X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem har købt Gears of War?


Svar
nerosnerosSkrevet 07/11-06 09:27, rettet 08/11-06 19:46 
Det skulle være udkommet idag ikke, men gælder det også DK? Er der nogle som har købt det og hvor fedt er det? Jeg har fuldt spillet længe nu og glæder mig til at se hvad folk mener om det, og ser frem til at læse det første review. Når jeg skal have en 360 bliver det et must helt uden tvivl.
Bashful Neophyte
328 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 18/11-06 19:12, rettet 18/11-06 19:14 
Wehner>
Der har godt nok været mange på min friends list på i Gears i aften. Har ikke set noget lignende siden Halo 2.

Samme her og det har også udmøntet sig i, at Halo 2 for første gang ikke ligger nr et på Live:

If the Xbox 360 list and the original Xbox list were combined, then Gears of War would be the top Xbox Live title. To put it another way: Gears of War is now the top game on Xbox Live.


Kongen er død, længe leve kongen
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 18/11-06 22:21, rettet 18/11-06 22:22 
Nå, det blev heldigvis meget bedre i Act 2. Jeg kan desuden ret godt lide de små minigåder og mini-events, der er strøet hist og pist. På et eller andet plan er spillet for mig en blanding af King Kong, Metal Gear Solid, Halo, Killzone og Starship Troopers med Arnold i alle hovedrollerne. Og det er nu ikke en helt skidt ting.

Grafikken er generelt fantastisk, men hvad sker der lige for den røde sofa, man støder på konstant - de kunne i det mindste have lavet den i to farver :D
SyrefoxSyrefoxSkrevet 19/11-06 08:32 
Hvad får man ud af at finde alle de COG tags? og hvor mange er der?
BeanoBeanoSkrevet 19/11-06 08:39 
Der findes 30 COG Tags ialt og man belønnes med achivements når man har fundet henholdsvis 10, 20 og 30.
RitesRitesSkrevet 19/11-06 14:13 
Er lidt ærgeligt at de COG Tags ikke gør mere end, i sidste ende, at give de 60 gamepoints :(

Et ekstra film klip, theme, pølse i svøb, hvad som helst.
» a winner is you «
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-06 05:52, rettet 20/11-06 06:39 
Gears lader til at have fundet sig til rette blandt Gamerankings top 20 titler:

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

Meget imponerende at det er røget over Halo 2.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 20/11-06 21:33 
Inden jeg for alvor dykker ned i GoW på Insane, så fortæl mig lige, om der er flere fjender på skærmen ad gangen, på Insane, eller om der bare er samme antal og de så giver mere skade, når de rammer én? Ændrer AI mønstrene sig, li'som i Halo?

Indtil videre, så synes jeg kun jeg tager mere skade, når jeg spiller på Insane, og det ku være fedt, om AI'en osse ændrer sig, som spillet skrider frem - li'som det sker i Halo.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RaGeRaGeSkrevet 20/11-06 22:03, rettet 20/11-06 22:03 
Mener faktisk bare man tager mere skade, så tror ikke jeg vil gennemføre det på insane.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 20/11-06 22:25 
Det synes jeg egentligt er lidt en skam
Bashful Neophyte
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/11-06 22:48 
Jeg kan kun sige at jeg syntes det her spil er yderst fantastisk. Er det en 360 værd? Ja det vil jeg mene. Det tog et år, men så kom den. Det første spil der retfærdigøre købet af maskinen. Ihvert fald for mig. Så man kan roligt gå ud til jul og investere i en til jul. "The cole train is best on rails, baby":D

Jeg er vild med kameraet, kontrollen og cover systemet. Jeg tror faktisk at jeg fortrækker third person view, frem for first person, fra nu af. Jeg så gerne at Halo 3 havde en ligende feature. Det ville passe godt hvis man selv kunne vælge, mellem first-og-third.

-Val
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 21/11-06 01:01, rettet 21/11-06 01:03 
Jeg er generelt også mere til spil med kamera i tredjeperson og FPS-styring end traditionelle FPS'er, da det åbner op for et mere alsidigt gameplay. At Gear kun delvis udnytter det, gør egentlig ikke så meget.

Jeg håber, det bliver en trend med denne kombination af kamera og styring. Og det ser faktisk ud til, at der kommer flere spil, der godt kunne forgå sådan (i nogle tilfælde er det allerede bekræftet, at det er tilfældet): Kane & Lynch, Lost Planet, Stranglehold, Army of Two, Bullet Witch og Allan Wake, af hvad jeg lige hurtigt kan komme i tanke om.
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-06 01:12 
Rooney>
Inden jeg for alvor dykker ned i GoW på Insane, så fortæl mig lige, om der er flere fjender på skærmen ad gangen

Visse Emergence holes spytter lidt flere fjender ud. Svært bliver spillet dog aldrig.

Ændrer AI mønstrene sig, li'som i Halo?

Det er vist en myte, at de gør det.

jaes>
Jeg er generelt også mere til spil med kamera i tredjeperson og FPS-styring end traditionelle FPS'er, da det åbner op for et mere alsidigt gameplay.

Sludder :)

Jeg håber, det bliver en trend med denne kombination af kamera og styring.

Ja, hvis de kan gøre det ligeså godt, vil jeg også gerne have mere. En af de overraskende ting i Gears er, at man ikke bliver generet af perspektivet, som man oftest gør i andre spil af samme type. Man spiller bare uden at bemærke det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 21/11-06 01:28, rettet 21/11-06 01:29 
Bede-x>
Sludder :)

Nej, nærmere et faktum :)

Bare det, at man kan se sin figur åbner jo potentielt op for et meget mere fysiskbetonet og puzzlebetonet gameplay.

At hoppe, rullefald, at dukke sig, nærkampe, sværdkampe, evner som skride-angreb og spin-angreb, at klatre på vægge etc. etc. - Disse aspekter fungerer åbenlyst bedst, når man kan se den figur man styrer, og kan da kun være med med til at variere gameplayet. Gears har så noget af det.
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-06 01:46 
jaes>
Bare det, at man kan se sin figur åbner jo potentielt op for et meget mere fysiskbetonet og puzzlebetonet gameplay.

Det kan man sagtens gøre i førsteperson også og puzzleelementet kan jeg erstatte med indlevelse(ikke dermed sagt, at man ikke kan lave gode puzzle der).

At hoppe, rullefald, at dukke sig, nærkampe, sværdkampe, evner som skride-angreb og spin-angreb, at klatre på vægge etc. etc. - Disse aspekter fungerer åbenlyst bedst, når man kan se den figur man styrer, og kan da kun være med med til at variere gameplayet.

Det afhænger jo af, hvordan de skal bruges og hvordan de er implementeret. Og de fleste af tingene er jo i flere førstepersonsspil, så variationsargumentet holder ikke.

Graden af indlevelse er også højere for mig i førstepersonsperspektiv. Her mener jeg, når spillet forsøger at give oplevelsen af, at der er mig, som står der.

For mig er det mere et spørgsmål om, at udviklerne ikke tænker særligt bredt, når de vælger at benytte et førstepersonsperspektiv, så det hele føles ofte en smule begrænset.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 21/11-06 02:17, rettet 21/11-06 02:44 
Bede-x>
Og de fleste af tingene er jo i flere førstepersonsspil, så variationsargumentet holder ikke.

Jeg har godt aldrig hørt om et spil i førsteperson, der bare tilnærmelsesvis implementerer det antal delelementer man finder i et af de mere alsidige action-adventures i tredjeperson. Desuden føles disse aspekter for det meste ikke særlig godt i førsteperson. Bare sådan noget som nærkamp og sværdkamp er IMO som regel håbløst ensidigt i førstepersonsspil, ofte kun 1-3 bevægelsestyper/slagtyper. Måske Wii ændrer det :)

Spil som Zelda, de nye Prince of Persia, God of War eller Tomb Raider ville i min bog aldrig virke særlig godt i førsteperson (igen måske på Wii).

Men fint nok, at du synes, spil i førsteperson kan bruges til stort set det samme som spil i tredjeperson uden nævneværdige ulemper. Jeg synes bare som nævnt, at der er åbenlyse forskelle, men sådan er der jo så meget, vi skal vist heller ikke mere off-topic nu :)
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-06 03:08 
jaes>
Men fint nok, at du synes, spil i førsteperson kan bruges til stort set det samme som spil i tredjeperson uden nævneværdige ulemper.

Det var slet ikke min pointe. Min pointe var at gameplayet kan være ligeså alsidigt i førsteperson. Ikke at de samme elementer bare kunne overføres direkte uden hensyntagen til perspektivskiftet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 21/11-06 07:19, rettet 21/11-06 08:19 
Nu stopper i, det der har vi været igennem. Og der blev vi alle sammen belært i at det er det samme :D

Jack_D>
FPS eller TPS er en og samme ting. Det kan end ikke en ændret synsvinkel gøre til eller fra.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 21/11-06 14:41 
Bede-x>
Det var slet ikke min pointe. Min pointe var at gameplayet kan være ligeså alsidigt i førsteperson. Ikke at de samme elementer bare kunne overføres direkte uden hensyntagen til perspektivskiftet.

I og med du fx skriver "Det kan man sagtens gøre i førsteperson " og "Og de fleste af tingene er jo i flere førstepersonsspil," må det jo et eller andet sted også være din pointe. At du så måske har flere pointer er en anden sag, men det synes jeg ikke dit indlæg gjorde klart (pointen med indlevelsen sorterer jeg fra, da det ikke er kernen i diskussionen).

Men uanset pointen synes jeg ikke gameplayet kan være ligeså alsidigt i førsteperson, for i tredjeperson kan man jo det samme som i førsteperson + noget ekstra. Teoretisk kan man naturligvis det samme i førsteperson, der er bare mange ting der vil fungere væsentligt bedre i tredjeperson. Det er i hvert fald tydeligt for mig. Men som sagt, vi må hellere enten stoppe eller fortsætte i et nyt emne :)
dchangdchangSkrevet 21/11-06 15:30 
Nå men jeg smækker lige mit indtryk ind imellem det hele her.

Som Valkyrie siger, dette spil er grund nok til at købe maskinen. Jeg er lige blevet færdig med at gennemføre det i coop idag sammen med en god kammerat og vi har begge været målløse mange gange undervejs.

Styringen er vildt fed når man lige får kontrol over den. Der er lækre detaljer, fedt banedesign, gåder, mange fede våbenfeatures (selvom der er for få våben efter min mening), lækker lyd i 5.1, smækkerlækker grafik (især i 720p). Det er virkelig bare et kanon gennemført spil. Jeg har virkelig svært ved at få spil til at fastholde mig, selvom jeg spiller meget. Men det har Gears of War gjort.

Så hvis jeg skulle give det en karakter ville det nok egentlig være så tæt på de 10 som man kan komme, af den simple grund, at det for mig har alt hvad et spil skal have.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
lightyear dklightyear dkSkrevet 21/11-06 16:07 
Jeg synes klart at spillet ændrer karakter når man ryger op på Insane.

Dynamikken er fuldstændig anderledes, og de virker meget mere aggressive, bare i første act har de flanket mig, 10 gange mere end de gjorde igennem hele spillet på Hardcore, men det mest overbevisende var at de begyndte at storme på de mest irriterende tidspunkter.
are you CHICKEN?
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-06 16:34, rettet 21/11-06 16:35 
Jeg kan ikke rigtigt beslutte mig til, om de bliver mere aggresive eller om de bare har mere energi/giver mere skade, således at de kan udføre deres handlinger til fulde. Hvis de fx stormer en på Casual er de døde, før de har taget tre skridt. Så de føles ikke aggresive...

Iøvrigt er Gears blevet det anden hurtigst sælgende spil fra Microsoft:

Microsoft and Epic have claimed the Chart Track All Formats number one with Gears of War – the fastest-selling Xbox 360 title to date.

The highly-acclaimed shooter also becomes the second fastest-selling Microsoft game ever, behind Halo 2

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70197
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dchangdchangSkrevet 21/11-06 16:49 
Det bliver også spændende at se hvor det placerer sig på den danske multichart-top 20, i et land hvor den brede befolkning boltrer sig i Sims til pc og EA-spil til PS2. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/11-06 18:42 
Hvad fortæller det så om den brede bofolkning :P

Har også nydt godt af GOW de sidste par dage, især Co-op. Har dog ikke prøvet co-op som online i nu.
Utroligt så hurtigt folk kan vende sig til at søge dækning. Spiller med en ven der normalt fortrækker at fare frem i spil som HALO men hurtigt fangede dæknings systemet.

Var der nogen der lage mærke til Metro Express i fredags? Hver eneste side i avisen havde reklamer for Xbox360 eller 360spil. Samt en masse for GOW. Tror det var i kultur sektionen, der havde man sat GOW logoet ind bag teksten på siden.
KalicolaKalicolaSkrevet 22/11-06 08:09 
ja jeg læste godt den metro, en 360 reklame på hver eneste side, og det var ikke en tynd udgave.
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 30/11-06 00:11 
Megadeth's Gears of War-tema er til fri download (p.t. fra forsiden):
http://www.megadeth.com/index.php

\m/
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 01/12-06 15:28 
Nogen der har et par gode råd til at klare RAAM på Insane? Har siddet fast ved ham i et godt stykke tid og det pisser mig lidt af :)

Hvis bare der var en health bar, så jeg kunne se om jeg har været tæt på, eller om jeg stadig er milevidt fra og derfor skal prøve en helt anden taktik...
(...)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/02-07 13:20 
Så har jeg langt om længe overgivet mig og lånt et eksemplar af GoW, nu hvor jeg er kørt sur i de spil, jeg har haft liggende.
Jeg har glædet mig til at stifte bekendtskab med spillet, og det tegner da også ualmindeligt godt. Jeg er kun nået til bossen i Act 1. Dum som jeg er, har jeg åbenbart efterladt min Hammer et eller andet sted inden seneste checkpoint, så jeg kan ikke slå bæstet ihjel. Når jeg kommer hjem i aften, så starter jeg derfor forfra på Hardcore - hvilket jeg jo nok skulle have gjort fra start af.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 23/02-07 19:51 
Der ligger en lige ved indgangen til bossen, så hvis du kigger dig lidt omkring, så går det alligevel :)

Med hensyn til RAAM, så brugte jeg en Torque Bow og Sniper combo. Lad buen i blindfire og kig så lige op når du skyder. Herefter er han mere åben for sniper-skud. Kommer han for tæt på, skal du forsøge at løbe i sikkerhed, men med lidt held kan det lade sig gøre at klare ham før han kommer for tæt på...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
328 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig