X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
SonicSonicSkrevet 11/11-13 19:49 
Fik det til at spille. Stor tak for hjælpen.
Sidste spørgsmål.
Hvis jeg har to divs, den ene indeholder f.eks. et stykke grafik, og noget tekst, samt en baggrundsfarve.
Den anden indeholder et stykke grafik, der skal overlappe den tidligere div, der indeholder tekst og farve.
De to skal følges ad vertikalt, med indhold inden dem, der er dynamiske.
Hvordan får jeg dem til det? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/11-13 20:37 
Jeg er ikke helt sikker på hvad der ønskes, men lyder som om negativ margin måske er det du er ude efter? (f.eks. margin-top: -50px)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 11/11-13 20:46, rettet 11/11-13 20:47 
Ja det tænker jeg også. Jeg må lige prøve mig lidt frem, men det er noget i den dur vi er ude i.

Edit: Du er en skat (in a nongay way) Sumez :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 11/11-13 21:09 
Ja, what he said :D
j/k
slk486slk486Skrevet 12/11-13 09:11 
Nogen der har fundet Trouble Witches Neo til 360 i fysisk format i nogen regioner?
j/k
SumezSumezSkrevet 12/11-13 09:24 
Findes det??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/11-13 09:51 
Det er det jeg spørger om ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 12/11-13 10:01 
Det ku' være du havde hørt rygter, siden du spørger jo. :) Jeg har i hvert fald aldrig hørt om lignende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/11-13 10:05, rettet 12/11-13 10:06 
Æv. Nogle gange er der en obskur release i Japan, eller whatnot - derfor jeg spurgte :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 13/11-13 09:46, rettet 13/11-13 10:13 
Hvordan skriver man en Wikipedia tekst om sin egen virksomhed/organisation, uden at overtræde deres "conflict of interest"?

Skal man bestille en uafhænge tredjeparts kilde, eller er det ok at en en ven/familiemedlem opretter artiklen?
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 13/11-13 20:58 
Når man parkere i en parkeringsbås, hvor meget af bilen må stikke uden for den hvide firkant.
Er det hele bilen eller bare dækkene der skal være indenfor feltet?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/11-13 21:10 
Mener du foran/bagved eller til siderne?
Det kan sagtens give en fin p-afgift hvis man holder så tumpet (læs: skævt) at pladsen/pladserne ved siden af ikke er tilgængelige.

Men ellers skal man bare sørge for i det mindste at holde med alle fire hjul inden for afmærkningen.
En lang Ford Transit kan f.eks. ikke holde begge kofangere 100% inden for afmærkningen, selv når man smider snuden så langt frem som det overhovedet er muligt. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
solid snakesolid snakeSkrevet 13/11-13 21:40 
Jeg mener foran og bagved. Hans bil var så kort, at der næsten var plads til, at den kunne holde 2 gange i båsen.
Men vi snakker om at forsnuden stak cirka 40-45cm udover båsen. Hjulene var dog indenfor den hvide ramme.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/11-13 21:57 
Jeg hader den slags parkeringer, men jeg ved ikke om den som sådan er ulovlig.
Min Felicia er ikke kæmpe stor, men jeg prøver alligevel at holde så tæt på bagerste linie som muligt, så folk ikke tror der er en fri plads :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
solid snakesolid snakeSkrevet 13/11-13 22:47 
Jeg har fået mig en ny hobby, og det er at tage fotos af dårlige parkeringer, den her parkering var mild.. Men jeg har oplevet folk bruge 2 båse til at parkere på. Skrå parkeringer med mere...

Men ham fyren jeg tog foto af idag, bliver mega sur, og ville rive mig rundt.. Men det skræmmer mig slet ikke, så må folk tage sig sammen, og gør det ordentligt... Men ja 45cm er jo heller ikke meget, men pga ham, havde jeg meget svært ved at parkere en 8 personer bus..

Måske gik jeg bare i små sko i dag..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 13/11-13 23:22 
Utænkeligt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 14/11-13 00:59 
Sumez din ironi er nem og aflæse :P
Men det hjælper ikke på et svar til spørgsmålet.. :P
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/11-13 01:02 
Jeg oplever også virkelig mange elendige parkeringer.
Det har især været slemt på parkeringspladserne hos VIA i Holstebro, de par dage jeg har været på kursus der.
De første par stykker der kommer om morgenen parkerer som smidt med en skovl, og resten holder så man ikke kan køre rundt om båsene uden at skulle ud på vejen igen.
Så svært kan det virkelig heller ikke være at parkere en C1/107/Aygo. Den kan jo nærmest holde i et cykelstativ :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 14/11-13 11:30 
Hvorfor gider min desktop dropbox mappe, pludselig ikke synce med det der ligger online...?
Det skete nogenlunde efter jeg opdaterede MacBook'en til Maverick.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/11-13 11:47 
Har du måske ændret login-oplysninger?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/11-13 12:05 
Kan være den skal authenticates igen?
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 14/11-13 17:42 
Du har så evig ret FancyPants, jeg har dog ikke tænkt mig at stoppe min hobby, bare fordi manden her blev sur..

Her er en måde, at løse problemet på.. :D
http://www.funi-pics.com/album/A-bad-parking-solution.jpg

God parkering?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/11-13 17:53 
Jeg kunne godt overveje en Smart ForTwo. Bare for virkelig at have en bil man tager på, frem for at stige ind i.

Og så er det også næsten slut med parkeringsbesvær:
http://0.tqn.com/d/cars/1/0/z/8/1/ag_08fortwo_parking3.jpg
http://0.tqn.com/d/cars/1/0/-/9/1/ag_08fortwo_parking4.jpg
^ Indtil man (muligvis ved hjælp af lubrikation) tilføjer bilen to mand på min størrelse, og bagkofangeren siger sjove lyde mod kantstenen :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 16/11-13 21:53 
Har en CRT skærm jeg gerne vil have løftet fra bordet - både så den kommer lidt op i højden, men også for at kunne udnytte pladsen under skærmen.

Kan ikke finde ud af hvad faen jeg skal google for at finde en boks eller noget i dk. Nogen ideer?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 18/11-13 09:33 
Alt den websidedata der ligger i iphonens browser (under avanceret), er det noget man burde slette en gang imellem? Sander iPhonen til...? Der ligger jo shit-load af data.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/11-13 10:25 
slk486>
Har en CRT skærm jeg gerne vil have løftet fra bordet - både så den kommer lidt op i højden, men også for at kunne udnytte pladsen under skærmen.

Kan ikke finde ud af hvad faen jeg skal google for at finde en boks eller noget i dk. Nogen ideer?

Hvor stor er skærmen? Kan en gammel ølkasse ikke gøre det? Ellers er det vel noget, man hurtigt kan klaske sammen af noget MDF :D
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 18/11-13 10:40 
Ølkassen bliver for høj, men jeg har ganske vist selv klasket noget sammen med MDF, men jeg ville gerne have noget lidt mere... Præsentabelt :D

Jeg ved man kan få nogen i klar plexiglas f.eks, men hvad man skal finde det på i dk har ikke slået mig endnu.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/11-13 18:26 
Jeg læste en artikel for nyligt omkring et spil under udvikling, hvor nogen af udviklerne havde udtalt af spillet ganske enkelt ikke var sjovt at spille som det så ud på daværende tidspunkt. Husker at jeg syntes det var en flot selverkendelse fra en spiludvikler, og positivt at de kigger på sådan en "mindre fejl", og forhåbentlig forsøger at udbedre det.
Kan nogen huske hvad det var for en titel?

Jeg husker det som værende Thief 4, men kan ikke umiddelbart finde noget omkring det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/11-13 18:35, rettet 19/11-13 01:07 
@slk486

Jeg fandt sådan en halvgrim fætter her, men jeg ved slet ikke om den er stor/kraftig nok til din skærm.

Edit: har lige rettet linket så det ikke længere er den horrible mobile udgave af siden :P

Giga meget skærm hæver
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 18/11-13 20:42 
Sumez>
Jeg læste en artikel for nyligt omkring et spil under udvikling, hvor nogen af udviklerne havde udtalt af spillet ganske enkelt ikke var sjovt at spille som det så ud på daværende tidspunkt. Husker at jeg syntes det var en flot selverkendelse fra en spiludvikler, og positivt at de kigger på sådan en "mindre fejl", og forhåbentlig forsøger at udbedre det.
Kan nogen huske hvad det var for en titel?

Jeg husker det som værende Thief 4, men kan ikke umiddelbart finde noget omkring det...

Udviklerne af Xcom (det turbaserede) udtalte det i hvert fald i et interview angående udviklingen af spillet, hvor de så stort set begyndte forfra.
SumezSumezSkrevet 18/11-13 21:06 
Det var ikke det. Er næsten sikker på at det er et spil der endnu ikke er udkommet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/11-13 22:46, rettet 18/11-13 22:49 
Det ringer en klokke, men jeg kan heller ikke huske spillet...

@FancyPants: Ja, noget i den stil - tak. Skærm hæver. Godt så :D
j/k
spectrespectreSkrevet 19/11-13 11:53 
Kan man gemme ps1 savegame data på et ps2 memorycard?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 19/11-13 11:55 
Nej :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-13 14:17 
Men man kan godt tage back-up af sine PS1 saves på et PS2 memo-kort :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 20/11-13 22:25 
Hvad hedder galge skilte på engelske?

Det er åbenbart ikke gallowssigns

Galge skilte
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 21/11-13 05:58 
Pub signs måske?

https://www.google.dk/search?q=pub+signs&safe=off&espv=210&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dZKNUvGtLYe34ASEiYCgCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1918&bih=995&dpr=1
solid snakesolid snakeSkrevet 21/11-13 08:03 
Takker :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 21/11-13 15:32, rettet 21/11-13 15:32 
Er der nogen herinde der har erfaringer med bambus-sengetøj? :)
Er det værd at "investere" i?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 22/11-13 19:48, rettet 22/11-13 19:48 
Er det bare mig der ikke kan komme ind på Postdanmark hjemmeside?.
I love monster land
slk486slk486Skrevet 22/11-13 19:49 
Nej, den virker lidt død i det.
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 22/11-13 19:53 
Okay
I love monster land
--Skrevet 24/11-13 14:58 
Sidste år forærede vi min svigerfar en PS3 i julegave. Nu er det ved at være tid til gaver igen, og har lige brug for lidt input. Jeg ved at manden har spillet en masse Dark Cloud til PS2. Jeg har ikke selv gamet dette spil, men kunne forstå at det er noget action adventure RPG blandet med simcity :D? Jeg vil self gerne sørge for at han får en god julegave, så spørgsmålet er:

Findes der et spil som minder om Dark Cloud til PS3 platformen?
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 24/11-13 16:52 
Jeg ved ikke hvad det er, men giv ham da et års PS+, så har han nye spil hver måned :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/11-13 17:22 
Er harvest moon og little kings story , tæt på dark cloud? Ved godt de er ikke til ps3 :) ellers hvis han ikke har imod at spille ps2 spil? Så dark cloud 2 :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/11-13 18:31 
Harvest Moon og Little King's Story er i en lidt anden genre, og ligner imo ikke rigtigt. Jeg har ventet på noget der ligner Dark Cloud, siden Dark Cloud 2. Folk har plaget om en opfølger længe, så det kan være vi er heldige - jeg vil dog gætte på at en opfølger eller remaster kommer til en af de håndholdte konsoller.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 24/11-13 18:43 
Rogue Galaxy til PS2 skulle have nogle af elementerne fra DC2, men har ikke sat mig ind i, hvor tæt spillene reelt er.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-13 18:45 
Kommer der sim-byggeri i toeren? Jeg synes det var usædvanlig sløvt at komme i gang med så jeg droppede det hurtigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 24/11-13 19:16 
Ni No Kuni er ret godt, og lavet af de samme som lavede Dark Cloud og Dark Chronicle.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 24/11-13 20:25 
+1 til Ni No Kuni herfra.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig