X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Find fem fejl (PS3 BC List)


Svar
CoreCoreSkrevet 26/11-06 00:41, rettet 26/11-06 00:52 
Sony har nu lanceret en søgemaskine, så man kan søge og læse om hvilke titler der enten ikke kan køre, eller ikke kan køre optimalt på PS3.

Så nu kan vi lege "Find alle de fede toptitler der ikke virker optimalt på PS3, selvom Sony har hånet Microsoft siden 360'erens launch for dårlig dækning af bagkataloget".

Jeg lægger ud, og her er hvad der dukkede op på fem minutters sporadisk titelindtastning:

Final Fantasy VII,
Final Fantasy VIII,
Final Fantasy IX,
Final Fantasy Anthology,
Final Fantasy Origins,
Silent Hill,
Tekken 5,
Gran Turismo,
Gran Turismo 4,
Socom,
Socom II,
Socom 3,
Devil May Cry 3,
Metal Gear Solid 3: Subsistence.

Det er heldigvis små og mere eller mindre ligegyldige fejl, i mange af tilfældende. Det er bare pinligt for Ken K. og drengene. Værst er det dog for MGS3:Subsistence der delvist ikke fungerer online.

Det er dog kun US-versionerne, så det kan være vi er heldigere. Ellers må vi jo håbe at Sonys patching-tempo er højere end Microsofts.

Søg og græd
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 26/11-06 02:26, rettet 26/11-06 02:44 
Hvis det man kan finde med søgemaskinen har ret meget med virkeligheden at gøre, så er det da nærmest grinagtigt, at sammenligne det med bagudkompabiliteten på Xbox 360. Nogle af dem du skriver om her, er allerede løst i nyeste systemversion og mange af de andre "problemer" er noget i retning af at der kommer en forkert lyd forskellige steder i spillet.

Der er meget langt fra den her liste, til det vi ser på Xbox 360 på området. Hvis det virker tilnærmelsesvis så godt som listen antyder fra dag 1, så skal vi vist nærmere være glade... Emulering... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 26/11-06 02:44, rettet 26/11-06 02:45 
Ja, Sony gør det helt forkert: lister de spil som har "problemer" modsat Xbox 360 listen over spil der "virker" - herligt :)

Skal dog ikke være tvivl om at jeg mener at Sony skal gøre det bedre når de nu har lovet "full BC" og hånet MS's indsats på området.
RJKRJKSkrevet 26/11-06 02:56, rettet 26/11-06 02:57 
Jeg siger ikke noget godt om maskinens bagudkompabilitet, før jeg selv oplever det, men hvor finder i malingen henne?

Lynhurtig optælling ud fra de titler jeg kiggede på:

2% har seriøse fejl, som gør spillet eller dele af spillet (online etc.) ubrugeligt.

4% har mindre fejl, grafikflimmer og lydfejl.

94% kører perfekt.

Hvad er den tilsvarende procentandel på Xbox? 10% eller sådan noget?

Og hvor mange Xbox-spil er der i forhold til PS1+PS2-titler? En tiendedel eller sådan noget?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 26/11-06 08:48, rettet 26/11-06 08:49 
Jeg mener nu heller ikke at jeg har sammenlignet den med 360'erens bagudkompatibilitet.

Og ja, det er ikke nogle alvorlige fejl, der er uoprettelige. Heraf:

Core>
Det er heldigvis små og mere eller mindre ligegyldige fejl, i mange af tilfældende.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 26/11-06 09:02 
ICO: Throughout gameplay and FMA's, the screen flickers.

Det må da være ret generende. Men jeg synes nu det ser ret lovende ud ellers - det meste virker jo.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 26/11-06 09:31 
Det bliver også interessant at se hvad der sker når den første hardware revidering af PS3 udkommer. Den aktuelle version har jo det meste PS2 hardware inde i maskinen for at sikre kompatibilitet. Når det senere skulle blive ren software emulation vil vi sikkert se en del ændringer, og sandsynligvis ikke til det bedre...
BeanoBeanoSkrevet 26/11-06 09:40 
RJK>
Hvad er den tilsvarende procentandel på Xbox? 10% eller sådan noget?

Lavere tror jeg - de fleste titler på 360 BC listen har problemer.


3of19>
Når det senere skulle blive ren software emulation vil vi sikkert se en del ændringer, og sandsynligvis ikke til det bedre...

Det truede Sony også med på PS2 men det skete aldrig, så ingen grund til at tage sorgerne på forskud :)
3of193of19Skrevet 26/11-06 10:22, rettet 26/11-06 10:23 
Så mange penge som Sony mister med hver PS3 de sælger samt det kæmpe underskud de kører med (de var nødt til at tage lån for over ti milliarder US dollar i 2006 for at financere PS3 og blu-ray) er de nødt til at cutte omkostninger. Især hvis de ikke vil lade sig udmanøvrere prismæssigt af Xbox 360.
BeanoBeanoSkrevet 26/11-06 16:09 
Helt det samme som mange sagde med PS2 - og det skete aldrig.

Prøv at holde dig til de relle omstændigheder og lade være med at rive dig med at Sony hadet.

Du burde også have nok at kritisere ved PS3/Sony uden at finde på selv - det næste bliver vel at du syntes at PS3 larmer for lidt :)
dRxLdRxLSkrevet 26/11-06 16:55 
Jeg synes også at det er noget pjat med den overdrevne negativitet omkring Sony. Jeg glæder mig til at se hvad maskinen kan når den lige har fået lov til at modnes lidt. Desuden er den tilgang til åbenhed som Sony har valgt for deres PS3 så vidt jeg kan se helt enestående og en smule fantastisk =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 26/11-06 17:04 
dRxL>
Desuden er den tilgang til åbenhed som Sony har valgt for deres PS3 så vidt jeg kan se helt enestående og en smule fantastisk =)

"en smule" er vist en underdrivelse af rang. Det er helt uden fortilfælde og helt utroligt fantastisk for folk der skulle have lyst til at lege med spilprogrammering på PS3en selv.
De have godt nok Net Yaroze på Playstation og PS2 Linux, men det her er et syvmileskridt fra de tiltag.
Med tiden kunne PS3 faktisk udvikle sig til en rigtig helstøbt computer platform.
Born to kill space
SonicSonicSkrevet 26/11-06 17:27 
Man kan så sige, at Sony's åbenhed kan give bagskud for dem selv, da de første spil allerede er rippet, og vist nok lagt på nettet allerede. Lidt synd egentligt, men det er jo hvad der sker.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SlothSlothSkrevet 26/11-06 18:34 
Det ville jo ske uanset om de havde støbt spillene ind i asfalt :)

Jeg er overbevist om, at de udmærket var klar over det, før Linux-beslutningen blev taget. Om de så er smarte nok til at forhindre modding er en anden sag.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 27/11-06 15:30 
Sonic>
Man kan så sige, at Sony's åbenhed kan give bagskud for dem selv, da de første spil allerede er rippet, og vist nok lagt på nettet allerede.

Men kan de kopierede/rippede spil overhovedet anvendes på en PS3?

Ja, sikkert bare et spørgsmål om tid.
SonicSonicSkrevet 27/11-06 16:19 
Hm ja. Så vidt jeg har læst mig til, er en eller anden lys-sky personlighed vist ved at brygge rundt på en HD loader til de piraterede spil, og har vist, ifølge kilden, fået det til at lykkes, at boote to spil allerede. Sitet selv siger godt nok det er et rygte, men måden det er beskrevet på lyder meget troværdigt.
Det er et eller andet med, at en del af PS3'ens spil rent biblioteksmæssigt er bygget op som på PSP'en osv., og derudfra har ham gutten så arbejdet sig frem til en eller anden måde, at boote spillene på.
I må dog ikke hænge mig op på det, som sagt, kun noget jeg har læst lidt om. Men skal da nok holde øje med, om der er hold i historien.
Og som sagt, hvis historien holder vand, så kommer det da til at gøre lidt nas på Sony, især hvis de mister penge per solgt konsol, og skal tjene på spillene :S Men det er jo ikke sådanne når man tillader at folk installere linux på sin konsol. Men lad os nu se hvad der sker.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 27/11-06 17:03 
Ja, PS3 bliver næppe den første konsol som ikke "knækkes" :!
ChronoChronoSkrevet 27/11-06 18:32 
Der går nok egentlig ikke længe før en PSX-emulator kører på PS3 under Linux. F.eks. ePSXe der til pc findes både til Windows og Linux og har rigtig god kompatibilitet samtidig med at den forbedrer grafikken.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 09/01-07 23:20, rettet 09/01-07 23:20 
Har folk hørt den seneste Gamespot podcast?

http://download.gamespot.com/d3/free/podcast/The_HotSpot_010207.mp3

Omtrent midtvejs begynder de at snakke om bagudkompatibilitet og de får det overraskende nok til at lyde som om, 360 er bedre end PS3 på det punkt. Så elendig som 360 er der, kan det vel næppe passe?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig