X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Coke Zero!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/01-07 21:39, rettet 10/01-07 21:57 
Har I smagt den? Det skulle være helt normal coca cola smag helt uden kalorier!

Glæder mig til at skifte fedende sukker ud med kræft fremkaldende sødestof!

Yay!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 10/01-07 21:43 
Nu er det rent faktisk smagen der får mig til at vælge Light over normal, men jeg har da fået erhvervet nogle Zero, for at se hvordan skidtet smager ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 10/01-07 21:51 
Fik prøvet nogen før jul, en fast kunde fra carlsberg havde nogen med som vi fik.
Smager stadig lidt tyndt i forhold til en rigtig cola. Dog uden den helt tynde smag som Light har og ikke den sæbe-agtige eftersmag som Pepsi Max.
SKULLE jeg vælge mellem Light og Zero vil jeg tage Zero da den ER tættere på en rigtig cola.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/01-07 22:10 
Hvis man vil tabe sig eller leve sundt, drikker man slet ikke cola.
Home is where the hardware is..
la0sla0sSkrevet 10/01-07 22:19 
Jeg læste i en Camilla Plum kogebog hvor hun nævnte at noget af det der puttes i Light produkter, faktisk fjerner mæthedsfornemmelsen. Derfor man ser så mange fede mennesker med light sodavand.

Er det sandt er det meget pudsigt. Den er i sig selv ikke-fedende, men gør at man æder mere.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 10/01-07 22:27 
Born2Play>
Glæder mig til at skifte fedende sukker ud med kræft fremkaldende sødestof!

Ja, lad os alle få en overdosis aspartam... yuck!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-07 22:39 
SøgAArd>
Hvis man vil tabe sig eller leve sundt, drikker man slet ikke cola.

Eller man sætter sig ned og venter på, det går over :)
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-07 22:40 
la0s>
at noget af det der puttes i Light produkter, faktisk fjerner mæthedsfornemmelsen. Derfor man ser så mange fede mennesker med light sodavand.

Er det sandt er det meget pudsigt. Den er i sig selv ikke-fedende, men gør at man æder mere.

Det er fuldstændig korrekt. Og meget paradoksalt. Jeg har i øvrigt smagt Zero i Tyskland... men da aspartan giver mig kløe i mund og hals er det ikke noget for mig :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-07 22:43 
Naiera>
Nu er det rent faktisk smagen der får mig til at vælge Light over normal

Kom du til at bunde en dunk svolvsyre, da du var spæd, hvormed dine smagsløg fordampede?

Jeg kan ikke se andre forklaringer ;)
AV Intelligent Terminal
KajikaKajikaSkrevet 10/01-07 23:34 
Nu prøver jeg så vidt som muligt at undgå Cola, da mælk og vand sagtens dækker mine tørstbehov, men hvis jeg endelig skulle vælge så skal jeg satme ikke drikke noget fortyndet cola, næh, pepsi, det' noget der dur!
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
GreaseballGreaseballSkrevet 10/01-07 23:42 
Eller Virgin cola. Bare synd det ikke sælges længere.
HulleHulleSkrevet 10/01-07 23:56 
Enlighten me please.. Hvad er forskellen på Light og Zero, indeholder de ikke begge aspartam? Og er der ikke noget med at de mistænker det for ikke at være specielt godt for kroppen, men at det endnu ikke er videnskabeligt bevist?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
QQSkrevet 11/01-07 00:16 
Så længe jeg kan få Vanillecola syd for grænsen, er min tørst slukket...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
RooneyRooneySkrevet 11/01-07 00:46 
Bare så lige I er helt klar over det: Cola slukker ikke tørsten; Det forstærker tørsten.

Vand slukker tørsten.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 11/01-07 01:47 
Hulle>
Enlighten me please.. Hvad er forskellen på Light og Zero, indeholder de ikke begge aspartam? Og er der ikke noget med at de mistænker det for ikke at være specielt godt for kroppen, men at det endnu ikke er videnskabeligt bevist?

Nok ikke det store. Zero smager vist bare af mere. Jeg ved ikke hvad der er videnskabeligt bevist mht. mæthed, men alt andet lige, kan man tage sig et æble, og spare 200 tomme kalorier.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/01-07 03:27 
jesus christ. aspartam er det værste. Det burde være ulovligt. Det er idiotisk at drikke Light over normalt, simpelthen pga af alt det de erstatter sukkeret med. Cola er rigtig skidt, men Light... Det er fandme noget der slår ihjel.
Jeg har i en lang årrække, drukket mellem 4 og 10 Liter Cola Light, OM DAGEN. Vær dag. Der lå en indvandre-kiosk lige hvor jeg boede, som solgte billigt importeret cola og cola light.

Jeg tror det er sandsynligt at jeg er blevet sterilt eller får kraft senere i livet. Helt seriøst...

"Aspartame (NutraSweet) appears to cause slow, silent damage in those unfortunate enough to not have immediate reactions and a reason to avoid it. It may take one year, five years, 10 years, or 40 years, but it seems to cause some reversible and some irreversible changes in health over long-term use. "Aspartame has a profound effect on mood and cognition....depressed mood, anxiety, dizziness, panic attacks, nausea, irritability, impairment of memory and concentration." Ralph Walton, M.D.


James Bowen, M.D., author of Billions Of People Are Now Aspartame Victims, told the FDA years ago "Every known metabolite of aspartame is of marked or questionable toxicity and patently unsafe for human use." In Aspartame Murders Infants he said: "At every point in the fertility process aspartame (NutraSweet/Equal/Spoonful/Canderal/Benevia, etc.) destroys. ....It ruins female sexual response and induces male sexual dysfunction. Beyond this, aspartame disrupts fetal development by aborting it or inducing defects. And if a live child is born aspartame may have heinously damaged the DNA of the baby cursing future generation." See his paper on Sperm Warfare. We are now taking case histories for class action on aspartame starting with seizures, brain tumors, eye deterioration and blindness, etc.

http://www.wnho.net/aspartame_makes_you_fatter.htm


Jeg kan virkelig skrive under på hvor meget det har ødelagt for mig, at drikke Cola Light. Jeg gjorde det også i enorme mængder, men jeg havde det simpelthen så dårligt til sidst at jeg var på randen til selvmord. Kan huske at jeg vågnede op med krampe i benet om natten. Havde paranoia så jeg kunne ikke gå i skole og droppede ud.
Havde depressionstanker, og alt muligt. Sjovt at meget af det gik væk da jeg holdte op. Men det var dælme svært at stoppe... Og det er det stadig. Nogen gange falder jeg stadig af og går "amok".


Hvis aspartam er så livsfarligt, hvorfor er det så stadig lovligt? Jeg har hørt at der er så mange forskellige bivirkninger på det, at det næsten er umuligt at bevise hvad Aspartam gør forkert. Desuden er der ingen rigtige alternativer til aspartam og når nogen af verdens største firmaer som Coca-Cola Company, Pepsi etc bruger det, hvad skal man så gøre?

Aspartam er i flere ting end i tror. I helt vildt mange light produkter. Cultura f.eks. Og det er freakin Yughurt:/

Jeg vil anbefale at bare drikke normal Cola hvis man virkelig vil. Også prøve ikke at gå over gevind. Prøve at holde den på under en liter om dagen. Der er rigtig meget sukker i, og det er usundt, men det er en million gange bedre end Light.
Well crucify the insincere tonight...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/01-07 07:53, rettet 11/01-07 07:55 
Selvfølgelig kan kunstige sødestoffer ikke være andet end giftige. Man skulle tro vi havde lært lektien med DDT og alle de andre vidundermidler, men neeeej. Hvor er mennesker dog nogle naive skabninger :/

"There's no such thing as a free meal"
AV Intelligent Terminal
tastasSkrevet 11/01-07 08:20 
Sig Jolly til din Cola - det gør jeg!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 11/01-07 08:30, rettet 11/01-07 08:57 
Valkyrie>
Hvis aspartam er så livsfarligt, hvorfor er det så stadig lovligt?

Fordi at der er penge i skidtet - at der så er en masse mennesker der bliver syg og/eller kradser af, betyder jo ikke så meget.


Hulle>
Enlighten me please.. Hvad er forskellen på Light og Zero, indeholder de ikke begge aspartam?


Zero (vist det samme som Black) indeholder mere aspertam. Black death of the 21st century :!


EDIT: Zero og Black er to forskellige produkter. Black er dog også sødet med aspertam.
HeroldHeroldSkrevet 11/01-07 10:32 
Valkyrie>
Jeg har i en lang årrække, drukket mellem 4 og 10 Liter Cola Light, OM DAGEN. Vær dag. Der lå en indvandre-kiosk lige hvor jeg boede, som solgte billigt importeret cola og cola light.

Hahaha. :D Det er sgu da klart. Hvis du drikker 4-10 liter af noget som helst om dagen, så bliver du syg. Selv hvis det er vand.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 11/01-07 10:37 
Når jeg drikker Light begrænser det sig oftest til 25 cl et par gange om ugen. 4-10 liter om dagen er jo fuldstændig godnat!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 11/01-07 14:56 
Herold>
Valkyrie>
Jeg har i en lang årrække, drukket mellem 4 og 10 Liter Cola Light, OM DAGEN. Vær dag. Der lå en indvandre-kiosk lige hvor jeg boede, som solgte billigt importeret cola og cola light.

Hahaha. :D Det er sgu da klart. Hvis du drikker 4-10 liter af noget som helst om dagen, så bliver du syg. Selv hvis det er vand.



Derudover kan det slet ikke lade sig gøre, men overdrivelse fremmer vel forståelsen...
BeanoBeanoSkrevet 11/01-07 15:02 
Det kan man skam sagtens - på et par ferier i Ægypten har jeg selv drukket ca. 7 L vand om dagen uden problem. Men i DK vil man næppe gøre det :)
CronossCronossSkrevet 11/01-07 16:33 
Præcis, der er en ret stor forskel på Ægypten og Danmark ;)
jaesjaesSkrevet 11/01-07 16:48, rettet 11/01-07 17:32 
Jeg tror ikke der er nogen biologisk hindring i at drikke 10 liter væske om dagen. At det ikke er sundt, er så noget andet :)

4 liter væske er ikke meget mere, end hvad mange drikker om dagen. 2 liter vand etc. og 4 krus the eller kaffe, og du er godt på vej :)

EDIT: Men i øvrigt er alt over ca. 1,5 liter væske om dagen, mere end hvad der anbefales under almindelige forhold...
quadquadSkrevet 11/01-07 16:52 
Kroppen kan optage ca. 0.7 liter væske per time under normale forhold - 10 liter er optageligt, men næppe anbefalelsesværdigt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-07 18:05 
Mja, det er jo pikant. Kan I ikke huske at der var nogen sager med nogen piger for...et ½-1 år siden, hvor mindst én døde, fordi hun havde lavet hjemme-udrensning. Udrensning går jo grundlæggende ud på at skylle affalds-stoffer ud af kroppen ved at drikke store mængder vand. Der var mindst en pige der døde fordi hendes salt-balance kom i uorden pga. at det vand hun drak var for fersk, så gik hun i koma og vågnede aldrig op. Så man kan altså drikke for meget vand :/
SephirothSephirothSkrevet 11/01-07 19:58 
Valkyrie>
Jeg vil anbefale at bare drikke normal Cola hvis man virkelig vil. Også prøve ikke at gå over gevind. Prøve at holde den på under en liter om dagen.

Jeg kunne ikke engang forestille mig at drikke en dåse af det stads om dagen. Cola siger mig virkelig sjældent noget mere, medmindre jeg alligevel går amok i fastfood.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 11/01-07 20:04, rettet 11/01-07 20:06 
Kan ikke lige huske den sag, eller måske meget svagt, men kender andre eksempler. Fx drak en engelsk pige 7 liter vand på 1,5 time i forbindelse med et Ecstasy-trip. Hun døde og vandet menes at være dødsårsagen. Et andet eksempel er på et amerikansk universitet, hvor en studerende, i forbindelse med optagelse i en studenterklub, blev tvunget til at drikke en masse vand og lave englehop (eller noget i den stil), og døde også af det.

Problemet er blandt andet, at nyrerne får flere bank end de kan tage. Det hedder sjovt nok vandforgiftning :)

EDIT: Svar på forrige indlæg.
HeroldHeroldSkrevet 11/01-07 20:22 
Ja, nyrerne kan slet ikke klare alt det vand. Det er en myte at man skal bruge 2 liter vand om dagen - man skal drikke, når man er tørstig. Man kan sagtens vænne kroppen til at drikke mere end den kan klare.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
flottenheimerflottenheimerSkrevet 11/01-07 23:16, rettet 11/01-07 23:18 
Jeg drikker, og har drukket, ca. 3 liter Coke Light om dagen. Hver eneste dag, gennem de seneste 10 år. Nogle dage drikker jeg et enkelt glas vand, og ca. en eller to gange om ugen drikker jeg et glas af noget helt andet (f.eks. varm cacao, hyldeblomst saft eller Squash) ellers er Coke Light det eneste jeg drikker.

Jeg er indtil videre sund, rask og normalvægtig og min frugtbarhed fejler intet (min kæreste er blevet gravid på under én måned begge de gange vi har besluttet os for at få et barn).

Jeg elsker Coke Light, så hvis jeg bliver 80 år med mit gode helbred intakt, så vil jeg være et glimrende bevis på at Coke Light ikke er skadeligt. :-)

Man kan i øvrigt finde analyser af at næsten alle typer drikkevarer er skadelige. Kaffe, Coke, Saftevand, ja selv mælk er der virkelig mange angreb på. Det eneste der tilsyneladende er uskadeligt er -helt rent- vand.

Eksempler få facts mod mælk: http://www.notmilk.com/ eller her (mælk giver autisme!) http://www.notmilk.com/aa.html eller her http://www.rense.com/general26/milk.htm
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/01-07 00:32 
Cronoss>
Herold>
Valkyrie>
Jeg har i en lang årrække, drukket mellem 4 og 10 Liter Cola Light, OM DAGEN. Vær dag. Der lå en indvandre-kiosk lige hvor jeg boede, som solgte billigt importeret cola og cola light.

Hahaha. :D Det er sgu da klart. Hvis du drikker 4-10 liter af noget som helst om dagen, så bliver du syg. Selv hvis det er vand.



Derudover kan det slet ikke lade sig gøre, men overdrivelse fremmer vel forståelsen...



Det kan du bande på, at det kan.
Det var altid sådan at jeg ville købe, 2, 2 Liter flasker(40 kr inkl pant).
Jeg kunne drikke en 2 Liter på et kvater. Det eneste der stoppede mig fra at bælde dem i "One go" var alt brusen som gjorde at jeg måtte tage rigtig mange pauser.

Da jeg nåede 7 klasse vejede jeg 120 kilo:/ Det var ikke en fed tid... Seriøst.
Og det med at gå på toilettet. Konstant. Man skulle simpelthen tisse konstant, og det er jo klart.
Jeg har lige købt to 6 packs med Coke Zero cans, de smager fint nok, men jeg kan stadig bedre lide smagen af Light eller Pepsi Max(nok gammel vane). Men jeg synes at det er langt bedre end Cherry eller Vanilla Coke.
Jeg ved ikke folkens. Af ukendte årsager synes jeg at i er en gruppe mennesker som virker som de mest sygelige kompetente mennesker på internettet, så jeg kan godt se hvad i mener.
Jeg burde virkelig stoppe permenent Cola. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan quitte det. Måske er jeg bare meget svag!
Well crucify the insincere tonight...
TLTLSkrevet 12/01-07 00:47 
Så er det godt at man kun er afhængig af mælk og kakaomælk. :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 12/01-07 07:23 
Coke Zero Smager som om der er fest i min mund

- og i alle er inviteret.

smagen er go hellere zero end light produktet
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-07 07:59 
Emkai DK>
- og i alle er inviteret.

Ellers tak. Jeg vil hellere stikke en vis legemsdel i en blender. Men tak for invitationen :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 12/01-07 08:24 
Emkai DK>
Coke Zero Smager som om der er fest i min mund

Smager det ikke bare ligesom normal "Coke"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 12/01-07 08:30 
Den er ihvertfald meget bedre end cola light.
Selv er jeg Pepsi Max drikker.
Genialt at man kan købe 1½ l i tyskland til en 7 kroner, og få 3 kroner for flasken herhjemme.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 12/01-07 08:33 
Coca-Cola light smager også elendigt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 12/01-07 08:41 
Greaseball>
Eller Virgin cola. Bare synd det ikke sælges længere.

Ja den var bare top notch, smagte møg godt. RIP Virgin Cola :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-07 10:04, rettet 12/01-07 11:50 
Nedenstående link er spændende læsning om aspartam... den officielle holdning, som stort set frikender stoffet. Vi ved selvfølgelig bedre, men spændende alligevel ;)

Aspartam
HankyHankySkrevet 13/01-07 22:37 
Drikker normalt også Coca Cola Light, men forskellen i smag på den, og så Coke Zero er minimal IMO.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-07 23:35 
Jeg så for nogen tid siden i "The american store" i kbh at de havde Cherry Vanilla Coke.... nogen der har turre udsætte deres smagsløg for den omgang? 8x
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/01-07 11:42 
jaes>
Problemet er blandt andet, at nyrerne får flere bank end de kan tage. Det hedder sjovt nok vandforgiftning :)

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article260625.ece
3of193of19Skrevet 15/01-07 02:03 
Damn, den gad jeg godt prøve. Cherry Coke og Vanilla Coke er mine absolutte favorit Coca Cola'er, en kombination af de to burde være fantastisk.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig