X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii og Virtual Console PAL line-up


Svar
SephirothSephirothSkrevet 01/11-06 13:07, rettet 01/11-06 13:09 
Havde det ikke været for Zelda var der ikke meget at komme efter, men Virtual Console-titlerne er et godt plaster på såret.

The full Wii line-up (all released 08/12/06 unless stated) reads:

Nintendo
Wii Sports
The Legend Of Zelda: Twilight Princess
Wii Play

Activision
Call Of Duty 3
Marvel: Ultimate AllianceSe hele indlægget
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
391 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 17/08-07 11:47 
Der er også kommet nye reklamer i WaveRace på VC pga. licensproblemer ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/09-07 23:00, rettet 05/09-07 23:01 
Kan I ikke Fortælle mig hvordan classic controlleren virker? Man sætter den bag i Wii-moten og så lægger man Wii moten i skødet eller hvad?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/09-07 23:26 
Ja det er nogenlunde sådan det fungerer. Man kan dog placere controlleren andre steder end i skødet!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/09-07 23:55 
Pervert!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/09-07 00:45 
Hehe ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FourDFourDSkrevet 06/09-07 20:58 
Er der nogen som har forstand på hvorvidt disse Wii spil kommer til at understøtte de originale online funktioner, som på X360 og PS3?

Need For Speed ProStreet
FIFA 08
Rockstar Games Presents Table Tennis

..?

Har ikke selv lige kunne hitte ud af det..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/09-07 19:39 
Er det bare mig eller er VC det bedste der er sket i denne gen? Det er helt ubeskriveligt fedt bare at have klassikere liggende på én konsol og med Classic controller er den næsten som i gamle dage....Jeg Elsker det!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
happyEDhappyEDSkrevet 08/09-07 19:53, rettet 08/09-07 19:54 
Jeg syntes bestemt ikke det er det bedste. Men det er nok også bare fordi jeg godt kan lide at eje tingende. Ha et spil fysisk.
Jeg frygter meget men ved også at det er der vi bevæger os hen mod, at alle spil bliver digital.

En del af min spiloplevelse er ogaå a eje spillet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
FourDFourDSkrevet 08/09-07 20:03, rettet 08/09-07 20:03 
Born2Play>
Er det bare mig eller er VC det bedste der er sket i denne gen?

Som en gamer af den lidt yngre generation, syntes jeg også det er totalt fedt at få oplevet nogle af de klassiske titler, som jeg aldrig fik prøvet.
Jeg er generelt bare blevet totalt gode venner med min Wii i løbet af denne sommerferie, grundet det fesne vejr!
Er også blevet lidt halv-afhængig af Everybody Votes kanalen af uforklarelige grunde! :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ChronoChronoSkrevet 08/09-07 20:26 
Jeg synes også det er fantastisk. Jeg har det originale Super Metroid liggende, men så snart det kommer på VC så køber jeg det der og vil hellere spille det der også. Det er altså lettere og ikke mærkbart anderledes.

Jeg har godt nok kun tre VC-spil indtil nu, men det er mest fordi jeg ikke har tid til at spille alle dem jeg gerne ville.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BobbeBobbeSkrevet 08/09-07 22:54 
Snart bliver der virkeligt noget at juble over...

Sin and Punishment
Spiller nu: Wii
Bede-xBede-xSkrevet 09/09-07 01:51 
Fedt. Det var da en positiv nyhed.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-07 16:16, rettet 09/09-07 16:19 
Born2Play>
Er det bare mig eller er VC det bedste der er sket i denne gen? Det er helt ubeskriveligt fedt bare at have klassikere liggende på én konsol og med Classic controller er den næsten som i gamle dage....Jeg Elsker det!

Hvis du har en US eller JAP konsol kan jeg måske forstå din fryd. I PAL land er det da helt forfærdeligt. Spillene kører 17% for langsomt (i næsten alle spil?) og de vises ikke engang i progressive scan.
Ideen er god, men resultatet er mindre godt.

EDIT: 17% er næsten 20 som er næsten 30. Det er faktisk næsten en tredjedel spillene kører for langsomt :( (;p)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 09/09-07 16:31 
Pænt kreativ matematik dér :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/09-07 09:03 
Bede-x>
Fedt. Det var da en positiv nyhed.

Især når ham idioten på eBay aldrig sendte mig det spil, jeg havde købt...

Er det iøvrigt ikke også den første VC-udgivelse som ikke tidligere er udgivet i en engelsksproget region?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 10/09-07 09:21 
Konsolkongen>EDIT: 17% er næsten 20 som er næsten 30. Det er faktisk næsten en tredjedel spillene kører for langsomt :( (;p)

Nu har jeg godt nok en kandidatgrad i matematik, men her stod jeg altså af; den slags matematik er lidt for avanceret til mig };-).
17% er næsten 20? Næsten 20 hvad? -og præcis på hvilken målestok er 20 næsten 30
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 10/09-07 09:47 
Kan det tænkes at Konsolkongen måske ikke var helt seriøs i sit indlæg? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/09-07 17:49 
Jeg går helt amok i A Link to the past lige nu - fik aldrig købt det til Snes og hold op hvor er det godt!!!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HeroldHeroldSkrevet 10/09-07 18:00 
Ja, det er IMO nok det bedste Zelda-spil der er lavet! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 11/09-07 08:07 
Born2Play>
Jeg går helt amok i A Link to the past lige nu - fik aldrig købt det til Snes og hold op hvor er det godt!!!

Velkommen til verden :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 11/09-07 10:18 
Jeg svarer lige i en mere korrekt tråd:

Darknon>
Det lyder som om at nogen herinde fra burde ha købt en wii. Der er både wonderboy in monsterland og wonderboy and the dragons trap (eller hvad det nu hedder) :-)

Jeg har en Wii :) Men jeg har faktisk også Wonder Boy in Monster Land liggende, så det må jeg gerne spille på MAME ;)

Men nu bliver jeg alligevel nysgerrig - er der leaderboards på Wii?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 11/09-07 11:54 
Nej og der er heller ingen sløret opskalering af grafikken :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 11/09-07 12:02 
Sonic 2 har man alligevel 200 eksemplarer af i forskellige inkarnationer. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 11/09-07 12:16 
Chrono>
Nej

Ok, det har nok været for svært at programmere. Hvad koster et spil som WBML egentlig? Og er der kommet et ordentligt arcade-stick til Wii?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 11/09-07 15:08 
Prisen er vist nok cirka mellem 35 og 75 kroner for et VC-spil. Jeg mener der er et arcade-stick til Wii, men om det er godt ved jeg ikke - den har dog et pålideligt d-pad på både Wiimote og Classic Controller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JuggernautJuggernautSkrevet 11/09-07 15:19 
Lækkert ser det ud. Jeg ved heller intet om kvaliteten.

Wii stick
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 11/09-07 15:27, rettet 11/09-07 15:27 
Det er jo' et Hori stick, så kvaliteten skal nok være der. Men kan man bruge det til VC spil?
Ting om dét og pis.
QQSkrevet 11/09-07 18:42 
Det fungerer så vidt jeg kan se som en Classic Controller, så ja, det kan man.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Alf81Alf81Skrevet 12/09-07 15:50, rettet 12/09-07 15:51 
Lyder super!

Lige et par "hurtige" spørgsmål.

Min kæreste kunne godt tænke sig en Wii, men _jeg_ nægter simpelthen at spille VC-spil i 50Hz :) Findes der en vej til de 60Hz på en PAL maskine? Og er der ikke også et eller andet med, at en US NTSC maskine ikke understøtter RGB?

Undskyld de måske lidt dumme spørgsmål, men har ikke fulgt så meget med i al den Wii snak.
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 12/09-07 16:23 
Sødt, hun vil bare spille lidt bowling, tennis osv. med veninderne, hendes pixel-psycho-obsessed kæreste derimod nægter at finde sig i resultatet af et koncept (50hz vs. 60hz) hun aldrig har hørt om og ikke rigtig kan se pointen i :-p


Ah når verdener kolliderer =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 12/09-07 17:54 
En US konsol understøtter SVHS men ikke RGB, og omvendt på en PAL konsol.

Bare for at være sikker, men det er vel ikke de 50 Hz du har noget imod, men derimod de dårlige PAL konverteringer der kører ca 17 % langsommere og har borders, ik?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JuggernautJuggernautSkrevet 12/09-07 23:12 
dRxL>
Sødt, hun vil bare spille lidt bowling, tennis osv. med veninderne, hendes pixel-psycho-obsessed kæreste derimod nægter at finde sig i resultatet af et koncept (50hz vs. 60hz) hun aldrig har hørt om og ikke rigtig kan se pointen i :-p

Det' go gas :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 02:10, rettet 13/09-07 04:05 
Hølmkjær>
Bare for at være sikker, men det er vel ikke de 50 Hz du har noget imod, men derimod de dårlige PAL konverteringer der kører ca 17 % langsommere og har borders, ik?

Jo... Men nu blev der jo' ikke udgivet ret mange spil der var 50Hz-optimerede (stadig med borders). Langt de fleste PAL spil jeg kender til, har borders og køre 17% langsommere.

Ved slet ikke hvad jeg skal stille op med hende, hun synes også Sonic er dum.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 13/09-07 08:49 
Det er han da også. Mario er meget sødere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 11:36 
Se, det synes hun også, men kun den hvor han kan ride på Yoshi. Jeg har prøvet forklare hende, at Sonic er meget mere 'yo to the streets' og kan løbe hurtigere end klassens duks Mario, men lige lidt hjælper det.
Ting om dét og pis.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/09-07 11:44 
Mario kan skyde ildkugler ud gennem hænderne, hvad er der at diskutere? Han er jo klart den sejeste
For The Love Of The Game
FourDFourDSkrevet 13/09-07 11:49, rettet 13/09-07 11:50 
Ja, og så er han jo videospillenes working class hero!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 11:52, rettet 13/09-07 12:06 
Darknon>
Mario kan skyde ildkugler ud gennem hænderne, hvad er der at diskutere? Han er jo klart den sejeste

Og det har han så brug for, for at beskytte sig mod skildpadder ;P

Cartridge - Men hvad gør han ved det?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 12:17, rettet 13/09-07 12:20 
Sonic er da klart sejere end Mario. Når Mario bliver ramt skrumper han til halv størrelse, hvor FU er det? Men mere relevant er det vel at Sonic spillene er langt bedre end Marios? (2D spillene)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/09-07 12:33 
Ja, det ville være relevant, hvis det så også passede. Det gør det bare ikke. Mario har banedesign, Sonic har aerodynamik, så man ikke ser hvor dårlige banerne er. Og hvad er der med ham og de ringe? Han er da klart en spilfigur for piger, med alle de smykker han er NØDT til at have. ;P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/09-07 12:39, rettet 13/09-07 12:40 
Konsolkongen>
Sonic er da klart sejere end Mario. Når Mario bliver ramt skrumper han til halv størrelse, hvor FU er det? Men mere relevant er det vel at Sonic spillene er langt bedre end Marios? (2D spillene)

Sludder pladder. Mario har bare evnen til at vokse til dobbelt størrelse, det har Sonic ikke. Til gengæld er han elendig til at holde fast på sine smykker.

Alf81>
Sonic er meget mere 'yo to the streets'

Nok derfor jeg aldrig har brudt mig om ham. :P Desuden er han en furry! Skrup tilbage til Second Life.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 12:49, rettet 13/09-07 12:50 
Herold>
Ja, det ville være relevant, hvis det så også passede. Det gør det bare ikke. Mario har banedesign, Sonic har aerodynamik, så man ikke ser hvor dårlige banerne er. Og hvad er der med ham og de ringe? Han er da klart en spilfigur for piger, med alle de smykker han er NØDT til at have. ;P

Det eneste gode Mario 2D spil der findes er Mario 3. Sonic 1,2,3,S&K og CD er alle fantastiske og bedre. Desuden er banedesignet ganske gennemført i Sonic, fordi du kan klare banerne på mange forskellige måder, og derfor bliver du aldrig træt af dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/09-07 12:51 
Final Proof: Mario er en succes i de nye generationer. Sonic er en drugged up has-been, der er nødt til at trække på flere forskellige farvede udgaver af sig selv, med fikse street-navne, der er så hep-håp, at selv 50 Cent får kvalme.

Booyah!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 12:53, rettet 13/09-07 12:55 
Sumez>
Sludder pladder. Mario har bare evnen til at vokse til dobbelt størrelse, det har Sonic ikke. Til gengæld er han elendig til at holde fast på sine smykker.

Nej. Stor Mario = Normal Mario. Se f.eks. hvor stor Toad er i forhold til lille Mario i Mario 1:

Wii og Virtual Console PAL line-up
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 12:58, rettet 13/09-07 12:59 
Herold>
Final Proof...

Ja? Sonic Adventure 2 var det sidste gode Sonic spil. Efter det er det gået voldsomt ned ad bakke, med undtagelse for nogen af Sonic Advance spillene og Rush. Men jeg har da vidst heller ikke sagt andet? :) Shadow og Heroes er højst middelmådige og det nye Sonic The Hedgehog gir mig stadig mareridt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/09-07 12:58, rettet 13/09-07 13:00 
Det er perspektivforvirring. Han er meget tættere på kameraet end Mario er. Du kan bare ikke se det fordi det er 2D.

Edit: Og så er han fed.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 13:00, rettet 13/09-07 13:02 
Hehe. Så Toad står altså tættere på kameraet?

EDIT: Ja det skriver du jo han gør... Nevermind :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 13:14, rettet 13/09-07 13:17 
Jeg har længe haft lyst til at oprette en sådan tråd denne er blevet til. I og med de nye Sonic/Mario spil til ds udkom, syntes jeg faktisk det kunne være ganske "relevant" med en Sonic vs. Mario debat igen (som i efter mange år) da de mere eller mindre ligner sig selv igen. En af grundene var, at jeg fandt NSMB så mega kedeligt og total trivielt, at jeg på ingen måde orkede at spille det til ende. Derimod var Sonic Rush et frisk pust, der på mange måder, for mig, opfattes som en genfødsel af figuren.

Iøvrigt, så vil jeg lige tilføje, at banedesign i Mario spillene (pånær "2'eren") er noget der minder om retarderet, der er EN vej 'god sake... Og hvis der så er en anden vej til mål, er det en bug eller det der ligner.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 13:16 
Enig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 13/09-07 13:19 
Jeg har det lidt med Mario spil som jeg har det med Starcraft. Jeg kan godt med intellektet annerkende at det er genialt komponeret og næsten fuldendt, men det ændrer ikke på at jeg ikke har det sjovt når jeg spiller dem.

Omvendt kan jeg godt se at gameplayet i Sonic spil er meget tyndt, men et par stykker af dem (dvs. i hvert fald 2'eren) fungerer bare for mig =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
391 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig