X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii på projektor?


Svar
McBrainMcBrainSkrevet 10/02-07 22:19 
Er der mogen der har erfaring med at smide en wii til projektor?

Hvor langt er kablet til de dimser der skal under skærmen/lærredet?

Og er det til at styre når det er 70"?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
WikzoWikzoSkrevet 11/02-07 10:19 
Har ingen forstand på det, men har hørt, at folk med store skærme/projektere bruger stearinlys i stedet for den der IR-bar :)
QQSkrevet 11/02-07 12:48 
Ellers sku det være relativ nemt at finde en trådløs 3rd party Sensor Bar på eBay eller andre steder. De skulle ovenikøbet være noget mere lysstærke, og derved gøre det muligt at stå længere fra skærmen...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
McBrainMcBrainSkrevet 11/02-07 14:06 
mange tak for rådene :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
3of193of19Skrevet 11/02-07 14:24 
Eller få fat i component forlængerledninger. Jeg har min Wii stående ved siden af hvor jeg projecerer billedet og sensorbaren er klistret lige under billedet.
tmliljatmliljaSkrevet 11/02-07 16:41 
Hejsa! Jeg har i fredags afprøvet Nintendo Wii med en projekter, og kan sige, at det fungerer helt fint.

Dog vil jeg anbefale, at man sætter sensorbaren UNDER lærredet, og at man indstiller Wii'en til dette.

Der er en lille ting, som man skal vænne sig til, når det kører på storskærm/ projektor, og det er, at ens Wii remote ikke nødvendigvis peger præcis i den retning, som det vises på skærmen.

Jeg havde som sagt bedst erfaringer med at sætte sensor-baren under skærmen, for herved skal man sigte lavere end normalt (hvilket føltes rigtigst), mens man ved at lægge sensor-baren ovenpå lærredet skulle sigte (alt for) højt i forhold til skærmbilledet.

Jeg vil sige, at det ikke giver store problemer, for man kan se sin figur på skærmen, og så korrigerer man automatisk i forhold hertil.

Eneste minus ved projektoren som jeg ser det, er at spillet kan blive en anelse mindre socialt - fx i Wii Sports, hvor vi var nødt til at stille os på hver sin side af projektoren for ikke at "gå ind i" skærmbilledet. Om dette er et problem for dig, afhænger selvfølgelig af, hvor højt projektoren hænger, og hvor langt du står fra lærredet.

Mit råd: Gå endelig i gang med at spille Wii på projektoren, for det giver altså en rigtig fed fornemmelse, når man i fx tennis er på størrelse med den spiller, som man styrer c",)
Derudover bliver spil som Rayman Ravin Rabbits og Zelda TP meget mere "virtual reality", når scenen er større og styringen så fri, som den er på en Wii - har man så også et surround-anlæg er det helt i top. (Vi stoppede i hvert fald ikke, før solen stod op lørdag...)

God fornøjelse!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 11/02-07 17:02 
Vi spillede Wario Ware på projektor i går; super underholdning. Eneste problem er sensorbarens kabel. En trådløs sensorbar er "must have".
Home is where the hardware is..
McBrainMcBrainSkrevet 11/02-07 17:15 
Og hvor langt er det kabel?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
QQSkrevet 11/02-07 20:05 
Component kablet? Så langt som du vil have det. Hvis du ikke allered har Wii component kablet, er det yderst anbefalelsesværdigt at du anskaffer dig et hvis du har tænkt dig at spille på projektor. Det er uundværligt hvis du spørger mig. Det er typisk en 2 meter lang, og skal du have det længere, så kan du købe forlænger kabler mange steder. Nedenstående er et rigtig godt sted at handle. Så køber du bare et component kabel i den ønskede længde og en hun-hun gender changer... Så burde afstanden fra Wii til projektor nemt kunne løses...

AV-Connection
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
McBrainMcBrainSkrevet 11/02-07 22:03 
Åh undskyld, jeg udtrykte mig lidt dumt.

Jeg mente kablet fra sensor-baren.

Men det andet er bestemt en mulighed :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
QQSkrevet 11/02-07 23:11 
Kører du trådløst skal der jo intet kabel til, og så vidt jeg ved er kablet på den medfølgende sensor bar omk. 3 meter...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 21/02-08 20:36 
Genopliver lige en ældre tråd....

Ville en 'Mayflash Component -> VGA Box (YPbPr to RGBHV)' være en mulighed, når man vil tilslutte en Wii til en projektor der kun har VGA at gøre godt med? - Selvfølgelig ledsaget af et 'Wii Component Video Cable'...

VGA Box (YPbPr to RGBHV)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-08 20:52 
Ja det burde den snildt kunne. Vær dog opmærksom på at den nok ikke understøtter 480i og 567i, så de ting du sætter til SKAL kunne køre mindst 480p. Det kan Wii'en godt men skal du spille GCN eller Virtual Console så skal du ikke regne med at få et billede da de netop kører 567/480i.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 21/02-08 22:15 
480i og 567i siger du.... hmm... det skal undersøges :D
Mit klasseværelse er udstyret med en projektor og hvis der ikke er ret meget at lave i pauserne, så kunne man jo bruge tiden til at lave et eller andet 'fysisk' ;)

Også inde på gamebits.dk kan man få 2 andre modeller:

Konig Multi Purpose VGA Box: http://www.gamebits.dk/shop/konig-multi-purpose-5977p.html

XCM 1080P Component -> VGA Box (YPbPr to RGBHV)
http://www.gamebits.dk/shop/xcm-1080p-component-5573p.html

Nogen der har erfaring med disse produkter? Og er de mon 'bedre' end Mayflash'en?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
HankyHankySkrevet 21/02-08 22:29, rettet 21/02-08 22:30 
Prøv at læse nogle af de usercomments produktet har fået på Play-Asia:

"The product works very well with a Wii and a Chimei 221D 22" WS. Picture quality and colour is good, very bright and colourful it actually looks better than on my standard TV. You can not play VC games or GC games via this box unless they support 480p output, 480i displays "out of range". The only issue is a quick black flash occasionally when playing games, usually the transition between the game and cut scenes etc, but its not enough to worry about, it doesn't ruin the game. If you want to play Wii on a LCD, this is the way to go!"


"Does not work with 480p properly with a hp w2207 monitor. keeps refreshing. I tried it with a wii.... quality was good though."


"I bought it for my wii and it didn't work with my LG 1940BQ but worked with a Nec 1701 ans i can't figure why!
I'm really disappointed about playing on my elder screen and you should know it doesn't work on every screen!"


"It works for the Nintendo Wii, but the video constantly cuts off and on. Its possible to play games, but its impossible to do anything when it comes to whenever the video cuts off. Also, there are games that do not support progressive scan. So the converter does not work when it reverts over to 480i."

Det lyder til den har nogle problemer med nogle sorte billeder der jævnligt popper frem out of nowhere, og som KK skriver, understøtter den ikke 480i. Så forvent at nogle Wii spil ikke virker, og ligeledes nogle VC-spil.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
QQSkrevet 22/02-08 01:04 
Prøv allerførst at undersøge om projektoren kan tage component igennem VGA porten. Har jeg været ude for og har faktisk spillet Wii på projektor igennem VGA porten, med et component til VGA kabel som jeg fandt på eBay til billig penge.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig