X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Midnight Resistance


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/03-03 23:25 
Findes der en ordentlig konvertering af Data Easts Midnight Resistance til en konsol? Hvilken konsol? (spillede arkaden som besat engang i slut firserne).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 04/03-03 23:33, rettet 04/03-03 23:34 
Gik og troede jeg var den eneste fan af Midnight Resistance :)

Har spillet det enormt meget på Amigaen, hvor jeg elskede musikken og muligheden for at købe våben etc.

Så arcadespillet havde længe været på min ønskeliste, da jeg fik prøvet en emuleret udgave af det (ja, det er fra 1989). Hvilken skuffelse.

Arcadeudgaven kan på chokerende vis ikke leve op til Amiga-versionen. Måske er det bare nostalgien der snakker, men jeg plejer ikke at være slem til den slags. Det skuffede mig rent teknisk, men nu er Data East vel heller ikke kendt som de bedste til at presse hardwaren.

Og så er der musikken... Den ER jo slet ikke i arcadeversionen? Måske senere, men i hvert fald ikke i starten...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 04/03-03 23:33, rettet 04/03-03 23:35 
Det kom ud til Genesis i hvert fald, ved ikke om det kom i EU. Jeg ledte efter det i lang tid, men fandt ikke nogen der ville sælge til DK nogen steder :(

Det skal lige siges jeg overhovedet ikke har prøvet spillet endnu... :/
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
AssassinAssassinSkrevet 04/03-03 23:42 
RJK >
Gik og troede jeg var den eneste fan af Midnight Resistance :)

Ork, der er skam flere end du tror...og jeg er iøvrigt enig i din betragtning af Amiga-versionen...superbt spil!
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/03-03 23:48, rettet 04/03-03 23:49 
Jeg spillede det også rigtig meget på Amigaen. Lækkert gameplay. Jeg synes dog at mindes at frameraten suckede...

Lidt-off-topic: appropos Amiga, kan i huske Tim Follins musik til Amiga versionen af Ghouls'n'ghosts på level 2. Det var/er fantastisk! (jeg har lige hentet DeliPlayeren og et par Follin moduler, mums).

Helt-off-topic: FYI - jeg var forresten meget aktiv på amiga demo scenen. Under handlet Milkshake har jeg været en del af Kefrens, Rebels, Anarchy DK og et par andre grupper... åhhh minder! Mon der er andre gamle Amiga demo scene folk på konsolforum?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 04/03-03 23:50 
Jeg synes bare at folk plejer at kigge underligt på mig, når jeg nævner Midnight Resistance i flæng med andre semi-klassikere. Okay, det er hverken Metal Slug eller Gunstar Heroes, men jeg er altså håbløst forelsket i skydespil, hvor man kan købe våben. Selv Xenon II - som under sin flotte ydre vel er simpelt og halvkedeligt - gik der mange timer med på dét grundlag...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/03-03 23:53 
flottenheimer >
Jeg spillede det også rigtig meget på Amigaen. Lækkert gameplay. Jeg synes dog at mindes at frameraten suckede...

Ja, det kører vist kun 25 fps og i en meget lille skærm.

jeg var forresten meget aktiv på amiga demo scenen. Under handlet Milkshake har jeg været en del af Kefrens,

Husker stadig mit første demoparty. Lowlife i Silkeborg. Kefrens vandt demokonkurrencen med Guardian Dragon (slå mig, hvis jeg husker forkert ;)).

Mon der er andre gamle Amiga demo scene folk på konsolforum?

Havde jeg været fem år ældre, så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 04/03-03 23:57 
Ja jeg kan også huske at spillet blev udnyttet groft "back in the days". Det ligger vist stadig i min samling et sted. Nogen der sætter en Amiga op til KT5 ?
Vi kommer 18.00 sharp, hav en kande kaffe klar :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/03-03 00:01 
Black Tiger, Strider & G'n'G var også alt for vildt. Totalt god karma at stå og spille på Joye eller Byens Burger i Århus... 2 kronerne væltede op af lommerne.

Det var dengang. Nu bor man i KBH og Professor Olsen har bare slet ingen karma. Suk.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 05/03-03 00:02 
Som så meget andet er det i Sporup det sker... ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 05/03-03 00:06 
flottenheimer >
Black Tiger, Strider & G'n'G var også alt for vildt. Totalt god karma at stå og spille på Joye eller Byens Burger i Århus... 2 kronerne væltede op af lommerne.

Ups. Blev bustet engang af min mor fordi jeg var så hooked på G'N'G, Double Dragon 2 og The New Zealand Story. Første, eneste og sidste gang jeg "lånte" penge i min mors pung. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
OmenOmenSkrevet 05/03-03 12:59 
flottenheimer >
Helt-off-topic: FYI - jeg var forresten meget aktiv på amiga demo scenen. Under handlet Milkshake har jeg været en del af Kefrens, Rebels, Anarchy DK og et par andre grupper... åhhh minder! Mon der er andre gamle Amiga demo scene folk på konsolforum?

Ahhhhh, den gamle Amigascene tid. Jeg kan huske at jeg specielt altid ventede med længsel på nye demoer fra Silents (Jesper Kyd kunne ikke overgåes på Amigaen! =).

Kefrens var dem med Desert Dreams ikke??, den absolut lækreste demo på Amigaen nogensinde...

Kendte du en gruppe der hed Cult?
Vote Ficus!
quadquadSkrevet 05/03-03 21:48 
RJK >
"men jeg er altså håbløst forelsket i skydespil, hvor man kan købe våben."

Ermm *host* Host* Kan vi mærke en kommende CS-spiller der? ;)
RJKRJKSkrevet 05/03-03 21:55 
Heh, deeet tror jeg ikke lige ;p

Det jeg egentligt kan lide ved det er jo "selvvagt udvikling i spiloplevelsen". Dvs. tilsvarende stats i RPG'er, som man selv kan påvirke osv.

Det er jo ikke liiige sådan at CS virker ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 06/03-03 21:54 
Jeg kan nok godt lokkes til at slæbe min A1200 med til KT5, hvis det er.

Jeg synes også Midnight Resistance var fedt på Amigaen, men tror dog stadig arcade-versionen er bedre.

Med hensyn til musik, har jeg også altid været vild med moduler, især Chris Hülsbeck's music er blandt farvoritterne (Turrican 1+2+3, R-Type, Jim Power, Monkey Island, Giana Sisters, Katakis, o.s.v.)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 06/03-03 22:02, rettet 06/03-03 22:03 
(Med hovedet på blokken:)

Chris Huelsbeck har ikke komponeret musikken i Monkey Island.

Men det skal nok passe at han har konverteret den til Amiga-versionen, ligesom David Whittaker (nej, ikke ham) har konverteret Bubble Bobble osv.

(Tror jeg ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 10/03-03 01:48 
flottenheimer >
Jeg spillede det også rigtig meget på Amigaen. Lækkert gameplay. Jeg synes dog at mindes at frameraten suckede...

Lidt-off-topic: appropos Amiga, kan i huske Tim Follins musik til Amiga versionen af Ghouls'n'ghosts på level 2. Det var/er fantastisk! (jeg har lige hentet DeliPlayeren og et par Follin moduler, mums).

Midnight Resistance på Amiga står stadig som en lysende stjerne for mig. Jeg var ikke sikker på, om jeg bare var under nostalgiens stærke indflydelse, men det lyder til, at jeg i hvert fald ikke er alene.

Musikken til anden level af Ghouls 'n' Ghosts på Amiga! Hver gang, der på et forum er et topic om, hvad der er ens yndlingsspilmusik, er det den, jeg nævner. Havde engang midi filen loopende i 3-4 timer, mens jeg traverserede rundt på nettet.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 10/03-03 13:47, rettet 10/03-03 13:54 
jeg husker også tydeligt midnight resistance. sammen med Yo joe, black tiger og james pond 2+3 var blandt de mest spillede platform action spil jeg havde.

dog det amiga spil jeg har bedste minder om er lazer squad.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
NaieraNaieraSkrevet 10/03-03 13:49 
Jeg spillede MEGET Skid Marks :D Klart min Amiga-favorit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 10/03-03 21:21 
RJK >
Gik og troede jeg var den eneste fan af Midnight Resistance :)

No way dude!

Jeg er dog lidt uenig i Amiga/arcade snakken. Jeg er også helt vild med Amiga versionen, men muligheden for at "dreje" joysticket i arcade versionen er da det fedeste påfund i "walk and shoot" genren! Prøv at tænk hvis man kunne det samme i f.eks Metal Slug!

Nå, og iøvrigt rigtigt fedt forum gutter! Håber vi får samme fantastiske stemning op at køre :O)
The Gods pause for a moment...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/09-03 10:43 
Det spil jeg brugte mest tid på var Lost patrol, et pedt Nam spil for den tids standard, gad egentlig godt at spille det igen. Jeg nåede aldrig igennem det da jeg altid blev nakket af mine egne mænd når jeg nåede lidt over halv vejs igennem spillet, noget med at de lagde en granat i min rygsæk ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
millenniummillenniumSkrevet 08/09-03 11:05 
Midnight Resistance var fortræffeligt til Amiga'en. Sjovest var det når man var 2 spillere. F*** man kunne komme op og skændes når man 'kom til' at snuppe hinandens våben ved uheld.
Arcadeversionen virker ikke nær så dragende. Desuden er det møg svært at styre det når man kører det på emualtor. Det er alt for svært at styre sin skyderetning med tastaturet.

Jeg spillede også meget The Lost Patrol, men det blev alt for nemt da man have fundet 'tricket' for hele tiden at holde moralen oppe hos sine mænd.

Er der nogen der kan huske Leander? Det syntes jeg var et af de bedste forsøg på at lave et japansk-lignende platforms spil til Amiga. - Et af de få spil jeg satte mig for at gennemføre uden snyd.
(selvfølgelig kommer det ikke i nærheden af Turrican, men rigtige arcade-platform var der lidt mangel på til Amigaen).
The medium is the message.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/09-03 11:11 
Jeg snød aldrig i Lost patrol, men har du kunne gennemføre det uden snyd så?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TurricanTurricanSkrevet 08/09-03 12:59 
millennium >
Arcadeversionen virker ikke nær så dragende. Desuden er det møg svært at styre det når man kører det på emualtor. Det er alt for svært at styre sin skyderetning med tastaturet.


Du har selvfølgelig ret mht. styringen når vi snakker via emulator. Men, arcade versionen er bare langt bedre end den udemærkede Amiga version pga. den helt geniale styring. Du har bare totalt kontrol med karakteren og i mine øjne er der ingen 2D Shooter der er lige så god på dette punkt.
The Gods pause for a moment...
millenniummillenniumSkrevet 08/09-03 17:57 
Danny Salling>>> Det var ikke rigtigt noget snyd. Man skulle bare holde 5 minutters pause mellem hver distance man gik. Så kunne man gå så hurtigt man ville og mændenes morale og health ville blive ved med at stige.
Selvfølgelig var der enkelte fælder som kunne gøre en ende på spillet med det samme, (stol aldrig på en bondemand som tilbyder en tår vand), men dem fik man hurtig styr på.
The medium is the message.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/09-03 20:02 
Kan man få det til noget andet format, altså Lost patrol?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 28/09-06 23:01 
RJK>
Jeg har i øvrigt Midnight Resistance. Problemet er, at det er så godt som uspilleligt uden rotary joysticks. Dem har jeg dog også fået fat på (originale SNK endda), så det handler mere om at jeg ved lejlighed skal have lavet et kontrolpanel til disse.

Lånt fra anden tråd for at lobbyere for at få det på næste sæsons Sporup-program.

Nåja og i Aalborg-slænget er spillet også kendt og anerkendt som semi-klassiker :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 29/09-06 14:20 
Spillede det også en del på både Amiga og arcade back in the day. Har, sjovt nok, idag med posten modtaget Genesis versionen. Er også med på at kalde det en klassiker :)
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 29/09-06 14:30 
Hvordan fungerer de med at skyde 360 grader rundt uafhængigt af løbsretningen på Megadrive/Amiga? Det var jo det, der for alvor skilte spillet ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 29/09-06 14:34 
I Amiga-udgaven er det bare fjernet svjh. Virker vist som Metal Slug.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 29/09-06 14:47, rettet 29/09-06 14:50 
I Genesis versionen, er der fire forskellige control modes. I tre af disse control modes, skal man holde b-knappen inde for rotation.

Er Amiga-udgaven ikke også en af disse vælg-lyd-eller-musik-for-du-kan-ikke-få-begge-dele-spil?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 29/09-06 15:12 
Jeg husker i hvert fald musikken som meget dominerende i Amiga-udgaven (og stadig bedre end arcadeoriginalen, underligt nok).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 29/09-06 15:37, rettet 29/09-06 15:38 
Sådan husker jeg faktisk en del Amiga spil. Der er intet der stikker musikken i GoldenAxe til Amiga. Nu har jeg ikke spillet arcade-versionen nok til at kunne udtale mig, men mener ikke at arcade og Amiga-versionen har den samme klang. Mener GoldenAxe til Amiga har en meget mere svulstig musik?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 29/09-06 15:42, rettet 29/09-06 15:42 
Golden Axe arcade/Amiga har samme musik, som jeg husker det. Dog med forskellige instrumenter (Amiga-versionen er lavet af David Whittaker, som generelt laver lidt mere chip-agtig musik). Og så er lydkvaliteten vist noget ringere i arcadeudgaven. Hvilket er et generelt fænomen, der dog nok mest handler om at Amigaen har relativt god lydkvalitet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 03/05-07 01:12 
Efter at have prøvet spillet "live" med den rigtige controller, må jeg trække en hel del i land - arcadespillet er faktisk særdeles underholdende. Musikken er stadigvæk ikke nær så effektiv som i Amiga-udgaven og der er seriøse tekniske problemer (kæmpe slowdown, selv i single player), men rotary sticksne gør virkelig meget for spillet. Kombineret med det overdrevne våbenarsenal får man virkelig en magtfornemmelse, når man pløjer igennem enhver modstand.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/05-07 08:41 
Jeg havde godt bemærket, at du har stillet det op til sæsonen i år, og du kan tro, jeg kommer forbi et par gange i løbet af sommeren!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig