X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så gik min 360 ned :p


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 10/02-07 22:19 
Her sider man lige og prøver et LIVEarcade spil, vil tilbage til Dashboardet og "bib" lyder der fra maskinen. Den fryser så jeg slukker for den og tænder igen. BINGO! 3 røde lys tændt i cirklen, en kode der betyder at der er fejl i maskinen :p BAH!

Nå men det jeg lige vil høre jer om er, skal jeg bare ringe til MS support og så bliver den hentet eller hvad?

Den... Se hele indlægget
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
DenverDenverSkrevet 01/04-07 19:39 
Min døde i dag. Ingen smarte røde cirkler, cdrom-drevet holdt bare op med at virke. Den er købt i november 2006, sikke en gang l*rt!

Jeg har selvfølgelig købt den i elgiganten, det bliver spændende at se om deres service er lige så ringe som alle går og siger
DenverDenverSkrevet 02/04-07 12:28, rettet 02/04-07 12:28 
Denver>
Jeg har selvfølgelig købt den i elgiganten, det bliver spændende at se om deres service er lige så ringe som alle går og siger

Alle mine negative forventninger blev gjort til skamme. Det tog 10 minutter, så kunne jeg gå derfra med en splinterny 360´er. De er vist holdt op med at forsøge at lave dem.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-07 12:52 
Det er da altid noget! Kan være jeg skal købe min PSP der alligevel.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RooneyRooneySkrevet 04/04-07 12:06 
Nobelt tiltag, men måske det var bedre at lave bedre, og mere solidt, hardware.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=74949
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/04-07 23:57 
Kan kun være enig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/04-07 12:03 
Sloth>
Det ser ud til, at der ikke er flere problemer. Lyder skønt!

Jeg læser det helt klart som om, man med ro i sindet kan gå ind og købe en virkende 360'er meget snart.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RooneyRooneySkrevet 12/04-07 14:03 
Bede-x>
Min sidste 360 døde også et par uger efter lysene viste sig første gang.

Endte det med at din 360'er stod af, og fik du den bare byttet til en ny i Bog & Idé?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/05-07 13:24 
Ja så er det vist kun et spørgsmål om tid inden jeg får det onde røde øje at se. Har været igennem de fleste af mine spil, og de fryser efter få minutter hver gang. Ærgerligt: Min maskine havde ellers holdt ud siden launch! Sjovt nok er det først gået galt efter jeg har fået et HD-TV, men det har sikkert ikke noget med sagen at gøre...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SlothSlothSkrevet 13/05-07 14:35, rettet 13/05-07 14:36 
Der er flere Elite-brugere der allerede har meldt om maskiner der fejlede, så det ser ud til at Microsoft ikke har lært noget af deres fejl...

Såvidt jeg har kunne finde frem til, er det simpelthen på grund af den måde de fastgør deres IC'ere på motherboardet.

Det sker via et såkaldt Ball-Grid-Array, hvor chippene sidder fast på små kugler af loddetin. Disse kugler befinder sig UNDER chippen, og ikke som ved "normal" montering ved siden af. Der er altså ingen lodninger ved siden af chippen. Dette betyder, at man kan ikke umiddelbart kan afmontere eller pålodde ledninger på en BGA-monteret chip.

Ulempen er, at når chippen bliver varm, udvider den sig - det er ganske normalt. Ved en normalt Surface-Mounted Chip, er der plads til at denne udvidelse kan ske uden at stresse lodningerne for meget - dette er pga. at chippens ben er fleksible.

Ved BGA-mounted chips er der ingen ben på chippen - den er simpelthan "faststøbt" på boardet. Ved en udvidelse af chippen er der ikke noget at "tage af", så al stress går direkte på lodningerne.

Det er disse lodninger der går i stykker når de fleste 360'ere går kolde.

En god Wiki-artikel om BGA findes her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ball_grid_array
Kiss me, would you kindly?
RooneyRooneySkrevet 13/05-07 15:07 
Dvs. at for en "Elite" maskine, så får man bare det gamle hardware, og får samtidigt lov at betale ca. 200 $ for en lidt større harddisk?

Er der noget info om hvilket DVD drev der sidder i "Elite" modellerne?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/05-07 16:52 
Og HDMI.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 13/05-07 17:35 
Rooney>
Dvs. at for en "Elite" maskine, så får man bare det gamle hardware, og får samtidigt lov at betale ca. 200 $ for en lidt større harddisk?

Yup, det er uncle Bills måde at sige bend over..
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SlothSlothSkrevet 13/05-07 17:49 
Det er er Hitachi-drev der sidder i Eliten, det samme som i nogle 360'ere.

Der er lavet nogle modifikationer på motherboardet, men det er kun normalt at der bliver flyttet rundt på nogle komponenter, samt at nogle ting bliver integreret ind i hinanden.

http://www.llamma.com/xbox360/news/inside_the_xbox_360_elite_part_3.htm
Kiss me, would you kindly?
KTCKTCSkrevet 13/05-07 17:54, rettet 13/05-07 17:58 
Jack_D>
Yup, det er uncle Bills måde at sige bend over..

Kom nu med noget konstruktivt for en gangs skyld, i stedet for dette. Det er ved at blive gammelt, og du aner ikke hvor mange der sidder og ryster på hovedet hver gang du poster...

EDIT: Det Sloth sagde (ingen grund til at poste flere gange)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SlothSlothSkrevet 13/05-07 18:08 
Oh forresten - glemte en anden modifikation!

Microsoft har i 360 Elite puttet epoxy omkring chippene. Desværre ser det ikke ud til, at det kan fjerne fejlene 100%.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 13/05-07 18:12 
Sloth>
Det er er Hitachi-drev der sidder i Eliten, det samme som i nogle 360'ere.

BenQ drevet bruges åbenbart i nogle Elite modeller.

"Some Xbox360 Elite Consoles have BenQ DVD-Drive"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/05-07 18:28 
Det kan godt være maskinen er noget bras, men servicen er i det mindste god. Ringede til microsoft i dag, og der var ingen problemer - tre timer senere sidder jeg med en pakke-label og er klar til aftale en tid med UPS.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RooneyRooneySkrevet 14/05-07 21:07 
Jeg har lige fået at vide, at de har fået dansk telefon support. Det er da en god ting.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 21:56 
Bortset fra at den danske support skulle være ret ringe. En af mine Live venner har næsten lige beskrevet en længere samtale med en telefonassistent, som fandt sted, da hans Xbox 360 gik i stykker. Vel og mærke to dage efter, at den kom tilbage fra reperation.

Bare sådan noget som at forklare assistenten, at man ville have sine Live spil tilbage, tog ret lang tid og førte ikke til noget. Et tilfældigt uddrag af samtalen:

Ansat: "Så du har betalt 800 kr for Mutant Storm Reloaded"

Min Kammerart: "Nej, jeg har givet 800 point og dem vil jeg gerne have sat ind igen på en silver account, så jeg kan benytte spillet"

Ansat: "Men du kan jo hente spillet igen, når du får din maskine tilbage... Og hvad er det for nogle point, du snakker om?"

Fint at det er dansk, men de må gerne vide lidt om, hvad de snakker om.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 14/05-07 22:04 
En af mine venners 360'er gik kold i dag, og han fik Bog & Idé til at ringe til MS support. Butikken sagde at telefon supporten gik nemt og smertefrit.

Supporten har åbenbart stadig gode og dårlige dage - og gode og dårlige ansatte.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/05-07 23:40 
Det var noget meget halv-kvalt dansk min telefon support foregik på, men vi forstod da hinanden nogen lunde - der var så heller ikke skyggen af nogen form for konflikter indblandet, og så forløber tingene jo som regel nemmere :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/05-07 01:44 
Det er jeg nu også ret sikker på at de kan, men nu er e-mail jo ikke ligefrem et live-medie, så det tager jo nok lige en ekstra mængde tid ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JesperJesperSkrevet 15/05-07 07:14 
Min opfattelse er nu ellers at e-mail generelt er noget hurtigere end telefon køer osv... :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/05-07 11:45 
Nu kan jeg ikke sige noget generelt, men der var ingen problemer, eller ventetid, da jeg ringede et par timer efter middag.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-07 14:35 
Gamesindustry har en artikel om 360'erens hardware defekter:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25290
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 25/05-07 14:52 
En meget god artikel endda. Den slags kan forhåbentlig hjælpe lidt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/06-07 23:51 
Min gode buddy's Xbox360 døde idag - Han fik den i Januar da hans launch box døde. Det er totalt idiotisk.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SlothSlothSkrevet 09/06-07 02:40, rettet 09/06-07 02:44 
Hvis jeres 360'er ridser jeres skiver, er det jeres egen skyld.

"In a statement, Microsoft told MCV that it has responded to Kuneva – and that faulty discs are likely to have been caused by ‘improper use’ of the console."

Desuden er der ingen fejl på nogle af 360'er modellerne, der gør, at man kan tale om en designfejl.

"If used properly, Xbox 360 consoles do not damage discs... there is no single root cause or systemic issue with any of the Xbox 360 consoles."

http://www.mcvuk.com/news/27467/Xbox-Scratched-discs-are-not-down-to-360
Kiss me, would you kindly?
enfenenfenSkrevet 09/06-07 10:03 
Går den, så går den :)
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 09/06-07 10:16 
Apropos. Jeg læste om sådan nogle beskyttelses-mærker, som man kunne montere i sit drev for at forhindre ridserne. Nogen der ved hvad der blev af dem, og hvor man eventuelt kan købe dem?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 09/06-07 12:43 
Jag har noget tape du kan købe billigt - ulempen er så at du bagefter "installation" kun kan spille Live Arcade spil og demoer.

Sorry ;)
SlothSlothSkrevet 16/06-07 22:31 
Interview med Todd Holmdahl, head honcho hos Microsofts hardwareafdeling omkring 360'erens hardwareproblemer.

Han svarer ikke på et eneste spørgsmål :(

http://blogs.mercurynews.com/aei/2007/06/a_qa_with_todd_holmdahl_the_hardware_guy_at_microsoft_about_xbox_360_failures.html
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/06-07 00:56 
Hold da op, en idiot. Han er virkelig træls at høre på - ligegyldige pro-MS kommentarer (selvfølgelig) uden indhold overhovedet. I kan lige så godt lade være med at læse interviewet, I bliver bare i dårligt humør over sådan en gang øregas :-(
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-07 01:05, rettet 17/06-07 01:11 
Rooney>
Supporten har åbenbart stadig gode og dårlige dage - og gode og dårlige ansatte.

Yep. Som tidligere omtalt havde en af mine venner lidt problemer med den danske support. Men det endte altsammen lykkeligt. Han har lige fået 50000 MS point - og nej, der er ikke et nul for meget - og fået en undskyldning for problemerne.

De 50000 point er noget mere, end de spil han mistede ved en reperation(som han kun kunne spille, hvis han er online). Så det kan altså godt betale sig, at kræve pointene tilbage hvis ens maskine går i stykker.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 17/06-07 14:34 
Hyakotake>
Hold da op, en idiot. Han er virkelig træls at høre på - ligegyldige pro-MS kommentarer (selvfølgelig) uden indhold overhovedet

Ja, men rart at se en spil-journalist der for en gang skyld ikke lader sig spise af med åbenlys spin og bliver ved med at bore i emnet.
Han får selfølgeligt ikke noget konkret ud af det, men understreger bare latterligheden af Holmdal' s vi-har-tilfredse-kunder messe.
BeanoBeanoSkrevet 18/06-07 09:13 
Brilliant Xbox 360 udgave af Johnny Cash's Ring Of Fire :)

MP3 fil
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/06-07 10:34 
LOL
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RooneyRooneySkrevet 19/06-07 13:50 
Jeg var kommet til at lave et nyt Gamertag, fordi jeg havde glemt mit fake svenske postnummer da jeg ville recover mit normale Gamertag. Fandt så senere ud af at recover mit gamle Tag alligevel, og ville ha' slettet det nye jeg havde lavet.

Skrev en mail til supporten på dansk, men opdagede først bagefter, at dansk ikke stod på listen over supporterede sprog. Så jeg ringede til supporten, og fik en sød dansk talende pige i røret, som hurtigt ordnede problemet og annulerede Guld abonnementet på det nye Tag, og bare ændrede det til et gratis Silver i stedet.

Ikke nok med det, så blev min mail dælme også besvaret af den samme pige, senere samme dag - på dansk!

Skal da love for, at MS har oppet sig mht. supporten på det sidste; Det var en meget positiv oplevelse for mig ihvertfald.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-07 14:03 
Jamen, Rooney, har du købt X360? Igen? Igen?
RooneyRooneySkrevet 19/06-07 14:54 
En Lotto gevinst sagde, at jeg ligeså godt kunne gøre det. Får jo en masse fritid, nu når jeg aldrig skal arbejde mere.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-07 15:02 
Næ dog. Tillykke! Hvor meget svarer et livs arbejde til i kroner (i.e. hvad var gevinsten på)?
RooneyRooneySkrevet 19/06-07 15:15 
Den var fin nok, men det er mere renterne jeg er spændt på at se, til den tid.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 19/06-07 15:18, rettet 19/06-07 15:19 
Så vandt fornuften aligevel ;-)! Nu mangler du bare en Dreamcast.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-07 16:37 
...og en Wii :-)
SlothSlothSkrevet 19/06-07 17:32 
Er det tyrebæ jeg kan lugte?
Kiss me, would you kindly?
dRxLdRxLSkrevet 19/06-07 17:57 
Hvis det nu gør det lettere for vedkommende at tænke på sin invalidepension som "lotto-renter"?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 26/06-07 21:06, rettet 26/06-07 21:08 
Rygter om 1500-2500 defekte 360ere fra UK alene... om dagen?

"Microsoft now receiving 2500 broken 360s per day in UK alone?"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/06-07 23:00 
dRxL>
Hvis det nu gør det lettere for vedkommende at tænke på sin invalidepension som "lotto-renter"?

Hey det er ikke lutter lagkage at leve på det offentlige fordi man er "disabled"! :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SlothSlothSkrevet 27/06-07 04:27, rettet 27/06-07 04:30 
Her er der er histore om en fyr der er på sin 12. 360'er...

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3160603

Edit:

Her er en bekræftelse fra 1UP mht. hans historie:

"In an MP3 that Justin shared with 1UP -- which you can listen to below -- he asks a service representative to read off his support/repair request numbers. After opening the account, the rep lets out an audible laugh. He reads them off and confirms they are under Justin's account. Just to be sure, 1UP called into Xbox Live support with Justin's contact info and asked for the same information. Again, the person on the other end laughed when they accessed Justin's account, remarking, "It looks like you have a lot of numbers.""
Kiss me, would you kindly?
lightyear dklightyear dkSkrevet 27/06-07 09:07 
Så er man da godt nok heldig!

Hvis jeg aldrig havde købt en xbox, så ville jeg da aldrig købe en med de historier der florer internettet.

Ms må da til at lave dem bedre, fordi de måneder xboxen har været ude, må da ha lært dem en del ting om hardwaren?
are you CHICKEN?
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig