X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
WonderboyWonderboySkrevet 14/11-12 21:14 
Okay :-)
I love monster land
SumezSumezSkrevet 14/11-12 22:28 
KB2, hvis du får en 50'er, broderer du så ikke et sæt Crude Dudes sengetøj til mig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/11-12 22:47 
Nix. Men du kan få en papmachehat med Twilight-tema.
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 15/11-12 10:03 
Årh, sådan en gad jeg godt at have.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 18/11-12 13:11 
Min søn har skabt en verden i Minecraft, som han gerne vil lave til en online-verden? Kan man det, og hvordan?
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 19/11-12 19:43 
Jeg har lige købt 2 Wii spil til min bror, men de er så ridset at hverken hans eller min Wii kan afspille dem.
Er det kun i Game man kan få slebet spil eller gælder det også i Gamestop.?
Eller er det andre muligheder.?

Jeg har ikke kunne finde en tråd om det her på P.R.
Så hjælp søges :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-12 19:51 
Gamestop plejer at "refurbishe" spil ved at slibe dem, så det kan man sikkert godt :)
solid snakesolid snakeSkrevet 19/11-12 20:16 
Jeg var i den ene GameStop i Esbjerg igår, her sagde sagde medarbejderen, at det var kun noget de gjorde ved de spil de fik ind til bytte, inden de sælger dem igen..
Men kan det være rigtigt, eller kan han tage fejl.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 19/11-12 22:06 
Har du prøvet at høre der hvor du har købt dem, evt.? De skal jo tage et ansvar.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-12 22:34 
solid snake>
Jeg var i den ene GameStop i Esbjerg igår, her sagde sagde medarbejderen, at det var kun noget de gjorde ved de spil de fik ind til bytte, inden de sælger dem igen..
Men kan det være rigtigt, eller kan han tage fejl.?

Det er rigtig nok. Der er ingen slibemaskine i GamesTop butikkerne. De sender spillene videre til et lager der klarer det og sender spillene videre til forskellige butikker.

Jeg har også et par skiver jeg gerne vil ha slebet, men jeg gider ikke give 50kr/stk for det som det kostede mange steder sidst jeg søgte :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 20/11-12 00:07 
Hvordan bruger man et Arcade Fighting Stick i Mortal Kombat 9 ! Jeg har prøvet alt, været i alle menuer jeg kunne finde, men intet sted kan jeg registrere at jeg bruger et Arcade Stick. I Street Fighter var der en menu, som tillod mig at registrere sticket, men i Mortal Kombat 9 kan det åbenbart ikke lade sig gøre.
Jeg har nu prøvet at spille uden setup, men det lader sig åbenbart ikke gøre. Bevares, man kan se mine moves registreres i venstre side af skærmen, men min fighter nægter at udføre ordren !
Kan det virkeligt passe at Mortal Kombat 9, det sejeste kampspil ever, ikke tillader brug af Arcade Fighting Stick, eller er der noget jeg har overset.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-12 00:14 
Hvilken konsol spiller du på? Mener Neros havde problemer med et stick på PS3 i nogen spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 20/11-12 00:16 
Det er gennem en privat person, så sælger lovede at handlen gik tilbage.
Men ærgerligt da min bror og hans datter, glædede sig til at spille Mario..
Heldigvis fik de fornøjelsen af Wario Ware til de 19kr i El mullefanten..

Sumez>
Har du prøvet at høre der hvor du har købt dem, evt.? De skal jo tage et ansvar.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 20/11-12 00:17, rettet 20/11-12 00:17 
Konsolkongen>
Hvilken konsol spiller du på? Mener Neros havde problemer med et stick på PS3 i nogen spil.

Ja, det snakkede han længe om :) På X360 havde jeg overhovedet ingen problemer, det var plug'n play.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 20/11-12 00:17 
Okay hvis de kan gøre det for 50kr pr styk, kan det værre jeg vælger den metode en anden gang..
Konsolkongen>
solid snake>
Jeg var i den ene GameStop i Esbjerg igår, her sagde sagde medarbejderen, at det var kun noget de gjorde ved de spil de fik ind til bytte, inden de sælger dem igen..
Men kan det være rigtigt, eller kan han tage fejl.?

Det er rigtig nok. Der er ingen slibemaskine i GamesTop butikkerne. De sender spillene videre til et lager der klarer det og sender spillene videre til forskellige butikker.

Jeg har også et par skiver jeg gerne vil ha slebet, men jeg gider ikke give 50kr/stk for det som det kostede mange steder sidst jeg søgte :/
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 20/11-12 12:25 
Det er på Xboxen jeg har problemet. Og rigtig nok, så registrere Xboxen Arcadesticket, og jeg kan fint navigere rundt i menuerne inde i spillet. Men når jeg så skal ind og slås mod Shau Kahn, ja så nægter min fighter at adlyde ordrer. Når jeg så i frustration prøver i Practicemode, så kan jeg se at alle ordrer registreres af spillet, men min fighter nægter at gøre noget overhovedet, ud over at crouche !
I Streetfighter kunne man, som før skrevet, ændre sin controller til Arcade Fighting Stick, hvorfor kan man ikke det i Mortal Kombat 9 ! >:-(
SumezSumezSkrevet 20/11-12 14:08 
Hvad er det der skal ændres? Controlleren sender vel bare op/ned/højre/venstre signaler, plus signaler for hver knap - ligesom default Xbox controlleren, jeg synes ikke det giver nogen mening at du ikke kan få det til at virke?
Lyder mere som et problem med det stick du bruger, hvilken type er det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/11-12 17:11 
Er der noget at foretage sig i Århus?

Jeg skal derover et par dage ad gangen i flere omgange de næste få måneder, og mangler både et sted at opbevare mig selv, og noget at bedrive eftermiddagene med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/11-12 17:41 
Ved f.eks. et MadCatz stick kunne du måske være kommet til at vippe med den lille switch der bestemmer om joystick fungerer som D-pad eller left/right analog stick.


I øvrigt ret nydeligt, at der dukkede billeder af KonsolKongens setup op, da jeg lige ville se om jeg kunne finde closeups af Hori Real Arcade Pro VS på Google. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-12 17:11 
Man ser ofte i film at en politimand/undercover cop/good guy i en biljagt smadrer sin bil og bare flasher sit skilt til en tilfældig forbipasserende og "låner" en civil bil til den videre jagt... Men jeg tænker på, om det har hold i virkeligheden? Altså, hvis man bliver stoppet og hevet ud af sin bil, hvilke rettigheder har man så? Har politiet overhovedet bemyndigelse til bare at kommandere en hvilken som helst person til at afgive sit køretøj på den måde? (Evt nuanceret mellem amerikansk og dansk lovgivning, hvis nogen kender til det)
SumezSumezSkrevet 23/11-12 17:18, rettet 23/11-12 17:19 
Når den slags sker i film, bliver det så ikke altid fremstillet som en undtagelse, noget politimanden kun gør fordi det er en ekstrem situation, og han prioriterer målet over hvad der er lovligt. Som jeg husker det er det tit et element, der bruges for at vise hvor "vild" han er, at han bare gør den slags ting.
Som regel lover de også ejeren at alt bliver erstattet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/11-12 17:34 
Godt spørgsmål for det vises så ofte i amerikanske film, og som en selvfølge, at man skulle tro det er et værktøj politiet reelt har, i hvert fald i nogle stater :)
Men er sikker på at det danske politi ikke må beslaglægge en bil til brug i jagter herhjemme.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/11-12 18:00 
Man skal vist tage handlingerne i actionfilm med en pæn bunke salt. Hvis filmenes politimænd skulle portrætteres virkelighedstro, brugte de 3/4 af filmen på papirarbejde, og langt hovedparten af de overlagte mord, de ofte begår i løbet af en film, ville sandsynligvis blive kvitteret med en permanent ferie i spjældet :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/11-12 18:05 
Ja, jeg blev virkelig positivt overrasket, da Hank i Breaking Bad (som ellers portrætteres som handlingens mand, der bruger 1% af sin arbejdsdag på kontoret) rent faktisk skulle stå til regnskab overfor ordensmagten, og argumentere for sit valg af selvforsvar, efter at have skudt og dræb en person i en skudduel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 23/11-12 18:15 
Det er jo også i en TV-serie, der plejer de gerne at tage sig lidt bedre tid til at flæske karaktererne ud. Og hvis de kan presse et subplot der kører en 3-4 afsnit ud af det, så gør de det. I actionfilm kommer den slags bare i vejen for den næste eksplosion/biljagt/skudduel/lesbiske pudekamp.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/11-12 18:40 
Kan man spille sammen på to GBAer, hvis det ene spil nu er i Jap og det andet i EU?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-12 19:32 
Det tror jeg kommer helt an på spillet :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/11-12 20:21 
Det undrer mig lidt at I ikke kender til begrebet "nødret" som også findes i den danske straffelov: http://da.wikipedia.org/wiki/Nødret
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/11-12 20:52 
Er slet ikke med dRxL? :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 29/11-12 21:08 
Det var det med om politiet må tage éns bil. Svaret er ja, indenfor rimelighedens grænser, og privatpersoner må også gerne. Man skal bare kunne forsvare det overfor en dommer efterfølgende med henvisning til nødret.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/11-12 00:06 
Nå okaY :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-12 14:35 
Nogen der kender Coolshops forsendelsespolitik? To kollegaer havde begge bestilt FarCry 3 Insane Edition eller hvad den nu hedder - og fik dem sendt ind til kontoret. Den ene modtog den på releasedagen, sendt som erhvervspakke - komplet med Track & Trace. Den anden har intet modtaget, og får at vide af Coolshop at der ikke er noget Track & Trace, da de har sendt den med registreret brevpost, da det "går meget hurtigere". Jeg forstår ikke helt at de har sendt på to forskellige måder?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/12-12 00:19 
Jer har tænkt mig snart at skulle rode med noget elektronik, hvor nogle af komponenterne er både halvdyre og ESD-følsomme. Så jeg har planer om at skaffe mig et ESD-armbånd, der kan aflade mig, mens jeg piller ved skridtet. Men jeg har ikke haft held med at at finde en stikkontakt med jordforbindelse nogen stedder i mit hjem. Kan jeg gå ud fra, at mine radiatorer har samme potentiale som jorden? Det ville være rart, hvis jeg bare lige kunne hapse mig fast på én af dem med et krokodillenæb. Eller har jeg ikke andre muligheder end at banke et spyd i plænen og trække en lang ledning? :D
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 12/12-12 00:54 
KillerBean2>
Så jeg har planer om at skaffe mig et ESD-armbånd, der kan aflade mig, mens jeg piller ved skridtet.

:o
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 12/12-12 00:59 
:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/12-12 06:57 
Du kunne evt prøve med en grillhandske, hvis du er bange for at kradse hul på noget :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 12/12-12 08:54 
Haha :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/12-12 12:41 
Hehe :)

Nej men, seriøst. I er sgu ikke ret hjælpsomme :(

;)

Jeg må vel bare forsøge mig med radiatoren. Jeg ved godt, at man ikke må benytte den slags som jord til f.eks. stereoanlæg, da man risikerer at slå folk ihjel, hvis der går overgang i lortet. Men den smule strøm, man aflader fra kroppen kan vel ikke gøre nogen skade.
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 12/12-12 16:23, rettet 12/12-12 16:24 
Godt være jeg spørger dumt, men kommer det ikke spil lavet over den nye film Hobbitten til pc eller konsoller?
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 12/12-12 17:11 
Der kommer mindst 117.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 12/12-12 17:31, rettet 12/12-12 17:31 
Ja ikke, det er min Nevø der spørger, han er helt vil Lord of the rings PC spil de strategi spil der er lavet, så håber det snart kommer nogle nye med Hobbitten :-).
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/12-12 17:53 
KB2: Undskyld, jeg kunne ikke lade være :(
Jeg overvejede også at købe sådan et ESD armbånd, men jeg var for utålmodig efter alle mine computerdele var kommet med posten.

Heldigvis stod jeg på linoleumsgulv, og kunne aflade mig selv på emhætten for at være helt sikker..... Selvom jeg nok virkelig burde have bestilt ESD armbånd på samme tid som delene, især når jeg stod som komplet novice i PC legobygning, og lige så godt kunne have ristet det halve af de smådyre sager. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/12-12 18:45 
FancyPants>
Heldigvis stod jeg på linoleumsgulv

Lol, et par uldsokker eller gummisko på et linoleumsgulv er en af de bedste kilder til statisk elektricitet :D

Men ja, der er rigtig mange af de BSOD'er, styresystemerne i tidens løb har fået skyld for, der i virkeligheden er forsaget af opladede fumlefingre, da PC'en blev sat sammen. Specielt nu, hvor kredsene efterhånden opererer ved havhøje frekvenser og er tosset ESD-følsomme, kan det nemt gå galt. Selvfølgelig har producenterne taget højde for den slags og har sørget for ESD-beskyttelse på printene, men det rækker kun så og så langt :)

De stumper, jeg skal rode med er individuelle transistorer og operationsforstærkere med meget høj indgangsimpedans, så der skal ikke meget til, før de fritter.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/12-12 18:59 
Det var om sommeren, så jeg var barfodet - Og til sammenligning er der gulvtæppe i resten af huset (og så havde køkkenet også langt det bedste lys til at rode med det efter fyraften). :P

Men jeg brugte bare fornuften lidt, og lod være med at sætte mine fede pølsefingre på selve printet, og så lidt på kontaktflader som muligt, om jeg var korrekt statisk afladet eller ej... Er stadig overrasket over den tændte i første forsøg, når stort set alle andre jeg kender altid har gjort et eller andet galt, selv ved pc nummer 2-3 stykker :D

RIGTIGE elektronik komponenter har jeg ikke rodet med siden 8-9. klasse i folkehørmeren, så jeg er desværre blank på lige dét punkt.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 13/12-12 12:21, rettet 13/12-12 12:21 
Mig og fruen er efterhånden så tæt på at droppe vores tv-pakke (og vores lorte tv-udbyder), fordi så meget af tv-behovet er dækket med Netflix og min filmsamling. Den eneste grund til at vi stadig har tv-abonnement er pga DR, så det eneste vi mangler er en stabil og nem måde at streame DR og DR.nu på flimmerkassen.

Desværre virker DR ikke med Airplay, så jeg efterlyser er anden løsning. Kriterierne er blot at det skal afspilles på TV. PC'en og iPads er ikke tilstrækkelig til husbehov. Nogen der har en briliant ide?
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 16/12-12 13:48 
Nogle der ved om dettte spil er med dansk tekst?, det er det jo i Gamestop, men her står der ikke noget om det desværre og det er da billigt til 199,- står til 349,- i Gamestop.

lord of the rings Wii
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/12-12 16:11, rettet 21/12-12 16:13 
Er der nogen der har et forslag til et godt freeware video konverterings program? Det skal primært bare bruges til at lave filer om til noget min ipad gider afspille, hvilket i sig selv kan være en udfordring. Godt nok irriterende at halvhjernerne fra apple ikke supporter flere (og mere almindelige) formater og her snakker jeg ikke kun video. Det er et stort helvede hver gang man skal overføre noget.
.
Nå, men jeg har prøvet et hav af forskellige freeware program efterhånden, enten er de overdrevet langsomme, ellers virker output filen slet ikke og så er der de sjove der er "gratis" så længe man gider accepterer et kæmpe watermark indtil man gider betale for deres møg.

Og lad være med at sig Handbrake, for det kan jeg ikke få til at virke, på trods for at have .net installeret, så det har jeg opgivet.
NaieraNaieraSkrevet 21/12-12 16:41 
Prøv at få Handbrake til at virke...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 21/12-12 16:42 
Måske MPEG streamclip:
http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html

Jeg bruger det selv til alt muligt.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 21/12-12 18:09, rettet 21/12-12 18:09 
Jeg har brugt Videoras forskellige programmer i mange år efterhånden (iPad/iPod/iPhone Video Converter - forskellige navne, samme produkt). De er et html-reklame-helvede men er gratis og gør det de skal. Det er nok langt fra i samme kvalitet som Handbrake, men jeg har ikke haft nogen problemer med det.

Edit: Link: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPad/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig