X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


Svar Sortering
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsynin... Se hele indlægget
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar Sortering
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-06 18:11 
Næppe!!!!
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 20/12-06 18:14 
ærgeligt :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 20/12-06 18:17 
Konsolkongen>
Næppe!!!!

Først når Wii Plus kommer om 12-18 måneder ;)
jaesjaesSkrevet 21/12-06 20:56 
Er nogen stødt på uoriginale component- og RGB-kabler?

Om det er i fysiske butikker eller på nettet er ligegyldigt, det vigtige er at slutprisen ender et pænt stykke under, hvad Nintendo tager for deres kabler.

Gamebits har fx et component, men jeg vil da gerne høre om alternativer.
HeroldHeroldSkrevet 21/12-06 21:42, rettet 21/12-06 21:43 
PlayAsia skrev og spurgte om jeg ville have et uoriginalt Component istedet for et originalt, og det sagde jeg ja til, da det kun koster 10 dollars. Jeg sparer lige omkring 25 dollars på at købe det uoriginale.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 21/12-06 21:50 
Nogle 3rd party component-kabler fra US skulle give problemer med afspilning af VC-spil på en PAL Wii, har jeg hørt.

Tror faktisk det endda var dem fra Play-Asia - skal lige prøve at undersøge det.
FourDFourDSkrevet 21/12-06 22:38 
Beano>
Lyder til at vi får en beta af Opera browseren her den 22. december og den endelige udgave kommer i marts til 500 points.

Faktisk ikke helt rigtigt. Ja, den endelige udgave kommer til marts, men den er gratis helt frem til juni, så prisen burde være underordnet :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HeroldHeroldSkrevet 21/12-06 22:45, rettet 21/12-06 22:45 
Pieyanthikos: De er ellers først lige kommet på lager her i dag for første gang (forstod jeg på dem)... Men tjek det endelig. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/12-06 22:48 
jaes>
Gamebits har fx et component, men jeg vil da gerne høre om alternativer.

Jeg har det MadCatz Wii component kabel som Gamebits.dk sælger og det fungerer fint og billedkvaliteten kan jeg ikke kritisere.
Har dog ikke sammenlignet med det officielle :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 21/12-06 22:52 
Herold>
Pieyanthikos: De er ellers først lige kommet på lager her i dag for første gang (forstod jeg på dem)... Men tjek det endelig. :)

Èn fra en anden side har købt Component-kabler fra netop Play-Asia, hvilket har resulteret i et par fejl ved nogen af VC-spillene. Turbografx-spillene fungerer fint, da de afspiller i 60Hz, mens spil til (i hvert fald) SNES og Sega Mega Drive overhovedet ikke virker med det, da de spiller i 50Hz. Derfor kan det vel kun forventes af N64- og NES-spil heller ikke vil virke med det.

GCN-spil fungerer godt med kablet, også selvom de sættes til at afspille i 50Hz - mærkelig nok.
QQSkrevet 21/12-06 22:53 
jaes>
Er nogen stødt på uoriginale component- og RGB-kabler?

Det VRIMLER med dem på eBay...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 21/12-06 23:18 
Pieyanthikos>
GCN-spil fungerer godt med kablet, også selvom de sættes til at afspille i 50Hz - mærkelig nok.

Ifølge Wii-manualen skiftes der også automatisk til 480i/576i hvis man i forvejen var i 480p... Nederen... Så SKAL jeg ud og have fingre i det dyre Gamecube component kabel for at spille GC spil i progressive... :S
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-06 23:48 
Det er simpelthen for latterligt.

Dumme Nintendo...
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 22/12-06 00:20 
Jeg ku forestille mig at det kun er gældende for PAL konsollen...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 22/12-06 00:23 
Pieyanthikos>
Turbografx-spillene fungerer fint, da de afspiller i 60Hz, mens spil til (i hvert fald) SNES og Sega Mega Drive overhovedet ikke virker med det, da de spiller i 50Hz.

Har du en kilde til den oplysning? For jeg kan ikke forestille mig at det har noget som helst med frekvensen at gøre...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ElgenElgenSkrevet 22/12-06 00:23 
lol, er der nogen andre der har prøvet at trykke på overskriften "." på Wii-shop-velkomst-menuen };-)
Selvom det er ikke er et særlig godt gemt easter egg, er det det meget sjovt alligevel.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 00:25 
Hølmkjær>
Jeg ku forestille mig at det kun er gældende for PAL konsollen...

Men det er ingen undskyldning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 22/12-06 00:27 
Er der iøvrigt nogen der har nogen ide om hvornår (på døgnet) den der browser kunne dukke op (kl. er nu 00:26).
Hvilket tidpunkt sås WeatherChannel fx. første gang?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 00:32 
Ca. kl 07:30. Der blev jeg i hvert fald vækket af et blåt lys.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 22/12-06 00:34 
Øv, så kan det jo nok bedst betale sig at gå i seng.

Hvis man da ikke lige skulle snuppe en time Zelda mere };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
QQSkrevet 22/12-06 00:57, rettet 22/12-06 01:00 
Konsolkongen>
Hølmkjær>
Jeg ku forestille mig at det kun er gældende for PAL konsollen...

Men det er ingen undskyldning.

Det er korrekt og den her video bekræfter min tvivl... Progressive mode i GC spil, fungerer fint på US Wii's... Crap, så skulle jeg alligevel have købt en US Wii... Nu hvor både Freeloader og 480p i GCspil fungerer...
Ud og købe et GC component og skifte alle mine PAL GC spil ud med US...

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
FourDFourDSkrevet 22/12-06 01:17 
Konsolkongen>
Ca. kl 07:30. Der blev jeg i hvert fald vækket af et blåt lys.

Jeg fik min besked mindst 2-3 timer efter jeg havde updated, da weather channel kom.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 02:36, rettet 22/12-06 03:04 
Browseren kan hentes nu.

EDIT (dette skriver jeg på Wii'en): Den virker ikke særlig godt...

KK over and out!

EDIT EDIT (tilbage ved computeren): Browseren er en meget sjov gimmick. Men hele kontrollen er utrolig dårlig og meget fejlfyldt. F.eks nægter den nogen gange at gå til de sider man trykker på. Manglende Flash support er også ret klamt, og gør den stort set ubrugelig. Tænk at de vil tage penge for den slags.
Dreamcast browseren var/er meget bedre, se og lær Nintendo/Opera.

Der skal godt nok strammes op før den bliver 500 point værd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 08:13 
Ja den er temmelig simpel men skal/kan næppe erstatte en PC browser af flere årsager - men som en indgang til at checke nyheder, browse wii-specifikke sider, osv. så tror jeg nok den skal finde anvendelse. Den er trodsalt rimelig mht. hastighed ;)
Den burde dog være gratis i final også.

(Dette er skrevet i wii-browseren også)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 10:02, rettet 22/12-06 10:08 
Jeg har lige modtaget mit Wii component kabel. Ganske rigtigt så fatter den ikke at vise GCN spil i 480p. Og som Hølmkjær skriver, bliver MegaDrive spil vist i interlaced mens PC-Enginge vises i 480p.

Dumme Nintendo...

EDIT: Hvis jeg går ind i et Wii spil så skaber billedet sig helt vildt. Hvad sker der!?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 10:07 
Men hvorfor bruge 480p frem for 576i ?

576i ser tydeligt bedre ud på mit HDTV ihvertfald.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 10:08 
Det gør det ikke her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 22/12-06 10:14 
Er 576i en option når man får sådan et kabel? Synes jeg ikke jeg kan vælge?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 10:20, rettet 22/12-06 10:22 
Konsolkongen>
Det gør det ikke her.

Hvilket TV har du ?


Dark-Light>
Er 576i en option når man får sådan et kabel? Synes jeg ikke jeg kan vælge?

576i er alm. PAL-50 og er tilgængeligt både med component og composite. Ser dog bedst ud med component og RGB.
QQSkrevet 22/12-06 10:26, rettet 22/12-06 10:27 
[dette er også skrevet via Wii]

Har du en PAL konsol, kan du vælge 576i fra starten. På US konsoller kan man kun vælge mellem 480i og 480p...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
AmbyAmbySkrevet 22/12-06 10:26 
Pinligt :) Jeg har luret lidt på et component kabel, men 350 kroner er også nogle penge...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 10:27 
Samsung LE-32R53B
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 10:33 
Underligt for jeg har også et Samsung HDTV (dog en anden model) men der ser 480p dårlige og mere sløret ud end 576i... go figure.
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 19:40 
Konsolkongen>
Jeg har lige modtaget mit Wii component kabel. Ganske rigtigt så fatter den ikke at vise GCN spil i 480p. Og som Hølmkjær skriver, bliver MegaDrive spil vist i interlaced mens PC-Enginge vises i 480p.

Sad lige og eksperimenterede... sætter man Wii'en til at bruge 480p, "hopper" NES, SNES og N64 spil alligevel tilbage til 576i. TurboGrafix spil bliver i 480p.

Der er da vist også noget galt med SNES emuleringen, ihvertfald så nogle sprites i F-Zero meget underlige ud - nogen der har en forklaring på dette?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 20:05 
Beano>
Underligt for jeg har også et Samsung HDTV (dog en anden model) men der ser 480p dårlige og mere sløret ud end 576i... go figure.

Jeg har jo altid ret, så hop nu bare over i 480p ;)

Men jeg havde et problem med 480p og min Joytech component AV tingest. Når et spil startede op og der var den der wrist-strap skærm spå flimrede billedet helt vildt. Det samme skete med Wii Shoppen og Mii kanalen. Der var ellers intet i dashboadet eller i spillene. Og når jeg satte maskinen direkte til TVet var der intet flimmer.
Nu skal jeg bare køre markøren rundt et par gange og så bliver billedet lige pludselig godt. Og det lader til at når jeg har gjort det en gang efter den er startet op så bliver billedet ved med at stå rigtigt. Strange...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 20:14 
Konsolkongen>
Jeg har jo altid ret, så hop nu bare over i 480p ;)

NÆJ!!... jæ vil 'ækk!


Konsolkongen>
Men jeg havde et problem med 480p og min Joytech component AV tingest. Når et spil startede op og der var den der wrist-strap skærm spå flimrede billedet helt vildt. Det samme skete med Wii Shoppen og Mii kanalen.

Jeg har også købt den der JoyTech 540C switch (i "flot" 360 design... ydr!) og oplever lidt flimmer i 1-2 sekunder hvis min Wii står til 480p og starter en NES/SNES/N64 titel som hopper tilbage til 576i. Har dog ikke checket om der også er flimmer hvis jeg slutter kablet direkte til TV'et.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 20:26 
Der er intet hvis jeg starter et MegaDrive eller N64 spil. Åbenbart kun ved de meget hvide skærme, hvis det gir nogen mening? Måske er det en defekt ved min AV tingest? Det er dog en meget lille fejl vil jeg sige. Det sker som sagt kun een gang når maskinen starter op, eller jeg skifter fra 576i til 480p og går ind i et af programmerne igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 20:33, rettet 22/12-06 20:34 
Det der flimmer jeg omtalte er meget kort efter at jeg lige testede igen... nok snarere under 1 sek frem for 1-2 sek :)

Prøvede lige Shopping Channel og et Wii spil (Zelda) i 480p så er der helt rigtigt masser af flimmer. I Shopping Channel faktisk meget flimmer og lige så længe som den connectede og i Zelda kun lidt mens den viser strap-advarslen.

Så det er nok meget ens det vi oplever. Dog ikke noget problem for mig da jeg jo ikke gider køre 480p ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 20:59 
Ja det lyder som om det er det samme. Ingen grund til at bytte min AV tingest så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 21:07 
Nej, det vil nok ikke hjælpe meget ;)

Lyser displayet i din også altid svagt... selvom den er slukket?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-06 21:15 
Ja det gør den, det ser ret mærkeligt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 22:50 
Ja, ikke det store problem IMO men underligt alligevel.
RaGeRaGeSkrevet 23/12-06 12:23, rettet 23/12-06 14:38 
Har os samme problem specielt i Zelda står billedet uroligt i start menuen, men kun når den kører i 480p, så har valgt 576i istedet og ingen problemer der.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
happyEDhappyEDSkrevet 25/12-06 11:59 
Så fik jeg sku min wii:)
Jul er nu en glædes tid.

Har haft meget gang i wii sport her til morgen sammen med kæresten.
Første spil hun hun gider spille.
Hun er vild med bowling, og det er nu også min favorit sammen med golf.

Det skal lige siges hun vinder i bowling..:)

Lidt jeg savner lidt er i tennis og baseball, lidt mere turnering, eller bare lidt hvor der er et formål med at vinde.
Men er nu alt i alt tilfreds med spillet. især bowling og golf.

Så håber jeg bare snart stofa kan få sig taget sammen, og få flyttet mig net til den nye adresse.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SephirothSephirothSkrevet 25/12-06 16:59, rettet 25/12-06 19:52 
Nogen der ved, om nogen Århus butikker har maskiner på lager? Har ikke selv kigget efter, men tænkte, at jeg egentlig godt ku tænke mig en Wii at lege med. Edit: OG ZELDA!!!11en½
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BlossomBlossomSkrevet 25/12-06 23:26 
Igen et meeeget dumt spørgsmål fra mig, men jeg orker altså ikke at læse flere tusind indlæg igennem for måske at finde et svar..

Så vidt jeg kan se er der kun 1 udgang på min wii..

Var der ikke flere forskellige muligheder på gamecuben ??

Nu har jeg fået min 40" fladskærm (med hdmi indgang .. og et par tusind andre indgange) Hvilket kabel skal jeg købe til Wii'en for at få det bedst mulige billede ??

Er det jeres meget omtalte component kabel ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
3of193of19Skrevet 25/12-06 23:35, rettet 25/12-06 23:38 
Gamecube havde en almindelig analog A/V udgang, samt en digital video udgang. Den analoge er til composite og RGB Scart(PAL) eller S-Video (NTSC maskiner), samt lyden. Den digitale blev benyttet til Component og Sub-D Terminal (component med et vga agtigt stik, udbredt i Japan), samt moddede RGB Scart kabler bygget fra component kabler.
Wii har kun en analog A/V udgang, men den understøtter alle de ovennævnte signaler. Billedkvaliteten stiger i denne rækkefølge:

Composite
S-Video
RGB Scart
Component/Sub-D

Kun Component og Sub-D tillader progressive scan, som giver et meget roligere billede. Så har din skærm component indgang (5 RCA stik, rød, grøn, blå, hvid, rød) brug den.
BlossomBlossomSkrevet 26/12-06 10:37 
Mange tak for forklaringen.. Så skal jeg have et component kabel..

Og det kabel jeg har haft liggende til cuben i 50 år !! som jeg ikke anede hvad jeg skulle med lyder til at være sådan et Sub-D kabel..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 27/12-06 09:00 
3of19>
Kun Component og Sub-D tillader progressive scan, som giver et meget roligere billede.

Var folk ikke lige enige om at Zelda af ubehagelige grunde var pænere i interlaced end progressive?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/12-06 10:20 
Ikke helt - men jeg syntes ihvertfald 576i (alm. PAL) er pænere end 480p på mit LCDTV :)
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig