X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kender du nogen piger der spiller spil?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/01-07 20:55 
"To assist in the proliferation of females in gaming genres of all types and to help raise awareness of the female gaming audience among game publishers and advertisers. To make the gaming industry take women gamers seriously and to treat them with respect as equals.

Goals
-To showcase female gaming talent and the amazing variety among female gamers.
-To create a positive role model for young girls who enjoy playing video games.
-To break the stereotype that gaming is a male dominated industry.
-To have a good time in a fair and friendly environment.

Miss Video Game was created in order to showcase female gaming talent and marketable female gamers to gaming publishers and industry decision-makers as well as the gaming community as a whole.We're here to put female gamers on the map and to get them taken seriously (and also to send some lucky female gamers to Cabo ;-).


Ladies - join up now, you have nothing to lose and everything to gain. This could be the start of a great career in gaming or promotions. Even if you don't know anything about video games sign up and learn - that's what this is all about, spreading gaming to women around the globe!!!"


Et eller andet sted kan jeg godt forstå dem. Når man sidder og spiller DOA Extreme Vollyball, så kan jeg godt se at de bliver stereotypet, måske en hel del mere end de burde. Jeg synes bare at vi skal stoppe med at behandle objekter som kvinder. Ikke at jeg gør det, men i ved hvad jeg mener. Det er et fedt intiativ IMO! Så hvis i kender nogen tøse gamere, så vis dem siden, og lad os så få en kæmpe league af girlie gamers som spiller andet end the sims og singstar og alt det der. Eller er det nu lige mig der stereotypet kvinder der, med at hentyde til at de ikke kan spille action-og-"Mande" agtige spil?:I

Miss Video Game
Well crucify the insincere tonight...
TheDukeTheDukeSkrevet 02/01-07 21:11 
En snart 9 år gammel, men stadig relevant, artikel om emnet fra en af de gamle hunde i branchen: http://www.designersnotebook.com/Columns/004_Games_for_Girls/004_games_for_girls.htm
WehnerWehnerSkrevet 02/01-07 21:19 
Men det er for sent, at melde sig til...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TLTLSkrevet 03/01-07 05:04, rettet 03/01-07 05:05 
Det er også rimelig langt væk... Kunne være cool hvis en lignende event blev holdt her i Europa

EDIT: Stadig et godt initiativ :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 03/01-07 09:55 
Hmm jeg er desværre ikke så meget til strand-ferier
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
LessCDTLessCDTSkrevet 08/01-07 20:19 
Valkyrie>

... Jeg synes bare at vi skal stoppe med at behandle objekter som kvinder...


Jeg synes ikke, at du skal generalisere og pålægge os dine sex-vaner. :D
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig