X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


Svar
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsynin... Se hele indlægget
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-06 21:28 
Nej stikket er anderledes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
00Void00VoidSkrevet 18/12-06 21:57 
Echelon VI>
Jeg mener helt sikkert den er alle 2200 værd (i sidste ende bliver det jo nok 2749,-, da du under alle omstændigheder skal have to Wii-motes før du for hele oplevelsen med).

Wii'en er et stykke interessant stykke hardware der nok skal bidrage til mange spændende oplevelser de næste par år. Bliver der nogle døde perioder med gode udgivelser kan man jo altid kaste sig over Virtual Console, der med nye udgivelser hver fredag helt sikkert vil blive et godt supplement til konsollens reelle spil-sortiment.

Jeg er generelt tilfreds med Wii-motens funktioner - det er tydeligt at hardwaremæssigt er den iorden.

Eneste anke-punkt at de gode udgivelser ligger et stykke ude i fremtiden.

Jeg havde faktisk regnet med at smide 2700 efter konsollen og Zelda TP. Men, ja. du har ret. Jeg skal også have en ekstra wii-mote til wii-sports.
iih. Min økonomi rasler
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 18/12-06 22:29 
Førstehåndsindtryk: nøøøøj, hvor er den bitte... og controlleren er en del mindre end jeg forestillede mig :)

Kun 2 minuser: Svedige hænder; ha' en tør klud i nærheden + der skal være god afstand fra skærmen, ellers virker det 'gnidret'...

Styringen virker fint og controlleren er ikke flygtet i frygt fra mine hænder... Omtanke før handling ;)

Har læst at der kom 5.000 enheder til DK? Det var ikk' møjt...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
BeanoBeanoSkrevet 18/12-06 22:50 
Bede-x>
Ikke da så længe, du bare kan købe det på Gamecube. Ser man bort fra det, er Twilight Princess årets spil efter min mening.

Helt enig - om man spiller det på GC eller Wii syntes jeg også at det tegner til at være årets spil. Har spillet det over 40 timer og er blevet underholdt hele vejen indtil videre :)
BobbeBobbeSkrevet 19/12-06 06:56 
Nu også med vejrudsigt!
Spiller nu: Wii
00Void00VoidSkrevet 19/12-06 07:11 
Marvel-Man>
Førstehåndsindtryk: nøøøøj, hvor er den bitte... og controlleren er en del mindre end jeg forestillede mig :)

Kun 2 minuser: Svedige hænder; ha' en tør klud i nærheden + der skal være god afstand fra skærmen, ellers virker det 'gnidret'...

Styringen virker fint og controlleren er ikke flygtet i frygt fra mine hænder... Omtanke før handling ;)

Har læst at der kom 5.000 enheder til DK? Det var ikk' møjt...

Så wii + mit 14" TV = Bad idea?
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-06 07:49, rettet 19/12-06 07:52 
Bobbe>
Nu også med vejrudsigt!

Ja og det fungerer egentlig ganske udmærket. Minder lidt om en discount udgave af Google Earth.
En skam at man kun kan vælge ganske få byer. Svendborg er ikke med og heller ingen byer på Ærø (WTF!?), så jeg må nøjes med Faaborg. Det bliver 6 grader i dag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 19/12-06 08:15 
Nuvel, den kan jo ikke opfinde byer på Ærø for at have noget at lave vejrudsigt over ;)

Jeg er skuffet over alle spil som bruger Wiimoten som pointer på skærmen - især Super Monkey Ball. Konceptet i at skulle pege på skærmen er fint i shooting-range og spil i samme genre, men når man alligevel ikke bruger pointeren og stadig skal pege indenfor skærmens rammer virker det virkelig ikke gennemført.

Wii Sports: Genialt så overskueligt det er lavet, det kommer til at tiltrække et hav af nye Wii-købere under julens familiekommensamener. Wii Bowling og Tennis har holdbarhed, resten er lidt for simple. Boksning har dog vist sig at være ekstremt præcist - den opfanger Wiimotens og Nunchukens højde og placering perfekt - kan sagtens forestille mig en videreudvikling af konceptet.
ElgenElgenSkrevet 19/12-06 08:16 
Har lige købt mit første VC-spil (det første Zelda til NES) og jeg må sige at jeg er imponeret over hvor glat det gik.

Jeg er også meget imponeret over hvor godt Wii-moten ligger i hånden, også når den anvendes vandret. Havde frygtet at det ville føles 'mærkeligt' med den meget afrundede form, men den ligger bare perfekt.

Damn, jeg glæder mig til d. 29. Dec. hvor R-Type til Turbogrfx kommer i shoppen.

(PS. Bergsala (nintendo.dk) vedligeholder en liste over kommende spil på VC.)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 19/12-06 08:42, rettet 19/12-06 08:42 
00Void>
Marvel-Man>
Førstehåndsindtryk: nøøøøj, hvor er den bitte... og controlleren er en del mindre end jeg forestillede mig :)

Kun 2 minuser: Svedige hænder; ha' en tør klud i nærheden + der skal være god afstand fra skærmen, ellers virker det 'gnidret'...

Styringen virker fint og controlleren er ikke flygtet i frygt fra mine hænder... Omtanke før handling ;)

Har læst at der kom 5.000 enheder til DK? Det var ikk' møjt...

Så wii + mit 14" TV = Bad idea?

Egentlig ikke.. Jeg spiller på et 28" TV og skal mindst 2 meter væk før det ser nogenlunde pænt ud..
14" betyder bare at du kan nøjes med 1 meter eller mindre :)
(pas på hvis du spiller Wii Sports!)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
ElgenElgenSkrevet 19/12-06 08:49, rettet 19/12-06 08:49 
00Void>
Så wii + mit 14" TV = Bad idea?

Spiller foreløbig på mit stue-CRT-TV (tror nok det er 24"), men det varer nok ikke længe før jeg bliver 'tvunget' i 'gamer-kælderen' (da der jo nu ikke kan ses TV mens man spiller Wii };-) ) hvor jeg har min gamle Commodore-monitor (tror nok det er 14").
Alt andet lige, tror jeg at det vil udligne composite-signalet lidt };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 19/12-06 09:17 
Synes forresten det er totalt sjovt at have folk man kan kende fra P:R med som med- og modspillere i f.eks. Baseball. Og Find Mii bliver også lidt lettere når det ikke er de lidt kedelige generiske figurer der skal findes.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:00 
Elgen>
Damn, jeg glæder mig til d. 29. Dec. hvor R-Type til Turbogrfx kommer i shoppen.

Ved du om det bliver CD-udgaven? Kunne være rart at få lov til at spille det uden den forfærdelige load-tid der præger det, når man spiller på PCE.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 19/12-06 13:42 
Uanset hvilken version det er, vil loadetiden jo formindskes betydeligt, især hvis der før var tale om et CD-medie. Der er jo ikke længere en disk der skal læses fra, i stedet et hurtigt flash-drev...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:58 
Ikke helt, da kortversionen i forvejen ikke har nogen loadetider. Min pointe var at cd-versionen er mere interessant pga. cd-soundtracket, minusset ved den er bare netop loadetiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 19/12-06 14:43 
Jeg har kønt Bomberman '93 og Gunstar Heroes på VC og er meget imponeret over hvordan det fungerer.
Generelt kunne jeg godt tænke mig mange flere ting at kunne skrue på Wii GUI'en. F.eks. at kunne tage backup af sine savegames til en PC og andre smarte features. Håber på disse ting kommer med tiden.

Angående de 2 spil, så er det næsten dem der tager alt min tid. Gunstar med en Classic controller er jo som at finde guld. Igen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 19/12-06 14:48 
Ooh, Gunstar Heroes, fedt. Det bliver nok det første jeg køber, så. De havde det ikke sidst jeg kiggede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 14:53 
Dark-Light>
F.eks. at kunne tage backup af sine savegames til en PC og andre smarte features.

Du kan da allerede nu tage backup af savegames til SD kort... eller er det kun med Wii/GC spillene?
dRxLdRxLSkrevet 19/12-06 15:00 
Sumez: Du kan jo selv lave regnestykket. Her er nogle variable du kan inddrage:

CD-ROM kapacitet: ca. 650MB
Wii intern hukommelse: ca. 512MB

Selvom der så kun var for 200MB audiotracks på R-type CD'en, hvilken version tror du så vi kommer til at se på VC?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 19/12-06 15:03 
Beano>
Dark-Light>
F.eks. at kunne tage backup af sine savegames til en PC og andre smarte features.

Du kan da allerede nu tage backup af savegames til SD kort... eller er det kun med Wii/GC spillene?


Nej, det kan man vist også nu. Men nu sagde jeg smarte features. Ikke diskette-metoden :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 19/12-06 15:17 
dRxL>
Selvom der så kun var for 200MB audiotracks på R-type CD'en, hvilken version tror du så vi kommer til at se på VC?

Ok, jeg tænkte mig nok ikke helt om. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/12-06 15:19 
Dark-Light>
Nej, det kan man vist også nu. Men nu sagde jeg smarte features. Ikke diskette-metoden :)

Hvordan vil du ellers? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 15:21 
Dark-Light>
Nej, det kan man vist også nu. Men nu sagde jeg smarte features. Ikke diskette-metoden :)

Kan nu ikke se problemet. Man kopierer bare savegamet til SD kortet. Backup done. Enkelt, nemt og billigt :)

Så vil jeg hellere se at de bruger resourcer på bedre online faciliteter og gøre deres back-end hurtigere.
AmbyAmbySkrevet 19/12-06 15:59 
Sumez>
[SAKS]
Hvordan vil du ellers? :P

Jeg vil have noget Nintendo Wii-management software til min PC, så jeg kan rode rundt til jeg lyster.
Til backup, til nemmere at tilføje venner osv osv.

Derudover så tager min Wii ikke SD kortet fra min Nokia 6230. Strange.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 19/12-06 16:03 
Der er vel intet i vejen for at lave de laver en lille funktion i emulatoren, som kan tage f.eks. en MP3 i stedet for. Så behøver det jo ikke at fylde så meget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 19/12-06 16:23 
Det er rigtig, og det havde jeg slet ikke tænkt på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JinkJinkSkrevet 19/12-06 16:49 
Svovlmunk>
Ja, det kan du sagtens. Som der bliver vist i manualen, så hvis du f.eks skal ramme bolden, når den er til højre for dig, så ryger den længere til venstre jo før du slår den. Hvis du venter til den er lige ved siden af dig, ryger den lige tilbage. Og hvis du rammer bolden, når den er lidt bag dig, så ryger den til højre.

Jeg ville også gerne have haft, at man kunne styre retningen meget bedre, efter hvordan man reelt slår. Men det gør stadig spillet langt mere interessant, når man lærer at placere sine bolde :)

Tak! Det gjorde tennis en del sjovere :)
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 16:57 
Prøvede lige Vejrkanalen på Wii... suger da godt nok boller, wow.

Kræver også at "Standby Connection" er slået til før det overhovedet kan bruges. Skrammel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-06 17:37 
Wagner>
Jeg er skuffet over alle spil som bruger Wiimoten som pointer på skærmen - især Super Monkey Ball. Konceptet i at skulle pege på skærmen er fint i shooting-range og spil i samme genre, men når man alligevel ikke bruger pointeren og stadig skal pege indenfor skærmens rammer virker det virkelig ikke gennemført.

Tænker du på main game her? For der skal du ikke pege ind mod skærmen...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 17:44 
Lyder til at vi får en beta af Opera browseren her den 22. december og den endelige udgave kommer i marts til 500 points.

Opera Wii
quadquadSkrevet 19/12-06 17:44 
Nej, tænker på en del af mini-spillene - hovedspillet fungerer efter en del tilvænning glimrende.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 19/12-06 17:57 
Beano>
Prøvede lige Vejrkanalen på Wii... suger da godt nok boller, wow.

Kræver også at "Standby Connection" er slået til før det overhovedet kan bruges. Skrammel.

Jeg synes da den fungerer fremragende. Du har da både 5-døgns prognoser, UV rapport og alt muligt. Og i forbavsende mange steder, selv i lille Danmark. Hvad mere forlanger du?
ChronoChronoSkrevet 19/12-06 18:36 
Temperaturerne måtte gerne passe med virkeligheden :)

Er det meningen at den øverste del af skærmen skal blinke sådan i Gunstar Heroes når man har lav energi? Det er ret belastende at se på synes jeg.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 19/12-06 19:00 
Chrono>

Er det meningen at den øverste del af skærmen skal blinke sådan i Gunstar Heroes når man har lav energi?

Ja.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Danny SallingDanny SallingSkrevet 19/12-06 20:31 
Vil den nogensinde komme til at understøtte 720p?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 20:38 
Svovlmunk>
Hvad mere forlanger du?

Up-to-date info (ikke noget der er 5-6 timer gammelt). Flere byer/lokationer når man browser kloden (i fuld zoom). Flere informationer på lokationerne (Fandt flere lokationer hvor der ikke var 5 døgn prognoser, osv). Og så at man overhovedet kan bruge skidtet med "Standby Connection" slået fra.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/12-06 20:54 
Kommer der tastatur til wii?

Er jeg den eneste der oplever, at skulle sidde indenfor 2 meters rækkevidde for at kunne bevæge cursoren i wii menuen?
Home is where the hardware is..
JmogJmogSkrevet 20/12-06 00:30 
Jeg sidder omkring 4m væk og det fungerer fint.
SumezSumezSkrevet 20/12-06 09:26 
Heller ingen problemer her, overhovedet.
Kan det være fordi der kommer noget imellem sensorbaren og din wiimote? Det er vigtigt at placere den helt ude på kanten af tv'et, eller hvor den står, så der ikke kommer en kant i vejen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 20/12-06 11:05 
Beano>
Og så at man overhovedet kan bruge skidtet med "Standby Connection" slået fra.

Er også ret skuffet over at det ikke virker unden 'Standby Connection', hvad er det lige den skal bruge den til?
Al info kunne med et minimum af ekstra kode sagtens hentes dovent og så caches (med en rimeligt updatefrekvens i form af tvungne cachemisses hvis 'klokken er slået'); det ville (bevares!) da tage lidt længere tid, men synes det er forkasteligt at man afskæres for muligheden; som om Nintendo vil tvinge den der "Standby Connection" ned over hovedet på os };-(.
Tror at jeg netop af denne grund ikke kommer til at bruge det ret meget, da det er noget bøvl hele tiden at skulle ind og slå det til og fra hver gang.

Håber ikke at news og browseren kommer til at have samme 'feature'.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AmbyAmbySkrevet 20/12-06 11:07 
Hvad er problemet i at have 'Standby Connection' slået til?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 20/12-06 11:13 
Strømforbrug. Prøv at mærke hvor varmt den bliver af at stå med "Standby Connection" slået til. Den er helt kold når det er slået fra.

Som jeg har sagt før, så er det fint man har muligheden at slå det til/fra, men med Weather Channel bliver det pludseligt nødvendigt med "Standby Connection".
Håber det bare er en bug som de fixer for der burde ikke være nogen teknisk grund til det, man kan jo fint modtage beskeder og Mii's med det slået fra :)
BobbeBobbeSkrevet 20/12-06 11:38, rettet 20/12-06 11:39 
Åbenbart har Weather Channel også en anden funktion...

Go Nintendo
Spiller nu: Wii
BeanoBeanoSkrevet 20/12-06 12:21, rettet 20/12-06 12:22 
Er der nogen der har hørt om det er (eller bliver) muligt at få nye Wiimote straps som dansk Wii ejer på samme måde som de kan i US/UK?

Strap "ombytning" i UK
SumezSumezSkrevet 20/12-06 12:33 
# PeanutBoy Says:
December 19th, 2006 at 9:45 pm

PS3 is better because PS3 have Real Time Weapon Change. Not the stupid Real Time Weather Change and Real Time Time Change that the Wii have.

Hehe!

Anyway, jeg kan umuligt være den eneste, der er rigtig irriteret over al den ventetid hver gang man skal ind på en kanal? Vorherre bevares, så lang tid kan det umuligt tage at forbinde til en server og hente et par informationer? Det svarer vel til at gå ind på en webside.
I det hele taget føler jeg mig rimelig meget "alene" på min Wii, og ikke som om jeg er på det store, verdensomspændende internet. Hvordan finder man folk at spille med online, hvis man ikke kender hinanden i forvejen og kan aftale det udenom Wii'en?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/12-06 13:15, rettet 20/12-06 13:19 
# PeanutBoy Says:
December 19th, 2006 at 9:45 pm

PS3 is better because PS3 have Real Time Weapon Change. Not the stupid Real Time Weather Change and Real Time Time Change that the Wii have.

"Real Time Weather Change"?

Min Wii siger at det pt. er nat i Vejle mens Ålborg har dagslys... damn jeg føler mig snydt som Vejlenser. Peter Tanev til Guantanamo NU!!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/12-06 16:15 
Beano>
Er der nogen der har hørt om det er (eller bliver) muligt at få nye Wiimote straps som dansk Wii ejer på samme måde som de kan i US/UK?


Jeg sendte en mail til Nintendo DK med præcis samme spørgsmål. Her er hvad de svarede:

"De wrist straps, der sidder på Wii Remote holder fint, hvis man spiller på den
måde manualen og skærmteksten anviser. Der findes dog personer, der spiller med
ekstremt overdrevne bevægelser og i disse tilfælde kan wrist strappen gå af
under helt ekstreme forudsætninger."

Føler du dig alligevel usikker, så sender vi dig en ny wrist strap, når vi selv
modtager dem. Det, du i så fald skal gøre, er at maile mig din Wiis serienummer
og sende dine gamle straps i bytte til:

Bergsala A/S
Selsmosevej 2, 1. sal
2630 Taastrup
(mærk kuverten: Wii Straps)

Venlig hilsen
Elisabeth, Bergsala A/S - Nintendo DK
WikzoWikzoSkrevet 20/12-06 16:22 
Sumez>
Anyway, jeg kan umuligt være den eneste, der er rigtig irriteret over al den ventetid hver gang man skal ind på en kanal? Vorherre bevares, så lang tid kan det umuligt tage at forbinde til en server og hente et par informationer? Det svarer vel til at gå ind på en webside.
I det hele taget føler jeg mig rimelig meget "alene" på min Wii, og ikke som om jeg er på det store, verdensomspændende internet. Hvordan finder man folk at spille med online, hvis man ikke kender hinanden i forvejen og kan aftale det udenom Wii'en?

Har det på samme måde. For det første virker det lidt tilfældigt, hvor hurtigt de forskellige kanaler tager om at skifte - irriterende. For det andet er online-systemet ret trælst, da begge parter SKAL udveksle vennekoder, før de kan snakke sammen. Det burde være nok at én sender en invitation; lidt ligesom på fx MSN Messenger.
BeanoBeanoSkrevet 20/12-06 17:17 
Bergsala>
Det, du i så fald skal gøre, er at maile mig din Wiis serienummer og sende dine gamle straps i bytte til:

Så man skal spille helt uden straps i den periode som det tager Bergsala at sende en ny?... det er en om'er!
Danny SallingDanny SallingSkrevet 20/12-06 17:39 
Så den kommer altså aldrig til at kører 720p????
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig