X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Twilight Princess


Svar
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:09, rettet 19/12-06 13:09 
Tænkte det var mere passende at oprette en ny tråd om spillet, i stedet for at diskutere det i tråden om Wii-indtryk.

Hands down, det er her er et af de absolut bedste spil, jeg nogensinde har spillet! Jeg er VIRKELIG imponeret!!
Skal man kritisere det, må man påpege at det på mange måder bare minder om en gentagelse af Ocarina of Time, men samtidig er det bare større, flotter... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 03/01-07 15:18 
Er Tingle med?!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 03/01-07 15:53 
Bede-x>
Jeg tror, at du skal spille det lidt mere. Majora skiller sig mere ud fra serien end Wind Waker. I hvertfald når det kommer til gameplay(og det er vel det vigtigste).

Jeg er heller ikke i tvivl om, at gameplayet skiller sig mere ud end WW...
EchoEchoSkrevet 03/01-07 18:28 
Sephiroth>
Er Tingle med?!

Hvilket af spillene i serien tænker du på?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SephirothSephirothSkrevet 04/01-07 13:24 
Det som emnet handler om ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
EchoEchoSkrevet 04/01-07 14:01 
Jeg er ikke faldet over ham i min første gennemspilning, og jeg har intet læst eller hørt om ham, så nej det tror jeg ikke, at han er - desværre :(
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
HeroldHeroldSkrevet 04/01-07 15:54 
Det er han ikke. Det er nævnt før i et par tråde herinde. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 06/01-07 14:11 
Jeg vil gerne nævne en positiv ting. Det ellers notorisk irriterende vandtempel har ikke været frustrerende hidtil, og vi er næsten igennem det. Man skal næsten ikke svømme - stort plus i min bog :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 06/01-07 14:15, rettet 06/01-07 14:18 
Alle templerne er faktisk mindst gode i det her og ofte fantastiske. Det imponerer mig også at det sidste tempel kan være så veldesignet. Man føler bare, at der burde være sløset med det i så stort et spil, men det er der ikke.

Det også lige siges, at jeg var en af dem, som holdt af vandtemplet i Ocarina. Men det nye vandtempel er nok mere tilgængeligt, hvilket faktisk gælder flere af templerne. De er mere liniære, har lettere ved at pege folk i den rigtige retning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-07 14:43 
Wehner>
Jeg vil gerne nævne en positiv ting. Det ellers notorisk irriterende vandtempel har ikke været frustrerende hidtil, og vi er næsten igennem det. Man skal næsten ikke svømme - stort plus i min bog :)

For tre uger siden kom jeg til vandtemplet og har ikke gidet spille spillet siden. Jeg syntes det er en meget ringe dungeon. En skam at det virker for mig som en kæmpe stopklods da alle de forrige ellers har været ganske ok.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 06/01-07 14:45 
Det er vandtempler også normalt for mig, men jeg synes, at det her er anderledes.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
EchoEchoSkrevet 07/01-07 15:15 
SPOILERS!!!


Jeg havde intet imod vandtemplet, men Ørkentemplet og Istemplet var begge ret kedelige og kringlede. Ikke at de var svære - det er der stort set intet i det spil, der er.
I min bog er det et minus, hvad mener I?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WikzoWikzoSkrevet 07/01-07 16:32 
Lige netop de to du nævner, synes jeg er en del mere forfriskende end de andre. Især istemplet som helhed (ikke de enkelte gåder) og bossen i ørkentemplet er gode :)
EchoEchoSkrevet 07/01-07 17:01 
SPOILERS!!


Dér er vi så stærkt uenige! Sidste bossfight er i mine øjne forfriskende, og låner lidt ideer fra Resident Evil 4's action systemet, hvilket jeg smilede meget over (:
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 07/01-07 17:10 
Echo>
Ikke at de var svære - det er der stort set intet i det spil, der er.
I min bog er det et minus, hvad mener I?

Jeg faldt heller ikke over noget som var rigtigt svært, men i et spil af denne længde syntes jeg det var en god ting.
Hellere lidt for let end lidt for svært og man sidder fast. Hader også boss-kampe som er ulogiske og har cheesy AI... TP's boss-kampe syntes jeg var passende i sværhed for det er frustrerende at sidde fast her. Har for mange spil på hylden hvor jeg aldrig er kommet videre end til Boss X som var for frustrerende :)
EchoEchoSkrevet 07/01-07 17:28 
Du har på sin vis ret. Jeg hader at sidde fast i et spil - det er fustrende og kan virkelig gå en på. Jeg synes alligevel, at det er lidt vildt, at jeg kan spillet mig igennem et 35 timers langt spil uden at dø en eneste gang. Bosserne skal være logiske, og det er også et af Zelda seriens store pluser - de kan virkelig det der. Men jeg havde ikke noget imod at dø et par gange, før jeg forstod, hvad jeg skulle og kunne succeede (kan ikke huske det danske ord) i det... Jeg kastede for det meste bare ét blik på bossen og omgivelserne, og så vidste jeg præcis, hvad der skulle til. Det er lidt for nemt i mine øjne!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WikzoWikzoSkrevet 07/01-07 22:13 
Echo>
SPOILERS!!


Dér er vi så stærkt uenige! Sidste bossfight er i mine øjne forfriskende, og låner lidt ideer fra Resident Evil 4's action systemet, hvilket jeg smilede meget over (:

Øh ... jeg nævnte da aldrig noget om slutbossen; blot de to templer. Jeg synes også, at den sidste kamp er rimelig forfriskende, men blev alligevel en del skuffet, da man som altid blot skal rulle/undvig og slå til. Kampen var LANGTFRA så ultimativ, som enhver Zelda-fan havde kunne håbe på. Når Nintendo nu siger, at dette er deres største spil i serien til dato, synes jeg, at den sidste bosskamp godt kunne være lidt bedre - i hvert fald hvad angår sværhedsgraden.
EchoEchoSkrevet 07/01-07 23:05 
Jeg ved godt, at du ikke nævnte slutbossen, men det gjorte jeg, for at påpeje hvad jeg mener er forfriskende i spillet!
Har sidste boss nogensinde været så ultimativ, som hele spillet har lagt op til (her tænker på på alle spil i serien fra Oot til TP)?
Jeg efterlyser en højere sværdhedgrad gennem hele spillet, men det ville virkelig ubalanceret hvis den tog et kæmpe spring ved sidste boss, ikke?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 08/01-07 08:22 
LTWW>
Lige netop de to du nævner, synes jeg er en del mere forfriskende end de andre. Især istemplet som helhed (ikke de enkelte gåder) og bossen i ørkentemplet er gode :)

Ja, istemplet syntes jeg også var en rigtig dejlig forfriskning, meget originalt i forhold til de Zelda-dungeons man er vant til! Bare et eksempel på den variation TP besidder, og som jeg ikke synes får nok ros.

Forstår heller ikke hvorfor folk brokker sig over vandtempler. Jeg synes tit de er (blandt) de bedste i spillet.
De har tendens til at være en smule mere omstændige end de typiske dungeons, hvilket jeg godt kan forstå virker som en mental stopklods - men jeg ville godt nok aldrig være foruden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JinkJinkSkrevet 08/01-07 16:45 
SPOILER START (for en sikkerheds skyld)

Har lige gennemført det og det er blandede følelser jeg har omkring det. På nuværende tidspunkt har jeg lyst til at give det 10, men undervejs i spillet har jeg nok ikke haft det sådan.

Min opfattelse er at det nok bare mig der ikke er til den genre. Jeg glæder mig ikke til at komme i gang med en dungeon. Lysten er der kun for at komme videre og til sidst gennemføre spillet. Alligevel har jeg haft sjovt ved det, for TP er det største og flotteste spil jeg har spillet.

Det jeg rigtig godt kan lide ved TP, er at det får spil og historie til at hænge så godt sammen og at man ikke bare går fra dungeon til dungeon. Fx når man er duel på broen mod ham på vildsvinet eller når man skal forsvare vognen med den syge. Der er mellemsekvenserne virkelig noget der giver en på ’oplevern’.
Toppen af det hele er helt klart slutbossen Ganondorf når man skal kæmpe 1on1 mod ham. Rigtig dejligt at det hele bliver afgjort på en ordentlig måde. Igen ser man sammenhæng mellem historie og spil, når man kan tage ’chance’ , for når han endelig ligger ned skynde sig at lave et final blow. Der har de virkelig været gode til at man føler sig som en helt!

De ting jeg ikke kan lide er, når man får slave opgaver. Fx når man skal samle poe’s i starten. Det er sjovt nok når man er i Kakario Village, men ellers er det kedeligt og noget der skal overstås. Og gosh, hvorfor skal Link blive så over glad når han finder 5 rupees i en skat! Troede det ville gå væk efter første gang, men det sker jo næsten hele tiden.

Jeg er heller ikke så vild med ideen om, at blive til ulv og at der findes en Twillight verden. Det bliver en tand for urealistisk og kompliceret. Så vil jeg hellere have en historie lidt mere simpel, som at en ond fyr har taget Zelda og at man så må igennem alt slags crap.

Blev vidst en rodet omgang.

SPOILER SLUT
EchoEchoSkrevet 08/01-07 18:30 
Den første, del om dit forhold til spillet, er præcis den samme som min! Når man sidder til sidst, er det med et smil. Jeg tænkte: "det her har de virkelig fået skruet godt sammen!". Men som sagt var der fustration undervejs.

Jeg mener ikke, at man var tvunget til at samle Poes..
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
ninja copninja copSkrevet 08/01-07 19:46 
Han mener måske den tvungne indsamling af tears of light i spillets indledende faser. Syntes også, at det trak i langdrag.

Men det var omtrent også det eneste, jeg ikke kunne lide ved spillet.
EchoEchoSkrevet 08/01-07 20:39, rettet 08/01-07 20:40 
spoilers!!

Det gik smurt for mig, så dér har jeg ingen kritik at mynte. Hvis et spil skal indeholde indsamlings-elementer bør de være placeret i spillets tidlige timer, mener jeg.
Derfor var statue-jagten til sidst et ret stort antiklimaks for mig! Den brød jeg mig bestemt ikke om.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 09/01-07 01:44 
blob>
Han mener måske den tvungne indsamling af tears of light i spillets indledende faser. Syntes også, at det trak i langdrag.

Men det var omtrent også det eneste, jeg ikke kunne lide ved spillet.

Det var jo ikke den typiske indsamling af objekt X et efter et, jeg synes tears of light delene fungerede som en sjov skattejagt rundt omkring i twilight verden, som et brud for den normale fremgangsmåde. Faktisk synes jeg at spillet tabte lidt da de forsvandt. Men igen er det jo bare endnu et tegn på spillets fremragende variation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 09/01-07 10:58 
Jeg synes også at Tears of Light indsamlingen var en rigtig god ide. Den gav en et godt skub til at udforske det nye område man nu lige var kommet til.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/01-07 16:01 
Tillad mig at revidere min opfattelse af Zelda lidt til det bedre.

SPOILERS

Sidste gang jeg spillede kom jeg til ørkentemplet og fik spinneren.
Og DA fik jeg en totalt optursfølelse. Jeg havde SLET ikke set det nye item komme. 27 timer inde i spillet, troede jeg faktisk det var slut med nye gadgets.
Jeg havde siddet og spekuleret over, hvordan jeg mon skulle forcere rummene med sand, men tænkte at det nok blev noget med at lukke vand ind, eller stivne sandet måske.
Men det blev så spinneren, som ovenikøbet giver et helt nyt element i form af "kør på væggen". Det giver en helt ny dimension til dungeons, og jeg håber det bliver brugt mere. Godt nok er det vel inspireret af Metroid Prime, men jeg synes det er fantastisk.

Jeg havde samme fornemmelse, da jeg første kappede rebene til en bro man stod på i Wind Waker. Sprit nyt Zelda element. Ja Tak!

Jeg er virkelig ked af, at Nintendo ikke har inkluderet spinneren noget før, i så fald havde jeg været meget gladere for spillet. De kunne jo evt. have startet med spinneren selv til sand, og så først introduceret tandhjulsvæggene senere.
Spinneren er virkelig dén ting jeg har siddet og ventet på i TP. Vandbomber, bombepile og sniperbue er selvfølgelig lidt derhenad, men de gjorde mig aldrig helt tilfreds.

/SPOILERS
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WikzoWikzoSkrevet 09/01-07 16:03 
I starten var det lidt irriterende med de der Tears of Lights, man skulle indsamle, men senere blev det faktisk ganske hyggeligt. Hvis de IKKE var indtegnet på kortet, havde det været et mareridt á la Triforce-jagten i The Wind Waker.
EchoEchoSkrevet 09/01-07 22:00 
LTWW>
Hvis de IKKE var indtegnet på kortet, havde det været et mareridt á la Triforce-jagten i The Wind Waker.

Jeg forstår stadig ikke, hvorfor folk whiner sådan over Triforce-jagten. For mig var den virkelig ikke noget problem.

Jeg føler ikke, at Spinneren er en troværdig del af Zelda universet, den tilfredsstillede ikke mig, og jeg glemte tit, at jeg havde den. Samtidig ledte den også mine tanker over på Jak 2. Det samme gjorte undergrundsbevægelsen ledet af Telma..
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 10/01-07 14:16 
SeventhSun>
Vandbomber, bombepile og sniperbue er selvfølgelig lidt derhenad, men de gjorde mig aldrig helt tilfreds.

Bombepile har da været i Zelda før.

Jeg synes også spinneren er sjov, men den bruges jo aldrig -rigtigt- andre steder end i det tempel man får den, så den er lidt gimmick agtig. Men stadig sjov. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 22/01-07 08:28 
Jeg ville lige nævne at jeg for tiden spiller Resident evil 4, og metroid prime, og twilight princess. Og det værste er, at zelda er det som jeg synes er mindst interessant faktisk, til trods for at jeg HAR gennemført prime 1 gang før. At zelda er det flotteste gamecube spil er helt forkert efter min mening. Både prime og RE4 er langt langt flottere spil.
For The Love Of The Game
RooneyRooneySkrevet 22/01-07 10:56 
Den almindelige opfattelse er jo, at Twilight Princess mere eller mindre er et remake af Ocarina of Time, og siden det er det, så har de fleste allerede spillet TP; Så det er vel naturligt at det bliver fravalgt, til fordel for spil man ikke har spillet før, og som ikke er remake af et tidligere ét.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KalicolaKalicolaSkrevet 22/01-07 11:07 
Ja det er nok rigtigt. Men jeg syntes godt nok også at grafikken er noget mudret og med elendig AA og det er wii udgaven jeg har. Metroid prime står 100 gange skarpere end TP.

Men ja, Nintendo har spillet lige lovligt sikkert denne gang, ved at lave ALT fuldstændigt som det plejer, og det er sgu lidt skuffende.
For The Love Of The Game
Zzap!Zzap!Skrevet 22/01-07 14:35, rettet 22/01-07 14:41 
Darknon>
Jeg ville lige nævne at jeg for tiden spiller Resident evil 4, og metroid prime, og twilight princess. Og det værste er, at zelda er det som jeg synes er mindst interessant faktisk, til trods for at jeg HAR gennemført prime 1 gang før. At zelda er det flotteste gamecube spil er helt forkert efter min mening. Både prime og RE4 er langt langt flottere spil.

De har måske hver i sær højere opløsning textures, flere polygoner, højere framerate og bedre lys. Men er de flottere spil? Nej!
Som John Constables sketch til det berømte The Leaping Horse, af de fleste er mere værdsat end det færdige billede, på samme måde er det fuldt ud muligt for et spil der bruger simplere grafisk teknologi, at se lige så flot eller flottere ud end et hvor teknologien tillader flere detaljer.
http://www.tate.org.uk/britain/exhibitions/constable/rooms/4-leapinghorse.htm#leapinghorse

Derudover skal man også huske på at både Prime og RE4s verdener er meget mere begrænsede og at der generelt sker mindre i dem, derfor er det mere CPU tid, båndbredde og hukommelse til grafikken.
Born to kill space
KalicolaKalicolaSkrevet 22/01-07 15:19 
zzap: Jeg fangede ikke lige din john constables pointe. Prøv igen :-)

Jeg syntes i den grad at metroid prime er et flottere spil end TP, og ikke kun pga de højere textures. Art stilen er meget bedre. Hvert rum er flottere og har flere detaljer end noget rum i zelda. Og fordi at zelda er et spil med store områder, så retfærdiggør det jo ikke manglen på detaljer. Ja det er stort, men flot FORDI det er stort, nej. Hvis det var et spørgsmål om hardware begrænsninger, Så skulle de nok ha gjort hyrule field meget mindre, da hyrule field jo egentligt ikke indeholder andet end rejsetid, et par træer og et par fjender spredt ud på et alt for stort område.
For The Love Of The Game
RooneyRooneySkrevet 22/01-07 15:56 
Zzap!>
Derudover skal man også huske på at både Prime og RE4s verdener er meget mere begrænsede og at der generelt sker mindre i dem, derfor er det mere CPU tid, båndbredde og hukommelse til grafikken.

Og af samme grund er bl.a RE4 flottere end TP.

Det kan godt være at TP rent kunstnerisk giver et bedre indtryk - men det er jo op til den enkelte - men ser man de to spil ved siden af hinanden, så ser RE4 pænest ud.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 10/02-07 21:05 
SeventhSun>
Tillad mig at revidere min opfattelse af Zelda lidt til det bedre.

Også mig. Har holdt pause siden vandtemplet, men fandt det så frem igen i dag og spillede omkring fem timer, for nu er verden pludselig åben og fuld af spændende ting. Håber det fortsætter.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 18/02-07 20:50 
Tog ørkentemplet i dag, og synes også spinneren er en meget positiv oplevelse. Altid rart med et item, vi ikke har set før.

Jeg har dog lige et spørgsmål til nogle af jer, der har gennemført:

De uglestatuer, der står rundt omkring har jeg ikke fundet noget at bruge til endnu. Burde jeg det, eller kommer det senere?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 18/02-07 21:56 
Det kommer :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 18/02-07 22:04 
Takker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 23/02-07 18:49 
Et andet spørgsmål:

Når man har taget side-questen, der koster penge (den hvor man skal åbne butik, bygge bro og sluttelig købe dyrt armour), kommer der så mere, hvor man for alvor skal bruge penge?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 01/04-07 09:36 
Du får et heart piece ved at donere en masse rupees til en mand i Castle Town - ham der står i nærheden af hovedindgangen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 01/04-07 10:41 
I går fik jeg omsider gennemført Twilight Princess, og jeg har lige fået læst denne tråd igennem. Ærgerligt at jeg ikke gjorde det før, for så ville jeg vide at jeg kun manglede 5 timer... Jeg har desværre ikke fået spillet så meget siden januar (kun jagtet et heart piece i ny og næ), fordi jeg troede der manglede meget og fordi jeg gerne ville spille i store bidder, frem for de korte sessioner jeg har haft tid til. Det har nok desværre trukket lidt ned på min oplevelse af spillets sidste timer, at jeg havde været væk fra historien så længe.

*MÅSKE SMÅ SPOILERS*

Men nok om det. Spillet skal også skamroses lidt af mig, for det er nok det mest finpudsede Zelda-spil til dato. Alt virker ekstremt velovervejet, balanceret og perfekt timet. Tempoet varierer næsten ligeså meget som indholdet - det ene øjeblik er jeg i vild kamp på hesteryg, og det næste øjeblik falder jeg i søvn med fiskestangen i hånden (seriøst, det gjorde jeg). Man keder sig aldrig.

Der var også mange rigtigt fede dungeons. Særligt er jeg vild med dem jeg vil kalde non-dungeons, hvor det ikke er dystre klassiske dungeons hvor man ikke følet sig velkommen. I stedet er man nærmest budt indenfor som gæst - f.eks. Snowpeak og City in The Sky. Det gør igen oplevelsen mere varierende, og gør for mig at spillet på det punkt overgår sine 3d forgængere en smule.

Referencerne til Majora's Mask virkede også perfekt - det hyggelige persongalleri som spillet ellers har, blev lige tilføjet lidt mystik af den sære postmand der stønner underligt når han løber, Skull Kid der bare opfører sig sært, og Escher-kyllingerne (Ooccoo) der ligner noget fra Majora's Mask selvom de ikke er det. Jeg fik nærmest et chok da jeg så den ulækre skabning første gang. Jeg er også vild med de varme farver og de mange flotte lyseffekter - den visuelle stemning spillet sætter er sublim.

Det nye udstår fungerer også rigtigt godt - især dual hookshots er jeg vild med. Den nye spinner er også fed, selvom det er lidt begrænsende at den kun virker på skinner. I det hele taget virker spillet lidt gammeldags på det punkt - verdenen er flot og levende at se på, men når man rører ved så dør den. Måske også i højere grad end tidligere, fordi der netop er så mange detaljer i omgivelserne, men vil man røre eller kravle på dem så kan man ikke det. Næste gang må de gerne tilføje et fysiksystem. Det ville også kunne fjerne nogle af de meget statiske og planlagte puzzles der er med - f.eks. placering af statuer på helt forudbestemte steder. Den der puzzle med statuer der flyttede sig modsat af hinanden, i Sacred Groove, var i øvrigt forfærdelig. Jeg havde i øvrigt også problemer med fiskeriet og katten i starten - der gik mindst en time før jeg fandt ud af hvad jeg skulle. I lang tid prøvede jeg at fange fisk med ørnen :)

Nu jeg er kommet i gang med de ting jeg ikke var så vild med, kan jeg jo ligeså godt fortsætte. Men husk at jeg stadig synes spillet er fantastisk - bare ikke helt perfekt.

Jeg spillede Wii-udgaven, og det gav lidt problemer med kontrollen. Egentlig fungerede den godt indtil jeg fik shield bash - derefter kunne jeg nærmest ikke lave spin attack mere. Shield Bash var let, men det var som om at spin attack ikke blev opfattet så præcist mere. Wii-styringen virker forståeligt nok påklistret. Også fjollet at snowboard-spillet ikke blev styret med tilt - det ville have været naturligt.

For mig manglede personerne, Link inklusive, den levende ansigtmimik de havde i Wind Waker. Der er noget, men den er mere underspillet og subtil. Lidt synd, når nu ansigterne var så detaljerede. Nu jeg er ved personerne, hvorfor er den undergrundsbevægelse så så passiv. Det var en fed idé at give Link et party der kunne hjælpe ham, men de gjorde det jo nærmest ikke - "What hope there is in our kingdom is frail and dying... but there's still a
group trying to do what it can." - og så sidder de bare og drikker på baren!

Et mindre kiks er også omkring kister med rupees i. Meget irriterende at man ikke kan vælge at smide de rupees ud som man ikke har plads til, i stedet for at kisten skal blive stående og blive vist af kompasset. Jeg kan aldrig huske hvilke kister jeg har fundet, så jeg gik flere gange tilbage til de samme kister fordi jeg ikke kunne huske om der var rupees i. Også tosset at man hele tiden skal se en mellemsekvens når man samler 5, 10 eller flere rupees op første gang i hver spilsession.

*STOR SPOILER!*

Til sidst, så synes jeg kampen mod Ganon var skuffende. Den var alt for let. Det var fedt at han genopstod og skulle klares over flere omgange, men jeg ville gerne have haft lidt udfordring - særligt i den sidste kamp. Og ærgerligt at Midna fortalte hvordan den første del skulle klares (ja, det gjorde hun ved alle bosser). Alle de flasker jeg havde slæbt med var slet ikke nødvendige. Og hans dungeon var også for lille, og havde nogle ringe puzzles - f.eks. med de fire fakler der skulle tændes i en bestemt rækkefølge. Det fik man ingen hints om overhovedet. Også synd at spillet slutter så hurtigt - der går højst 5 timer fra man hører at Ganon har en finger med i spillet, til at man planter sværdet i maven på ham.

*SPOILER SLUT*

Twilight Princess er ikke et spil jeg med det samme gennemfører en ekstra gang, som jeg gjorde med Wind Waker. Det er dog alligevel det måske objektivt bedste Zelda-spil, pga. den store variation og den ekstreme finpudsning alt er udsat for. Jeg skal dog lige have fundet de sidste poes og insekter, samt have klaret hulen i ørkenen. Heart pieces har jeg fundet - endda uden guide (jeg måtte dog lige have hjælp til det på ranchen, fordi jeg ikke havde gættet at Epona skulle med). Det er genialt at spåkonen viser hvor de er - det savner jeg virkelig i de andre spil, hvor de sidste pieces nærmest kun kunne findes med en guide.

Så fik jeg vist skrevet det længste indlæg i tråden :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KLTKLTSkrevet 02/10-07 19:53 
Hijacker lige denne tråd i stedet for at oprette en ny tråd om det, for jeg vil egentlig bare høre hvad folk siger til hele spørgsmålet angående selve tidslinien for de forskellige Zelda spil gennem tiderne efter i har spillet TP.

Der har jo længe været diskuteret forskellige mulige scenarier angående tidslinien for de forskellige Zelda spil, og det hele bliver omtalt i følgende video :

http://www.gametrailers.com/player/15194.html

Omtalte video er fra før TP blev lanceret, så hvad siger i til det scenarie de beskriver i videoen og hvad mener i selv?
Skal lige siges jeg ikke selv har fået spillet TP, men det skal der forhåbentlig ændres på en gang i fremtiden.
9/11 Was An Inside Job
SumezSumezSkrevet 02/10-07 20:16, rettet 02/10-07 20:16 
Jeg tror ikke der er noget endegyldigt facit.

Men det er jo f.eks. tydeligt at begivenhederne i Zelda 64, er dem der omtales i introen til 3'eren osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 02/10-07 21:40 
Jeg synes gametrailers bud på tidslinien er klart det bedste jeg har set. Selvfølgelig er det ikke endegyldigt, men deres argumenter holder, og fungerer også fint i min Zeldaverden...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 12/02-09 12:15 
Kan man vælge at styre med den analoge pind og knapper i sværdkampene i Wii-versionen, eller skal man spille med gestures?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/02-09 12:34 
Så vidt jeg ved, kan man ikke undgå gestures helt.
Men langt det meste af styringen foregår helt normalt, eller så normalt som det nu bliver med Wii remote :-)

I sværdkampe skal man "bare" svinge remoten og så trykke på de rigtige knapper, for at udføre de forskellige slag.

Der er ikke noget med at man skal tegne cirkler, firkanter eller andre figurer i luften.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 12/02-09 14:00 
Nej at slå med remoten for at slå med sværdet svarer faktisk bare til at trykke på en knap, så det er ikke den store forskel.

Den eneste bagside er at shield bash kan være lidt svært at udføre, men et godt trick er at holde nunchucken som en "boksehandske", det har aldrig fejlet for mig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/02-09 20:19 
Tak :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/03-09 15:42 


The m...f...ing hippest Zelda tunes EVAH!
BeanoBeanoSkrevet 02/03-16 09:23 
"Face-Off: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD"

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-legend-of-zelda-twilight-princess-hd-face-off
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig