X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Sony lukker Lik-Sang!


Reply
BeanoBeanoSkrevet 24/10-06 16:50 
Av.. noget som nok ikke får Sony-hadet til at blive mindre :!

Hong Kong, October 24th of 2006 - Lik-Sang.com, the popular gaming retailer from Hong Kong, has today announced that it is forced to close down due to multiple legal actions brought against it by Sony Computer Entertainment Europe Limited and Sony Computer Entertainment Inc. Sony clai... Se hele indlægget


Lik-Sang R.I.P
127 topic(s).
« < 1 2 3 > »

Reply
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 10:38 
Så nu er det kun groft misvisende, sikke du trækker i land nu.
Kan vi så ikke blive enig i, at Sony ikke lyver som du ellers påstod i dit forrige indlæg.

" however, according to Harrison, that functionality may well appear in an OS update, presumably based on whether users actually express a desire for it or not."

Hvad mon det betyder.. og hvorfor skulle man da også læse/skrive beskeder mens man spiller, det giver jo ingen mening, så heller pause, hoppe ud af spillet svare på beskeden og vende tilbage, alternativet er voicechat.
Men hvis du gerne vil læse/skrive mens du spiller så fred være med det.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 26/10-06 10:52 
Jack_D>
og hvorfor skulle man da også læse/skrive beskeder mens man spiller, det giver jo ingen mening, så heller pause, hoppe ud af spillet svare på beskeden og vende tilbage,

Udtryk som dette understreger for alvor din store uvidenhed om gode online services.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 26/10-06 10:53, rettet 26/10-06 10:54 
Misvisende eller løgn gør ikke så meget forskel i dette sammenhæng. Spin = crap

Jack_D>
" however, according to Harrison, that functionality may well appear in an OS update, presumably based on whether users actually express a desire for it or not."

Hvad mon det betyder.. og hvorfor skulle man da også læse/skrive beskeder mens man spiller, det giver jo ingen mening, så heller pause, hoppe ud af spillet svare på beskeden og vende tilbage, alternativet er voicechat.
Men hvis du gerne vil læse/skrive mens du spiller så fred være med det.

Urg, du må virkelig være en Sony plante når du ikke vil indse det her:

Xbox 360: Besked kommer, du trykker Guide, spillet går automatisk i pause, du svarer med tekst eller går i voicechat, trykker guide og er tilbage i spillet (og kan her forsætte med at chatte med vedkommende).

PS3: Besked kommer. Hvem den mon er fra? Finde savespot, forlade spillet helt for at komme til XMB, svare på besked eller starte voicechat. Så genstarte spillet og loade det op igen og vente i evig og tre dage indtil man er tilbage hvor man kom fra da beskeden kom.

Og Sonys snak om at "det kommer på et eller andet tidspunkt" er ikke det papir værd det er trykt på. Det så vi med PS2s online netværk.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/10-06 10:54 
Jack_D>
og hvorfor skulle man da også læse/skrive beskeder mens man spiller, det giver jo ingen mening...

Det gør jeg da tit?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 11:03 
Wehner>
Jack_D>
og hvorfor skulle man da også læse/skrive beskeder mens man spiller, det giver jo ingen mening, så heller pause, hoppe ud af spillet svare på beskeden og vende tilbage,

Udtryk som dette understreger for alvor din store uvidenhed om gode online services.

Tja, jeg skulle ikke nyde noget af at skrive beskeder mens jeg er igang med BF2, men det er så nok bare mig.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 26/10-06 11:08 
Det ER bare dig.
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 11:11 
3of19>
Misvisende eller løgn gør ikke så meget forskel i dette sammenhæng. Spin = crap

What ever, fakta er du trækker voldsomt i land, indrøm det nu og kom videre.

3of19>
Urg, du må virkelig være en Sony plante når du ikke vil indse det her:

PS3: Besked kommer. Hvem den mon er fra? Finde savespot, forlade spillet helt for at komme til XMB, svare på besked eller starte voicechat. Så genstarte spillet og loade det op igen og vente i evig og tre dage indtil man er tilbage hvor man kom fra da beskeden kom.

Og Sonys snak om at "det kommer på et eller andet tidspunkt" er ikke det papir værd det er trykt på. Det så vi med PS2s online netværk.

Igen, fortæl venligst om din hands-on erfaring med PS3 og deres network.
Din uvidenhed og Xbot attitude skinner igennem. Hvorfor du udstiller din uvidenhed for alle må stå hen i det uvisse.

"PS3: Besked kommer. Hvem den mon er fra?"
Hvor læser du henne, at man ikke kan se hvem beskeden er fra?

" Finde savespot, forlade spillet helt for at komme til XMB, svare på besked eller starte voicechat."

Hvor læser du henne, at man ikke blot med et enkelt tryk kan komme til XMB ok svare på beskeden?

" Så genstarte spillet og loade det op igen og vente i evig og tre dage indtil man er tilbage hvor man kom fra da beskeden kom."

Det sidste er for useriøst, men det er typisk dit lave niveau, på linie med at Sony lyver, dine forkert påstande mht Blu-Ray osv.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 11:12 
DeluxScan>
Jack_D>
og hvorfor skulle man da også læse/skrive beskeder mens man spiller, det giver jo ingen mening...

Det gør jeg da tit?



Også mens du er igang med BF?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
tastasSkrevet 26/10-06 11:17 
Der findes andre spil .. ?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 11:31 
jow jow og Alt Tab fungere da også fint, når man lige skal svare på skype eller messeger :)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 26/10-06 11:36 
Du læste vel Eurogamer artiklen?

Never mind, du kan jo alligevel ikke overbevises. Det bliver du jo ikke betalt for fra Sony.
Andre har jo ikke nogen problemer med at se de her ting...
3of193of19Skrevet 26/10-06 11:38 
Jack_D>
3of19>
Det drejer sig sådan set jo ikke om at screensene er flotte, men om at Sony bruger "Target Renders", dvs screens og videoer som ikke er realtime, men som de hævder svarer til hvad maskinen vil kunne trække. Det kunne den så bare ikke. Hverken PS2 eller PS3.

Er det ikke lidt tidligt at udtale sig om hvad PS3 er istand til eller ej, når den ikke engang er på gaden endnu.
Lad lige udviklerne opnå fortrolighed med maskinen og giv det noget tid før vi bedømme om PS3 kan levere varen eller ej. Det var også først sent i PS2 livscyklus vi så dens potentielle, det samme kunne man sikkert forstille sig er gældende for PS3.

Gad godt se spil på PS2 der ser ud som ballscenen i Final Fantasy VIII. I realtime altså.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/10-06 11:39 
Jack_D>
I sammenligningen er det også PS3 med den lille model som er udgangspunktet, hvilket jo er naturligt nok, da det er en sammenligning som Sony har udarbejdet, så derfor er det ok at sammenligne tilsvarende hos konkurrenterne.

Nej, det er ikke fair at sammenligne "lille version" med "lille version"! Det siger jo ikke en skid om indhold, at det er "den lille version"! Du skal som minimum sammenligne mellem konsollernes funktionalitet, og dermed sætte "lille PS3" overfor "X360 Premium + HD-DVD". I mine øjne vil det være mest fair. At jeg så kan fravælge HD-DVD som X360-køber og "spare penge" på en uønsket funktionalitet er totalt lækkert!
BeanoBeanoSkrevet 26/10-06 11:51, rettet 26/10-06 12:04 
3of19>
Det drejer sig sådan set jo ikke om at screensene er flotte, men om at Sony bruger "Target Renders", dvs screens og videoer som ikke er realtime, men som de hævder svarer til hvad maskinen vil kunne trække. Det kunne den så bare ikke. Hverken PS2 eller PS3.
Hverken MS, Sega eller Nintendo bruger disse pyntede screens (længere; Nintendo havde vist noget mærkeligt med N64 dengang).

1) Kig på de demoer som blev vist på PS2 annonceringen i 1999 - de når ikke de reelle PS2 spil til sokkeholderne.

2) Se hvor flot MotorStorm ser ud i dag. Den ligner MEGET den trailer der blev vist i grafisk kvalitet og detaljegrad.

3) Der er for tidligt at sige hvor tætte spillene efterhånden kommer til at ligne niveauet fra de prerenderede PS3 trailers. Men kigger man på MotorSorm og Resistance som er 1. gen. PS3 spil, så ser det lovende ud IMO :)

4) MS bruger også meget prerendered trailers - specielt i år har været slem med f.eks. Forza 2, Fable 2, Halo Wars. Men Sony må bare ikke?
BeanoBeanoSkrevet 26/10-06 12:01, rettet 26/10-06 12:02 
3of19>
Gad godt se spil på PS2 der ser ud som ballscenen i Final Fantasy VIII. I realtime altså.

Så se nedenstående video igen - ja den er ret gnidret men viser godt kvaliteten af demoerne og man kan tydeligt se at detaljegraden (også i FF scenen) er lav set med dagens øjne.

GT demoen er jo helt latterlig grim når man sammenligner med kvaliteten i GT3 og GT4 :)

Du vil stadig påstå at PS2 ikke kan lave det i real-time?


Google Video
3of193of19Skrevet 26/10-06 12:07 
Ja, der er sindsygt mange PS2 spil der har realistisk flydende hår som Ridge Racer dullen i demoen...
3of193of19Skrevet 26/10-06 12:09 
Beano>

4) MS bruger også meget prerendered trailers - specielt i år har været slem med f.eks. Forza 2, Fable 2, Halo Wars. Men Sony må bare ikke?

Ja, men det er tydeligt det er trailers og ikke noget som bliver solgt som om det er noget maskinen klarer realtime (tech demo).
BeanoBeanoSkrevet 26/10-06 13:23, rettet 26/10-06 13:24 
Hvad har Sony vist af PS2 & PS3 tech demoer som ikke var realtime?

MotorStorm, Killzone, f.eks. har aldrig været nogen tech demoer - det var trailers til kommende spil HELT på samme måde MS viser trailers til kommende spil.

3of19>
Ja, der er sindsygt mange PS2 spil der har realistisk flydende hår som Ridge Racer dullen i demoen...

LOL - du er vist ude på tynd is her ;)
RooneyRooneySkrevet 26/10-06 13:46 
Beano>
Du vil stadig påstå at PS2 ikke kan lave det i real-time?

Puha; At se de tech demo'er fra 2004 idag, er ligesom at se ældgamle PC demo'er på mit første 3DFx kort! :-)

Hvis man vil se hvad PS2'en kan, så se på Shadow of the Colossus, o.m.a. Der er en verden til forskel på, hvad der blev vist til maskinen dengang, og i dag.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 26/10-06 14:05 
Jack_D>
"PS3: Besked kommer. Hvem den mon er fra?"
Hvor læser du henne, at man ikke kan se hvem beskeden er fra?

" Finde savespot, forlade spillet helt for at komme til XMB, svare på besked eller starte voicechat."

Hvor læser du henne, at man ikke blot med et enkelt tryk kan komme til XMB ok svare på beskeden?


Hvor læser du at man kan ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
3of193of19Skrevet 26/10-06 14:44, rettet 26/10-06 14:44 
Beano>
Hvad har Sony vist af PS2 & PS3 tech demoer som ikke var realtime?

MotorStorm, Killzone, f.eks. har aldrig været nogen tech demoer - det var trailers til kommende spil HELT på samme måde MS viser trailers til kommende spil.

3of19>
Ja, der er sindsygt mange PS2 spil der har realistisk flydende hår som Ridge Racer dullen i demoen...

LOL - du er vist ude på tynd is her ;)

Netop Killzone videoen fra sidste år skulle jo fremstille at være gameplay (eller et bud på hvordan det ville se ud). Det er vist en ret selektiv hukommelse du har.

Jeg mangler stadig eksempler på hår der er animeret som Reikos i tech demoen. Det er vist snarere dig der er på tynd is.
BeanoBeanoSkrevet 26/10-06 15:09 
3of19>
Netop Killzone videoen fra sidste år skulle jo fremstille at være gameplay (eller et bud på hvordan det ville se ud). Det er vist en ret selektiv hukommelse du har.

Hvilket mener du så de sagde, "forestille at være gameplay" eller "bud på hvordan det ville se ud"... jo temmeligt stor forskel på hvilket man påstår!

Ja, Sony forsøgte ikke ligefrem at tale højt om at Killzone og MotorStorm videoerne var prerendered på E3 2005 - helt på samme måde som MS gør med f.eks. Forza 2 etc videoerne når de vises.

Kan stadig ikke se forskellen på det Sony og MS gør mht. til at vide prerendered videoer.

Ikke at jeg er fan af at hype spil og konsoller på basis af prerendered videoer, men der være ens for alle.


3of19>
Jeg mangler stadig eksempler på hår der er animeret som Reikos i tech demoen. Det er vist snarere dig der er på tynd is.

Kan ikke se at hår animationen er specielt fantastisk når der er tale om et tech demo som er kodet til at vise een ting og ikke et reelt spil der processe en masse andet. Det samme gælder facial-demoet.
Det men det er jo tydeligt at det stadig er real-time.

Essensen var at PS2 tech demoerne fra 1999 tydeligvis er overhalet mange gange af spillene som er kommet igennem årene. Men det vil du gerne tale dig uden om kan jeg fornemme ;)
silverstarsilverstarSkrevet 26/10-06 17:34, rettet 26/10-06 17:51 
Jeg synes diskutionen er løbet af sporet her, at diskutere forskelle/ligheder i måden hvorpå MS og Sony driver deres konsolforretning (og andre forretninger) har helt sikkert sin plads, jeg synes bare ikke det hører hjemme i en tråd der hedder "Sony lukker Lik-Sang".

Og så on-topic:
Det er noget rigtig møg at Lik-Sang lukker, et tab for alle spil-interesserede. Det undrer mig at hele forretningen lukkes ned, jeg ville have troet at de "blot" kunne holde op med at handle med Sony-hardware (og måske også software hvis sagsanlæggene også omhandler dette). Så burde Sony da være tilfredse med det? Det virker som om der ligger lidt mere bag end hvad man kan læse i diverse presse-releases.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-06 19:30, rettet 26/10-06 19:33 
Mon ikke PS2/PSP spil og tilbehør har været en ret stor procentdel af deres samlede indtægter? Udover det så er der vel kun GCN og GBA tilbage. Der er jo ikke rigtig noget spændende import at finde til Xbox.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RitesRitesSkrevet 26/10-06 20:21 
Jack_D>
Nu du nævner måden at drive forretning på som årsag til at man skal boykotte Sony.
Jeg formoder derfor at du heller ikke ejer produkter fra MS eller Nintendo eller PC'er med Windows på, hvis der bare skal være lidt sammenhæng mellem det du siger og gør.

Jeg har ikke nævnt nogen specifik grund, jeg har heller ikke snakket om at boykotte nogen. Jeg siger bare, at det er op til en selv, hvad man vil støtte. Hvis du lader andre vælge det for dig, tja...

Og hvorfor formoder du mærkelige ting ang. mig og hvilke produkter jeg ejer, når jeg snakker om Sony? Det er da meget mærkeligt at gøre.

Du skal nok i fremtiden sørge for at dine formodninger udspringer fra noget relevant. Ellers kan du jo gå hen og blive helt, helt forvirret, min ven?
» a winner is you «
SlothSlothSkrevet 26/10-06 20:46 
Hyakotake>
Nej, det er ikke fair at sammenligne "lille version" med "lille version"! Det siger jo ikke en skid om indhold, at det er "den lille version"! Du skal som minimum sammenligne mellem konsollernes funktionalitet, og dermed sætte "lille PS3" overfor "X360 Premium + HD-DVD". I mine øjne vil det være mest fair. At jeg så kan fravælge HD-DVD som X360-køber og "spare penge" på en uønsket funktionalitet er totalt lækkert!

Lige en kommentar, off-topic: Nej, det er meget muligt, at det ikke er "fair", men der er intet usandt i den sammenligning Sony har lavet. Du kan sagtens lave en anden, lige så sand, sammenligning med andre punkter af de 2 konsollers funktionalitet, der favoriserer Microsoft. Så længe Sony ikke lyver, har jeg ikke problemer med, at de drejer den til deres egen fordel - guderne skal vide, at Microsoft selv har lavet en røvfuld svinestreger i deres tid.

Og tilbage on-topic: Er der nogen herinde der kan bevise, at det rent faktisk ER Sony der har lukket Lik-Sang? Det eneste "bevis" er Lik-Sangs egen forklaring på deres hjemmeside, og man skal jo ikke altid lytte til taberens version.
Kiss me, would you kindly?
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 21:28 
Rites>
Jeg har ikke nævnt nogen specifik grund, jeg har heller ikke snakket om at boykotte nogen. Jeg siger bare, at det er op til en selv, hvad man vil støtte. Hvis du lader andre vælge det for dig, tja...

Kan du mon huske hvad du skrev i det indlæg?

Du skriver dels at du ikke gider kaste penge efter dem, og dels lægger op til at det er deres måde at drive forretning der er afgørende for din beslutning - men jeg tager altså fejl?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
John BJohn BSkrevet 26/10-06 23:50 
Goddag!

Det er spild af tid at diskuttere ondskaben bag hver producents evne til at "snyde" deres kunder med forstærket billeder af deres produkter. Det er stadig bare spil, og det er stadig bare reklame. I blev vel heller ikke skuffet første gang I prøvede L'oreals Elvive Anti Breakage shampoo og fandt ud af at den ikke restaurerede hver eneste hårrod i havde i hovedbunden, vel?

Angående de Playstation 2 tech demoer, som Sony fremviste tilbage i 1999, så burde der ikke være nogen skepsis omkring maskinens formåen til at afvikle de scener i real time. Det var stadig kun tech demoer, og de skal opfattes som netop det, en teknisk demo.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
CoreCoreSkrevet 27/10-06 07:07, rettet 27/10-06 07:07 
John B>
I blev vel heller ikke skuffet første gang I prøvede L'oreals Elvive Anti Breakage shampoo og fandt ud af at den ikke restaurerede hver eneste hårrod i havde i hovedbunden, vel?

GØR DEN IK' ? :O
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-06 07:55 
John B>
Det er stadig bare spil, og det er stadig bare reklame.

Hvordan kan man betragte hovedløse sagsanlæg som reklame?
AV Intelligent Terminal
John BJohn BSkrevet 27/10-06 08:38, rettet 27/10-06 08:40 
Kære Killer, den citeret tekst var en kommentar rettet mod off-topic debatten, som omhandlede producenternes reklame propaganda.

Det ville dog være interessant at blive informeret om præcis hvilke søgsmål Sony har gjort sig, og hvordan de er blevet behandlet.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
RitesRitesSkrevet 27/10-06 12:12 
Jack_D>
Du skriver dels at du ikke gider kaste penge efter dem, og dels lægger op til at det er deres måde at drive forretning der er afgørende for din beslutning - men jeg tager altså fejl?

Jo, jeg lægger op til det.
Men der kan findes adskillige andre seperate grunde til hvorfor Sony er endnu værre, eller faktisk er små englebørn, så jeg siger ikke, at situationen med Lik-Sang er den eneste og afgørende grund for at de skulle boykottes.

Det er op til den enkelte, at se på det store billede og så tage en beslutning.
I modsætning til andre (i dette tilfælde faktisk dig -og jeg har set dine andre indlæg, ja), så behøver det at jeg ytrer min mening, ikke nødvendigvis at være et forsøg på at få ALLE overbevist om at min mening er den eneste rigtige og at Sony er Gud...
» a winner is you «
Jack_DJack_DSkrevet 28/10-06 10:46 
3of19>
Sendt til Sony Danmark:

"Jeg meddeler hermed at I har tabt en kunde på livstid.
De uforskammede retssager Sony har kørt mod Lik-Sang har nu betydet at Lik-Sang har valgt at lukke butikken!
Hvem er så den næste butik på jeres jagtliste? Vil i fortsætte indtil alle importbutikker har drejet nøglen om?
Lik-Sang og andre har givet spillere verden over at spille perler som ikke ser dagens lys udenfor Japan.
Jeg havde faktisk overvejet at købe en Playstation 3, men det bliver ikke til noget mere.
Jeg vil fremover ikke købe nogensomhelst Sony produkter, medmindre Sony øjeblikkeligt stopper denne heksejagt på importforhandlere.

Du er jo total til grin og det lader sig ikke fornægte at du er Xboxfanboy fra inderst til yderst.
Du vil have man skal straffe Sony for deres forretningmetoder, for at beskytte deres produkter på trods af, at de har fået medhold i retten. MS derimod dem har du ikke i sinde at forholde dig kritisk til, på trods af, at de er mange gange værre end Sony, de er blevet dømt i EU, der er utallig eksempler på at de har optrådt uden skyggen af moral og trynet mindre konkurrenter og at de højt og flot skider på deres kunder, men alligevel kommer der ikke et ondt ord om MS eller antydningen til boycut af deres produkter. Såmon ikke du skulle være mindre rapkæftet med at kalde andre for fanboys, når du selv er en af værste skuffe.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/10-06 10:53 
Jack_D>
...på trods af, at de har fået medhold i retten.

Ja, men hvilken ret? Jeg kan stadig ikke forstå retssamfundet, når en _engelsk_ domstol har nogen som helst indflydelse på et firma i Hong Kong. Kan nogen linke til en forklaring?
HankyHankySkrevet 28/10-06 11:51 
Jack_D>
Du er jo total til grin og det lader sig ikke fornægte at du er Xboxfanboy fra inderst til yderst.

3of19, Xboxfanboy?
Jeg må le ^.^
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/10-06 11:57 
Hvorfor skulle man automatisk være MS-fanboy, hvis man ikke bryder sig om det væsen, Sony er begyndt at vise sig som?

Jeg kunne personligt aldrig drømme om at købe en Xbox360, men jeg synes stadigvæk Sony er begyndt at opføre sig som nogle genoldige klaphatte :D
AV Intelligent Terminal
Jack_DJack_DSkrevet 28/10-06 12:00 
Hanky>
Jack_D>
Du er jo total til grin og det lader sig ikke fornægte at du er Xboxfanboy fra inderst til yderst.

3of19, Xboxfanboy?
Jeg må le ^.^

Le du bare, det gør det dog ikke mindre rigtigt :)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 28/10-06 12:04 
Killer Bean 2>
Hvorfor skulle man automatisk være MS-fanboy, hvis man ikke bryder sig om det væsen, Sony er begyndt at vise sig som?

Det er man heller ikke, men når man samtidig kun vælger at kritisere Sony for beskidte forretningsmetoder og vælger at boycutte deres produkter og vender det blinde øje til MS som om nogen er den værste i dette spil, ja så er man i mine øjne en MS fanboy.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/10-06 12:15 
Jack_D, når dit had til MS er så stort må du have tonsvis af links til historier om hvordan og hvorfor MS er så onde. Hvad har de helt præcist gjort? (MED links, ikke bare din hadske udlægning)
3of193of19Skrevet 28/10-06 12:44 
Der er veldokumenteret at MS ikke er engle hvad der angår PC siden af deres forretninger.

Det er dog ikke noget galt med Xbox siden så vidt jeg ved.
I hvert fald ikke noget som direkte berører mig som Sonys sagsanlæg mod Lik-Sang (i øvrigt plejer det at være ret nemt at vinde en sag hvor modstanderen ikke er i stand til at møde op i retten fordi han bor på den anden side af kloden), som potentielt kan åbne en Pandoras Æske af lignende sagsmål mod andre importforhandlere.

Jeg er primært en fan af gode spil. Men der er alligevel så meget på markedet at jeg hverken har råd eller tid til at spille alt der er værd at spille. Så kan jeg ligesågodt lade den konsolproducent stå i kulden som jeg synes ikke behandler deres kunder ordentligt og dermed koncentrere mig på Wii60/DS.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/10-06 13:18, rettet 28/10-06 13:24 
Jack_D>
når man samtidig kun vælger at kritisere Sony for beskidte forretningsmetoder og vælger at boycutte deres produkter og vender det blinde øje til MS som om nogen er den værste i dette spil, ja så er man i mine øjne en MS fanboy.

Så hver gang jeg peger fingre af dig, skal jeg også pege fingre af alle andre, der også har opført sig dumt?

Nu handler det heller ikke om hvad en retssal har bestemt, men at Sony i første omgang vil have firmaer som Lik-Sang ned med nakken. At MS er blevet dømt skyldig i noget helt andet, har ingenting med noget som helst at gøre og jeg synes virkelig du (Jack_D) skal passe på med dine udtalelser, hvis du da har i sinde at forblive aktiv på P:R.
Home is where the hardware is..
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/10-06 13:24 
Nu er det vel også nyheden om Lik-Sang, der er så skrækkelig lige for tiden?

Så p.t. har MS ikke gjort noget galt, og Sony er i krydsild for deres svinske metoder... men MS kan lige så vel blive syndebukke, hvis de f.eks. begynder at være for griske mht. microtransactions. Eller?
3of193of19Skrevet 28/10-06 13:29 
Nu er der ikke nogen MS spil der indtil videre laver fjollede ting som EA med deres låste indhold som man åbner ved at betale for det på Marketplace (stadier i Fifa, snydekoder i Godfather).
Kameo og PGR3 for eksempel har rigtig gode tilføjelser med rent faktisk nyt indhold som ikke var færdig og ligger på skiven.
Spørgsmålet er mere hvornår MS sætter en stopper for sådanne ting. Ikke at det berører mig synderligt indtil videre. Jeg kan ikke fordrage sportspil og har bedre spil at tage mig til end EA generelt.
RJKRJKSkrevet 28/10-06 13:41 
Jeg har ikke læst tråden, og gider ikke deltage på dén måde, men er det ikke et faktum, at både Microsoft, Nintendo og Sony i årevis har kørt adskillige retssager mod Lik-Sang? Så vidt jeg husker, er det da især Nintendo, som gang på gang har haft fat på Lik-Sang - og vel også med bedst grund - i forbindelse med forskellige backup-anordninger, hackede cartridges og hvad ved jeg. Så vidt jeg husker har Lik-Sang også tabt mange af disse retssager, og er endt med at betale millionerstatninger.

Så selvom de her "corporation vs. company"-retssager, hvor den med flest penge altid vinder i sidste ende (Sony vs. Bleem...), er totalt urimelige, og selvom vi alle synes at enhver form for importrestriktion er den forkerte vej at gå, så er det vel temmelig unuanceret at se det her som et ondsindet lyn fra en klar himmel. Lik-Sang har i årevis gjort en masse for at gøre sig uvenner med konsolproducenterne, og det har ikke fået dem til grundlæggende at ændre kurs, selvom retssystemet - rimeligt eller ej - har kendt dem skyldige. Det var vel kun et spørgsmål om tid, før det ikke kunne gå længere. Det virkelige sørgelige her er da endnu en stupid domsafgørelse, som kan få en masse andre konsekvenser for alle os, der ikke bare går ned i Fona og betaler overpris for begrænsede produkter :(
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/10-06 13:54 
Det er vel også det alle herinde i bund og grund begræder. Nu ser det umiddelbart ud til, at være Sony der har fældet Lik-Sang og en efterfølgende vrede er derfor både naturlig og uundgåelig.
Home is where the hardware is..
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/10-06 15:04 
Jack_D>


Du har virkelig ikke kendsgerningerne med dig.

Hvis MS er nogle svin på softwareområdet, vælger mange af os at bruge alternativer som Firefox og Thunderbird.

Hvis Sony er nogle svin på konsolområdet, vælger nogen at bruge alternativer der.

Det er vel ikke så svært at forstå?


Som jeg prøvede at tage op i en anden tråd, så er Microsofts ondskab heller ikke noget, der direkte koster folk penge.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Jack_DJack_DSkrevet 28/10-06 16:18 
Nå, på hvilken måde mener du jeg ikke har kendsgerningerne med mig?

Det er ikke noget med hvis de er nogle svin, de er nogle svin, det er gentagende gange blevet bekræftet og iøvrigt er det kun nørder og lign. der reelt har den mulighed at bruge alternativer.
Spil divisionen er blot en del af MS og deter naivt at tro det samme ikke gør sig gældende her.
De har jo allerede fucket up med at levere en ikke gennemtænkt HD-DVD addon. De tvinger brugerne til kun at bruge MS godkendt tilbehør, hvilket Sony med PS3 ikke gør, osv.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/10-06 16:44 
Din logik holder bare stadigvæk ikke en meter...

Du kan ikke retfærdiggøre et firmas handlinger på grundlag af et helt andet firmas tilsvarende handlinger. Det er skolegårdslogik a la "jeg må godt, fordi de andre gør det"... det holder bare ikke.
AV Intelligent Terminal
tastasSkrevet 28/10-06 16:46 
Se, vi er så nogle som er glade for at de i det hele taget ikke har stoppet sådan i fra starten af og dermed kan sælge den billgere. Jeg ville også gerne kunne have fravalgt BR og kunne have fået PS3 1500 billigere hvis muligt.

Og hvad mener du med MS only tilbehør, man kan da få 3 parts udstyr af både hd, kabels, mediacenter osv?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
3of193of19Skrevet 28/10-06 16:57, rettet 28/10-06 16:57 
Jack refererer til at der skal sidde en speciel chip i controllerne for at de kan funke med Xbox 360. En mindre irriterende ting (kunne godt tænke mig en adapter så jeg kan bruge mit PS2 arcade stick til XBox 360 f.eks.), men til gengæld burde det forhindre grimme overraskelser.
127 topic(s).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me