X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Twilight Princess


Svar
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:09, rettet 19/12-06 13:09 
Tænkte det var mere passende at oprette en ny tråd om spillet, i stedet for at diskutere det i tråden om Wii-indtryk.

Hands down, det er her er et af de absolut bedste spil, jeg nogensinde har spillet! Jeg er VIRKELIG imponeret!!
Skal man kritisere det, må man påpege at det på mange måder bare minder om en gentagelse af Ocarina of Time, men samtidig er det bare større, flotter... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 27/12-06 15:48 
Sumez>
Jeg er ikke sikker på at det er nok på "min" skala. Ville det være overilet at stikke det en 10/10 i vurder?

Det har jeg da i hvertfald tænkt mig. Der er nogen ting omkring teknikken, som nok ikke kommer til at holde alt for godt over tid, samt spillet har en lidt sløv start, men jeg mener ikke, at det bør trække ned. Og det styringen mister i præcision, kunne man måske argumentere for opvejes i indlevelse. Jeg er dog ikke helt sikker på, hvor godt det argument holder.

Spørgsmålet er for mig mere, om Ocarina er et ti-tal værd nu og der tvivler jeg faktisk lidt.

Sumez>
Nu mindes jeg at du havde problemer med shield bash

Jeg må lige prøve din metode. Dog vil jeg tilføje, at når jeg er lidt anspændt, altså helt klar, så virkede shieldbash altid. Problemet var mere, når jeg hurtigt skiftede mellem de forskellige slag, kunne der nogengange komme et snurrerundt slag istedet for et shieldbash. Men det er sikkert mig, som har svinget nunchucken for upræcist.

Sumez>
Eneste problem jeg har haft med Wii styringen er at det var ret besværligt at time tilbagekast af "energikugler"

Det havde jeg så overhovedet ingen problemer med, hverken første gang jeg tog kampen eller senere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 27/12-06 16:11 
Bede-x>
spillet har en lidt sløv start

Enig. Men jer, der er helt vilde med det: Hvornår begyndte det for alvor at fænge? Jeg er lige færdig med skovtemplet og har kigget lidt på østprovinsen, men har endnu ikke fået det sug i maven, Zelda-spillene helt op til og med Minish Cap altid har givet mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 27/12-06 16:16 
For mig tog det fat, da man var færdig med den lidt svage "fiskepuzzle", som vi omtalte tidligere i tråden. Så det burde have fanget nu, Lasse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 27/12-06 16:20 
Åh nej, jeg frygtede også, at det var mig, den er gal med :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 27/12-06 18:54 
Bede-x>
Jeg må lige prøve din metode. Dog vil jeg tilføje, at når jeg er lidt anspændt, altså helt klar, så virkede shieldbash altid. Problemet var mere, når jeg hurtigt skiftede mellem de forskellige slag, kunne der nogengange komme et snurrerundt slag istedet for et shieldbash. Men det er sikkert mig, som har svinget nunchucken for upræcist.

Du skal ikke svinge den - du skal bare slå lige frem, som var det en boksehandske.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 27/12-06 19:24 
Wehner>
Enig. Men jer, der er helt vilde med det: Hvornår begyndte det for alvor at fænge? Jeg er lige færdig med skovtemplet og har kigget lidt på østprovinsen, men har endnu ikke fået det sug i maven, Zelda-spillene helt op til og med Minish Cap altid har givet mig.

Altså det synes jeg klart det gjorde det øjeblik man først kom ind i et twilight område.
Men der er et punkt op til 2. dungeon, efter man har fjernet twilight fra det område, når man har lært sumobrydning af borgmesteren i hjembyen, og derefter rider tilbage til Kakariko, hvor spillet virkelig slår fødderne væk under én...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 28/12-06 21:04 
Indtryk efter 8 timers spil.

Først blev jeg faktisk ret skuffet over den grumsede grafik, specielt fordi jeg lige havde været ude og investere i et component kabel til mit hd tv, og ja, jeg har husket at sætte min wii til 720p eller hvor meget det nu er der står under de 60hz.

Spillet er meget grumset, med blurrede textures og en elendig antialising.

Nåh, men da jeg havde accepteret at en wii bare er en gamecube med ny controller, så gik det meget bedre.

Spillet er fedt, og styrringen er go. Cutscenerne er gode, og specielt twillight delen syntes jeg er meget stemningsfuld. Og spillet er meget svært at lægge fra sig igen.

Lidt mere af det sure. Hvorfor kan man ikke slå navi fra? meget irriterende med den ringelyd hver gang man bevæger remoten, og hvorfor kan man ikke skruge ned eller helt slukke for den højtaler i remoten, det lyder forfærdeligt.

Husk allesammen. Det er bare min mening efter 8 timers spil :-)
For The Love Of The Game
BobbeBobbeSkrevet 28/12-06 21:46, rettet 28/12-06 21:46 
Wii er ikke bare en Gamecube med ny controller.
TP er derimod et GC-spil med ny styring.

Højtalerlyden kan justeres i Home-menuen.
Spiller nu: Wii
BeanoBeanoSkrevet 28/12-06 22:16, rettet 28/12-06 22:19 
Bobbe>
Wii er ikke bare en Gamecube med ny controller.

Det mangler vi så bare at se beviset på.


Darknon>
Først blev jeg faktisk ret skuffet over den grumsede grafik, specielt fordi jeg lige havde været ude og investere i et component kabel til mit hd tv, og ja, jeg har husket at sætte min wii til 720p eller hvor meget det nu er der står under de 60hz.

Det er kun 480p... men prøv bare gammeldaws PAL (576i), det syntes jeg faktisk er lidt pænere på mit HDTV.
BobbeBobbeSkrevet 28/12-06 22:31 
Wiili.org siger dette:

Bevis?
Spiller nu: Wii
QQSkrevet 29/12-06 00:25, rettet 29/12-06 00:27 
Det er de tal Nintendo selv har offentliggjort...
EDIT: Eller i hvert fald præcis de tal der har været "rygtet" allermest...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KalicolaKalicolaSkrevet 29/12-06 03:52 
Jeg fik skruget ned for remote volumen, gud ske lov, og mange tak. Jeg syntes godt nok at man bliver lidt øm i højre håndled af at spille så meget.

Nu har alle folk kun snakket om hvor godt spillet er, så det springer vi lige over, og jeg er helt enige med folk i at det er et fantastisk spil. Men...

Jeg savner af en eller anden grund stemmer i det her spil, jeg syntes at det mangler i cutscenerne, specielt i de scener hvor figuerne kommer med pludselige vrede eller glædes udbrud. De laver en pludselig bevægelse, og så holder de den samme positur mens man læser en smørre tekst, plus at det sommetider kan være lidt tricky at holde styr på hvem der taler når der er mange figurer i scenen. Det må være næste skridt Nintendo, nostalgi eller ej. mumle, mumle.

Er ked af at bomurangen er blevet til en tornado, og stort set ubrugelig ligesom slangebøssen (bortset fra et par puzzles).

Det kan godt være at hyrule field er stort, men det er godt nok også tomt.

Og jeg syntes også at link er blevet dårligere til at hoppe op og kravle op på ting. Nogle gange kan han ikke komme op på en simpel kasse, fordi det ikke er meningen at han skal op på den, men den står alligevel i huset. før i tiden kunne han da kravle op på alt. Det kan han ikke mere.

Nåh jeg tænker tilbage på wind waker, og hvor ren, klar, skarp, og smooth grafikken var, kan jeg ikke lade vær med at tænke på om de skulle ha kørt samme stil med TP, men stadig beholdt karakter designet fra TP.

Og så et par af forbedringerne.

Dejligt at de har fjernet den der plingeling lyd fra WW hver gang man slår en fjende.

Og fedt at der er flere ting som skal ødelægges, og væltes og skæres over.

Og mange små lækre detaljer i animationerne, specielt ulven, som er rigtigt lækkert animeret i stort set alt hvad den gør.
For The Love Of The Game
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/12-06 09:10 
Nu har jeg ikke læst tråden grundigt, af frygt for spoilers, men Wehner, bare rolig, du er ikke alene.

Igen igen er der et "topspil", som jeg må indrømme er temmelig overhypet i min bog.

Jeg kan SLET SLET ikke forstå, hvordan TP kan "slå benene væk under" nogen af jer.

SPOILER
Jeg har spillet omkring 26 timer nu, og er lige ankommet til ørkenen.
/ SPOILER

Det er ikke et dårligt spil, jeg er bare langt fra overvældet. Det engelske ord "underwhelmed" passer meget godt.
Jeg spiller det mest fordi det er meget hyggeligt, ikke fordi jeg bare er nød til se hvad der mere sker.
Faktisk kunne Viva Pinata uden de store problemer stjæle stortset al min opmærksomhed fra Zelda i en uge eller to før jul.

Mit problem med TP er det hele er set før. Twilight ideen er fin, men giver reelt ikke meget mere end en anden farvepalette til de kendte omgivelser.
Det føles mere som en genindspilning af Ocarina end et nyt Zelda spil.

Og så synes jeg bare ikke, det er et særlig charmerende spil.
Den nye "voksne" stil passer ikke særlig godt Zelda universet IMO. De fjollede figurer og situationer, der jo hører med, som eks. postmanden, står i skærende kontrast til det klynkende japaneri, som der desværre er blevet meget mere af.

Det er som om Nintendo har lyttet alt for meget til de vokale klager over Wind Waker, og derfor givet fansne nøjagtig hvad de bad om. Og nøj hvor er det egentlig kedeligt.

Indtil videre er Wind Waker klart favoritten i min bog.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 29/12-06 10:26, rettet 29/12-06 10:28 
Bobbe>
Wiili.org siger dette:

De kan skrive hvad de vil.. fact er at Wii spillene p.t er helt på niveau med GC spil rent grafisk. Det burde være tydeligt for enhver.

Vel heller ikke for sjov at Nintendo selv kalder Wii for new-gen og ikke next-gen :)
WehnerWehnerSkrevet 29/12-06 10:52 
SeventhSun>
Og så synes jeg bare ikke, det er et særlig charmerende spil.
Den nye "voksne" stil passer ikke særlig godt Zelda universet IMO. De fjollede figurer og situationer, der jo hører med, som eks. postmanden, står i skærende kontrast til det klynkende japaneri, som der desværre er blevet meget mere af.

Jeg kan sådan set grundlæggende bedre lide grafikstilen i TP end i WW, da den minder mere om mine gamle favoritter, men jeg tror simplethen problemet er, at spillet kommer for sent. I 2003 eller 2004 havde dette her slået benene væk under de fleste, jeg selv inkluderet, men i dag ser det forældet og gnidret ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 29/12-06 11:18 
Beano>
De kan skrive hvad de vil.. fact er at Wii spillene p.t er helt på niveau med GC spil rent grafisk. Det burde være tydeligt for enhver.

Wii spillene er jo oftest klart grimmere end GC spil. Se evt. Far Cry udgaven på Wii, for at blive chokeret.

IMO så har Nintendo intet leveret med den maskine. Ingen killer-app (Zelda spilles på GC), ingen god launch-lineup, u-imponerende hardware, gimmicky control-metode + et par andre grunde, hvis jeg lige tænker mig om, men dette må være nok. Jo - og de forlanger ca. 2200,- for en overclocked GameCube. Sådan noget gider jeg bare ikke.

Havde den haft en lille håndfuld fremragende spil til launch, så var jeg hoppet på vognen. Jeg forlanger ikke så meget - 3 virkeligt gode spil, for at retfærdiggøre et køb af hardwaren.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 29/12-06 12:22 
Er den ikke lidt ligesom DS på de punkter? Og vi kan da håbe, at den kommer i gang på samme måde.

Rooney>
Jo - og de forlanger ca. 2200,- for en overclocked GameCube. Sådan noget gider jeg bare ikke.

Prisen er der forhåbentlig ingen som forsvarer mere. Jeg læste forleden, at den kostede omkring 90 dollars at fremstille. Så er det jo også rimeligt, at den skal koste 2200,-

Efter Nintendo logik i hvertfald :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/12-06 12:42 
Bede-x>
Er den ikke lidt ligesom DS på de punkter? Og vi kan da håbe, at den kommer i gang på samme måde.

Nu var DS'en så bare tydeligere bedre rent teknisk end GBA, så vil nok sige der er en forskel :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-06 12:53, rettet 29/12-06 12:54 
Rooney>
IMO så har Nintendo intet leveret med den maskine. Ingen killer-app (Zelda spilles på GC), ingen god launch-lineup, u-imponerende hardware, gimmicky control-metode + et par andre grunde, hvis jeg lige tænker mig om, men dette må være nok. Jo - og de forlanger ca. 2200,- for en overclocked GameCube. Sådan noget gider jeg bare ikke.

Havde den haft en lille håndfuld fremragende spil til launch, så var jeg hoppet på vognen. Jeg forlanger ikke så meget - 3 virkeligt gode spil, for at retfærdiggøre et køb af hardwaren.

Nu syntes jeg du er uretfærdig - og det er da vist tydeligt at du ikke selv har maskinen :p

Givet: Launch line-up er fuldstændig lige så dårligt som det har været til ALLE andre konsoller, men som altid skal man jo lige give det lidt tid.

Styringen er efter min mening bestemt ikke et "gimmick"... men diskussionen hører vist til i et andet emne f.eks. "Wii-indtryk".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 29/12-06 12:55, rettet 29/12-06 12:56 
Beano: Det var også mest det med at der ingen killerapp er(Zelda på GC), lidt tynd lineup, høj pris ift fremstillingsomkostninger, gimmick kontrolmetode osv, jeg tænkte på, da jeg skrev.

Den minder lidt om DS på de punkter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 29/12-06 13:31 
Det er stadig forkert at sige at Zelda ikke er en killerapp. Man kan på ingen måde gå ud fra at folk har en GameCube i forvejen.

Det ér en killerapp - bare både for Wii og GameCube.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 29/12-06 13:49 
Enig, Zelda ER det største som Nintendo har. Og det ER uden tvivl det stærkeste spil til Wii og gamecube vil jeg påstå. Ja det er præcis ligesom de gamle spil lige efter bogen. Det ER hvad fans vil ha, i så jo selv hvad der skete da de lavede det om i WW. Og meget af det de tabte med WW, prøver de jo nu så at redde hjem igen med TP ved at lave det som folk vil ha.

Og for lige at vende tilbage til snakken om selve spillet, Så er der intet nyt i det, og det holder stadig max. Jeg kan godt li dungeon designet, det er ikke så kryptisk som førhen. Men jeg syntes dog ikke at det er det flotteste gamecube spil. Den krone vil jeg dog stadig sætte på Metroid prime (uden at have spillet prime 2 eller 3).
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 29/12-06 14:30 
Bede-x>
Prisen er der forhåbentlig ingen som forsvarer mere.

Selvfølgelig kan prisen forsvares, det er lidt sværere med tilbehøret :)

90 dollars til 2200 kr. er dog et grumt hop, men omvendt så indikerer det, at Nintendo får let ved at gå ind i en priskrig med MS og Sony.
happyEDhappyEDSkrevet 30/12-06 12:03, rettet 30/12-06 12:06 
Darknon>
i så jo selv hvad der skete da de lavede det om i WW. Og meget af det de tabte med WW.



Windwaker solgte da stadig godt?!
Og det er da det der er fantastisk ved zelda, at de kan lave så stort spring, feks. med stilen, også føles det stadig som zelda.

Hvis de bare havde lavet spil lige som Oot gang på gang ville serien da også være død efter min mening.
Og det ville da være skuffet hvis det næste Zelda spil til wii, bare var en efterfølger til TP.
Tror og håber på der kommer et ligeså stor spring som med WW. Det er det der gør zelda til hvad det er idag.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 30/12-06 16:47 
SeventhSun>
Og så synes jeg bare ikke, det er et særlig charmerende spil.

Hm, ved ikke om det kan defineres som en smagssag, men jeg synes netop at TP er sindssygt charmerende, og ikke nær så tørt som man kunne frygte med den "nye" stil. Jeg synes de "fjollede" karakterer passer meget fint, og savner faktisk Tingle. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 01/01-07 17:37 
Har nu spillet Zelda i ca. 13 timer, og jeg synes at det er super fedt! Længe leve Zelda!! Godt nytår forresten!
EchoEchoSkrevet 01/01-07 22:16 
Jeg er desværre halv skuffet over Zelda: TP. Det skyldes som før nævn mangel på fornyelse. Når jeg sidder og spillet, tager jeg tit mig selv i at sidde og tænke, at jeg har spillet det her før. Samtidig er det også et ældet spil i mine øjne. Jeg kan ikke sætte en finger på, hvad det præcis der, men det virker bare gammeldags.

Metroid Prime 3 er mit håb!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 02/01-07 10:40 
Er også gået lidt død i zelda desværre.
Måske også fordi jeg spilled WW, og de to GBC zelda spil lige inde.
Så det er en del zelda lige inde.

Og de er alle tre bedre en TP.

Men TP er stadig et godt spil, og vil helt sikker vende tilbage til det når jeg ikke har så meget andet at spille.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/01-07 11:04 
Ja. Jeg kan huske at Edge skrev i deres preview på E3 2005, at Nintendo fans måske skulle "be careful what you wish for", da alle skreg efter et realistisk Zelda. Jeg var selv en af de mennesker.

Det er egentlig ikke grafikken eller lyden der gør mig lidt utilpas, men bare den der genbrug. Jeg er fuldstændig ør over, hvor meget jeg har set før. Det er lidt ligesom at de tog alle deres eksisterende assets og lavede en masse nyt og ligegyldigt fluff og strak det ud til et 40 timers spil. Det er et godt spil. Et rigtig godt spil.

Men jeg må sørme sige at der er nogen steder hvor jeg bare har den der følelse af at det prøver at overgå OOT, istedet for bare at være "sig selv" ligesom Majoras Mask som var mørkt og Bizart og Wind waker som var cute og fuld af humor.

Men det er et rigtig godt spil. Det er der ingen tvivl om. :) Hvis man ikke har noget at lave er det da sikkert noget der er værd at bruge tid på.
Well crucify the insincere tonight...
happyEDhappyEDSkrevet 02/01-07 11:57 
Men igen det er jo det en masse har bedt om efter WW.
ikke mig ..
Ww var perfect for mig. Lidt dødt da man skulle igang med at finde trnforce stykkerne.
Men indtil der perfect.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 02/01-07 12:11 
Jeg er en af dem, der var lykkelig over at Nintendo stadig turde gå nye veje med serien ifbm. Wind Waker, og ønskede ikke et nyt Ocarina.
Men jeg må alligevel erkende at Twilight Princess er endnu bedre end WW, idet det simpelthen er langt mere mangfoldigt, større, og bare generelt mere velpoleret. Begge spil holdt mig fanget til TV'et i flere dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/01-07 12:32 
Det er jeg enig i Sumez. Personligt mistænker jeg også bare mig selv lidt for det. Da jeg spillede OOT i 98 var jeg bare en lille 10-11 årig emo dreng. Jeg tror at det var med til at give det en larger-than-life effekt.

Det er egentlig lidt nedtur at jeg så ikke kan sidde neutral og værdsætte TP for dets gode elementer. At mine nostalgiske minder gør mine holdninger mod OOT, 100% biased. I har sikkert ret. TP er nok det bedste Zelda der nogensinde har lavet. Det skulle ihvert fald ikke undre mig.
Det er så bare ikke sjovt at sidde tilbage og kun kunne surmule over fortiden.
Well crucify the insincere tonight...
WikzoWikzoSkrevet 02/01-07 14:43 
Jeg er enig med dig. Var langt sjovere at spille sådanne spil, da man var mindre og ikke ejede internet eller diverse guides/anmeldelser. Nu kender man meget fra spillet, før man har købt det, og man bruger for det meste heller ikke lang tid på at regne gåderne ud.
DommergaardDommergaardSkrevet 02/01-07 15:11 
Jeg er enige med de fleste af jer. Man har set rigtig meget af det hele før og det irriterer mig måske også lidt. Jeg var vild med OoT, og dette spil ligner det på utrolig mange måder. Det skridt de måske kunne have taget, var at smide noget voice-acting på spillet og noget orkestreret musik. Jeg føler lidt, at de "are playing it safe" med TP og holder sig til det gode gamle som virker, men ikke formår at lave om på noget man kender fra Zelda-serien. WW var jeg meget skeptisk over for, men det overraskede mig positivt og er et rigtig fedt spil.

Nevertheless, så er Twilight Princess stadig et fantastisk spil og det er ikke ensformigt på nogen måde. Der kommer hele tiden noget nyt og anderledes - i hvert fald de første 15 timer, som jeg har spillet.
SumezSumezSkrevet 02/01-07 15:53 
Sonic.dk>
Der kommer hele tiden noget nyt og anderledes - i hvert fald de første 15 timer, som jeg har spillet.

Det bliver det ved med lige til slut, det synes jeg er rigtig forfriskende, og er spillets væsentligste styrke over Ocarina (og især Wind Waker, faktisk)

Og gud forbyde voice acting i Zelda!!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/01-07 16:20, rettet 02/01-07 16:26 
Fornyelse er altid det store dilemma i spilserier. Men måske kunne Nintendo prøve noget i stil med at lade Link rejse til et fjernt land, hvor karakterene og spilverdenen var radikalt anderledes end hidtil. For ikke at skræmme fans alt for meget, kunne de til gengæld så beholde en del af kerne-gameplayet, men måske med mindre fokus på dungeons.

Personligt generer det mig i mange spilserier, at mange elementer virker meget genkendelige. Så hellere som i Final Fantasy, hvor gameplayet typisk minder en del om de forrige spil, men hvor spiluniverset, designet og karakterene (både venner og fjender) for det meste er næsten helt nyt.

EDIT: Det med kerne-gameplayet skal kun forstås, som at Nintendo kunne bevare en del af koncepterne i gameplayet. Fx kampsystemet og boss-kampene. Der er mange muligheder for at afprøve nye gameplay-funktioner i fremtidige Zelda-spil :)
RJKRJKSkrevet 02/01-07 16:21 
20 timer inde har jeg det på samme måde, som flere har nævnt. Og jeg spillede ikke Ocarina da jeg var barn, og jeg har faktisk mere spilletid lige nu, end jeg havde dengang. Jeg benægter ikke kvaliteterne selvstændigt i Twilight Princess - de er jo helt åbenlyse - men når jeg spiller det, så veksler jeg alt for meget mellem at nyde disse og føle at det er en lineær gentagelse af noget, jeg "lige" har gjort. Det minder så meget om Ocarina, at det føles som direkte genbrug og derfor bliver trættende. Jeg er vel omkring halvvejs i spillet, og kan ikke lade være med at tænke, at jeg ville have syntes mere om det, hvis det havde været slut for en del timer siden. Den første "jagtsekvens", som Sumez vist beskrev tidligere, var et dejlig afbræk, men også eneste gang der for alvor skete noget andet end forventet. Det er blot det samme om igen. Jeg synes rigtig godt om alle delelementerne, men som samlet oplevelse har jeg endnu ikke fået det, jeg havde håbet på. "Kun" et fremragende spil :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 02/01-07 16:32 
Når vi nu er ved emnet, hvad siger I så til online i et Zelda-spil?

MMORPG, anyone?

Diskutér :P
EchoEchoSkrevet 02/01-07 16:40 
Det er jeg stærkt imod!
Zelda har, for mig, altid været en single-player oplevelse. Et af seriens store pluser er, at ufattelig lang og intens oplevelse uden, at spillet er online. De fleste spil idag har en single-player del som kun tager mellem 10 og 12 timer, og udover det satser de alt på online, derfor er Zelda for mig, en fantastisk oplevelse, som du har helt alene, og selv vælger tempoet i.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WehnerWehnerSkrevet 02/01-07 19:59 
Valkyrie>
Ja. Jeg kan huske at Edge skrev i deres preview på E3 2005, at Nintendo fans måske skulle "be careful what you wish for", da alle skreg efter et realistisk Zelda. Jeg var selv en af de mennesker.

Min skuffelse har intet at gøre med stilen. Den kan jeg bedre lide end Wind Waker. Hvis det her spil var udkommet, da Wind Waker gjorde, eller måske endda et års tid eller to efter, så ville det have fået rave reviews, og alle ville have elsket det.

Jeg tror bare tiden så småt er løbet fra det Zelda-gameplay, der har været stort set uændret siden ALttP. Det hjælper altså heller ikke, at spillet ikke teknisk set er flottere udført. I Minish Cap fremstår verden for mig klarere, mere indbydende og giver mig dermed mere lyst til at udforske den. Men nu er det over to år siden, jeg gennemførte Minish Cap så...

Når dette er sagt, så vil jeg dog sige, at Twilight Princess bliver bedre og bedre, jo mere man spiller. I starten var jeg virkelig skuffet, men her lige inden Zora-templet synes jeg, det er noget bedre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WikzoWikzoSkrevet 02/01-07 20:23 
Med hensyn til Zora'erne (og for den sags skyld også de andre forskellige racer) er jeg lidt skuffet. Det kunne være enormt fedt med en KÆMPE undervandsverden á la de der fiskemennesker fra Star Wars, hvor man dykker ned på havets bund og finder en stor by.

Altså jeg mener, at det kunne have været fedt, hvis de specielle områder var større med mere frie steder uden dungeons. At man kunne se de forskellige væsenerne i deres egen natur og bare stå og betragte dem, uden at skulle tænke på, at det kun er på grund af en dungeon, Link er der.
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/01-07 20:50 
Det kan godt være jeg burde fortsætte så. Jeg er på vej til dungeon nr 2, og har spillet i godt og vel 6-7 timer. Jeg ved ikke... Jeg føler godt nok det er drøjt at bide sig igennem.
Well crucify the insincere tonight...
KalicolaKalicolaSkrevet 02/01-07 21:57 
Så var gamespot jo nok alligevel ikke så galt på den hva ;)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 02/01-07 21:59 
RJK>
Jeg er vel omkring halvvejs i spillet, og kan ikke lade være med at tænke, at jeg ville have syntes mere om det, hvis det havde været slut for en del timer siden.

Sjovt, jeg ville kun have nydt at spille det dobbelt så lang tid som det varer. Det er ikke ligefrem fordi de har trukket det i langdrag, det er jo propfyldt med herlige påfund lige fra start til slut, uden det bliver ensformigt. Som sagt synes jeg det er spillets største unikke kvalitet.

LTWW>
Når vi nu er ved emnet, hvad siger I så til online i et Zelda-spil?

MMORPG, anyone?

Det er jo blevet lavet, for længe siden.. hvad var det nu, det hed?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 02/01-07 22:51 
Du bør blive ved. Til slut vil du være glad for det, og det er en perle, selvom genbrug er i højsædet.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 02/01-07 23:09 
jaes>
Men måske kunne Nintendo prøve noget i stil med at lade Link rejse til et fjernt land, hvor karakterene og spilverdenen var radikalt anderledes end hidtil.

Det mener jeg jo så de gjorde i Majoras Mask. Og der var jo mange, der ytrede senere, at det ikke var helt så godt som Ocarina. Ikke noget jeg kan være enig i, selvfølgelig :)

Men du vil måske have endnu mere fornyelse?

LTWW>
MMORPG, anyone?

Nej da, aldrig. Det kan man gøre med så mange andre spil. Efter min mening kommer der i forvejen ikke nok singleplayer action-adventures af høj kvalitet.

Wehner>
Jeg tror bare tiden så småt er løbet fra det Zelda-gameplay, der har været stort set uændret siden ALttP.

Men det har man jo kunne kritisere i flere ombæringer.

Wehner>
Det hjælper altså heller ikke, at spillet ikke teknisk set er flottere udført.

Jeg kan forstå, at man kan finde fejl i genkendeligheden, men i teknikken? Den ser jeg altså ikke noget i vejen med.


Jeg må sige, at jeg er enig i de fleste af jer, som skriver, at det føles, som noget man har set før. En af de første dage, jeg havde spillet, kan jeg huske, at jeg skrev til Wehner, at det praktisk talt føltes som et remake af Ocarina. Det generer mig bare ikke, da jeg finder grundformlen helt utrolig stærk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 02/01-07 23:22 
Bede-x>
Wehner>
Jeg tror bare tiden så småt er løbet fra det Zelda-gameplay, der har været stort set uændret siden ALttP.

Men det har man jo kunne kritisere i flere ombæringer.

Jojo, men netop fordi grundformlen er så stærk, har den gang på gang kunnet underholde og sågar imponere. Men (næsten) hvert eneste år bliver grænserne for, hvad man kan med spil flyttet, og da jeg spillede de gamle stationære spil, havde jeg ikke spillet Morrowind, Oblivion, Halo 1+2, Gears osv.

Bede-x>
Wehner>
Det hjælper altså heller ikke, at spillet ikke teknisk set er flottere udført.

Jeg kan forstå, at man kan finde fejl i genkendeligheden, men i teknikken? Den ser jeg altså ikke noget i vejen med.

Måske ikke i forhold til at det er et GameCube-spil, men vi skriver altså 2007, og det ligner last-gen (fordi det jo _er_ last-gen).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/01-07 23:43, rettet 02/01-07 23:44 
For mig handler grafikken, udover funktionalitet, om billeder. Altså hvor mange billeder tager jeg med mig videre. Hvor mange af dem gør et indtryk. Og der er Zelda let på højde med 360 spillene.

Ellers er vi enige, blot ikke i hvor meget de nævnte punkter påvirker spillet. For mig er TP i selskab med de spil, du nævner.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 03/01-07 02:53, rettet 03/01-07 02:53 
Bede-x>
Men du vil måske have endnu mere fornyelse?

Jeg har kun spillet et par timer af MM. Men mit indtryk er, også bedømt ud fra screenshots, at det grundlæggende er næsten samme fantasy-verden som i OoT (og de tidligere spil, hvis man ser bort fra 3D-grafikken). Samme farver, næsten samme arkitektur, en del ligheder i figurdesignet osv.

Hvis gameplayet mellem to spil i en serie kun ændres lidt, mener jeg, at springet i stilen bør være markant. Som fra København til Rom er ok, men fra Danmark til Japan eller Peru er endnu bedre :)

Springet fra MM til WW, når vi taler spilverden og stil, virker i øvrigt umiddelbart som et større spring end fra OoT til MM. Jeg var lidt skuffet over det genkendelige gameplay i WW, men til gengæld var jeg helt solgt til den fantastiske tegneseriestil. Dog var der da en del velkendte elementer i stilen, som fx de stenspyttende blomster.
Bede-xBede-xSkrevet 03/01-07 03:04, rettet 03/01-07 03:14 
Jeg tror, at du skal spille det lidt mere. Majora skiller sig mere ud fra serien end Wind Waker. I hvertfald når det kommer til gameplay(og det er vel det vigtigste).

Stilen er godt nok ret anderledes i Wind Waker og forskellen mere tydeliggjort ved første øjekast, men når du sætter dig ned med Majora, opdager du, at det stilmæssigt slet ikke er som man er vant til. Det kan ikke bedømmes på screenshots, da det ikke ligger alene på grafikken i modsætning til WW. Det hele er på en eller anden måde sørgeligt, intimiderende og utrygt. Som om du har fået det vante Zelda look, men det er ved siden af sig selv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig