X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Reply
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme"... Se hele indlægget
The medium is the message.
Reply
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/01-17 20:26 
Min go-to for alt den slags ting plejer at være av-cables. Ikke at jeg rigtig undersøger markedet, men når jeg kommer forbi en el-giganten og skal bruge et hurtigt HDMI kabel eller noget andet halløj, bliver jeg altid chokeret over prisen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-17 21:14 
Du tænker på watt. Hele pointen er at den skal outputte 100-110V ;)

100W er dog langt mere end rigeligt for en Dreamcast :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 21/01-17 01:04 
Ja hovsa watt, men jeg ved ikke hvad der gik galt, Dream Casten lugtede lidt svedent, også kunne den ikke tænde igen.

Jeg går ud fra, at det blot er omformeren der er stået af.

Jeg har brugt den flere gange før, uden problemer.

Hvor køber man evt en ny en henne?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 01:17, rettet 21/01-17 01:17 
Hvis det er Dreamcasten der lugter grimt, så er det Dreamcasten der er stået af. Ikke din stepdown converter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 21/01-17 01:35 
Åh nej... :-( argggggg
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 01:37 
Forhåbentlig er skaden begrænset til strømforsyningen, den er trods alt nem at udskifte :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 21/01-17 01:57 
Det ved jeg desværre ikke noget om, det er måske nemt og finde noget om på nettet? :)
Hvor evt?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Mes1983Mes1983Skrevet 21/01-17 08:07 
Jeg købte en pal strømforsyning til min US dreamcast på http://gamedoctorhk.com/index.php?main_page=index&cPath=72_2_20

Men de lader ikke til at have flere på lager lige pt. Det er utroligt nemt at skifte. Åben dreamcast, tag gammel psu ud, sæt ny i og skru dreamcast sammen igen. Alternativt kan man måske holde øje med ebay UK eller de. Og se om der skulle være en billig EU model til salg. Så er det bare at tage psu fra den.
Mes1983Mes1983Skrevet 21/01-17 08:25 
Alternativt har jeg vist den gamle Us 110v psu til at ligge. Hvis det viser sig at din originale psu er brændt af.
solid snakesolid snakeSkrevet 21/01-17 09:11 
Det tyder på det er den, Dream Casten er helt død idag, og lugter lidt svedent. :-/

Hvad skal du evt have for den gamle psu?

Man kan sikkert finde en video på YouTube om det. Så det må jeg lige prøve. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Mes1983Mes1983Skrevet 21/01-17 22:10 
Hvis jeg kan finde den, så må du få den. Jeg kigger lige kontoret igennem i morgen ;-)
solid snakesolid snakeSkrevet 21/01-17 23:03 
Wiii fedt, det må vi se på. :-D jeg kan se der er flere videoer på youtube omkring, hvordan man skifter Psuen.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-17 23:55, rettet 21/01-17 23:55 
Det er seks skruer og et stik du skal løsne. Det burde du nok kunne overskue uden at se videoer først ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 22/01-17 07:53 
Ja hvis man har forstand på det. Jeg har aldrig skilt en Dream Cast ad før, så jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle kigge efter.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 25/01-17 19:56 
Mes1983>
Hvis jeg kan finde den, så må du få den. Jeg kigger lige kontoret igennem i morgen ;-)

Fandt du den? :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Mes1983Mes1983Skrevet 26/01-17 19:33 
Nu har jeg endelig fået tid til at kigge i gemmerne, og jo jeg har fundet den!
solid snakesolid snakeSkrevet 26/01-17 21:45 
Fedt du må lige sige, hvor meget det koster og sende den, så betaler jeg gerne. :-) smid evt en besked med detaljer
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ElgenElgenSkrevet 16/02-17 09:31, rettet 16/02-17 09:32 
Er det muligt at få et RGB-signal (fx SCART-stik) ud af en PS4 eller XBoxOne, så de kan sættes til et rigtigt (CRT) fjernsyn? Vel at mærke UDEN brug af underlige 3.-partsdimser...
Nu da ResidenteVil er udkommet, tænker jeg at man kunne overveje een af disse nymodens konsoller...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 16/02-17 09:36, rettet 16/02-17 09:36 
^ Nej.

HD og HDMI only.
j/k
ElgenElgenSkrevet 16/02-17 10:30 
Nedtur! }:-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-17 13:43 
Du vil sandsynligvis have ekstremt svært ved af læse teksterne i spil hvis du skal nedskalere til så lave opløsninger. Desuden tror jeg aldrig jeg har set andet end HDMI til composhite løsninger som vil gøre dette endnu være. Der er heller ingen spil der kører 4:3 så du ville ende med et sammenmost billede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 22/02-17 10:38 
Vil US PS4 spil (fysiske discs) køre på en EU PS4?

Og hvad mht til software updates? (Ikke DLC extras) Kræver det US account?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-17 11:31 
Ja og nej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 22/02-17 12:59 
Jeg har set en film for cirka 20-25år siden, jeg kan ikke huske om folk blev forgiftet eller hypnotiseret, også skete der det, at de hallucinerede og så forskellige dyr eller monster eller hvad det nu var, og begik selvmord.

Jeg husker en scene, hvor en mand kører galt i en bil, efter han havde været udsat for dette.
Desværre ikke mere end dette. Hverken personer der spillede med eller noget andet.

Er der nogen som har et bud på, hvad filmen hedder?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 22/02-17 13:03 
Jacob's Ladder måske?
SumezSumezSkrevet 22/02-17 13:11 
Der er vist ikke nogen der gør selvmord i Jacob's Ladder :) Fantastisk film, ellers.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 22/02-17 13:15 
Young Sherlock Holmes.....? nå nej, ingen biler...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 22/02-17 13:28 
Lyder godt nok som The Happening, men den er fra 2008 :)
j/k
JmogJmogSkrevet 22/02-17 14:03 
millennium>
Vil US PS4 spil (fysiske discs) køre på en EU PS4?

Reelt, der findes ikke EU PS4 maskiner. Det hele handler om konti. Alle konti på en maskine kan spille alle installerede spil. Eneste begrænsninger er at man kun kan købe spille DLC hvis det er fra samme region som spillet er.
millenniummillenniumSkrevet 22/02-17 14:25 
Tak, jeg var heller ikke så interesseret i DLC men hvorvidt updates automatisk installeres på en EU profil..
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 22/02-17 15:57 
Det gør de. Uanset hvem der er logget ind, så opdaterer spillene sig selv så længe de har været i brug indenfor x.

Jeg ved ikke lige hvad x er, men jeg har bemærket at spil jeg ikke har rørt i flere måneder, først opdaterede sig selv, da jeg prøvede at starte dem igen.
millenniummillenniumSkrevet 22/02-17 21:05 
Takker. Også godt at vide når jeg skal til NY til sommer. :D
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 23/02-17 00:03 
Det er desværre ikke nogle af de nævnte titler, jeg mener den blev vist på DR1.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 23/02-17 12:30 
Hvor køber folk antistatiske poser (ESD bag) eller bobleplastic (altså det blå eller lyserøde)?
Det er en ting der burde være så billigt at jeg ikke gider betale forsendelse for det, og gerne vil kunne købe i mså mængder, men husker ikke at have set det i nogen fysiske butikker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/02-17 12:55, rettet 23/02-17 12:56 
Du kan købe den slags billigt fra Kina via eBay. Ulempen er ventetiden da der godt kan gå 4-5 uger at nå frem.

F.eks.:
http://www.ebay.co.uk/itm/Antistatic-Metallic-Conductive-Shielding-Bag-Shielded-Memory-Protection-Storage-/251531051791
SumezSumezSkrevet 23/02-17 12:56, rettet 23/02-17 12:58 
Og det var så en engelsk sælger :P
edit: og kun poser så små at du aldrig får presset et arkade PCB ned i en :P

Men jeg kigger på eBay. Havde håbet på en fysisk butik i Danmark, men så heldig er man nok ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/02-17 13:07 
Linket var et eksempel efter en hurtig søgning, mon ikke der er nogen der også større poser....
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-17 14:47, rettet 23/02-17 14:51 
Elfa har lidt forskelligt at vælge imellem:
http://www.elfadistrelec.dk/da/vaerktoj-maleudstyr/vaerktoj/esd-sikkerhedsprodukter/esd-emballage/c/cat-DC-95522

Du skal bare være opmærksom på, at det lyserøde plast ikke beskytter mod ESD, men derimod forhindrer opbygning af statisk ladning. Derfor er de lyserøde poser og bobleplast kun praktiske at bruge, når et PCB skal transporteres eller sendes med posten, da det er der, ting gnider mod hinanden.

De metalliserede poser beskytter mod ESD, så de er bedst at bruge til opbevaring.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/02-17 14:58 
Er der slet ikke nogen muligheder der ikke involverer bulk-salg via postordre? :P

Sumez>
Det er en ting der burde være så billigt at jeg ikke gider betale forsendelse for det, og gerne vil kunne købe i mså mængder
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-17 16:14, rettet 23/02-17 16:20 
Sandsynligvis ikke. Specielt ikke når der er tale om print i den størrelse.

Går ud fra, at du har været et smut forbi Elextra?

Sidst jeg købte nogle, var det på arcadeshoppen.dk


Nu har de også kasser :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/02-17 16:48 
Åh ikke dårligt med de kasser! :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/03-17 09:18, rettet 01/03-17 09:19 
Apropros opbevaring af arkadespil -
Måske i overkanten til store oldschool dobbelt-lag PCB'er, men til de små hyggelige boards, ville det så være realistisk at lave cartridge shells til dem med en 3D printer?
Jeg tænker en CPS2- eller MVS-agtig solid plasticskal med riller til udluftning og fire skruehuller placeret der hvor man normalt ville påsætte PCB-fødder.

Jeg ved intet om 3D printing, og nogen skulle selvfølgelig designe dem først, men er "byggekvaliteten" solid nok, og er det overhovedet "lønsomt" i forhold til materialeomkostninger osv? Jeg tænker at de gængse "forbrugerprintere", også må have en begrænsning i hvor store ting de kan printe ad gangen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/03-17 10:02 
KillerBean2>
Sandsynligvis ikke. Specielt ikke når der er tale om print i den størrelse.

Går ud fra, at du har været et smut forbi Elextra?

Sidst jeg købte nogle, var det på arcadeshoppen.dk

Det var faktisk lige hvad jeg stod og ledte efter. Tak for tippet! :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/03-17 17:01 
Sumez>
men er "byggekvaliteten" solid nok,

Hvis det er printet ordentligt, er svaret helt klart ja. Specielt, hvis du også bruger noget ordentligt filament.

Sumez>
og er det overhovedet "lønsomt" i forhold til materialeomkostninger osv?

Der er svaret så nok... næppe. Store ting tager rigtig, rigtig.. rigtig lang tid at printe. Et bedre alternativ ville nok være vakuumformning.

Sumez>
Jeg tænker at de gængse "forbrugerprintere", også må have en begrænsning i hvor store ting de kan printe ad gangen?

Jep, jeg har lige bestilt mig et Prusa i3 MK2 kit (min første 3D-printer), og på trods af at den har en rimelig størrelse, kan den max printe noget i retningen af 20x20x20cm.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-17 17:02 
Sejt! Hvad måtte du give? Og hvorfor valgte du lige dén? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/03-17 17:05 
Ca. 5,5K

Det lader bare til at være den model, alle anbefaler. Hvilket så også betyder, at der er 7 ugers leveringtid... av.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-17 17:27 
Okay det var alligevel en slat mere end jeg forestillede mig. Tænker at de ekstra penge må være givet godt ud så :)

Jeg venter selv et stykke tid med at anskaffe mig en. Synes der længe har været enorm stor udvikling indenfor dem.

Hvad koster en rulle fillament til sådan en?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/03-17 17:32 
Nu hvor i har teknologien og know-how, var det ikke snart på tide at i slog jer sammen om at lave Dreamcast 2?
SumezSumezSkrevet 01/03-17 20:11, rettet 01/03-17 20:12 
En dreamcast 2 i 20x20x20 som tager meget meget længe at printe

(tak for svaret kb2! Jeg opgiver hermed tanken)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/03-17 21:40 
Konsolkongen>
Hvad koster en rulle fillament til sådan en?

Normal PLA og ABS koster noget retningen af 150kr for et kilo, men det bliver straks mere pebret, hvis man vil printe med sjovere slags plast. Jeg har udset mig noget, der hedder NinjaTek Cheetah, men det er godt nok ubehageligt dyrt :/

Darkbeat>
Nu hvor i har teknologien og know-how, var det ikke snart på tide at i slog jer sammen om at lave Dreamcast 2?

Havde helt glemt Drømmekarsten 2. Jeg må lige får ordnet det i weekenden.
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Username
Password
Remember me