mp3-konvertering med medfølgende komprimering af numrenes megabytestørrelse. Hvis det bare er et 1:1-forhold mellem sangenes størrelse på pc'en og på afspilleren, så er det vist meget simpelt.
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/09-10 13:57, rettet 23/09-10 14:03 
Du kan også finde MP3-encodere, som kan lave filer med variabel bitrate (feks. programmet LAME). Dvs. at passager i musikken med stilhed næsten igenting fylder, mens passager med mange instrumenter og mange stemmer fylder meget (bliver kodet med høj bitrate). Så er det straks sværere at spå om filstørrelsen. Men Windows Media Player kan vist kun(?) encode med en fast bitrate, så du kan godt gå ud fra, det er et 1:1 forhold :)

EDIT: Det er så først nu, jeg overhovedet har fattet, hvad det var du spurgte om. Ja, filerne på din harddisk bliver bare smidt direkte over på MP3-afspilleren (Hvis WMP har lavet filerne).
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 23/09-10 19:21 
Her er et lidt mere teknisk spørgsmål.

Jeg har en TV optagelse på dansk men som har et meget skidt billede.

Jeg kunne godt tænke mig at overspille billedet med et amerikansk klip hvor billedet er bedre og så beholde lyden.

Jeg har bare det problem at de ikke matcher i deres timeline. De er fuldstændig de samme klip men den amerikanske er en smule længere af en eller anden grund. Jeg har prøvet at masse klippet sammen men der er hele tiden en lille forskel så lyden ikke matcher helt.

Nogen der har nogle tips?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
HeroldHeroldSkrevet 23/09-10 19:27 
Er det ikke NTSC vs. PAL der er problemet?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Captain NCaptain NSkrevet 23/09-10 19:28 
Det vil jeg sige jo. Men ved ikke helt hvordan jeg håndterer det.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/09-10 19:41 
Det er fordi amerikansk standard kører 29.97fps hvilket i virkeligheden er 23.976 med 2:3 pulldown (se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine#2:3_pulldown ), hvor et europæisk standard kører 25fps.
Når man konverterer fra NTSC til PAL laver man et 4% speed-up så frameraten passer, og derfor går lyden lidt hurtigere.

Så for at få lyden til at passe, skal du sænke hastigheden på lyden alene med 4%. Forsøg dig frem, det kan være du er nødt til at justere med nogle 0.1% op/ned.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Captain NCaptain NSkrevet 23/09-10 19:51 
Det er noget mærkeligt noget med alt det der PAL og NTSC men har prøvet det du siger men uanset hvordan jeg skruer det sammen matcher lyden aldrig fra start til slut. Den passer måske nogenlunde i de første 3-5 minutter men når man f.eks er 15 minutter ind så er lyden forskudt med et helt sekund og jeg kan ikke finde årsagen.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/09-10 20:46 
Så prøv med mere end 4%.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SaftenSaftenSkrevet 23/09-10 21:03 
Er det muligt at skrumpe "pre-shrunk" t-shirts, ved f. eks. at køre det igennem en heftig kogevask og/eller tøretumbling?
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
dchangdchangSkrevet 23/09-10 22:04 
Ja lidt kan man godt, har jeg gjort før.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Captain NCaptain NSkrevet 24/09-10 15:19 
CenobiteDK>
Så prøv med mere end 4%.

Har jeg også prøvet. Uanset hvad passer det bare ikke hele vejen.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-10 20:06 
Min XRGB-3 stod mere eller mindre af i sidste uge. Det var noget rigtig lort for jeg gider ikke rigtig spille Saturn eller MegaDrive uden scanlines.

Nå, men jeg sendte firmaet i Japan der står bag en email hvor jeg forklarede problemet og fik en email tilbage i dag. Han foreslår at jeg udskifter to elektrolytter i strømforsyningen der sikkert er defekte. Super fedt hvis problemet ikke er større :)

Han skriver:

Please try the exchange of capacitors if you have the technology. Two capacitors of 16V 1000uF low ESR are necessary.

Er det dem her?

http://elsupply.dk/?Gid=650&VNr=212D4102
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/09-10 20:48 
De sku' nok ku' bruges, ja :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-10 22:35 
Hvorfor siger de fleste laukage og ikke lagkage?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/09-10 23:57, rettet 27/09-10 23:57 
Jeg har aldrig hørt nogen udtale det som andet end 'laukage'?
På samme måde som at slagskib altid udtales 'slauskib' :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/09-10 01:45 
Der masser af tilfælde på 'jysk' hvor 'lag' udtalen bliver til 'lau'.

At sjællænderne så også gør det i dette tilfælde beviser bare hvor dumme og dobbeltmoralske de er med hensyn til sproget :P
SumezSumezSkrevet 28/09-10 08:05, rettet 28/09-10 08:06 
Det er sådan ord som "lag" og "slag" bruges i sammensatte ord. Du siger jo heller ikke at man er "Ba'-klog", eller "Da'-gry".
Jeg troede faktisk at det med at udtale det som "lah'-kah'" var en jysk/fynsk ting. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 28/09-10 11:53 
Ja, lau, slau osv. i sammensatte ord er den korrekte udtale.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/09-10 12:40 
Øvkay :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 28/09-10 13:00, rettet 28/09-10 13:01 
Kan det være rigtigt jeg skal give 36 kr. for en halv liter Isopropylalkohol i matas, findes der ikke et billigere sted ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
NaieraNaieraSkrevet 28/09-10 13:23 
Kan det ikke være ligemeget om den koster 36,- eller 18,-? Det er vel ikke noget du bruger flere liter af om måneden?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig