X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nogle gode RPG'er til Dreamcast?


Svar
DiaBiiDiaBiiSkrevet 03/11-06 12:27 
He alle sammen er der nogle gode rollespil til Dreamcasten? tænkte nok mest på noget alla Final fantasy spillene for det vill jeg mogga gerne have.
DiaBii
"Those who would sacrifice freedom for security deserve neither." Benjamin Franklin
Alf81Alf81Skrevet 03/11-06 13:14, rettet 03/11-06 13:16 
GrandiaII og SkiesOfArcadia, de to største vil mange nok mene.

Er selv lidt på jagt efter spillet E.G.G., Men om det falder i alles smag, er nok en smule tvivlsomt.
Ting om dét og pis.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/11-06 17:21 
Record of Lodus war er heller ikke helt dårligt :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DiaBiiDiaBiiSkrevet 15/11-06 21:59 
Takker
"Those who would sacrifice freedom for security deserve neither." Benjamin Franklin
JAAJAASkrevet 16/11-06 16:59 
Elemental Gimmick Gear (E.G.G.) mener jeg bestemt også, er værd at anskaffe sig. Det har en helt særlig atmosfære.
Alf81Alf81Skrevet 16/11-06 22:17 
Hvad med Evolution2? Har ikke selv prøvet spillet, men det blev i sin tid positiv modtaget.

Et forslag kunne også være Silver...
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-08 17:08 
Er jeg den eneste, som synes Skies of Arcadia er et langt bedre spil end Grandia II?

Jeg har tidligere brugt en pæn klat tid på SoA, og jeg synes simpelt hen bare, det er et fantastisk spil. Det er lidt et minus med random encounters, men jeg synes ikke det plager gameplay'et nær så meget som mange giver udtryk for.

Nu har jeg så også kastet mig over Grandia II. Jeg må indrømme at kampsystemet virker fabelagtigt, men det er så, i mine øjne, også det eneste, der redder det fra at være middelmådigt. Teknikken er i orden, men spillet er bare... kedeligt :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-08 18:49 
Grafisk synes jeg Grandia II er SoA langt overlegent. Jeg husker svagt at jeg for år tilbage var helt vild med SoA :) Det er bestemt også et rigtig godt spil, men efter endnu en gennemspilning af Grandia var jeg slet ikke i tvivl om at det var det bedre spil.

Hele universet i SoA er spillets største force. Det er virkelig gennemført. Tilgengæld er personerne papirstynde og ejer intet der ligner personlighed.
Grandia II's univers ligger heldivis et stykke over den normale standard men når aldig helt SoA. Personerne er derimod meget interessante, historien er god og kampsystemet er langt bedre end det i SoA, og egentlig alle andre RPG'er for den sags skyld.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-08 19:43, rettet 11/09-08 21:43 
Måske er mit største problem mht. Grandia II, at det er så åbenlyst lineært. Jeg føler ikke rigtig, at jeg laver andet end at løbe fra punkt A til punkt B, mens jeg slagter monstre. Så kommer der en mellemsekvens, hvorefter det er et nyt punkt A og et nyt punkt B. Jeg tror bare ikke denne "udforskningsløse" fremgang i et spil tiltaler mig. Jeg ved godt, at dette netop er formlen, de fleste RPG'er kører efter, men det er også derfor, jeg synes SoA er så forbandet genialt :)

Det kan godt være, at der er mere kød på personerne i Grandia II, men de flæskes ofte lidt for voldsomt og ender, efter min mening, med at blive noget der mere ligner karikaturer end personligheder. Jeg har det lidt på samme måde med historien. I SoA må jeg nu og da trække lidt på smilebåndet når jeg støder på en kliché, men når jeg spiller Grandia II sker det ofte at handlingen bliver så sukkersød og/eller postulerende, at jeg griber mig selv i at sige:
"Ahhh, nu stopper i!"

Desuden er jeg temmelig overbevist om, at det er Christian Bale, der lægger stemme til Mareg. Han lyder fuldstændig som Batman i The Dark Knight :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 12/09-08 08:28 
Killer Bean 2>
Det er lidt et minus med random encounters, men jeg synes ikke det plager gameplay'et nær så meget som mange giver udtryk for.

Til gengæld er det en plage at cd-drevet er så elendigt at et hvert random encounter kommer med en risiko for at spillet fryser. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/09-08 08:36 
Det har jeg aldrig oplevet. Jeg har måske bare været heldig :)
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 12/09-08 10:18 
Sumez>
Killer Bean 2>
Det er lidt et minus med random encounters, men jeg synes ikke det plager gameplay'et nær så meget som mange giver udtryk for.

Til gengæld er det en plage at cd-drevet er så elendigt at et hvert random encounter kommer med en risiko for at spillet fryser. :!

Ja, det giver en lyd fra CD-drevet så man nærmest blev advaret på forhånd og kunne lige pause spillet og gøre sig klar til kamp.
Dette er dog ikke tilfældet på GameCube udgaven, måske dens drev er merer stille.
Jeg har dog kun oplevet at mit SOA frøs ved random battles nogen få gange, altid på samme bane. Så jeg vil ikke mene det er et stort problem.
SumezSumezSkrevet 12/09-08 10:25 
Det var et stort nok problem til at jeg aldrig kom videre i spillet :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-08 13:55 
Sumez>
Til gengæld er det en plage at cd-drevet er så elendigt at et hvert random encounter kommer med en risiko for at spillet fryser. :!

Det har jeg godt nok heller aldrig oplevet, og jeg har spillet det igennem flere gange.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 12/09-08 16:22 
Eneste sted jeg oplevede det på min var på ørken banen. En af de første rigtige quest.
Jeg tror det afhænger lidt af hvor slidt ends drev eller disk er.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig