X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


Svar
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsynin... Se hele indlægget
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
BlossomBlossomSkrevet 08/12-06 14:49, rettet 08/12-06 14:51 
Hvad har du givet for det?

Jeg har bestilt det, og kommer af med ca. 355 inkl. fragt.
Ved ikke om det er for meget.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 08/12-06 14:50 
Det koster 550 i butikkerne. Eller i nogen af dem, i hvert fald.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 08/12-06 15:34 
Har givet 35£, så det samme som dig. Har dog ikke modtaget det endnu, damn limited supply.

Siger jer at Englænderne er tosset med Wii, der er udsolgt over alt her ovre og der er massere af kunder der desperat løber rundt for at opsnuse en ledig konsol, uden held. Selv de steder hvor de ikke sælger maskinen fik jeg kommentarer af ekspedienterne da jeg rendte rundt med min nyindkøbte Wii.

Mine indtryk indtil videre er rigtig gode, den registrerer ens bevægelser rigtig godt. Selvom jeg har oplevet et par problemer med kontrollen i Call of Duty 3, mest fordi jeg skulle vende mig til den nye måde at styre på. Må give mine fulde anbefalinger til maskinen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-06 16:15 
Jeg må hellere også give mit besyv med, eftersom jeg er en af de få fynboere der har fået en maskine :p

Lad mig med det samme sige at jeg kun har Wii Sports og Wii Play. Jeg er godt tilfreds med controlleren, og dens sensivitet. I starten virkede den lidt klodset, men jeg vendede mig hurtigt til det. Drevet i Wii larmer en smule men det er ikke noget i forhold til Xbox 360.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 08/12-06 16:36 
Svovlmunk>
Er der forresten nogle, som har fundet ud af om Wii virker sammen med den der Nintendo WiFi connector til DS?

Fra http://www.thewiire.com/nintendo_wii_faq
Q: Will there be connectivity between the Nintendo DS and the Wii?
A: Yes. Pokemon Battle Revolution, expected to arrive in Japan in fall 2006 and everywhere else in 2007, will be the first Wii game to utilize connectivity with DS.

In an interview with Kotaku during E3 2006, Nintendo Game Designer Shigeru Miyamoto touched on DS-Wii connectivity, saying that the technology to support this functionality is already built into the Wii console, but that Nintendo hasn't decided how to use it yet. However, Miyamoto did entertain a few ideas such as using the touch screen and microphone input from the DS to effect Wii gameplay. Another possibility, he said, is to be able to download content from your Wii to your DS, edit it, and then upload it back to the console.

Regarding a launch frame for the functionality, Miyamoto said Nintendo isn't sure yet when this connectivity will be available, but that it would likely be at launch or very early on because of the DS' extensive success.

En ikke-nintendo Wii faq...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
3of193of19Skrevet 08/12-06 17:07 
Han spørger om man kan bruge DS Wifi USB donglen til at få Wii online hvis man ikke har trådløst netværk.
Jep, det kan man. :)
jaesjaesSkrevet 08/12-06 17:37, rettet 08/12-06 17:38 
Jeg faldt lige over sitet http://www.wiierror.com/]Wii Error[/LINK]" target="">Wii Error. Måske nogle kan bruge det til noget. Der er hjælp til fejlkoder, synkronisering og andet godt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/12-06 18:11 
Jeg er foreløbig begejstret og jeg har kun leget kort med Mii og lidt med Wii sport. Sjov maskine... glæder mig sgu til at konen kommer hjem, så vi kan lege med min Wii sammen :D
HeroldHeroldSkrevet 08/12-06 18:28 
Det er en helt fantastisk lille sag. Op i røret med at den ikke har nextgen-grafik - den har nextgen-gameplay.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-06 18:33 
Jeg er af fuldstændig samme holdning. Gameplayet overskygger at grafikken er bagefter. Jeg har sjældent muntret mig så meget i multiplayer. Min forbavselse over hvor let tilgængeligt gameplayet i eksempelvis Wii Sports er, har endnu ikke lagt sig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RaGeRaGeSkrevet 08/12-06 18:47 
Fik prøvet Wii sports hos en ven og endda kun med composhit kabel, men det så trods alt fint ud uden component :) Tror jeg er blevet afhængig af bowling, jeg skal bare have en Wii hurtigst muligt nu :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/12-06 19:22 
Svovlmunk>
Er der forresten nogle, som har fundet ud af om Wii virker sammen med den der Nintendo WiFi connector til DS?

Jeg vil gerne sælge min, hvis du ikke har én :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 08/12-06 19:22 
Er jeg virkelig den eneste som har kunnet ærgre sig over "sløret" i responsetiden på kontrolleren?

Det var virkelig en showstopper for mig, men det kan da være jeg skulle give konsollen en chance til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 08/12-06 19:31 
Det kunne da være.
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-06 19:33, rettet 08/12-06 19:59 
Jeg er heller ikke så imponeret på det punkt, dRxL(Bedømt på de få spil, jeg har spillet).

Til gengæld er Zelda helt urimeligt godt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 08/12-06 20:05 
Som en anden skrev er der da meget forskel på det "slør". Det er helt galt i Zelda, men ude i Wii-menuen kører det fint. Så det må jo være et software-spørgsmål. Sådan har jeg i hvert fald oplevet det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BlossomBlossomSkrevet 08/12-06 20:07 
dRxL>
Er jeg virkelig den eneste som har kunnet ærgre sig over "sløret" i responsetiden på kontrolleren?

Kan du lokkes til at uddybe lidt ??

Jeg har kun lige fået prøvet Wii sport, da jeg er for nærrig til at give 550 for spil herhjemme..

Hvad er problemet med responstiden ?? Synes ikke jeg har observeret noget ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
quadquadSkrevet 08/12-06 20:12 
I Wii menuen er det nærmest lige modsat, her er sensivity jo ekstrem høj. En forskel på 40cm gør forskellen imellem ustyrlig og perfekt styring ved en given sensivity-indstilling.
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-06 20:44, rettet 08/12-06 20:48 
RJK>
Det er helt galt i Zelda

Spørgsmålet er også om det spil ikke ville være bedst med en almindelig controller. Ikke kun sløret, men i højere grad kampene kan godt være lidt upræcise.

Det er i hvertfald mit umiddelbare(20+ timers) indtryk. Det fungerer dog stadig "godt" nok til ikke at skæmme oplevelsen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BlossomBlossomSkrevet 08/12-06 20:57 
Og nu spørger jeg så sikkert lidt dumt igen.. Men har haft så travlt det sidste ½ år at jeg slet ikke har fulgt med ang. Wii'en..

Kan man spille Wii versionen af zelda med alm. controller ??

Og mener I at man får en bedre oplevelse ud af zelda ved at købe det til GCN ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-06 21:02 
Du kan ikke spille Wii versionen med en alm controller(så vidt jeg ved).

Lidt svært at sige, hvilken version der er bedst, før GC versionen udkommer. Men jeg tror visse ting - fx kampene(arragh Shield Bash) - vil fungere bedre med en almindelig controller.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FourDFourDSkrevet 08/12-06 21:25 
Jeg har nu også fået en Wii hjem, med Wii Play og Zelda :)
Det irriterer mig bare grænseløst at den ikke kan afspille andre videofiler end MJPEG.
Nogen som kender et converter program som ikke gør f.eks. en AVI fil 5x så stor som originalen..?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RJKRJKSkrevet 08/12-06 22:36 
Bede-x>
Spørgsmålet er også om det spil ikke ville være bedst med en almindelig controller.

Det har jeg så også tænkt en hel del gange under de fem timer jeg har lagt i det indtil videre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
seebergseebergSkrevet 08/12-06 22:38, rettet 08/12-06 22:39 
Jeg er drønærgelig over at skulle døje med composite signal på fladskærmen. Det gør ikke så meget i WiiSports/Play, men i Zelda ødelægger det virkelig oplevelsen :'(
Har heldigvis bestilt component kabel fra Det Fjerne Østen.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-06 23:15, rettet 08/12-06 23:24 
Bede-x>
Lidt svært at sige, hvilken version der er bedst, før GC versionen udkommer. Men jeg tror visse ting - fx kampene(arragh Shield Bash) - vil fungere bedre med en almindelig controller.

Det tror jeg du har ret i. Ikke at det fungerer dårligt, men en knap ville være at foretrække frem for at ryste controlleren. Aimet når man skal skyde syntes jeg dog fungerer glimrende.

Noget helt andet: Er jeg den eneste (Dr. Laks?) der syntes at Zelda er helt vildt grimt? Super grimme textures, mudret billede og en framerate der ikke engang kører super (heller ikke dårlig, men en 60fps framerate ville ha' gjort det grimme spil mere acceptabelt). Jeg nægter simpelthen at tro at det kan være pga. composhit kablet at spillet ser SÅ dårligt ud, men det vil tiden vise når jeg får mit component kabel.
Jeg ved virkelig ikke hvad Zapp har taget da han i D3 tråden skriver at han har set Zelda og GOW køre ved siden af hinanden, og at Zelda var langt flottere.
Ellers ligner Zelda sig selv cliché efter cliché, og selvom jeg ikke er den store Zelda spiller har alle 6-7 timer indtil videre føltes som et lang deja-vu. På trods af det har jeg nu været ret godt underholdt. Sådan er det jo med Zelda spil, de er åbenbart alle ens, på nær een grundlæggene ting, Wind Wakeren, Minish Cappen og i dette tilfælde ulven, for nu at nævne nogle eksempler. De tør åbenbart ikke prøve noget nyt.

Ellers er jeg ret godt tilfreds med Wii'en. Controllen fungerer ganske godt, bedre end jeg havde troet. Der er dog undtagelser hvilket også er grunden til at jeg aldrig fik skrevet mine indtryk af Red Steel. For det fungerede da slet ikke. Spillede det en halv til en hel time men fattede aldrig systemet. Der er et minispil i Super Monkey Ball, 'Monkey Wars' som fungerer mange gange bedre end Red Steel, og som får mig til at tro på at fps genren godt kan lade sig gøre på denne platform. Men indtil videre foretrækker jeg nu to analog sticks.

Jeg er positivt overrasket over Virtual Console. Jeg har købt Bonk og Sonic (hvem havde troet det?). Og begge fungerer ganske ok. Begge blev købt udelukkende for at teste emulatoren, og fordi de begge er ganske gode spil, Sonic er i hvert fald. Sonic emuleres så godt som perfekt, men kører desværre i PAL-speed, øv.
Jeg havde læst at PC-Engine (Turbo-Grafx om man vil) emulatoren havde en masse problemer, spillet kører godt men der er enkelte grafikfejl jo længere man kommer i det.
Så thumps-up til Virtual Console, og i samme fart kan jeg anbefale Classic Controlleren der både virker godt og ligger godt i hænderne. Den skal bare lige kunne bruges som GCN controller før jeg bliver rigtig glad :)

Wii Sports er jeg også ganske glad for. Tennis er lidt tamt, baseball og boksning sux, men bownling og golf fungerer rigtig godt. Især sidstnævnte er rigtig sjovt både i singleplayer og multi. Jeg havde for et par timer siden en ven på besøg der havde medbragt hans controller og det var en fornøjelse at banke ham i. Så kunne han så bagefter banke mig i tennis, men det var jo tamt, så det tæller ikke.

Meget kort om Monkey Ball: Singleplayer ligner sig selv, men med en ny og mere rigtig kontrol, største forskel er at man her kan hoppe, og at der er boss fights. Multiplayer er forrygende der er 50 minigames og et ret stor del af dem er faktisk ret gode, og bruger controlleren på masse gode og spændende måder.

Traditionen tro vil jeg afslutte med noget Nintendo-had så der ikke går fanboy i den. Hvor er mit component kabel Nintendo, hva!? Det er simpelthen for dårligt at jeg skal vente til den 18 december før i smider det på gaden. Det ligner jo l...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 08/12-06 23:32, rettet 08/12-06 23:38 
Blossom>
Kan du lokkes til at uddybe lidt ??

Det er somænd bare det simple at bevægelser med Wiimoten, hvad enten det er at pege på skærmen eller ændre dens rumlige orientering, synes at blive registeret lige præcis så lang tid efter man udførte dem til at man kan se det på skærmen.

Man laver bevægelsen, og så ser man den på skærmen. Jeg ville så gerne have haft et system hvor opdateringerne af Wiimoten var så hurtige at jeg ikke behøvede at tænke over det, sådan er det jo med rigtige joypads :-(

KonsolKnagen: Jeg har kun set Zelda kort, men der var jeg positivt overrasket ifhld til det shock jeg fik fra nogle gametrailers videoer. De tekniske mangler du påpeger er der uden tvivl, men man mærker at der er lagt kræfter i præsentationen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 08/12-06 23:55 
Ja jeg har bevist valgt at vente på GC udgaven. Altså Zelda.
Men skal nu stadig snart ha mig wii'en.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 08/12-06 23:57, rettet 09/12-06 00:00 
seeberg>
Jeg er drønærgelig over at skulle døje med composite signal på fladskærmen. Det gør ikke så meget i WiiSports/Play, men i Zelda ødelægger det virkelig oplevelsen :'(

100% enig... tag jer sammen Nintendo!!!

Zelda lider virkeligt under at køre via composite (Stryhn-o-vision) mens Wii Sports og Wii Play ser fornuftige ud pga. farvevalget.


dRxL>
Man laver bevægelsen, og så ser man den på skærmen. Jeg ville så gerne have haft et system hvor opdateringerne af Wiimoten var så hurtige at jeg ikke behøvede at tænke over det, sådan er det jo med rigtige joypads :-(

Jeg finder det også underligt at dette ikke har nævnt mere. Måske bare et spørgsmål om tilvænnings, men jeg bemærkede det straks og det er synligt i alle 3 spil Wii spil jeg har.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-06 23:58 
Selv for et GameCube spil vil jeg mene at grafikken er svag. Som sagt kan det være composhit kablet der gør det, men at det skulle bliver så meget flottere med component tvivler jeg på.
Et spil som Shenmue er så mange gange flottere end TP at jeg næsten ikke selv fatter det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-06 04:39, rettet 09/12-06 04:53 
Konsolkongen>
Noget helt andet: Er jeg den eneste (Dr. Laks?) der syntes at Zelda er helt vildt grimt?


Ja. Jeg synes, at det er et smukt spil. Der er så meget charme og glæde over det. Prøv fx at se ansigtsudtrykkende. Half-Life 2 fik i sin tid meget ros for deres ansigtsteknologi og jeg kan slet ikke begribe, at der ikke er snakket mere om det i Zelda, for det er så godt lavet. Ikke teknologien, men udførelsen.

MINOR SPOILER

Prøv at gå ind i til kvinden du gav babyen, efter du kommer tilbage fra Twilight verdenen første gang. Hun sidder ved sin sårede mand og byens børn er væk. Så snart man træder ind i rummet, er man klar over, der er noget galt. Man kan sé det på hende. Og det gælder alle karakterene. De er så udtryksfulde.

SPOILER SLUT

I den første by er der også en hund i et af husene, som følger en rundt. Man skal ikke bruge det til noget, men af en eller anden grund kan man samle den op. En fuldstændig ligegyldig handling, der bare IKKE er ligegyldig. Det rammer lige i hjertet, når man ser Link med hunden. Og i den sammenhæng bliver teknikken irrelevant. Den virker langt bedre end de fleste spil. Spillet er fyldt med smukke billeder og scener, man tager med sig videre.

De tør åbenbart ikke prøve noget nyt.

Spillet er meget genkendeligt. Det føles som Ocarina igen. Ikke at det er en svaghed for mig personligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/12-06 05:40 
Hopper lige hurtigt ind i tråden for "kort" at ytre at jeg var så forbandet heldig nær lukketid om fredagen at nappe det sidste eksemplar af Wii hos BR (og i resten byen - Merlin var lovet ti konsoller men modtog kun fem, hvoraf tre var forudbestilt - regnede med jeg havde store chancer uden forudbestilling, men ak og ve, nej). Da jeg var - og egentlig fortsat er - tæt på at tabe besindelsen over manglen på et Wii component-kabel, endte jeg kun med at læse manualerne og kigge på konsolopsætning (som faktisk var dejligt lige ud ad landevejen) samt ikke mindst lave en Mii... (har dermed besluttet mig for at Zelda skal forblive i folie, indtil der rent faktisk er en grund til at udskifte GCN-komponent-kablet i HDTV'et med et tilsvarende til Wii!).

Der er pt næsten intet ekstraudstyr tilgængeligt her i byen endnu, men det blev da til en Classic Controller også (hos Merlin). BR blev derimod lidt forvirrede ved ordet "tilbehør". De forventede dog en sending af "noget" på søndag, da jeg spurgte efter et component-kabel (har et ringe håb om noget i den retning). Det leder mig så tilbage til min pt eneste skuffelse over Wii, eller vel nærmere Bergsalas markedsføring af den. Jeg er mildt sagt forfærdet over at de spiser én af med et composite-kabel i de her HDTV-tider (mest af alt det at blive lidt mavesur over at skulle tage konsollen med hjem uden et component-kabel og pga dét uden forventninger om at gå igang med Zelda sådan lige med det samme...).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RooneyRooneySkrevet 09/12-06 09:54 
SkyblazeR>
Det leder mig så tilbage til min pt eneste skuffelse over Wii, eller vel nærmere Bergsalas markedsføring af den.

Der har slet ikke været nogen egentligt markedsføring af Wii, fra Bergsala's side. Launchen af maskinen, har omtrent været så elendig, som sådan noget kan være. Selv Gamecuben's var bedre - og det siger ikke meget, det ved jeg godt.

Bergsala har ikke engang rykket ud med noget ordentligt reklamemateriale, så det eneste der står fremme i butikkerne her i nærheden, er et par små pap-søjler med reklame for Wario Ware + et eller andet, andet spil eller noget, som jeg ikke lige gad nærlæse. Selv EB har ikke fået en ordentlig sending spil, så hos dem er de nødt til at ha' dummy boxes stående på hylderne; Man kan ikke engang se en rigtig spilæske i butikken.

Spørger man i butikkerne, om hvad folk har købt af spil, så svarer de allesammen Zelda. Ingen har købt nogle af de andre spil. Selv Super Monkey Ball har fået lov at stå urørt på hylderne. Det fortæller nok noget om kvaliteten af de andre spil; Folk vil kun ha' Zelda.

Udfra promoveringen af konsollen, så skulle man tro at Bergsala ikke havde lyst til at sælge maskinen.

Kom dog ind i kampen Bergsala!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 09/12-06 10:51 
Maskinerne er jo nærmest udsolgt, så helt skidt er det vel ikke.

Men jeg må også sige at være lidt overrasket over at have været i tre større elektronikkæder torsdag/fredag, som alle fører Wii, uden at have set ét eneste spor af systemet i butikkerne. Ingen varer (udover enkelte bag disken), ingen udstilling, ingen reklamemateriale, ingenting overhovedet. Kombineret med butiksansatte der troede man tog pis på dem :) når man spurgte efter Wii og som aldrig havde hørt om "Nintendo" (flot, Fona). Umiddelbart ligner det her at Wii forsvinder lige så hurtigt fra de danske mainstream-butikker som GameCube og DS gjorde, når launch-interessen har lagt sig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 09/12-06 10:55 
RJK>
(...) og som aldrig havde hørt om "Nintendo" (flot, Fona).

Wow, Fona når nye højder!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 09/12-06 11:35 
Jow jow, men til gengæld ved hver af de unge smarte fona ansatte mere om <indsæt navn på tidens hotte pop-ikon> end Playrights brugere gør tilsammen :-p

Det er da også lidt nørdet at kunne kende forskel på de forskellige slags Playstations, altså dem fra Microsoft, Nintendo eller Sony :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 09/12-06 11:45, rettet 09/12-06 11:46 
Fona er sku' en god butik... når det regner og man ikke vil være våd.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/12-06 11:53 
Bowling (og til dels Golf) er sindsygt vanedannende og sjovt. Min arm er fuldstændig smadret efter gårsdagens begivenheder.

Kontrollen virker umiddelbart ligegyldig og som en gimmick i Zelda, og så er der manglen på det component kabel.. :/
Home is where the hardware is..
CoreCoreSkrevet 09/12-06 12:09 
Opfør jer ordentligt.

I kan bare gå i en ordentlig Fona :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 09/12-06 12:12, rettet 09/12-06 12:14 
dRxL>
Det er da også lidt nørdet at kunne kende forskel på de forskellige slags Playstations, altså dem fra Microsoft, Nintendo eller Sony :-p

Måske missede jeg pointen i mit indlæg :) Til sammenligning var der Xbox 360 overalt. Den er tilnærmelsesvis ligeså godt repræsenteret som PlayStation 2. Pågældende Fona-ekspedient vidste skam også udmærket hvad Xbox og Xbox 360 var. Og mente ikke det kunne passe, at der var en tredje konsolproducent, han aldrig havde hørt om, som endda skulle være større (!) end Xbox i Japan. I en af de fire butikker (over tre kæder) jeg var i, var der ikke ét eneste Nintendo-produkt. En anden havde et total antal Nintendo-produkter på fire GBA-spil. Til sammenligning mere end 50 UMD-film til PSP. Jeg prøver bare at sige noget om hvordan Nintendo-situationen ser ud for den almindelige Fona/Merlin-forbruger. Der er altså en meget påfaldene forskel på hvad man kan købe i butikkerne, og hvad der sælger/burde sælge.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 09/12-06 12:13, rettet 09/12-06 12:14 
Nu ved jeg næsten intet om Bergsala, men bærer Nintendo selv ikke også en stor del af skylden for mærkværdigheder i forbindelse med kabler, markedsføring osv.?

Jeg mener, Bergsala skal vel have tilladelse fra Nintendo i mange situationer, og spiller økonomien ikke også ind - får Bergsala ikke penge fra Nintendo til markedsføring? Mht. til kablerne kunne det være, at Nintendo bare ikke har produceret særlig mange kabler. Så dumme kan de vel heller ikke være hos Bergsala, og kun bestille et par håndfulde kabler.

Den manglende markedsføring i butikkerne virker dog underlig, men igen kunne det vel tænkes, at Nintendo ikke har sørget for det fornødne, og bare er ligeglade med Danmark. Men som nævnt, jeg kender ikke til deres samarbejde med Bergsala.

EDIT: Indlægget var ikke et svar til RJK, men en generel reflektion.
RooneyRooneySkrevet 09/12-06 12:18 
Det er rigtigt, at Bergsala stort set ingen penge får, af Nintendo, til markedsføring osv.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 09/12-06 12:48 
RJK>
Måske missede jeg pointen i mit indlæg :)

Og jeg prøvede bare at være sjov i mit indlæg, uden egentlig at have en pointe :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JoachimMAJoachimMASkrevet 09/12-06 12:51 
I fona 2000 var der sat standere op med en af Nintendo's piger til at vise hvordan man bruger maskinen og der var da også en masse spil fremme de 2 gange jeg var der - til gengæld er det da også det eneste sted jeg har været, men udfra det synes jeg lanceringen har været nogenlunde flot
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
jaesjaesSkrevet 09/12-06 13:28, rettet 09/12-06 13:28 
Man kan åbenbart lave et component-kabel ud af to composite-kabler (nummer to kan sikkert være et hvilket-som-helst composite-kabel, jeg har ikke læst guiden) og nogle papirklips. Ikke kønt, men hvis det virker, og man er utålmodig...

Husk at læse brugerkommentarerne, der uddybes nogle af trinene vist:

http://www.tdficq.com/wii_component_cable#section3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/12-06 15:32 
Tillad mig at komme med lidt indtryk også.

I første omgang, var der selvfølgelig et pænt aggressionsniveau over at opdage, at Game på Fisketorvet havde glemt min preorder - på trods af de 300 blink jeg lagde hos dem i august.
Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil handle der igen.

Men 3of19 reddede mit liv, med lidt hjælp fra Toys'r'Us i Fields, og en taxatur på 120 kr. De havde i øvrigt masser af spil, Zelda, Monkey Ball, Red Steel, Rayman, Tony Hawk.

Maskinen er jo fantastisk lækker. Lille, flot og tyvstjålet fra Apples "i" design. Det er ok.

Men det er jo mig, så jeg vil nævne de negative ting.

For det første er jeg meget overrasket over, hvor dårligt brugergrænsefladen generelt er.
Jeg tror aldrig jeg har oplevet et Nintendo produkt, der var så lidt intuitivt.
Hvis man sammenligner dashboardet, Zelda, play og sports skifter alle funktionerne rundt.
At komme tilbage til Wii menuen har ikke en fast placering eller ikon. Ganske ofte er der slet ikke nogen "gå tilbage" mulighed.
Det er mig en gåde hvorfor start/select/options er sådan en sjældenhed, når man har lavet et spritnyt system, der af gode grunde er ukendt for alle.

Jeg brugte eks. uhyggeligt lang tid på, at finde ud af hvordan jeg kunne ændre min hånd i Bowling til venstrehåndet, efter at jeg i første omgang kun fik den ændret i Tennis.

Wii/Mii friends systemet er simpelthen for besværligt.
Jeg tvivler på, at det bliver noget man for alvor vil gøre brug af, medmindre online spil eller noget andet, giver mulighed for at tilføje venner og deres Miis på en smartere måde.
I går aftes havde fem af jer playrighters indtastet min kode og omvendt. Så I fik min Mii. I morges var der seks. Men hvem var det nu der ikke fik min Mii? Det kan man ikke se.

Hele udseendet er også meget ujævnt. Dashboardet har ét design. At trykke på home knappen et nyt design. De der hjælpetegninger, ser helt forkerte ud ift. det glatte "i" design.

Og hvorfor skal man trykke start/A/A+B så mange gange, for overhovedet at starte et spil???

Jeg er også lidt bange for, at det bliver lidt en gimmick maskine. Jeg brugte hele aftenen i går sammen med en ven og Sport, Play og Monkey Ball. Og jeg blev faktisk ret træt af, at hver evigt eneste spil er noget der kræver en kæmpe stue med plads til at man kan kaste sig rundt foran TV'et.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 09/12-06 16:41 
Det ka' måske lære dig at sætte behørig pris på Gears of War :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 09/12-06 18:47 
Mit indtryk af maskinen er meget positivt, men jeg har heller ikke spillet Zelda endnu :)

Præcision i både Wii Sports og Wii Play er i top, og det fungerer bare rigtig godt alt sammen. Det er ikke alle spil der er lige sjove, men det er ikke Wii Remotens skyld.

Menuer osv. er jeg generelt imponerede over. Tænk at have en hjælpefunktion som stikker af når man skal bruge den (katten) :D

Det eneste som irriterer mig indtil nu, er lyden i Wii Remoten. Den burde kunne skrues ned eller slukkes et sted :(

Nogen der har set en guide til at tilføje en volume-control til Wii Remoten? :)

jaes>
Man kan åbenbart lave et component-kabel ud af to composite-kabler

Lidt upraktiske måske, men sikkert billigere end de originale kabler. Kan man også lave et RGB-kabel selv?

Vil jeg egentlig kunne finde en billig component->scart converter som ville give mig et RGB-signal med et component-kabel? Ligesom de s-video->scart convertors mange sikkert har set. Ville være godt kun at skulle købe et af de dyre originale kabler.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/12-06 18:59 
Jeg tænkte også over det samme, og har endda været i menuen flere gange.

Tryk på home/huset - vælg din wiimote i den nederste del af skærmen. Dér er en volumenkontrol.

Et eksempel på hvorfor jeg synes styresystemet er dårligt lavet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 09/12-06 19:16 
Tak, du har lige sparet mine Wii Remotes fra at blive sprættet op :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/12-06 19:46 
Beano>
Fona er sku' en god butik...

De førte Dreamcast engang, så dem skal man skam ikke undervurdere (respekt!). Men der kan selvfølgelig siden være sket noget intern omstrukturering og strategiændringer...eller hvad ved jeg. Fona lukkede her umiddelbart efter Dreamcast forsvandt (om det har en sammenhæng vil jeg undlade at gøre mig klog på :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig