X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 i Europa 23. marts


Svar
SlothSlothSkrevet 25/01-07 09:23 
Så fik Sony endlig taget fingeren ud af nummeren og fik offentligtgjort den dato de fleste havde forventet...

"PS3 to Launch in UK on 23rd March 2007
Over 30 Titles for Launch Period
1 Million units forecast for Initial European Launch Period

London, 24 January 2007 – Sony Computer Entertainment Europe today announced that PLAYSTATION®3 will be launched ... Se hele indlægget


Fra ThreeSpeech
Kiss me, would you kindly?
552 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
SlothSlothSkrevet 31/01-07 16:26 
Heh ja - velkommen til internettet :)

Oh well, nu får jeg snart at se om PS3 er det værd - får en d. 15. februar.
Kiss me, would you kindly?
RooneyRooneySkrevet 08/02-07 20:42 
IGN har kigget på Oblivion til PS3.

"The PS3 version of Oblivion isn't a simple port of the game either, although players who have picked up the 360 version will be very familiar with the control scheme. For one thing, the PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version. There is a plan to completely eradicate these issues as the game nears release, as well as fixing a number of bugs that were present in the other builds. Kiss the item duplication glitch goodbye."

"The visual presentation of Oblivion has also been significantly enhanced. While it was a beautiful title on the 360, far off environmental details often displayed low resolution textures. This has been fixed with new shaders dedicated to rendering the foreground cleanly with sharper details, so rocky landscapes now have craggy appearances instead of smooth, non-distinct surfaces. While there is still a fair amount of pop-in that occurs (which can't be helped due to the size of the world), the draw distance is farther than the 360 version. As a result, screens from the PS3 version should approach those from high end PCs running Oblivion, which is an impressive feat."

Respekt herfra ihvertfald, til at de har forbedret den noget sjuskede 360 version. Det lyder faktisk til at PS3 versionen er bygget til maskinen, og ikke bare er en port.

Impressive. Most impressive.

Oblivion hands-on
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 08/02-07 21:57 
Jeg vil nu stadig kalde det en port, men rart at se at de ikke har været sløset med konverteringen og faktisk forbedret renderen til PS3 ;)
RooneyRooneySkrevet 21/02-07 11:23, rettet 21/02-07 11:25 
IGN har lavet et interview med Factor 5, omkring deres Lair til PS3. Jeg er ved at hente det, og har ikke set det endnu, men alt hvad Factor 5 laver, er jeg personligt meget interesseret i.

De kan virkelig trylle med hardwaren.

Factor 5 om Lair
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 23/02-07 12:31, rettet 23/02-07 12:33 
Sony fortsætter med at skyde sig selv i foden... er der snart noget tilbage at skyde på?

Dårlige tegn at de allerede neddrosler hardwaren inden launch i EU!

EURO PS3 med dårligere BC?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/02-07 12:55 
Så en USA og Japan PS3 har bedre BC end den forestående EU-launch-maskine? Og har Sony ikke tidligere udmeldt at ALT PS1 og PS2 vil køre helt fint på en PS3? Eller har de tidligere haft forbehold?
BeanoBeanoSkrevet 23/02-07 13:03 
Så vidt jeg ved har de tidlige luftet ideen om software emulering af PS1/PS2 spil, men jow, de har også pralt med bedre BC end på Xbox 360 så det er pinligt at de allerede byder dette løfte nu.

Også meget tidligt at river PS1/PS2 hardwaren ud af PS3 for at spare i fabrikationen. Tvivler gevaldigt på at deres software emulering bliver bedre end MS's!
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/02-07 13:03 
Det er sgu for tyndt! Kan vi få et positivt spin fra nogen der virkelig elsker Sony?
jaesjaesSkrevet 23/02-07 13:06, rettet 23/02-07 15:44 
De har haft forbehold, men har sagt at de fleste titler vil være bagudkompatible. Det er sikkert stadig tilfældet*, men alligevel ærgerligt at de nedprioriterer bagudkompabilitet. Sony har nok kalkuleret med, at når MS gør det så ringe i den sammenhæng, så behøver de ikke prøve så ihærdigt som hidtil :)

EDIT: @Hyakotake

De fire punkter der nævnes, er det altsammen noget, der er en "nedgradering" fra USA/JAP-versionerne af PS3?

* EDIT: Jeg havde ikke set "...and a limited range of PlayStation®2 (PS2) titles.". Hvilket vel fastslår, at det ikke bliver de fleste PS2-titler, skidt.
AmbyAmbySkrevet 23/02-07 13:06 
Jeg forstår ikke helt hvordan dette kan komme som en overraskelse?
Nuvel, det er negativt, men det har længe været kendt at det ville være en fordel at købe de tidligere PS3'er, da de ville have hardware emulering istedet for software emulering.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 23/02-07 13:23, rettet 23/02-07 13:28 
Det overraskende (for mig ihvertfald) er at de allerede gør det nu... få måneder efter US/JAP launch.

Jeg havde forventet det min. 1 år efter launch i forbindelse med andre hardware revisioner, men allerede nu lugter af at de desperat har brug for at spare penge.

Så EU PS3 launch: Længere ventetid, ringere hardware, højere pris... hvad ellers?... et spark i bollerne som tak?
IqonIqonSkrevet 23/02-07 13:45 
Jeg havde også forventet dette ville ske, men da først meget senere, og i forbindelse med en evt. prisnedsættelse af maskinen. Jeg er da ligeglad med at Sony ikke taber lige så mange penge på maskinen, når jeg alligevel skal betale mere end amerikanerne og japanerne for et produkt, der er dårligere - havde der fulgt en prisnedsættelse med havde jeg været mere venligt stemt.

Jeg forstår heller ikke hvorfor Nintendo praler så meget med at de tjener styrtende på Wii'en - hvorfor i al verden sætter de så ikke prisen ned, så den svarer mere til det man får (en lidt avanceret GC, ikke et next-gen/current-gen, eller hvad det nu skal kaldes, -produkt). Så kan de tjene på software-salg, som de andre konsolproducenter.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 23/02-07 13:50 
Tænk hvis Nintendo fjernede GC hardwaren fra Wii... så ville der være en tom hvid kasse og en smart controller tilbage ;)
HeroldHeroldSkrevet 23/02-07 13:51, rettet 23/02-07 13:51 
Iqon: Det er selvfølgelig fordi at Nintendo har vurderet sig frem til at det er dét de kan sælge den til, og det kan de. De er jo ikke i branchen for dine blå øjnes skyld - det er der jo ingen der er - og skal derfor tjene penge. Har du overskud, går det godt, og så har du succes - og det hjælper igen på aktier, produkter, whatever, og tjener flere penge. Det er jo også derfor at nogen vælger at fortælle hvor mange enheder de har shippet fra deres lagre, frem for hvor mange de har solgt - fordi det er et kunstigt højt tal, der udstråler større succes. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bad AshBad AshSkrevet 23/02-07 14:23 
Nogle udtalelser fra Phil Harrison angående PS3 BC tilbage december 06


...On Backwards Compatibility
[The PS3 will have] almost perfect backwards compatibility. There will be some exceptions, but we believe those will be even less than we saw from PSOne to PS2."Backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices -- PSOne, PS2, and now PS3."

"If the developer wrote the game according to our technical requirements checklist, we will have what we believe will be almost perfect backwards compatibility. There will be some exceptions, there always are, but we believe those will be very few and far between. Even less so than we saw from PSOne to PS2."

...On Microsoft's Difficulties with Xbox 360 Backward Compatibility
"I don't believe that was backwards compatibility."

http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=55108
CoreCoreSkrevet 23/02-07 14:39 
WTF!!!!!!

Nu er jeg sur igen :(

Nintendo laver en prev-gen konsol med en smart controller, og kalder den next gen.

Microsoft laver en maskine der skal byttes eller repareres hver anden måned.

Og Sony laver en maskine, hvor EU kun får en "light"-udgave, til en "MAX"-pris.

Velkommen til næste generation.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 23/02-07 14:44 
Core>
Nintendo laver en prev-gen konsol med en smart controller, og kalder den next gen.

Nej de kalder den "new-gen" ;)
JAAJAASkrevet 23/02-07 15:05 
Det er simpelthen ufatteligt. Nu skal jeg da med sikkerhed ikke have en PAL maskine. Det er jo helt til grin.
jaesjaesSkrevet 23/02-07 15:44 
Dark-Light>
Jeg forstår ikke helt hvordan dette kan komme som en overraskelse?
Nuvel, det er negativt, men det har længe været kendt at det ville være en fordel at købe de tidligere PS3'er, da de ville have hardware emulering istedet for software emulering.

Det er ingen overraskelse at Sony går fra emulering med hardware til software, men dette er overraskende:

"...and a limited range of PlayStation®2 (PS2) titles."
3of193of19Skrevet 23/02-07 16:27, rettet 23/02-07 17:16 
JAA>
Det er simpelthen ufatteligt. Nu skal jeg da med sikkerhed ikke have en PAL maskine. Det er jo helt til grin.

Det giver da også meget bedre mening at købe en japansk 20 GB model. De koster kun 30,000 yen, ikke engang 1500 Dkr.
Så kan man se US og JP blu-ray film istedet for EU også.
JAAJAASkrevet 23/02-07 17:08, rettet 23/02-07 17:09 
20,000?! Hvor har du set dem til det beløb henne? I samtlige butikker, jeg har været i (og det er mange) var det 49,000 yen for 20GB modellen, altså ca. 2500 kr, hvilket stadigvæk er en rimelig pris. Selv brugt kan jeg ikke forestille mig, at nogen butikker ville sælge den for 20,000 (hvilket er 1000 kr.) Det er hvad en ny PSP koster!
3of193of19Skrevet 23/02-07 17:18, rettet 23/02-07 17:20 
Oops, mente 30,000. Det er også hvad der bliver til 1500 kroner. Min tidligere bofælle er i Japan for tiden. Han siger de sælges til den pris hos Yodobashi Camera. De prøver bare at komme af med dem fordi de ligger og samler støv.
JAAJAASkrevet 23/02-07 18:39, rettet 23/02-07 18:39 
Jamen så skal jeg da et smut forbi Yodobashi i næste måned! Tak for tippet :)
WehnerWehnerSkrevet 23/02-07 18:56 
Til den pris ville jeg seriøst overveje at købe en.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 23/02-07 19:02 
Til den pris ville jeg hive tegnedrengen frem NU, hvis det var muligt at få såen en herover :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GakuGakuSkrevet 23/02-07 19:07 
Der er kommet en sang om PS3´en.

How to kill your brand
RJKRJKSkrevet 23/02-07 19:25 
JAA>
Jamen så skal jeg da et smut forbi Yodobashi i næste måned! Tak for tippet :)

Du tager bare så mange med hjem, som du kan bære :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/02-07 21:27 
Gaku>
Der er kommet en sang om PS3´en.

Den er sjov... så tårerne triller... :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/02-07 21:42 
King Chaos>
Det er sgu for tyndt! Kan vi få et positivt spin fra nogen der virkelig elsker Sony?

Ja, Jack_D synes sikkert det er en fantastisk og helt logisk beslutning, der kun gør PS3'en til en endnu mere perfekt maskine.

;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 23/02-07 22:09 
Hver gang jeg lige sidder og halv-beslutter mig for at købe en PS3 næste måned, så kommer der altid et eller andet i vejen for den beslutning. Første gang var det launchen der blev flyttet, anden gang var det beslutningen om prisen, tredje gang var det den med controlleren med de dårlige analog knapper, fjerde gang var det denne nyhed, med den ringere bagudkompatibilitet.

F... it. Jeg gider ikke mere. Jeg køber en Wii, når jeg får min restskat retur om en måneds tid.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/02-07 22:56 
Mig: Jeg vil gerne kigge på en konsol.

Butik: Vi sælger ikke konsoller til mænd i kjole.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 23/02-07 23:39 
Gaku>
Der er kommet en sang om PS3´en.

Fantastisk! Jeg elsker den!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
tmliljatmliljaSkrevet 23/02-07 23:52 
Ja, sangen er der bestemt ikke noget i vejen med...

Men at læse i denne tråd ødelægger NÆSTEN mine forventninger til i morgen, hvor jeg får en PS3 inden for dørene...

Jeg vælger at lukke ørerne indtil jeg har testet min japaner! c",)

Så skal jeg nok give mit besyv med, hvis den ikke lever op til forventningerne!

Jeg fandt i øvrigt din Wii-kunde-historie ret sjov, Thomas! Og billig??? 2200,- er vel ikke ligefrem nogen gavebod... c",)

Meeeeeen... I min verden er Wii'en faktisk den mest vellykkede af de to 3. gen-konsoller, jeg har stiftet bekendtskab med so far (X360 og Wii), for den bringer legen og det intuitive tilbage til gameren - god grafik gør det ikke alene...

Nok om det! Jeg glæder mig trods alt til at teste PS3 i morgen - så må vi se, hvor fedt/ skidt det er...
SlothSlothSkrevet 23/02-07 23:55 
Lad os nu se hvor galt det står til med Europæisk B/C.

Jeg har vænnet mig til controllerens L2/R2-knapper - de er faktisk ret behagelige IMO.

Jeg er utroligt glad for min PS3, og selvom den er dyr har jeg ikke et øjeblik fortrudt købet.
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 24/02-07 07:38 
tmlilja>

Jeg vælger at lukke ørerne indtil jeg har testet min japaner! c",)


Jeg kom lige i tanke om, at din PS3 måske står til japansk sprog som default.

Hvis den gør, og du ikke kan sætte den til engelsk, så kan jeg hjælpe.
Kiss me, would you kindly?
Bede-xBede-xSkrevet 24/02-07 13:16, rettet 24/02-07 13:20 
Beano>
Så EU PS3 launch: Længere ventetid, ringere hardware, højere pris... hvad ellers?... et spark i bollerne som tak?

Angående bagudkompatibilitet, så kommer det vel til at ramme hele verden? De har vel tænkt sig at EU hardwaren skal erstatte den gamle USA/Jap hardware, så de kan spare penge.

Ikke at jeg ved det med sikkerhed, selvfølgelig, men det ville da være underligt, hvis de gennem hele PS3s levetid kun benyttede software emulering i EU.

Spørgsmålet er også, hvor mange titler, det kommer til at ramme:

Sony has said that 'a new combination of hardware and software emulation will enable the PS3 to be compatible with a broad range of original PlayStation titles, and a limited range of PS2 titles'.

"Limited" lyder ikke alt for godt, men det kunne jo teknisk være næsten alle...

http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=23003
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/02-07 13:44 
Bede-x>
Angående bagudkompatibilitet, så kommer det vel til at ramme hele verden? De har vel tænkt sig at EU hardwaren skal erstatte den gamle USA/Jap hardware, så de kan spare penge.

Enig - men de annoncerer det nok bare for Europa før launch for at undgå alt for meget dårlig PR på launchdagen (yearh right), så kommer turen til USA og Japan senere.


Bede-x>
"Limited" lyder ikke alt for godt, men det kunne jo teknisk være næsten alle...

Næppe... jeg ville næsten foretrække de havde lovet kompatibilitet med "best selling titles" i stedet for "limited" ;)
jaesjaesSkrevet 24/02-07 13:57 
Bede-x>
Angående bagudkompatibilitet, så kommer det vel til at ramme hele verden? De har vel tænkt sig at EU hardwaren skal erstatte den gamle USA/Jap hardware, så de kan spare penge.

Jeg gider ikke lige finde linket, men jo, det skulle gælde for alle regioner, at Sony ikke fortsætter med at producere de nuværende modeller. Det er for dyrt for dem at have gang i to versioner af PS3 på samme tid.

Mht. at købe en JAP-model er det fristende, men også lidt et sats, da regionskodningen jo er op til udviklerne.
JAAJAASkrevet 24/02-07 14:50 
RJK>
JAA>
Jamen så skal jeg da et smut forbi Yodobashi i næste måned! Tak for tippet :)

Du tager bare så mange med hjem, som du kan bære :)

Ja hvis ikke de var så store og tunge (6 kilo!) ville jeg da tage 3 med hjem og sælge dem for det dobbelte på QXL. Nå ja, det ville heller ikke være sjovt i tolden.
SlothSlothSkrevet 24/02-07 20:56 
Jeg var nede forbi min lokale EBGames i dag, og en ung knøs fortalte mig, at PS3-spillene er regionskodede...

Hvis det sker går jeg amok som kun et indestængt postbud kan gøre det ;o)

Har dog ikke set det bekræftet nogetsteds, og det modsiger alle officielle meldinger fra Sony ;)
Kiss me, would you kindly?
tmliljatmliljaSkrevet 24/02-07 21:01 
Sloth>

Jeg kom lige i tanke om, at din PS3 måske står til japansk sprog som default.

Hvis den gør, og du ikke kan sætte den til engelsk, så kan jeg hjælpe.

Tak for tilbudet, men den stod heldigvis til engelsk, så jeg er i fuld gang med at spille... c",)

... Og indtil videre lever den fuldt op til mine forventninger!
tmliljatmliljaSkrevet 24/02-07 21:05 
Sloth>
Jeg var nede forbi min lokale EBGames i dag, og en ung knøs fortalte mig, at PS3-spillene er regionskodede...


Ja, noget skal de jo sige, for at få dig til at købe produktet hos dem, og som du selv siger vil det være mod alle forudsigelser fra Sony, så den tror jeg ikke på. Jeg tror mere på, at de ser en rigtig god forretning gå i vasken, hvis alle køber japanere.

Om jeg har et lille horn i siden på EB Games, og en indestængt vrede over deres gentagne fejlagtige oplysninger??? Kun et enkelt! ;)
RooneyRooneySkrevet 24/02-07 21:14 
For et par dage siden fortalte Bog & Idé mig, at vejl. priser på nogle PS3 spil, bliver 700,-

Dette skulle gælde for bl.a Activision og Sega titlerne.

Efterhånden er der ikke længere noget der overrasker mig, mht. den konsol.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
tmliljatmliljaSkrevet 24/02-07 21:37 
Så er det da heldigt, at man kan købe spillene andre steder (fx Play.com £39.99)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/02-07 00:03 
Sloth>
Hvis det sker går jeg amok som kun et indestængt postbud kan gøre det ;o)


Sloth's yndlingsfilm - i 1080p :-D
BeanoBeanoSkrevet 26/02-07 11:51, rettet 26/02-07 11:53 
Rooney>
For et par dage siden fortalte Bog & Idé mig, at vejl. priser på nogle PS3 spil, bliver 700,-

Lyder utroligt dyrt men Sony har lige annonceret at priserne for deres egne launch titler bliver EURO 60,- hvilket er lidt billigere end Xbox 360 spillene... så vidt jeg ved ;)

Hvordan 3. parts spillene fra EA osv. lige bliver, må tiden vise.

EG nyhed
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/02-07 13:16 
På Coolshop, som normalt har ret gode priser, ligger Sonys spil på omkring 469,- mens titler fra EA, Activision, Sega og UbiSoft, ligger mellem 560,- og 659,- kr...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 26/02-07 14:58 
Er der en, der har en opdateret liste over PS3-launchtitler i Danmark?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephirothSephirothSkrevet 26/02-07 15:12 
Er det ikke den liste, tråden handler om? ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
WehnerWehnerSkrevet 26/02-07 15:22 
Tråden handler om en liste for UK, der er over en måned gammel. Jeg ville høre, om der findes en nyere - og specifikt dansk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
552 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig