X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Favorit Disney-klassikere


Svar
RJKRJKSkrevet 18/11-06 15:37 
Det er Mickey Mouses 78 års fødselsdag, og jeg sidder og ser de gode, gamle klassikere på Toon Disney (indimellem det nye skrammel). Kom derfor til at sidde og rangere mine favorit Disney-kortfilmsklassikere.

Favorit Disney-klassikere

5. Donald's Snow Fight 1942

"Ved juletid er Anders parat til en sneboldstrid." Anders og nevøerne bekriger hinanden med snevåben. Det er bare ikke rigtigt jul uden.

Favorit Disney-klassikere

4. Alpine Climbers 1936

"Edelweis!" Anders, Mickey, Fedtmule og Pluto kravler i alperne, jagter edelweis og ørneæg. En af de første og bedste "hold-film", der har det hele. Anders vs. geden er nok højdepunktet for mig.

Favorit Disney-klassikere

3. Mickey's Trailer 1938

"Who's driving!?" "Yeah, who's driving!?" "Heh! I'M driving! ... Gosh!" Anders, Mickey og Fedtmule på camping-dødskørsel med den vildeste campingtrailer. En scene som den citerede bliver bare aldrig gammel.

Favorit Disney-klassikere

2. Boat Builders 1938

"So simple a child could do it!" Anders, Mickey og Fedtmule bygger et saml-selv-skib, hvor alt går galt. Højdepunktet blandt "hold-filmene" med mange uforglemmelige scener, såsom Fedtmule vs. galleonsfiguren.

Favorit Disney-klassikere

1. Polar Trappers 1938

"We bring 'em back alive!" Anders og Fedtmule indfanger levende dyr på Nordpolen - uden meget held. Helstøbt film med fantastisk musik og geniale scener. Sangen er et hit og "tryllefløjte"-scenen er fantastisk.

Hvilke Disney-klassikere er jeres favoritter?

Måske lidt inspiration her...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-06 15:48 
Mickey's Trailer - uden tvivl.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 18/11-06 16:40 
Uden tvivl Mickey Mouse: Castle of Illusion til Master System. Fantastisk spil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 18/11-06 16:55, rettet 18/11-06 16:56 
Nr. 1 for mig er klart Donalds Snow Fight. Den er simpelthen så sjov og holder stadig for hvert år jeg ser den (til jul). Der var dog et år hvor de sprang den over, der var jeg ret bitter.

Nr. 2 kunne jeg ikke finde frem til. Men Anders er i Mexico hvor han møder Andersine og bytter sit æsel væk for en rød spruttende lille bil. De tøffer rundt i ørkenen indtil de kører ind i en sten og Andersine bliver slynget ud og skøjter henover en muddersø. Priceless! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 18/11-06 17:01 
Det er Don Donald. Vist første optræden fra Andersine, og måske også Anders' første hovedrolle.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 18/11-06 18:18, rettet 18/11-06 18:18 
Jeg er også stor fan af sneboldekampen mellem Anders og ungerne, det er en juletradition at gense den hvert år.

Den eneste jeg lige kunne komme på der ikke allerede er nævnt er:

The Whalers (1938)
Der er nogle klassiske scener, bl.a. Mickey's problemer med at tømme en spand vand og Fedtmule og hvalen :)

The Whalers (1938)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/11-06 18:50, rettet 18/11-06 18:54 
Chicken Little har den fedeste slutning, men jeg må give Dchang ret i, at Don Donald er en af de sjoveste :)
AV Intelligent Terminal
PapandPapandSkrevet 18/11-06 18:53 
Vil lige starte med at anbefale DVD'en "The Chronological Donald", som indeholder alle kortfilm med Anders fra 1934 til 1941.

Fire Chief, 1940
En af de mere komiske. Generelt er jeg mest til de film, hvor Anders karakteriseres som den "gode", men lige netop denne, er simpelthen så sjov at jeg griner højlydt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/11-06 18:59 
Papand>
Generelt er jeg mest til de film, hvor Anders karakteriseres som den "gode"

Jeg har det stik modsat. Der er simpelthen ikke noget bedre, end den stupide og ondskabsfulde Anders. Han er i mine øjne langt mere menneskelig. Men det ender jo også altid med, at han får, hvad han fortjener ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/11-06 19:45 
Papand>
Vil lige starte med at anbefale DVD'en "The Chronological Donald", som indeholder alle kortfilm med Anders fra 1934 til 1941.

Sådan, så skulle den snart være på vej med posten :)
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/11-06 09:56 
Ja, men nu bestilte du alle, ikke? :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/11-06 10:44 
Nahhh, kun den første. Resten kan kommer til senere, hvis det endelig skal være ;)
AV Intelligent Terminal
dchangdchangSkrevet 19/11-06 13:32 
Killer Bean 2>
Sådan, så skulle den snart være på vej med posten :)


Hvor finder man den billigst?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/11-06 13:44 
Aner det ikke, men jeg købte den hos Gucca.dk til 158 kr incl. fragt. Det synes jeg var billigt nok :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 19/11-06 13:58, rettet 19/11-06 13:59 
Play.com har/har haft Donald #1, Mickey #1, Mickey #2 og Silly Symphonies til 6 pund stykket. Fantastisk pris - flere af dem er double disc, så der er virkelig meget på. Nogle af dem er også i specielle tin-æsker. Så vidt jeg husker mangler så kun Donald #2.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 19/11-06 14:14 
Donald's Snow Fight må være min favorit. I flere år da jeg var lille så jeg den altid, og det var altid ved et tilfælde :)
» a winner is you «
PapandPapandSkrevet 19/11-06 16:55 
Fandt den her: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/564914/Walt_Disney_Treasures_Chronological_Donald/Product.html

Og ja, som Rune siger, en helt fantastisk pris.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dchangdchangSkrevet 19/11-06 16:59 
Har også lige bestilt den derfra. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 20/11-06 00:53, rettet 20/11-06 00:59 
Wow! Har da også lige bestilt Silly Symphonies og Mickey #1 derfra, den pris kan man slet ikke sige nej til, og jeg må indrømme at jeg elsker de helt gamle Disney kortfilm. :)

EDIT: Jeg skrev for hurtigt.. de vil ikke sende dem til en dansk adresse, hvordan har i bestilt dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/11-06 00:56 
De har også Donald #2, men den er noget dyrere: http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/741852/Walt_Disney_Treasures_Chronological_Donald_Volume_2/Product.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
John DoeJohn DoeSkrevet 20/11-06 07:51 
Du skal bare sætte den til € i stedet for £, så vil de godt sende til dk.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
fumfumSkrevet 20/11-06 13:59, rettet 20/11-06 14:00 
Vi har den første A. And opsamling derhjemme, og en af de bedste er, hvor Anders er på en udstilling med alle mulige geniale maskiner.
Og en robot der bliver ved med at tage Anders' hat.
'You're hat, sir', som den siger hver gang.
Herlig sjov.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dchangdchangSkrevet 09/12-06 22:56 
Hmm jeg river lige denne tråd frem igen. Jeg bestilte den første Chronological Donald fordi jeg troede at Donalds Snow Fight var derpå. Men det er den ikke...vræl!...

Nogen der ved om den er på 2'eren? Syntes ikke at jeg kan finde så meget info om den nogen steder.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/12-06 23:21 
Ja ;)

Amazon
dchangdchangSkrevet 09/12-06 23:45 
Fedt! Tak.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 11/12-06 09:08 
Ærgrer mig også lidt over at klassikere som f.eks. Mickey Mouse som postflyver ikke er på Mickey 1. Husker dne faktisk som værende i farver, men enten er min hukommelse helt galt, eller også er de blevet tilføjet siden. Er det ikke muligt at skaffe de gamle sorthvide Mickey Mouse og de andre fra samme tid på DVD også?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 19/12-06 19:48 
Sumez, der er udkommet to samlinger "Mickey Mouse in Black and White" (http://www.ultimatedisney.com/treasures.html#2]) :)

Jeg synes det er svært at udvælge nogle få Disney-produktioner, men et forsøg har jeg da gjort:

Favorit Disney-klassikere
Blandt mine favoritter er en del af de mange kortfilm, hvori Fedtmule skal lære det ene eller det andet af en meddelagtig fortæller. Helt sikkert de Disney-kortfilm jeg har leet mest af. De flyder sammen i hovedet på mig, så en enkelt formår jeg ikke at udvælge.

Favorit Disney-klassikere
The Ugly Duckling (1939)
Et godt eksempel på, at studiet formåede at lave andet end slapstick - specielt scenen med træanden er virkelig med til at gøre denne kortfilm værd at se.

Favorit Disney-klassikere
Beauty and the Beast (1991)
Efter min mening toppen af Disneys renæssance-periode tæt fulgt af de andre klassikere de spyttede ud indtil '94. Hvis man ville se en god musical i den periode var læredet mere oplagt end de skrå brædder :) (Beauty and the Beast gjorde sig dog ganske godt som decideret teatermusical på Det Ny Teater sidste år ;))

Favorit Disney-klassikere
Dumbo (1941)
En tegnefilm der har det hele - den er sjov, rørende og original - og topper derfor min liste over Disney-produktioner. Noget af det bedste karakteranimation kan efter min mening opleves under 'Baby Mine'-sangen. Og hvem husker ikke den surrealistiske sekvens med 'Pink Elephants on Parade' eller de vidunderligt karikerede krager, der har set meget, men ikke en flyvende elefant.
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig