X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så gik min 360 ned :p


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 10/02-07 22:19 
Her sider man lige og prøver et LIVEarcade spil, vil tilbage til Dashboardet og "bib" lyder der fra maskinen. Den fryser så jeg slukker for den og tænder igen. BINGO! 3 røde lys tændt i cirklen, en kode der betyder at der er fejl i maskinen :p BAH!

Nå men det jeg lige vil høre jer om er, skal jeg bare ringe til MS support og så bliver den hentet eller hvad?

Den... Se hele indlægget
1'013 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 10/02-07 22:19 
Her sider man lige og prøver et LIVEarcade spil, vil tilbage til Dashboardet og "bib" lyder der fra maskinen. Den fryser så jeg slukker for den og tænder igen. BINGO! 3 røde lys tændt i cirklen, en kode der betyder at der er fejl i maskinen :p BAH!

Nå men det jeg lige vil høre jer om er, skal jeg bare ringe til MS support og så bliver den hentet eller hvad?

Den er næsten 11 månder gamle, typisk ikk' sandt.
Nå men det er da altid noget at man har sine andre maskiner(Som aldrig har været til rep.!) og lige har fået fat i Okami =^^=
SyrefoxSyrefoxSkrevet 11/02-07 00:49, rettet 11/02-07 08:03 
Næsten det sammen skete for mig fredag d. 2-2-07, jeg ringede straks til ms support, som sendte mig en fragt seddel som skulle på kassen med xboxen også skulle jeg ringe til UPS som så skulle hente kassen.

Jeg fik fragtseddelen mandag d. 5-2 men et eller andet sagde mig at det her var noget shit, måske fordi jeg ud fra fragtseddelen kunne se at min xbox skulle til tyskland.

Så jeg gik istedet til min lokale merlin hvor jeg havde købt den, det gjorde jeg tirsdag d. 6-2, deres fragt mand var lige kørt så min xbox ville først være i København hos Powermill service group som åbenbart står for deres reparationer, fredag d. 9-2 fortalte de mig. Jeg fik kvittering for at have afleveret xboxen, og på den er den et reparationsnummer så man kan følge sin xbox og det nummer har jeg så lige tjekket og fik dette svar:

"Kontakt venligst butikken, hvor apparatet er købt, det skal af garantimæssige årsager ikke repareres. Medbring evt. tilbehør."

En skam man ikke tjekkede i formiddags, nå men det ser jo ud til jeg skal have ny xbox 360 på mandag. Men god service at man får et svar og ikke mindst ny xbox på under en uge.

Men lad mig høre hvad du gør og hvad der sker i sagen.

Jeg føler med dig ved hvordan det føles at se sin xbox 360 få sig en omgang red ring of death, ikke sjovt vel?
IqonIqonSkrevet 11/02-07 12:35 
Min Xbox 360 gik i stykker en fredag i slutningen af november. Jeg ringede til M$-support om mandagen og oplyste og fik at vide at de ville sende mig en kasse, jeg kunne sende konsollen i. Jeg oplyste dem kun Xbox'ens serienummer og ud fra dette kunne de se min adresse osv. eftersom jeg jo havde registreret den på nettet.

Da der intet var kommet efter to uger ringede jeg til dem igen. Af en eller anden mærkelig grund troede de, at jeg boede i Brasilien... anyway, så ville de sende mig en mail med et label, jeg skulle printe ud og putte på en kasse med Xbox'en i, og så aflevere den til UPS. Jeg ventede tålmodigt ca. en uge på denne mail, men da der stadig intet var kommet måtte jeg ringe til dem endnu en gang. Et par dage efter dukkede mailen op, og jeg kunne til sidst sende Xbox'en af sted i slutningen af december, over en måned efter den var gået i stykker. Pga. jul osv. fik jeg den først tilbage ca. to uger inde i januar, altså ca. halvanden måned efter den egentlig var gået i stykker. Eller dvs. det var ikke min egen Xbox, jeg fik tilbage, men en "ny" fra samme periode som min egen.

Desværre larmede den ufatteligt meget (mange gange værre end en Xbox 360 normalt gør), og derfor måtte jeg ringe til M$ support endnu en gang, der dog ikke gad gøre noget ved det, for Xbox'en kunne jo godt afspille spil, sagde de. Efter endnu en uge, hvor jeg imellemtiden havde haft mulighed for at sammenligne støjniveauet med en vens Xbox 360, ringede jeg igen til M$ support, der denne gang gerne ville modtage min Xbox 360. Igen modtog jeg et label via mail (denne gang efter 1-2 dage), sendte maskinen af sted med UPS og havde den tilbage i starten af februar, mindre end en uge efter jeg sendte den, men ca. 2,5 måneder efter den oprindeligt gik i stykker.

Hvor jeg dog elsker M$...
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
QQSkrevet 11/02-07 13:18 
Tror nu ikke at i skal være bange for at sende den med UPS til Tyskland, så længe alt er på MS' regning.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
XiwanaXiwanaSkrevet 11/02-07 13:37 
Det lader til, at det at 360'eren går i stykker næsten er mere reglen end undtagelsen, eller? Er der overhovedet nogle P:R-brugere, der ikke har haft problemer med deres 360'er? Jeg spørger, fordi jeg selv har gået og overvejet så småt at anskaffe mig en udgave.
[inspirational quote here]
PlaykidPlaykidSkrevet 11/02-07 13:45 
Tja, jeg har ikke haft nogle rigtige problemer med min 360, men min brors fik 3 red lights of death.

Der har dog ikke været noget med hans nye maskine.
Spiller nu: Halo 3
RooneyRooneySkrevet 11/02-07 13:48, rettet 11/02-07 13:49 
Jeg har ikke haft problemer med mine, og kender tre som stadig har launch maskiner som kører som de skal.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 11/02-07 13:48 
Bortset fra larmen, så har min launch-maskine fungeret upåklageligt, og den har spillet mange, mange timer - primært Halo 2.

Dog er den lille låge til de to front-usb røget af.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/02-07 16:46 
Min launch-maskine har også kørt upåklageligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 11/02-07 17:24 
Tak for de gode svar, og erfaringer. Jeg ringer til support i morgen og ser hvad der sker.
Må dog lige huske at fjerne min Halo front og Harddisk før jeg sender den afsted ;)
RaGeRaGeSkrevet 11/02-07 17:27, rettet 11/02-07 17:27 
Kender 3 der alle har fået deres maskiner bytter inklusiv mig selv.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/02-07 18:10 
Min virker også bare perfekt, no probs her :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RooneyRooneySkrevet 11/02-07 18:14 
Greaseball>
Tak for de gode svar, og erfaringer. Jeg ringer til support i morgen og ser hvad der sker.
Må dog lige huske at fjerne min Halo front og Harddisk før jeg sender den afsted ;)

Det er ligeså nemt bare at ta' den retur til butikken. Hvor har du købt den?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
GreaseballGreaseballSkrevet 11/02-07 21:05 
Fik som gave... Den er købt i El-Giganten, og den flok klaphatte gider jeg ikke bruge tid på. Så er det hurtiger at ringe til support.
Havde et Joypad fra den gamle maskine som jeg skulle bytte der oppe engang. Der sage de at MS produkter skull MS selv tage sig af. Så dem er jeg færdige med.
RooneyRooneySkrevet 11/02-07 21:18 
Det lyder til at biksen lige skal ha' genopfrisket et par passager i købeloven.

Som regel hjælper det, når man taler med store bogstaver til dem.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 12/02-07 02:23 
Lad mig gentage, at du står bedre ved at sende den ind til Microsoft, da du ellers kan kysse muligheden for at spille dine Xbox Live Marketplace indkøb offline, definitivt farvel.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GreaseballGreaseballSkrevet 12/02-07 09:50 
Så er det godt jeg vælger den mulighed.
Men hvad er det er med Xbox Live Marketplace indkøbene. Det enme har vist været oppe før?
RooneyRooneySkrevet 12/02-07 11:00 
KTC>
Lad mig gentage, at du står bedre ved at sende den ind til Microsoft, da du ellers kan kysse muligheden for at spille dine Xbox Live Marketplace indkøb offline, definitivt farvel.

Om MS giver mig en ny Xbox eller butikken giver mig en ny Xbox, er vel det samme?

Hvorfor skulle man ikke kunne spille sine marketplace indkøb offline? Synes osse at jeg kan huske at der var en tråd om det tidligere, men kan ikke finde den.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 12/02-07 14:40 
Det er ikke det samme. Og oftest skal det tjekkes om skidtet kan/skal repareres først.

Butikken skal tage kontakt til Microsoft på nogenlunde samme måde som du skal - så du springer et led over ved at gøre det selv + at du selv har direkte kontakt til dem, og ikke er afhængig af en forretning, hvor flere af de ansatte ikke aner hvad du snakker om, når du ringer ind for at høre hvordan det går.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 12/02-07 14:59 
Hvis jeg får en splinter ny maskine i butikken, virker alt det jeg har hentet fra marketplace så, hvis jeg spiller det offline?

Hvis jeg omvendt får en splinter ny maskine fra MS, virker alt det fra marketplace så også, hvis jeg spiller det offline?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
McBrainMcBrainSkrevet 12/02-07 15:48, rettet 12/02-07 15:49 
Nej.

Så vidt jeg husker binder arkade spillene sig til maskinens serienummer.

Så de kan spilles fuldt online, og offline som trial.

Sådan er det på min. (Det er min anden)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
SyrefoxSyrefoxSkrevet 12/02-07 15:52, rettet 12/02-07 15:53 
Jeg afleverede min xbox 360 i merlin sidste tirsdag og har lige hentet en ny idag. Og hvorfor kan jeg så ikke spille mine Xbox Live market place ting?

Har ikke pakket min nye Xbox 360 ud endnu, men jeg forestiller mig at jeg bare smækker min gamle HD i den og alt burde virke som før ikk.

Spørgsmålet er så bare at hvad skal man med de HD der sidder i den nye Xbox 360? For man kan jo ikke bruge to i en Xbox 360 men fedt med 2 controllere.
KTCKTCSkrevet 12/02-07 16:24, rettet 12/02-07 16:40 
Ok, i stedet for at rode P:R igennem for den gamle tråd, så kan jeg lige opsummere:

Købte marketplace-ting er låst til maskinens serienummer. Det vil sige, at man ikke bare kan smide harddisken i en anden 360'er og regne med at det fungerer. Dog er det muligt at tilgå tingene, hvis man er logget på Xbox Live med den profil, tingene blev købt fra.
Altså mister man muligheden for at tilgå tingene fra alle maskinens profiler og i offline tilstand, hvis man sætter harddisken i en anden 360 end tingene blev købt fra. Dette fungerer når den sidder i købs-maskinen.

Problemet kan løses ved at kontakte MS, der som en hovsa-løsning kan overføre MS points til en Silver account, som man opretter. Ved at købe dem igennem den igen, får man alle muligheder for at spille tingene fra alle profiler og offline igen.

Og nu kommer pointen: Microsoft vil kun samarbejde på ovenstående måde, hvis du kan referere til et sagsnummer hos dem, og det har du jo ikke hvis du bare bytter maskinen hos forhandleren.

PS: Harddisken har ingen betydning, da man altid kan hente de ting man har betalt for gratis igen over Live, via den gamle online profil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 12/02-07 16:40 
Jeg kan forstå at filmen knækkede for Microsoft, da de valgte at binde downloadede ting til maskinens serie-nr, istedetfor bare til profilen / Gamertag.

Det er sådanne hovsa-løsninger, som giver mig en nærmest ubændig lyst til kun at købe Nintendo konsoller igen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 12/02-07 16:41 
Som jeg har forstået det, kører Nintendo med et lignende system i deres virtual console, gør de ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 12/02-07 16:43 
Hvis de gør det, så må det blive en GameCube; De er osse billige nu.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 12/02-07 16:50, rettet 12/02-07 17:13 
I stedet for at rette modstanden mod de enkelte firmaer, var det så ikke bedre at sige: "Jeg køber kun spil i butikkerne så"?
Der er jo intet, der forhindrer dig i at smide dine købte spil-skiver i konsollerne, lige meget hvad du køber.

Men jeg er også sur på online-køb, efter jeg fik en anden 360 tilbage fra rep. Dette har direkte resulteret i købet af "Xbox Live Arcade Unplugged: Volume 1", og en neddroslet lyst til at købe noget som helst via konsol online-tjenester.
Jeg er forresten heller ikke glad for Steam, der tvinger mig til at låse ting jeg køber til en online-profil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 12/02-07 17:04 
Jeg nærede selv et stort had til Steam, den dag jeg installerede Half-Life 2, efter lige at have købt det. Utroligt så megen l... man skulle igennem, for at kunne spille spillet.

Mht. købe-spil osv, så vil jeg gerne kunne fortsætte med at spille spil jeg har hentet via. en onlineservice (Xbox Live), uanset hvilken Xbox 360 jeg spiller dem på. Synes det er bizart, at MS ikke bare bandt marketplace tingene til ens Gamertag; Så var man udeover de her problemer.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 12/02-07 17:17, rettet 12/02-07 17:19 
De binder jo også tingene til ens gamertag, men problemet opstår bare når de kræver at de er en online-profil, og at den rent faktisk er online når man skal spille tingene...

Jeg frygter den dag, hvor Steam lukker eller jeg i et harddisk crash mister min Steam account, hvorefter opdager at jeg ikke kan recover den fordi jeg har glemt det password, jeg lavede for mange år siden. Jeg har flere tusinde kroner stående i de spil :(

En anden ting er de adskillige gigabyte updates Steam har hentet. Det kan da ikke passe at man ikke kan optimere det lidt bedre...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 12/02-07 19:23 
Jeg har brug for hjælp, eller dvs. en simpel gennemgang for hvad man skal gøre. En god ven der ikke er registreret her, har lige fået ødelagt sin 360er. Der var 4 røde lys/hele cirklen rundt der lyste op. Og han har prøvet med at sætte alle stik i igen.

Anyway som en god ven vil jeg jo gerne hjælpe ham, men jeg er lidt i tvivl om hvad man skal rådgive ham med. Han ringede til Fona, og de sagde han skulle kontakte MS. Der er det så bare at jeg efter at have læst denne tråd, har fået indtrykket af at det er en dårlig ide.

Så hvad vil I anbefale? At han tvinger den videre hos Fona? Eller at han kontakter MS og bliver straffet med halvanden måneds ventetid? Maskinen er vist under et år gammel.
Hvad sker der?
PlaykidPlaykidSkrevet 12/02-07 19:25 
Da jeg startede min maskine op, havde jeg 4 røde ringe, det var fordi videosticket ikke sad ordenligt i.

Personligt ville jeg tage den ned i butikken, det andet ville jeg slet ikke bruge tid på, hvis det var mig.
Spiller nu: Halo 3
la0sla0sSkrevet 12/02-07 19:41 
Det var også hvad jeg sagde til den gode Niels, så det lyder fint at det ikke var helt forkert. Så må han sgu bare insistere på at de skal tage den der. Det har de vel også pligt til.
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 12/02-07 19:54 
Herold>
Butikken skal tage kontakt til Microsoft på nogenlunde samme måde som du skal - så du springer et led over ved at gøre det selv + at du selv har direkte kontakt til dem, og ikke er afhængig af en forretning, hvor flere af de ansatte ikke aner hvad du snakker om, når du ringer ind for at høre hvordan det går.

Jeg citerer lige mig selv - det kan sagtens være at han skyder sig selv i foden ved at gå ned i Fona. Jeg kan ikke se hvorfor nogen tror at det går hurtigere i Fona? De har ikke pligt til at give ham en ny, og så er han et led længere ude.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 12/02-07 19:56, rettet 13/02-07 02:02 
laOs >

Selvfølgelig har Fona pligt til at gøre noget ved det. Tag kvitteringen med i butikken og insistér på at I vil ha' maskinen fixet.

I kan osse prøve MS metoden, og så se om I er heldige at det går stærkt denne vej?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SyrefoxSyrefoxSkrevet 12/02-07 20:07 
Et led længere ude eller ej, hos merlin sender de maskinen til KBH, ikke som gennem MS til tyskland, 6 dage efter jeg havde afleveret havde jeg en ny Xbox 360.
PlaykidPlaykidSkrevet 12/02-07 20:11 
Min bror fik også byttet sin defekte 360 i Merlin, der gik lige en 4 dages tid :)
Spiller nu: Halo 3
HeroldHeroldSkrevet 12/02-07 20:33 
Rooney>
Selvfølgelig har Fona pligt til at gøre noget ved det. Tag kvitteringen med i butikken og insistér på at I vil ha' maskinen fixet.

Læser du lige hvad jeg skrev én gang til? :P Jeg er ret sikker på at Fona ikke selv reparerer Xbox 360-konsoller - så de skal samme vej til reparation, hvis de skal repareres - plus den tid det tager at indlevere og hente skidtet - alt andet lige burde du være bedre stillet ved selv at ringe til Microsoft... MED MINDRE forretningen vælger at bytte, som de IKKE har pligt til, med mindre det er tredje gang maskinen er i stykker med samme problem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 12/02-07 21:02 
For lige at vende tilbage med det med LiveArcade titlerne. Jeg er stort set altid online med min 360 når den er tændt, så burde LiveArcade titlerne fungere normalt, selv om maskinen bliver ombyttet, ikke sandt?
SyrefoxSyrefoxSkrevet 12/02-07 21:15 
Jeg er også altid online når jeg tænder og jeg har ingen problemer med mine LiveArcade titler.
KTCKTCSkrevet 12/02-07 22:13 
Okay, så tager vi den lige endnu en gang for prins knud...

Hvis du insisterer på at butikken tager den ind, risikerer du at den kommer til at rode i deres baglokale et stykke tid, før de finder ud af at få den sendt afsted til deres hovedkontor eller værksted, og derefter bliver den ret sandsynligt sendt direkte til Microsoft. Herefter skal den så komme tilbage fra Microsoft til hovedkontoret/værkstedet, blive sendt tilbage til butikken, som så ringer til dig og fortæller at den er kommet tilbage.

Hvis du selv kontakter Microsoft, slipper du for de fleste led i dette cirkus. Du får tilsendt en frankeret kasse, som du stopper din 360 i, og så kommer UPS og henter den ved din dør. Nu skal du så bare vente på at det ringer på døren igen...

Jeg ved ikke med jer, men jeg foretrækker den sidste løsning, som også stiller jer meget bedre i forhold til Microsoft, da I har et sagsnummer at referere til, hvis I f.eks. som mig gerne vil have mulighed for at spille jeres Live Arcade spil, uden at være logget på Xbox Live.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GreaseballGreaseballSkrevet 12/02-07 23:36 
De har godt nok droppet kassen, man skal selv finde en kasse at putte den i og så komme en lable til UPS, som man får via mail, uden på den.
Så jeg skal lige finde en passene kasse... hmm hvor er den boks min playstation kom i :p
SlothSlothSkrevet 12/02-07 23:48 
http://test.thebigboxproject.com/joomla/

Dunno om den er blevet postet, men sjov er den ;o)
Kiss me, would you kindly?
RooneyRooneySkrevet 13/02-07 02:07 
Playkid>
Min bror fik også byttet sin defekte 360 i Merlin, der gik lige en 4 dages tid :)

Jeg vil absolut føje Merlin til den lille liste af butikker, hvor jeg trygt vil købe konsol hardware. Bog & Idé er den anden butik.

Kan godt li' at de par butikker, er uafhængige af Microsoft's regler og metoder.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 13/02-07 02:42 
Så er det da sjovt så meget jeg skulle diskutere med dem, før de ville tage min Xbox ind i sin tid...
De følger som udgangspunkt også Microsofts procedurer, og hvis de selv kører en ombytning/reparations-service, så kan man selvfølgelig være heldig at det går hurtigere, men så mister man som nævnt visse muligheder.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 13/02-07 09:31 
Butikker med dansk indkøb har længe været misinformeret af Boston, der stivnakket har sagt at MS support skulle have dem, mens Microsoft DK har sagt Boston.

Det er først for nylig, der er kommet 100% klarhed over det.

Så hvis butikken før i tiden var en konfliktsky lille mus, der blindt adlød Boston, når de stod med en defekt maskine, så har de dengang også været omkring MS support.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 13/02-07 12:07 
Sålænge min butik bare langer en ny 360'er over disken, hvis min egen går i stykker, så er jeg glad og tilfreds.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 13/02-07 12:29 
Det skal du så ikke regne med at de gør.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 13/02-07 13:10 
Bare rolig; Det gør de.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 13/02-07 13:13, rettet 13/02-07 13:14 
Jeg ved så ikke helt hvilket forhold du har til dem i din lokale forretning, men det er ikke normal politik at gøre det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 13/02-07 14:33 
Selvfølgelig skal maskinen lige igennem de sædvanlige kanaler (Boston), men enden på det bliver, at jeg får en ny maskine med hjem; Det ligger fast.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
1'013 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig