X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).

Svar
ChronoChronoSkrevet 13/11-07 16:13 
Fedt. Håber WMV support er det næste så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 13/11-07 16:35 
Ejer MS ikke WMV formatet?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/11-07 17:06 
Tjo, det er jo "W"indows "M"edia "V"ideo. Men er det så ikke underligt, at Bluray også ser ud til at kunne klare WMV.

Tjo, det er jo "W"indows "M"edia "V"ideo.
BeanoBeanoSkrevet 13/11-07 17:51 
Ja, hvis formatet er standardiseret og kan licenseres af Sony, så burde det jo være muligt at tilføje også :)
CoreCoreSkrevet 13/11-07 17:55 
Ikke dårligt, men jeg stiller mig enig med forumbrugeren i kildelinket ;)

Winky>
this IS good news. I’ll give sony that……but weren’t you guys supposed to be working on

IN-GAME XMB!!!!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AmbyAmbySkrevet 13/11-07 18:17 
De arbejder allerede på den. De venter bare til Home er klar. De 2 ting hører sammen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CoreCoreSkrevet 13/11-07 18:39 
Det lyder også godt ;)

Hvis de bare kan skaffe adgang til friendslister og chat in-game, så mangler vi kun achievements'ne og dual shock 3, før de har udlignet ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 13/11-07 18:45 
Til en decideret udligning mangler vi vist en dual shock 4.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/11-07 19:21, rettet 13/11-07 19:22 
Dark-Light>
De arbejder allerede på den. De venter bare til Home er klar. De 2 ting hører sammen.

Kan selvfølgeligt ikke udelukke du har ret, men jeg kan ikke se de to ting hører sammen. Hvis in-game friendslist, messaging, osv. er klar, så er der jo bare at få det "fyret af" frem for at vente 4-6 måneder på Home.

Også stadig rygter ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 13/11-07 19:56 
Tilgengæld, så glæder jeg mig lidt til Home, mest pga. billedefunktionen i de virtuelle rum :)
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/11-07 21:13 
Hmmm, måske er det et enkeltstående (eller i det mindste sjældent) problem, men er det kendt, at PS3 er en støvsamler af format, som sætter problemet i klasse med X360-RRoD-nedbruddene?

Støv til $150
WehnerWehnerSkrevet 13/11-07 21:30 
Ja det er meget kendt, at de fleste PS3'er står og samler støv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MarkosMarkosSkrevet 13/11-07 21:59 
Hyakotake>
Hmmm, måske er det et enkeltstående (eller i det mindste sjældent) problem, men er det kendt, at PS3 er en støvsamler af format, som sætter problemet i klasse med X360-RRoD-nedbruddene?

Tørrer bare min af et par gange om ugen; Det klarer den sag. Det bliver bare en vane, ligesom når man tørrer sin TV skærm af.

Der skal støv IND i konsollen, og i nogle helt kollosale mængder, før den kaster håndklædet i ringen. Støv kommer ikke bare ind i en PS3 i så store mængder, med mindre den står et sted hvor støvet ligefrem bliver pisket op 24 timer i døgnet. Alt elektronisk udstyr ville sandsynligvis kradse af, hvis det stod sådan et sted. Mennesker ville efter alt at dømme heller ikke ha' særligt godt af det.

Xbox 360 RROD problemerne drejer sig om fabrikationsfejl i konsollen. De kradser bare af fordi de er dårligt bygget fra starten af. Det kan man ikke gardere sig imod - modsat støv gener: Løsningen på det problem hedder støvsuger.
BeanoBeanoSkrevet 13/11-07 22:29 
Wehner>
Ja det er meget kendt, at de fleste PS3'er står og samler støv.

Nej nej nej... det er fordi når man har en PS3, har man ikke tid til at støvsuge pga. alle de fede spil ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/11-07 23:14 
Ja, dem er der nemlig rigtigt mange af... ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 13/11-07 23:35 
Ja, puha. Folk med PS3 har jo næsten ikke tid til at skrive herinde! Det er for eksempel længe siden vi har set Jack D. Det er selvfølgelig fordi han spiller alle sine AAA-titler, og ikke fordi han er udelukket fra PR!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BatemanBatemanSkrevet 14/11-07 11:16 
Ja, sikkert. Alle vi PS3-ejere sidder og ægrer os over alle de middelmådige spil vi spises af med såsom Eye of Judgment, Assasins Creed, R&C, Call of Duty 4, PES2008 og Drakes.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 11:43 
Du ved godt at multi-platform titler jo ikke tæller når man opgør kvalitets spil til PS3?
MarkosMarkosSkrevet 14/11-07 11:50 
Vrøvl - et spil er et spil.
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 11:53, rettet 14/11-07 11:54 
Jeg var ironisk ;) (for en gang skyld...damn... igen!)
SumezSumezSkrevet 14/11-07 11:59 
Er Eye of Judgement da noget værd??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 12:03 
Har ikke prøvet det men skulle vist være udemærket - om det så er den meget høje pris værd er en anden sag :!
HeroldHeroldSkrevet 14/11-07 12:06 
Jeg synes idéen er skidegod, men altså... ville jeg købe Magic-kort, så havde jeg nok ikke pakket mine gamle kort ned for længst.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 14/11-07 15:08, rettet 14/11-07 15:11 
Beano>
Du ved godt at multi-platform titler jo ikke tæller når man opgør kvalitets spil til PS3?

Sammen med spil der endnu ikke er udgivet ;)

Så er der kun 2 tilbage på Batemans liste, og de par anmeldelser jeg har læst, snakker om problemer med Eye Of Judgements hardware.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
fumfumSkrevet 14/11-07 15:27 
+ at spillet skulle være ret kedeligt og omstændeligt.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BatemanBatemanSkrevet 14/11-07 15:56 
Synes der er en dejlig anti-ps3 stemning herinde.

Vedr. Eye of J

Der er ikke problemer med kameraet hvis det sættes til automatic. Klart at spillet er kedeligt hvis du sidder og spiller mod Comp eller folk over nettet. Men sådan nogle spil skal spilles med venner ved et bord, så er det ren klasse.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
SumezSumezSkrevet 14/11-07 15:58 
Bateman>
Synes der er en dejlig anti-ps3 stemning herinde.

Jeg havde såmænd bare hørt adskillige udtalelser om at det skulle være kedeligt, that's all.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/11-07 16:00 
Ja, et kedeligt spil er stadig kedeligt, selvom man godt kan lide PS3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 14/11-07 16:09 
Bateman>
Synes der er en dejlig anti-ps3 stemning herinde.

Overhovedet ikke - så havde vi bare været ligeglade ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 16:33 
Bateman>
Synes der er en dejlig anti-ps3 stemning herinde.

Ja, man skal passe på med at sige noget positivt om PS3 :!

EoJ... så har jeg ikke hørt om "hardware" problemer, men opstillingen skal være præcist sat op og der skal være lys nok for at spillet fanger kortenes placering ordenligt osv.
Selv om spillet kan virke lidt gimmick-agtigt og ikke noget der appellerer til mig, så syntes jeg Sony skal roses for at eksperimentere og prøve noget nyt.
silverstarsilverstarSkrevet 14/11-07 21:07 
Beano>
Bateman>
Synes der er en dejlig anti-ps3 stemning herinde.

Ja, man skal passe på med at sige noget positivt om PS3 :!

Lad os nu ikke starte det pjat igen. Jeg synes PS3'en er et lækkert stykke hardware (ihvertfald 60 GB versionen), men det er altså for nærtagende at blive stødt over, at nogen siger at PS3 spil-udvalget pt er noget tyndt...
Det er jo ikke noget angreb af PS3'en som konsol, blot en konstatering af at der ikke endnu er det store udvalg af PS3-spil. Det bliver jo løbende udbygget, så det er der ingen katastrofe i, jeg hygger mig her i starten med at få spillet de PS2-spil, som jeg ikke fik spillet i sidste generation, så jeg klager ikke :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 14/11-07 21:30, rettet 14/11-07 21:31 
Jeg er ikke spor nærtagende - hvis du ser længere oppe (og i andre tråde) er jeg selv ret ironisk mht. PS3 spiludvalget - men Bateman har så absolut en pointe. Men Ja, nok om det... og jeg klager heller ikke lige nu, har fået meget spøjs ud af Ratchet & Clank på det seneste :)
BatemanBatemanSkrevet 15/11-07 08:15, rettet 15/11-07 08:15 
Jeg forstår egentlig ikke hvad folk mener med det er et tyndt udvalg. Indenfor den seneste måned er der virkelig kommet solide titler til PS3, og min xbox360 står bare og samler støv, når jeg ikke lige skal spille Gears of War.

Modsat andre køber jeg multiplatformsspillene til min PS3, da jeg føler det er mere afstressende at sidde og spille nogle rigtig gode singleplayer spil. Synes også der er langt færre idioter online end Xbox Live.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
CoreCoreSkrevet 15/11-07 10:00 
Jeg er sådan set rigtig glad for min PS3, måske er det derfor at jeg er ekstra bitter over ikke at have noget ordentligt at spille på den.

Jeg har (mener jeg) samtlige af de eksklusive spil til den, og det er først nu med Ratchet/Clank at jeg begynder at se lys for enden af tunnellen.

Ellers er der intet der har sagt mig noget. Motorstorm syntes jeg var en flad fornemmelse og Resistance er i bedste fald en smule bedre end middelmådigt. Resten har bare været noget hø. Dog med undtagelse af Heavenly Sword, som jeg egentlig ikke rigtig har noget imod, min tålmodighed gider bare ikke endnu et hack'n'slash for tiden.

Jeg spiller indtil Sony er kommet med bedre løsninger slet ikke multiplatformstitler på PS3. Jeg værdsæter Rumble, Xbox Live, bedre integreret friendslliste og Achievements tilpas højt til at "multierne" stadig kun anskaffes til Xbox 360.

Men som det lige har været på tale har Sony planer om at trylle næsten alt det overstående frem, og så er der da håb igen.

Jeg mener ikke at multiplatformstitlerne tæller til nogen konsols fordel, jeg måler kun konsollernes kataloger på de ekslusive udgivelser. Og mon ikke der er andre der har det på samme måde.

Om ikke andet så er jeg som tidligere nævnt ikke i tvivl om at goderne nok skal komme, de lader bare vente på sig. Jeg glæder mig rigtig meget til Uncharted, og er på trods af de knap så rosende ord fristet til at anskaffe mig Lair, men det er mest på grund af at det jo handler om drager ;)

Så man kan lave lige så mange lange lister over PS3-spil som man har lyst til, og jeg vil stadig ignorere alle multiplatformstitler og genudgivelser, og derfor kun se meget meget få gode spil på listen, og det er bestemt ALT for lidt godt.

Note:
Jeg så i EB at man har sat Final Fantasy XIII til at udkomme i Januar. Jeg tror ikke på det, men håber på det bedste, og SÅ kommer PS3'eren på arbejde herhjemme ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 15/11-07 10:11 
Core>
Jeg så i EB at man har sat Final Fantasy XIII til at udkomme i Januar. Jeg tror ikke på det, men håber på det bedste, og SÅ kommer PS3'eren på arbejde herhjemme ;)

Det er selvfølgeligt ren fantasi fra EB's side - FFXIII ultimo 2008 er nok mere realistisk ;)
HeroldHeroldSkrevet 15/11-07 12:25, rettet 15/11-07 12:26 
Bateman>
Jeg forstår egentlig ikke hvad folk mener med det er et tyndt udvalg. Indenfor den seneste måned er der virkelig kommet solide titler til PS3, og min xbox360 står bare og samler støv, når jeg ikke lige skal spille Gears of War.

Modsat andre køber jeg multiplatformsspillene til min PS3, da jeg føler det er mere afstressende at sidde og spille nogle rigtig gode singleplayer spil. Synes også der er langt færre idioter online end Xbox Live.

Der er altså ikke kommet voldsomt mange. Jeg har da spillet mere på min PS3 end i månederne inden, men stadig ikke noget, der matcher udvalget der har været på Xbox 360, der alt andet lige har været bedre og langt mere interessant.

Og selvfølgelig er der flere idioter på Xbox Live - der er flere mennesker :P

Beano>
Det er selvfølgeligt ren fantasi fra EB's side - FFXIII ultimo 2008 er nok mere realistisk ;)

Ja, en våd pengedrøm. Selvfølgelig kommer det ikke dér, men hvis du nu bestiller det i den tro, så er det penge lige ned i lommen på dem. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/11-07 15:26, rettet 18/11-07 15:29 
Core>
Jeg spiller indtil Sony er kommet med bedre løsninger slet ikke multiplatformstitler på PS3. Jeg værdsæter Rumble, Xbox Live, bedre integreret friendslliste og Achievements tilpas højt til at "multierne" stadig kun anskaffes til Xbox 360.

Jeg har det på præcis samme måde. Alle multiplatformspillene spiller jeg på 360, da jeg, udover det du nævner, vælger dem fordi:

1) de ofte kommer først til 360
2) jeg synes bedre om X360 kontrolleren
3) de indtil videre *overordnet* er bedre på 360 (bedre framerate, blødere grafik ect.)

Men det kan jo ændre sig med tiden...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 18/11-07 15:33 
PalleJensen>
Men det kan jo ændre sig med tiden...

Det både håber og regner jeg også med at det gør, og til den tid ender jeg nok med at skulle støvsuge nettet for anmeldelser hvor de sammenligner de to versioner.

Udover til FPS'ere (360 FTW) har jeg ikke nogen foretrukken controller, og når rumble m.m. er kommet på plads, kan det godt tænkes at Sixaxis-funktionerne ender med at blive en afgørende faktor (hvis altså de udnyttes ordentligt).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SonicSonicSkrevet 20/11-07 11:58 
Lord Darkeyes>
Jeg køber multiplatformstitler til min PS3, da jeg ikke bryder mig om rumble funktion, achievements, gamerscore og at betale penge for at spille online. At min PS3 så også er lidt mere støjsvag end min Xbox 360, har også en lille betydning for valget.

Det ville faktisk være en af de bedre argumenter for mig at bytte min Xbox360 til en PS3. Jeg har leget med tanken om at switche, men vil dog gerne have rumble i min controller. Men som du selv er inde på, det med at betale for at spille online er for mig dybt godnat, medmindre vi taler om, at et firma stiller dedikerede servere op, der løbende bliver serviceret etc, lidt som i World of Warcraft.

Så jo, jeg er meget fristet af at bytte min X360 til en PS3. Tror dog lige jeg venter til engang hvor der er lidt flere spil til den, hvis det skulle gå hen og ske, men mon ikke?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 20/11-07 12:01 
Jeg har begge maskiner, for jeg kan bare godt lide at spille.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 20/11-07 12:19 
online er for mig dybt godnat, medmindre vi taler om, at et firma stiller dedikerede servere op, der løbende bliver serviceret etc, lidt som i World of Warcraft.

Du kan jo se i CoD4-tråden hvordan det går Core og jeg online på Xbox 360 og Konsolkongen på PS3. Som sædvanlig får man, hvad man betaler for.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 20/11-07 12:28, rettet 20/11-07 12:30 
Jeg tror at man skal se/prøve onlineintegreringen i dashboards'ne samt almen online del på PS3 og Xbox 360, for at kunne sammenligne. Så vil man også se at de er helt uden for sammenligning.

Det eneste jeg har set til "netværksdelen" ved almindelig brug af PS3'en, uden ligefrem at spille online, er en systembesked oppe i hjørnet, der dukker op med jævne mellemrum. I den står der bare "You have been signed out of the PSN Network - A DNS error occured", imens har 360'eren logget på (og forblevet logget på), mens jeg lystigt kan holde øje med når friends logger på, hvad de spiller og invitere dem/blive inviteret af dem, uanset hvad jeg laver på boxen.

Så ja, man får vel hvad man betaler for.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 20/11-07 12:32, rettet 20/11-07 12:43 
Wehner>
Du kan jo se i CoD4-tråden hvordan det går Core og jeg online på Xbox 360 og Konsolkongen på PS3. Som sædvanlig får man, hvad man betaler for.

Det siger mere om problemerne med PS3's onlineservice, end det siger noget om, hvorvidt et guldabonnement er ~40 kr. værd per måned. Jeg synes, det er ok at betale, men sammenligner man med, hvad andre internetservices/programmer koster, så mener jeg, at ca. 40 kr. per måned (afhængig af betalingsmetode og medlemskabets varighed) er i overkanten.
BeanoBeanoSkrevet 20/11-07 12:37, rettet 20/11-07 12:38 
@Wehner: Dvs. alle Xbox 360 spil kører uden lag og online problemer?
BeanoBeanoSkrevet 20/11-07 12:48 
Lord Darkeyes>
Jeg køber multiplatformstitler til min PS3, da jeg ikke bryder mig om rumble funktion, achievements, gamerscore og at betale penge for at spille online. At min PS3 så også er lidt mere støjsvag end min Xbox 360, har også en lille betydning for valget.

Støjniveau og online pris kan jeg følge dig i, men rumble kan slås helt fra på Xbox 360 og achiements/gamerscores kan man jo bare ignorere (som jeg gør) eller skjule for andre gamers (dog ikke MS ;) ).
Jeg køber multiplatform titler efter hvilken version der er bedst (pt. typisk 360 version) eller til den platform hvor jeg skal spille online/offline med andre som har en specifik udgave.
HeroldHeroldSkrevet 20/11-07 12:59 
Beano>
@Wehner: Dvs. alle Xbox 360 spil kører uden lag og online problemer?

Jeg har stort set ikke haft problemer. Shadowrun har været lidt tricky, men den lag jeg har oplevet, har primært været pga. dårlig linie hos ham der hoster. Og så kan jeg jo bare hoste selv, hvis det er dér køteren er begravet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 20/11-07 13:12 
Beano>
@Wehner: Dvs. alle Xbox 360 spil kører uden lag og online problemer?

Alle som ét 100% totalt allesammen, hvilket jo tydeligt var, hvad jeg skrev helt entydigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 20/11-07 13:13 
Beano>
@Wehner: Dvs. alle Xbox 360 spil kører uden lag og online problemer?

Selvfølgelig. Alle RPG'er til Xbox 360 er også vildt gode.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 20/11-07 13:30, rettet 20/11-07 13:31 
Der var for kort tid siden en historie om en PS3 ejer der ikke kunne få hans konsol repareret under garantien da Sony mente det var pga. støv. Der er nu dukket billeder op af konsollen... wow!

"Is This Playstation 3 Too Dusty To Be Repaired Under Warranty?"
BeanoBeanoSkrevet 20/11-07 13:40 
Fox News tager historien under "fair og ballanceret" behandling :)

Link med video
1'500 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig