X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Råd om lån


Svar
UriurUriurSkrevet 18/12-06 18:30 
Jeg har akut brug for omkring 5000 kr og regner med at tage en eller anden form for billig lån. Har aldrig gjort sådan ngoet før, så har brug for nogle råd! Jeg er 20 år gammel, så det er ikke alle steder jeg kan få det.
amigaforeveramigaforeverSkrevet 18/12-06 19:31, rettet 18/12-06 19:31 
Prøv først din lokale Bank/Sparekasse, før du kaster dig over de 'smarte' forbrugslån..
Kig altid efter lånets Åop (årlige omkostninger i procent), da det er den mest reelle måde at sammenligne lån på.

Bankernes omkostninger
lightyear dklightyear dkSkrevet 18/12-06 19:31 
Banken er billigst.

Lån = Du låner 5000 kr, du betaler en ydelse hver måned, men renten gør at det er dyrere jo længere du betaler, f.eks 400 kr om måneden bliver i sidste ende groft lagt ca 6000,7000 kr.

Kasse kredit = Du låner 5000 kr du betaler hele beløbet i næste måned eller deler den op i to eller hvad din bank vil gå med til, du betaler tilgengæld ikke nogen rente, men et opgørelses beløb på 800 kr det vil sige 5800 kr låner du i realiteten.

Alt andet end banken er for det meste dyrere, men nemmere at få hvis du har andre lån i forvejen.
are you CHICKEN?
UriurUriurSkrevet 18/12-06 20:00 
Jeg regner med at jeg kan betale tilbage i løbet af en måned eller to, er det muligt? Jeg er nemlig ikke særligt interesseret i at skulle betale eksempelvis 200 kr i flere år.
McBrainMcBrainSkrevet 18/12-06 20:10, rettet 18/12-06 22:48 
Så få levet et beviliget overtræk i banken.

Det kan betales tilbage over tre måneder.

Og så slipper du også for alt muligt låne-pis :)

***edit for utallige slåfejl***
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
bootsbootsSkrevet 18/12-06 20:11, rettet 18/12-06 20:13 
Jeg mener at flere banker har en særlig mulighed for billig kassekredit for unge under 26; men tag og ring til de forskellige banker og spørg dig for.

Edit: Jeg har aldrig prøvet bevilget overtræk som McBrain skriver; men det lyder da som en endnu bedre mulighed. Tag en snak med din bank.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/12-06 21:47 
Aner ikke hvad det er du skal bruge de 5.000,- til, men hvis det er til noget elektronik, er der stadig mange steder, hvor du kan købe med 12 måneders rentefri afbetaling.
Alternativt vil jeg også anbefale banken. Hold dig langt væk fra alle de smarte kreditkort.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-06 22:02 
Absolut bedste råd mht. at låne penge: Lad være... med mindre det er absolut nødvendigt.
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 18/12-06 23:37 
Din bank er ALTID bedste mulighed når du er mellem 18 og 26... Personligt stod jeg selv i samme situation for et år siden, skulle låne 9.000, som jeg kunne tjene ind igen på 3-4 måneder. Jeg har Ungdomskonto i Sydbank, og det kostede mig under 200 kr i renter at låne de 9.000 i 3-4 måneder...

Jeg snakkede bare med min bank, som så bevilgede en kredit på 9.000 kr, sværere var det ikke.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 09:15 
Among, som de andre også anbefaler, så hold dig fra de "nemme" lånemuligheder og tal bare med din bank. De vil ofte gerne vide hvad du skal bruge pengene til, men med mindre du siger "thai ludere og brun rygeheroin", så tvivler jeg på det bliver et problem.
fumfumSkrevet 19/12-06 10:36 
Men lad være med at lave et rigtigt lån i din bank. Det er nemmerlig dyrere end at låne fra de der quickfirmaer, når det vel og mærke kun er småbeløb det drejer sig om.
(Stempelomkostninger og blabla).
Få et overtræk.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig