X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'982 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 28/09-08 08:48 
Okay tak :o)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 05/10-08 13:51 
Hvorfor begynder ens fod at sove?
Og kan man vække den med et vækkeur? :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 05/10-08 16:41 
Sove? Der sker to ting. Når blodet løber væk fra foden, taber man langsomt følelsen i den. Sikkert fordi nervebanerne har brug for blod for at fungere.

Når blodet løber tilbage igen, går nervebanerne helt agurk, hvilket medfører den ubehagelige prikken og nogle gange "fuck-rør-den-ikke-dit-svin!"-fornemmelse.
HeroldHeroldSkrevet 05/10-08 17:45 
Er det den medicinske betegnelse? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 05/10-08 18:43 
Det er jeg helt overbevist om at det må være ;-)
solid snakesolid snakeSkrevet 05/10-08 19:06 
Jmog>
"fuck-rør-den-ikke-dit-svin!"-fornemmelse.

Sjov betegnelse.. ;-D he he
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
McBrainMcBrainSkrevet 05/10-08 20:13, rettet 05/10-08 20:13 
Jmog>
Når blodet løber tilbage igen, går nervebanerne helt agurk, hvilket medfører den ubehagelige prikken og nogle gange "fuck-rør-den-ikke-dit-svin!"-fornemmelse.

Sjovt, det sagde hun også igår.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
solid snakesolid snakeSkrevet 07/10-08 21:13 
Hvorfor er det altid høje kvinder der bruger højhælet sko,
og ikke de små kvinder?
Det burde da være modsat..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/10-08 21:33 
Ja og hvorfor går de så langsomt i dem? Det er jo som at gå ned af bakke hele tiden.
WehnerWehnerSkrevet 07/10-08 21:36 
Fordi lave piger er kede af deres små hobbitben og derfor ikke vil give dem ekstra opmærksomhed, mens høje piger vil have endnu mere fokus på deres lange ben.

Geri Halliwell viser i Wannabe, hvorfor piger går langsomt i hæle.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 07/10-08 21:41 
Ja du har nok ret... Det lyder meget sandsynligt..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 10/10-08 15:58 
Hvis man skylder penge i banken, og den går konkurs slipper man så for at betale dem tilbage?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
fumfumSkrevet 10/10-08 15:58 
Nope.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
solid snakesolid snakeSkrevet 10/10-08 17:25 
Det mente jeg heller ikke, det var lige min kammerat der spurgte, også blev jeg lige lidt usikker på svaret..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WonderboyWonderboySkrevet 10/10-08 18:33 
Hvad dato er det rigtigt Halloween i USA?.
I love monster land
fumfumSkrevet 10/10-08 18:45 
Næste fredag.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
ElgenElgenSkrevet 12/10-08 18:15 
Er det ikke korrekt at ens søsters mand er en 'svoger' mens ens kones bror er en 'svigerbroder'?
Jeg hører mange også bruge betegnelsen 'svoger' om sidstnævnte, men det må da være forkert!
Argumentet går som følger:
Ens kones far er en sviger far, ens kones mor er en svigermor; generelt kan man sige at ens kones <indsæt selv noget> er ens sviger<indsæt selv noget>.
Altså ens kones bror er en svigerbror.

Jeg kalder også konsekvent min kones to svogre for mine svigersvogre (efter samme devise).

Men hvad synes I?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/10-08 23:19, rettet 12/10-08 23:20 
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror at "svigerbror" er en fornorskning. Det normale danske ord lader til at være "svoger" i alle tilfælde (måske lidt i stil engelsk "cousin" som ikke tager hensyn til køn, men er en fællesbetegnelse for både "fætter" og "kusine").

(EDIT: ...og på samme måde, som vi normalt ikke siger hverken "morbror" eller "farbror", men bare "onkel")

Svoger
ElgenElgenSkrevet 13/10-08 07:52, rettet 13/10-08 07:52 
Hyakotake>
(EDIT: ...og på samme måde, som vi normalt ikke siger hverken "morbror" eller "farbror", men bare "onkel")

Øh, vi?
Sådan har det vist aldrig været på dansk....};-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 13/10-08 10:35 
Elgen>
Er det ikke korrekt at ens søsters mand er en 'svoger' mens ens kones bror er en 'svigerbroder'?
Jeg hører mange også bruge betegnelsen 'svoger' om sidstnævnte, men det må da være forkert!

Faktisk ikke. Du går lidt for meget i detaljer, og det er der filmen knækker. En svoger/svigerinde er en "søskende" man har fået via et ægteskab. Om det er en selv eller en bror/søster der er blevet gift er irrelevant.

Altså, du har "på en måde" ret, for svoger er reelt en sammentrækning af "svigerbroder". Jeg tror dog vi skal RET mange år tilbage, før det var accepteret som korrekt udtryk.

Så du har sproghistorisk ret, men ikke nutidigt ret :-D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/10-08 10:41 
Elgen, hvis du kan sige "svigerbror", så kan jeg vel også bruge "morbror" i ny og næ :-)
HeroldHeroldSkrevet 13/10-08 10:57 
Jeg har aldrig forstået hvornår man skelner mellem farbror/faster/moster/osv og onkel(tante - men det gør man måske heller ikke?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 13/10-08 11:17, rettet 13/10-08 11:18 
Onkel/tante dækker både personer af blod (farbror/faster/moster/morbror) og personer der er gift ind i familien :)
JmogJmogSkrevet 13/10-08 11:19, rettet 13/10-08 11:20 
Herold>
Jeg har aldrig forstået hvornår man skelner mellem farbror/faster/moster/osv og onkel(tante - men det gør man måske heller ikke?

Joda. Onkel/tante er den som du ikke er blodsbeslægtet med.

Din fasters/mosters mand er din onkel.
Din farbrors/morbrors kone er din tante.

Men i folkemunde bruger mange konsekvent onkel istedet for farbror/morbror. Af en eller anden grund har faster/moster holdt ved og er langt mere normalt at bruge end tante (medmindre det ER en tante).

I min familie har vi f.eks. altid kaldt min fars bror for onkel.
SumezSumezSkrevet 13/10-08 11:39 
Onkel/tante er generelt alle personer, i din familie, der er én generation over dig. Dækker altså også grandonkler, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 18/10-08 18:48, rettet 18/10-08 18:48 
Kan man bruge sin Xbox360 wireless adaptor som trådløs netkort på en helt alm. IBM-compatible (som det vist hed i gamle dage) PC (fx. Windows XP eller Vista eller Linux).
(Naturligvis vha. een eller anden driver).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 21/10-08 00:58 
Jeg forstår ikke helt dette vildskab...

Der er mange svar, men hvad gælder?

Denne slags:

http://www.helle-hirtshals.dk/
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 21/10-08 22:36 
Hvor mange dvder skal der til før det er en stor film samling?

svaret er...... Tjek selv
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 22:49 
LOL... det er da HELT vildt!!

Hele 12 film og med klassikere som Catwoman og Naked Space imellem... hvor skal man dog finde pladsen?
WonderboyWonderboySkrevet 21/10-08 23:10 
Man blive da nok nød til få lavet en tilbygning så man har plades til dem, med sådan en stor samling. Smil.
I love monster land
solid snakesolid snakeSkrevet 24/10-08 03:03 
Jeg kom tilfældigvis til at kigge på Guitar Hero til Ps2, og opdager at aldersgrænsen er 12år....
Så tænkte jeg bare hvorfor?

Må de unge mennesker ikke lære lidt heavy musik og kende, eller hvad er begrundelsen for den aldersgrænse?

Kan de komme til at tale grimt, af at spille Guitar Hero, eller er de bange for at de unge mennesker bliver et musik idol i alt for tidlig en alder?

Det er da for åndssvagt, jeg gad nok vide, hvem der har bestemt at aldersgrænsen skulle være 12år.. Det er sikkert nok noget som blev bestemt lige op til fyraften på en fredag.. Også kunne det desværre ikke rettes igen.. :-D
Doh....!!
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Alf81Alf81Skrevet 24/10-08 08:17 
Teksterne?
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 24/10-08 08:43 
Lars Umlaut er ikke for børn!
solid snakesolid snakeSkrevet 24/10-08 15:53 
Ja okay, men jeg synes nu ikke det er noget man kan tage skade af, i forhold til når nogle børn ser tv-avisen. Fordi børn skal da også vide hvad der sker i verdenen..
Men ja det er nok en smagssag.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/10-08 19:16 
Er Lars Umlaut med i tv-avisen? Så skal jeg vist til at se den noget oftere!
XiwanaXiwanaSkrevet 24/10-08 20:39, rettet 24/10-08 20:40 
Kan en Bluray-afspiller afspille normale DVD-film?

Hvis ja, er der da en tydelig forskel, hvordan filmen ser ud, når den afspilles på hhv. en high-end normal DVD-afspiller og en Bluray-afspiller?
[inspirational quote here]
solid snakesolid snakeSkrevet 24/10-08 21:28 
Hyakotake>
Er Lars Umlaut med i tv-avisen? Så skal jeg vist til at se den noget oftere!

Jeg mener bare, børn ser at der er vold og krig i Verden gennem tv-avisen. Og det synes jeg er værre, end en sang uden billeder. Jeg tro ikke det er godt for børn at se den slags ting, selvom det jo er hverdagen en del steder i verdenen. Der er jo ingen nedskreven, aldersgrænse på tv-avisen, men det burde der måske være..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 24/10-08 23:44 
Xiwana>
Kan en Bluray-afspiller afspille normale DVD-film?

Ja, den opskalerer dem til HD.

Hvis ja, er der da en tydelig forskel, hvordan filmen ser ud, når den afspilles på hhv. en high-end normal DVD-afspiller og en Bluray-afspiller?

Altså, hvis BD-afspillerens scaler er lige så god som den i den opskalerende DVD-afspiller, så vil det se lige godt ud. Der er ikke nogen tommelfingerregel om, at den ene har en bedre scaler end den anden, så der kan ikke opstilles noget fast mht. hvad der er bedst til at afspille DVD-film.

Render du rundt med en 500-kroners afspiller fra Føtex tør jeg dog godt love dig, at for eksempel en PS3 vil opskalere bedre.
XiwanaXiwanaSkrevet 25/10-08 09:55 
Tak for svaret.

Jmog>
Render du rundt med en 500-kroners afspiller fra Føtex tør jeg dog godt love dig, at for eksempel en PS3 vil opskalere bedre.

Jeg plejer at benytte min xbox(1) som dvdafspiller, netop fordi mine dvdfilm ser ganske rædselsfulde ud, når de afspilles på mit fladskærmstv af min "500-kroners afspiller fra Føtex" (egl en 700-kroners afspiller fra ElGiganten).

Jeg har længe overvejet at investere i et supergodt scartstik, men hvis PS3'en opskalerer bedre end mine nuværende dvdafspillere nogensinde vil kunne gøre, så kan jeg spare mine penge og vente på, at jeg engang får anskaffet mig en PS3.
[inspirational quote here]
KTCKTCSkrevet 25/10-08 11:15 
Jeg kan anbefale at benytte Xbox 360 (hvis man kan holde larmen ud) og VGA kabel, for den opskalerer faktisk ret godt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 25/10-08 17:13 
Ja, jeg har været vildt imponeret når jeg har set visse af mine dvd'er på X360, og næsten troet det var Blu-Ray :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/10-08 17:20 
Xiwana>
Jeg plejer at benytte min xbox(1) som dvdafspiller,

Den gamle Xbox? Yikes! Så bliver det en helt ny verden hvis du bruger en PS3 til det :-)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/10-08 12:29 
Hvem er nummer 3 i rækken, hvis f.eks. både Obama/Biden eller McCain/Palin dør under deres embede?
HeroldHeroldSkrevet 28/10-08 13:56 
Jeg gætter på... Black Hat Man!

Svar på dumme spørgsmål-tråden
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/10-08 14:43 
You took my hate.






I like my hat!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/10-08 23:47 
Kan man stadig købe Granola i danske butikker? I crave, men jeg har ikke set det meget længe i de shops jeg plejer at handle i.
JmogJmogSkrevet 29/10-08 11:56 
Hyakotake>
Hvem er nummer 3 i rækken, hvis f.eks. både Obama/Biden eller McCain/Palin dør under deres embede?

Så hut jeg visker, bliver det automatisk indehaveren af jobbet Speaker of The House.
KilroyKilroySkrevet 29/10-08 14:10 
For et par måneder siden var der de der Sonofoni-reklamer. En af dem forestillede et kor der sang noget i stil med "Det er en god pris!". JEg kendte melodien, men min far og mor, der ellers er ret meget med på det klassiske, mente at det var noget der var skrevet til lejligheden. Bullshit, mente jeg. Og nu kom den så i THX eller hvad de nu hedders konkurrence, Who's the Boss.
Kan nogen fortælle mig hvad det er for noget musik? Jeg er ved at blive vanvittig, her!

Klik på døren, og klik på fjernsynet
Kilroy Was Here
JmogJmogSkrevet 29/10-08 14:55, rettet 29/10-08 14:55 
Jeg ved ikke om den der kører i TV'et (i linket) nu er skiftet ud siden den du så kørte, for det der er helt klart et stykke klassisk musik. Muligvis Mozarts Requiem.

Bestemt ikke skrevet til lejligheden, for det er blevet brugt til scener hvor man vil have dramatisk effekt i mange, mange år.
KilroyKilroySkrevet 29/10-08 15:09 
Ah, ja. Søgte lidt efter du havde skrevet Mozart's Requiem og det er helt klart den. Jeg siger mange tak!
Kilroy Was Here
9'982 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig