X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Twilight Princess


Svar
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:09, rettet 19/12-06 13:09 
Tænkte det var mere passende at oprette en ny tråd om spillet, i stedet for at diskutere det i tråden om Wii-indtryk.

Hands down, det er her er et af de absolut bedste spil, jeg nogensinde har spillet! Jeg er VIRKELIG imponeret!!
Skal man kritisere det, må man påpege at det på mange måder bare minder om en gentagelse af Ocarina of Time, men samtidig er det bare større, flotter... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 02/03-16 09:31, rettet 02/03-16 09:32 
Igen, igen. Anmelderne sænker fuldstændig paraderne når der står Zelda på kassetten, og forståeligt nok for det store Z er symbol for nogle af verdens bedste spil. Så en HD re-release af Twilight Princess ville helt naturligt høste samme frugt, men det rykker stadig ikke ved det faktum, at jeg (og vidst andre) slet ikke kunne hengive mig til dette spil.

Jeg prøvede flere gange at finde engagementet og ventede tålmodig på at spillet "slap mig fri" så jeg kunne udforske det store, brede landskab og overlade kontrollen til mig. I timevis blev jeg i stedet sluset gennem historiens smalle rør, igen og igen undervist med nye tutorials til nye funktioner og dikteret om næste mål. Det er ikke min definition af et Zelda spil.

Helt fint at de udskiftede den naturlige charme med en mere dyster tone, men Twilight Princess tabte mig adskillige gange, indtil jeg gav op.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 02/03-16 09:40 
Jeg nød det i fulde drag dengang, og køber det igen :)

Dog lidt trist med performanceproblemer i nogle områder og håber ikke de har pladret det til med tvungne tablet-gimmicks :P
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 11:08, rettet 02/03-16 11:19 
millennium>
Jeg prøvede flere gange at finde engagementet og ventede tålmodig på at spillet "slap mig fri" så jeg kunne udforske det store, brede landskab og overlade kontrollen til mig. I timevis blev jeg i stedet sluset gennem historiens smalle rør, igen og igen undervist med nye tutorials til nye funktioner og dikteret om næste mål.

Det var lige netop den slags Phil Fishs kommentarer gik på, da han blev udsat for en mindre mediestorm, efter på GDC for nogen tid tilbage at have sagt til - jeg hælder til at sige en japansk indie udvikler, men kan ikke helt huske det - at moderne japanske spil sutter*. Den sløve start (og genkendeligheden) er også det jeg husker som det mest negative, ved hvad jeg ellers var meget begejstret for dengang. Regner med at købe remaken for at se, om jeg stadig synes det er så godt, som jeg oplevede det ved udgivelse, men spørgsmålet er om mange af de ting der begejstrede mig i Zelda spil tidligere - og endnu bredere i ældre adventure spil - ikke er bedre udført i spil som The Talos Principle, The Witness m.fl.?

*Der var som jeg erindrer det flere ting i argumentet, også omkring udviklingsværktøjer mm, men de meget nedladende tutorials var en del af det.

EDIT: Fandt lige klippet:

Japanese games are a joyless husk :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 02/03-16 11:39, rettet 02/03-16 11:46 
Det var så Jonathan Blow der var artikuleret og konstruktiv nok til at uddybe på de specifikke problemer med mange japanske spil. Fish opførte sig bare som en opblæst nar som sædvanlig og bidrog ikke med andet end en gentagelse af Blows kommentarer.

Hm.
Blow. Fish. Nu ville jeg ønske de havde taget Ms. Hootie med i panelet.
BeanoBeanoSkrevet 02/03-16 11:41 
Lige i øjet :D
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 11:43, rettet 02/03-16 11:49 
Odin>
Det var så Jonathan Blow der var artikuleret og konstruktiv nok til at uddybe på de specifikke problemer med mange japanske spil. Fish opførte sig bare som en opblæst nar som sædvanlig.

Hvis du ser hele klippet, vil du se Phil komme ind på Zelda spil til sidst. Men ja, Blow er selvfølgelig noget mere veltalende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 02/03-16 11:47 
Hvis du ser hele klippet, vil du se Phil komme ind på Zelda spil til sidst. Men ja, Blow er selvfølgelig noget mere veltalende.

Fair pointe. Jeg har rettet kommentaren.
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 11:53 
Odin>
Fish opførte sig bare som en opblæst nar som sædvanlig

Som en sidekommentar så synes jeg det er ærgeligt, vi har mistet Fish, uundgåeligt og selvforskyldt som det måske var. Er netop sådan en person hvis spil det potentielt kunne være spændende at følge over en længere periode.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-16 14:04 
Jeg har bestilt HD remake. Jeg synes spillet var forfærdeligt med Wiimote dengang og kontrollen er bestemt ikke ældet bedre med tiden. Jeg ser alligevel frem til at prøve det igen med ordentlig kontrol denne gang, også selvom spillet var uhyggeligt kedeligt under opstart.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/03-16 14:11 
Jeg kan se spillet understøtter Pro Controller - håber det passer :)

http://www.nintendo.dk/wiiu/games/tloz_twilightprincesshd
SumezSumezSkrevet 02/03-16 14:15 
millennium>
Jeg prøvede flere gange at finde engagementet og ventede tålmodig på at spillet "slap mig fri" så jeg kunne udforske det store, brede landskab og overlade kontrollen til mig. I timevis blev jeg i stedet sluset gennem historiens smalle rør, igen og igen undervist med nye tutorials til nye funktioner og dikteret om næste mål. Det er ikke min definition af et Zelda spil.

Så skal du helt sikkert holde dig meget langt fra Skyward Sword. Syntes ikke det var så slemt i TP, tværtimod er det et fantastisk spil. I SS er det voldsomt perverst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-16 15:09 
Beano>
Jeg kan se spillet understøtter Pro Controller - håber det passer :)

http://www.nintendo.dk/wiiu/games/tloz_twilightprincesshd

Samme her. Tablet-controlleren bliver man hurtigt træt af at sidde med og vil nødig bruge den som controller i et spil hvor touchskærmen ikke er absolut nødvendig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 09:55 
Amiibo/soundtrack bundle koster 399,- hos coolshop inkl. forsendelse... ok pris imo.

https://www.coolshop.dk/produkt/the-legend-of-zelda-twilight-princess-hd-amiibo-bundle/AD768F
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-16 10:07 
Fuck dem, det kostede 499 da jeg bestilte derfra. Jeg fik mit i går, men er der mulighed for at klage når spillet reelt først udkommer i dag?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 10:07 
Der er prisgaranti så du e-mailer dem bare, så bør de refundere difference. Husk dokumentation (screenshot) på den nye pris.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-16 10:09 
Tak det prøver jeg. Har aldrig været nødt til sådan noget før. Så anede ikke hvad reglerne var.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 04/03-16 10:12 
Hvad koster det digitalt? Er lige i Tokyo, så har ikke mulighed for at tænde min Wii U ;)

Ikke at Nintendo har tradition for at give gode tilbud i e-shoppen...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 10:16 
Konsolkongen>
Tak det prøver jeg. Har aldrig været nødt til sådan noget før. Så anede ikke hvad reglerne var.

Heller ikke her. Står i samme situation dog uden at have modtaget spillet endnu :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-16 10:31 
Samme her . Prøver, ellers sender jeg det tilbage og køber et nyt :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 10:34 
Også her.
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 11:04 
Jeg har lige hørt fra cooshop pr. e-mail og de bekræfter jeg får refunderet differencen :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-16 11:08 
Good!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-16 11:09 
Ligger til 400 i fona osse
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 04/03-16 11:39 
Havde ikke set prisændringen. Underligt de ikke automatisk justerer ordre prisen...
Har lige sendt mail. 200kr tilbage er nice.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-16 12:32 
Fik osse penge tilbage :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-16 19:34 
Så fik jeg også besked om at jeg får pengene tilbage :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 19:46 
Pro Controller understøttelse bekræftet herfra ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-16 19:48 
Kewl. Jeg har slet ikke fået kigget på mit endnu, andet end at pakke folien af spillet. Skal lige psyke mig selv op til 5 timers intethed før spillet åbner sig op :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 20:04 
Ungdommen i dag altså!... :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-16 20:05 
Hah :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 05/03-16 01:21 
Ahhhhh. Efter mindre end 5 timer var jeg allerede færdig med det første tempel idag.
3of193of19Skrevet 07/03-16 00:58, rettet 07/03-16 01:41 
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-16 20:03 
Hold da op, hvor hesten er tung i røven. Huskede ikke kontrollen som værende SÅ sluggish :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/03-16 23:47 
Akkeja, det er kode fra mange år før Red Dead Redemption, Witcher 3 og Phantom Pain. ;-)
Bede-xBede-xSkrevet 07/03-16 23:50 
Hesten i The Witcher 3 kan sommetider også være uregerlig, ligesom resten af styringen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 07/03-16 23:55 
Absolut, intet kommer op på styringen i Red Dead. Det er stadig den ultimative hestesimulator :-)

Men de fleste moderne spil er lysår forud på hesteområdet sammenlignet med et spil fra 90'erne.
OdinOdinSkrevet 08/03-16 08:15 
Absolut, intet kommer op på styringen i Red Dead. Det er stadig den ultimative hestesimulator :-)

HVABARH? Jeg skal VENLIGST bede dig æde de ord i dig igen, kammerat!! Og det er LIGE nu!
https://www.youtube.com/watch?v=MqHZreI-Xi4
BeanoBeanoSkrevet 08/03-16 09:09, rettet 08/03-16 09:11 
Konsolkongen>
Hold da op, hvor hesten er tung i røven. Huskede ikke kontrollen som værende SÅ sluggish :)

Ja det overraskede også mig lidt - huskede det som bedre :)

Havde også glemt at det er en dårlig idé at rage-quitte en 3-4 timers sessions i Zelda... uden at gemme manuelt :P

Men stadig et dejligt spil.

@Odin: Jeg døde lidt indeni ved at klikke på dit link :O
millenniummillenniumSkrevet 08/03-16 09:12 
Odin>
Absolut, intet kommer op på styringen i Red Dead. Det er stadig den ultimative hestesimulator :-)

HVABARH? Jeg skal VENLIGST bede dig æde de ord i dig igen, kammerat!! Og det er LIGE nu!
https://www.youtube.com/watch?v=MqHZreI-Xi4

Whaaaaaat the fuuuuck??

Sikker på at det er dét spil han spiller?? :-D
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 08/03-16 11:13 
Goron Mines var godt nok en sjov dungeon. Har ikke spillet det siden det kom ud til Wii, så jeg kunne ikke huske meget af den.
Der er næsten noget Metroid Prime over den. Fedt flow hvis man bare lader sig lede naturligt.
SumezSumezSkrevet 08/03-16 11:45 
Twilight Princess er hyppigt udskældt, men synes det har nogle af de allermest kreative og varierede dungeons af 3D-spillene, og der er masser af dem. Den hvor man besøger en Yeti oppe i bjergene er en af de mest mindeværdige.
Jeg kan bedre lide det end Zelda 64.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/03-16 11:48, rettet 08/03-16 11:53 
Ja, Yeti dungeonen er en af seriens bedste og jeg husker også kvaliteten af dungeons som utolig høj (har dog ikke spillet det siden launch). Ret imponerende når man tænker på hvor langt spillet er.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 08/03-16 11:49 
Odin>
Absolut, intet kommer op på styringen i Red Dead. Det er stadig den ultimative hestesimulator :-)

HVABARH? Jeg skal VENLIGST bede dig æde de ord i dig igen, kammerat!! Og det er LIGE nu!
https://www.youtube.com/watch?v=MqHZreI-Xi4

Der skal være plads til os alle, jeg er fan af diversitet, men nu kan vi ikke ALLESAMMEN være lige så RABIATE tilbedere af Barbie Horse Adventures som dig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-16 12:50 
Opstarten i 3D Zelda-spil er næsten uden undtagelse noget af de mest røvsyge man kan sætte sig for at spille. Det er hamrende elendigt spildesign at man skal tvinges igennem kyllingejagt, fiskeri, gemmelege og hvad har vi.

Jeg valgte at bruge en guide i går så jeg hurtigst muligt kunne komme igennem det pjat, og det tog da heldigvis også "kun" 2,5 timer :/ Der er ikke noget at sige til mange spillere vægter serien så højt, for efter så elendige opstarter ville et hvert spil føles fantastisk til sammenligning ;)

For at sige noget positivt, så er jeg også meget tilfreds med spillets første dungeon. Sammenlignet med Forest Temple i Wind Waker er dette LANGT bedre designet. Så jeg regner med at blive godt underholdt af spillet fremover :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/03-16 13:05 
^ Åh, kan jeg ikke få dit 2.5 times save? :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 08/03-16 14:09 
Konsolkongen>
Opstarten i 3D Zelda-spil er næsten uden undtagelse noget af de mest røvsyge man kan sætte sig for at spille. Det er hamrende elendigt spildesign at man skal tvinges igennem kyllingejagt, fiskeri, gemmelege og hvad har vi.

Og det fatter man ikke, når Nintendo indlysende har evnen til at motivere spillere fra starten af. A Link to the Past, for pokker og satan. Det er spændende lige fra starten af! Først EFTER spillet har gjort os sultne, løfter det foden fra speederen og indoktrinerer os i spillets verden. Twilight gør det stik omvendt

.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/03-16 15:56 
Det der minigame hvor man skal fange køer kunne i hvert fald godt være sprunget over... Det er en rimelig ringe introduktion til et ellers godt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-16 16:52 
slk486>
^ Åh, kan jeg ikke få dit 2.5 times save? :D

Jeg er desværre kommet videre og har overskrevet saven. Har desuden omdøbt både Link og pruhesten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 08/03-16 17:14 
Hvad hedder de nu, så?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-16 18:57, rettet 08/03-16 18:58 
Martin og Skinfaxa(rr). Der var ikke plads til at kunne stå hverken Konsolkongen eller Kære Martin, desværre. Hvad hestens navn angår, så husker jeg ikke hvorfra det kommer, andet end at det var noget Kristensen og jeg stenede over da spilet oprindeligt udkom til Wii :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig