X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

3 Mobil - er det fedt?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 27/12-06 15:52 
Jeg har stort set besluttet mig for at beholde den k800i, jeg har nævnt i en anden tråd - eller dvs. den skal byttes og købes det sted, hvor jeg kan få den bedste handel, hvilket igen vil sige Telmore eller 3. Telmore er ganske straight: 1599,- samt håndjern på 199,- i seks måneder.

Men så er der 3: 199,- + 399,- i forbrug hver måned i seks måneder. Det er billigere, man får mere taletid, og så er der al mulige 3-funktiner, man kan abonnere på (reelt set gratis, for jeg kommer aldrig i nærheden af de 399,- med ren tale).

Jeg har dog hørt lidt blandet om 3, men hvad er jeres holdninger: Fungerer det?

Og så er der noget med, at de kommer speciel software i telefonerne, så man ikke manuelt kan vælge andre net osv. Vil det være et problem, hvis man skifter til noget andet senere? Kan de evt. opgraderes med ikke-3 software?

3: http://www.3.dk/templates/3shop/shopdk/shop.aspx?id=12210

Telmore: https://www.telmore.dk/addons/phones/sony_e_k800i.jsp
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
crying outcrying outSkrevet 27/12-06 16:15 
Jeg gik fra 3 til Telmore. Jeg havde for mange problemer med roaming - når jeg hoppede fra 3 til f.eks TDC uden for 3's dækningsområde, røg telefonen af (i displayet stod den med fuld signal, men folk fik automatisk min telefonsvarer, som havde jeg slukket mobilen.) Jeg kunne forstå på 3, at det var hvad der kunne ske og at de ikke kunne løse problemet.

Var jeg kun i 3 dækningsområde fungerede det hele fint - der var jo en del fede features at fornøje sig med, på den daglige tur i toget. For det månedlige abonnement kunne der hentes meget musik, tv, spil, ....

Så... Færdes du primært i et område, som 3 dækker ville jeg vælge 3 - kommer du derimod udenfor deres område dagligt og roamer via andre teleselskaber ville jeg vælge Telmore (Som iøvrigt har den bedste kundeservice!)
Jusqu'a ici tout va bien....
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 27/12-06 16:15 
Jeg har intet til overs for 3mobiler, største delen af mine venner, som har haft 3 mobil har så meget fortrudt det, og deres mobil har været adskillige gange til reperation, desuden når man vil ha support fra dem, er supporten utrolig dårlig.

Desuden syntes jeg alle deres reklamer os.v. er det rene pjat, 3 er slet ik så billig som man tror.

Tror nogle af de billigste selskaber du får er Telmore / CBB, og der er supporten hurtig, og hjælpsom.

ellers prøv og spørg på mobil forum, os.v. hvor folk med større viden inden for Tele-Selskaber ka forklare det lidt bedre.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
RooneyRooneySkrevet 27/12-06 16:16 
Nej, 3 fungerer ikke ordentligt, og det er primært fordi deres dækning er elendig og hele tiden har været elendig.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/12-06 16:22 
Jeg er ganske tilfreds 3 bruger.
jeg har været 3 kunde de sidste 3 år og har oplevet lidt af hvert.

man har 3 mobil hvis man har brug for hurtig trådløs data og ikke fordi at de kan sælge dig en mobil billigerer.
hos 3 køber man en mobil for at bruge deres tjenester som nyheder, musik og videoer osv osv.
så mit forslag til dig er.. har du brug for det for ellers så kan du lige så godt købe et abbonement et andet sted.


Til gengæld er det fedt at jeg kan sætte min K610 til min ibook og surfe med en lille "ADSL" forbindelse hvis man kan sige det på den måde.
det fede ved 3 når det gælder tillægsabbonementer er at prisen "bare" bliver trukket fra i "taletid" så
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HankyHankySkrevet 28/12-06 00:41 
Jeg har været kunde hos 3 i lidt over et år, og jeg er fuldt ud tilfreds. Ingen problemer har jeg oplevet, kundeservice er hjælpsomme (man kommer endda i gennem på under 2 min. i modsætning til steder jeg har ventet 20-30 min.) og så er det ingen dikkedarer. Man betaler det faste abonnement, er så inkluderet forbrug for samme beløb og mobiltelefonerne foræres næsten væk.

Jeg nyder desuden godt af den hurtige forbindelse 3G giver mig, præcis som Grillbiller gør :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RooneyRooneySkrevet 28/12-06 10:42 
Hvis I er heldige at bo et sted, hvor 3 dækker godt, så burde det jo osse køre fint.

Men prøv at bo et sted hvor deres dækning er latterlig. Så er der ingen hjælp at hente, og så må man bare leve med at telefonen er ubrugelig det meste af tiden.

En af mine venner, ville lige checke noget sports halløj på sin 3 mobil; Der var ingen dækning der hvor han var, men gik han ud af huset, og ud på vejen, så var der dækning. Jeg mener - helt ærligt..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 28/12-06 10:42, rettet 28/12-06 10:45 
Har også kun set og hørt dårligt om 3:

- Dårlig dækning. - Selv i Københavns områderne.
- Dårlige telefoner med masser af fejl, som konstant ryger til reparation.
- Dårlig batterilevetid. Skærmen æder så meget strøm at man skal lade op hver eneste dag.
- Teknikken lever ikke op til forventningerne; virkelig ringe billedkvalitet og framerate.

Dem som jeg har kendt med 3 mobil, har skiftet tilbage til normalt abonnement så snart det blev muligt.
The medium is the message.
RooneyRooneySkrevet 28/12-06 10:53 
millennium>
- Dårlige telefoner med masser af fejl, som konstant ryger til reparation.

Den samme ven jeg nævnte ovenover, har haft sin mobil til rep. 2-3 gange nu. Telefonen spejlvender simpelthen skærmen og vender ovenikøbet alt på hovedet. Jeg har set det, og man fatter ikke at det kan ske. Andre gange virker den fint, og det er vist den eneste grund til at han ikke har forlangt den ombyttet endnu. Har ellers prøvet at overtale ham til det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/12-06 14:05 
Netop de telefoner hvor både hard- og software er branded med tre skal man være på vagt overfor. Mange af telefonerne er fyldt med fejl, og virker generelt dårligt. Synd, for det sjove går lidt af det, hvis man skal købe en telefon der ikke er fedt med 3's funktionalitet, for at det virker fornuftigt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 28/12-06 17:56, rettet 28/12-06 17:57 
millennium>
Har også kun set og hørt dårligt om 3

Jeg vil altså vove påstå at det er en skrøne, fra dengang 3 lige blev etableret på markedet. De har oppet sig rigtig meget, og er blevet langt mere erfarende.

millennium>- Dårlig dækning. - Selv i Københavns områderne.

Jeg bor i en lille bondeby (Selling - har ikke engang eget postnummer, med 1000 indb.) og jeg har fuldt 3G signal konstant. Er du uden for 3's roaming-områder, hopper den på TDCs 3G eller alm. forbindelse. Har aldrig oplevet at miste forbindelsen helt.

millennium>- Dårlige telefoner med masser af fejl, som konstant ryger til reparation.

Det var mest førhen, hvor de førte mobiltelefoner fra NEC, Motorola med mere. I dag er det Nokia og Sony Ericsson modeller de fører, og udover et par mandags modeller, som er at finde alle steder, virker de altså udemærket.

millennium>- Dårlig batterilevetid. Skærmen æder så meget strøm at man skal lade op hver eneste dag.

Ja, og det passer så simpelt hen ikke. Tag modellen jeg ejer, en Nokia 6280. En skærmopløsning på 320x240 med 256.000 farver. Min telefon, og andre jeg kender som ejer samme mobiletelefon holder altså flere dage, uden en opladning.

millennium>- Teknikken lever ikke op til forventningerne; virkelig ringe billedkvalitet og framerate.

Teknikken er den hurtige mobile båndbredde. Ringe billedkvalitet og framerate? - Det må være en af deres service du hentyder til. Har intet med 3G teknikken at gøre.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig