X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony lukker Lik-Sang!


Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/10-06 16:50 
Av.. noget som nok ikke får Sony-hadet til at blive mindre :!

Hong Kong, October 24th of 2006 - Lik-Sang.com, the popular gaming retailer from Hong Kong, has today announced that it is forced to close down due to multiple legal actions brought against it by Sony Computer Entertainment Europe Limited and Sony Computer Entertainment Inc. Sony claimed that Lik-Sang i... Se hele indlægget


Lik-Sang R.I.P
127 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
Jack_DJack_DSkrevet 28/10-06 17:45 
Killer Bean 2>
Din logik holder bare stadigvæk ikke en meter...

Du kan ikke retfærdiggøre et firmas handlinger på grundlag af et helt andet firmas tilsvarende handlinger. Det er skolegårdslogik a la "jeg må godt, fordi de andre gør det"... det holder bare ikke.

Det er ikke det jeg siger. Jeg finder det blot hyklerisk at man vælger, at boycutte et firma ud fra deres forretningsmetoder, mens et andet og mere notorisk firma går hus forbi. Det er fint nok, at man ikke bryder sig om Sony og vælger ikke at købe deres produkter af den grund, det har jeg ingen problemer med. Men at bruge deres bruge deres forretningsmetoder som grundlag for at fravælger dem mens man støtter et andet er imo hyklerisk.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
AsseAsseSkrevet 28/10-06 20:00 
Jack_D>
DeluxScan>
Jack_D>
og hvorfor skulle man da også læse/skrive beskeder mens man spiller, det giver jo ingen mening...

Det gør jeg da tit?



Også mens du er igang med BF?




Mener du dette helt seriøst? Du har aldrig spillet et spil hvor det er rart at have mulighed for at skrive til andre mens man spiller? Har du spillet andet end BF, bare ud af interesse?
CoreCoreSkrevet 28/10-06 20:01, rettet 29/10-06 01:05 
Jack_D>
Men at bruge deres deres forretningsmetoder som grundlag for at fravælger dem mens man støtter et andet er imo hyklerisk.

Fair nok Jack! Hvorfor har du fravalgt Xbox fremfor Playstation?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 28/10-06 21:37, rettet 28/10-06 21:38 
Jack_D>
Det er ikke det jeg siger. Jeg finder det blot hyklerisk at man vælger, at boycutte et firma ud fra deres forretningsmetoder, mens et andet og mere notorisk firma går hus forbi.

Men det drejer sig jo ikke om hvis firmas forretningsmetoder er de mest forfærdelige. Det drejer sig om hvilket firma der har gjort noget, der direkte har pisset folk af. Ting de har gjort, der direkte påvirker os.

Siden du absolut vil sammenligne Sony og MS, så lad os tage den:
-Sony har lukket Lik-sang. Det irriterer mig grusomt da JEG er kunde hos Lik-sang. JEG kan godt lide at købe importting hos Lik-sang.
-MS.... har intet gjort der direkte irriterer mig. Nej, monopoler osv. er ikke et eksempel der har det mindste relevans for mig. Jeg er nemlig ligeglad.

Vi snakker ikke om principper og firmaers rygte. Vi snakker om en helt konkret handling der har effekt på os som gamere.

Det eneste jeg egentlig bebrejder MS er, at de har gjort PC'er til hvermandseje. Det betyder, at jeg skal yde support for folk, der ikke burde eje en computer. Og så bliver det alligevel udlignet af den økonomiske fordel for mig som forbruger ved at det er udbredt.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-06 22:07 
Jmog>
Vi snakker ikke om principper og firmaers rygte. Vi snakker om en helt konkret handling der har effekt på os som gamere.

Det er lige indtil MS får en ledende markedsposition hvor de kan tillade sig at "skrue bissen" på som med deres øvrige forretninger. Lidt naivt at tro andet.

Jeg gider heller ikke boykotte nogen konsolleverandører på baggrund af deres skumle forretningsmetoder. Så ville jeg jo ikke kunne spille noget ;)
3of193of19Skrevet 29/10-06 04:17 
...undtagen Sega. Nåja... ;-(
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/10-06 09:21 
Hahaha, der var løsningen! For ikke at være klamme hyklere må vi allesammen kun spille på brugte konsoller, der enten er 1-2 generationer bagud eller firmaet bag er gået grusomt ned med flaget!

eBay, here I come: giv mig en Xbox til en halvtredser; den tjener MS ingenting på :-D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-06 10:19 
I'm waaaay ahead of you! ;)
AV Intelligent Terminal
TurricanTurricanSkrevet 29/10-06 23:13, rettet 29/10-06 23:14 
Jack_D>
Du vil have man skal straffe Sony for deres forretningmetoder, for at beskytte deres produkter på trods af, at de har fået medhold i retten.

JA SGU!!!

Hvis man lader sin egen etik og moral styre af en domsafsigelse, så er man da FØRST totalt til grin! Jeg er fuldstændig ligeglad med, at du så tydeligt er den største fanboy på dette forum, for kærlighed (til elektronik i dette tilfælde, men det er fuldstændig ligemeget) behøver som bekendt ikke at give mening. Men din ovenstående kommentar er simpelthen bare for fladpandet. Det er en kedelig nutidig tendens, at man ikke formår at forholde sig kritisk til samfundets regler og afgørelser, og ligefrem i nogle tilfælde lader en domsafgørelse styre ens holdninger. Ved at fremhæve 3of19s ønske om at straffe sony, må man gå ud fra at du ikke mener det samme, og ergo er du i den kategori jeg lige har beskrevet.

Sony er i mine øjne nogle svin. En ting er sagen som tråden omhandler, og en anden er sagen om deres rootkits. Jeg kan ikke holde mig fra PSP/PS3, for her ligger min last. Jeg kan dog heldigvis stadig gøre lidt for at sikre mig at de kun får mindst mulig indtægt fra min side. Deres musik og kommende bluray afspillere kan jeg til gengæld sagtens HELT undvære.

Jeg kan heller ikke undvære XP, men derfor kan jeg sagtens gøre mit til at fremhæve andre produkter som f.eks Firefox, for at indskrænke deres markedsandele. For MS er også nogle svin.

Heldigvis findes der andre mindst lige så gode mp3 afspillere som Ipods, for det lort vil jeg fandme heller ikke eje, udelukkende på grund af Apples fuldstændige syge heksejagt på firmaer der har brugt "pod" ordet i deres produktsortiment de sidste 20 år!

Et måske lidt for OT pip fra mig, men jeg fik da i det mindste luftet min mening om topic.

Hygge
The Gods pause for a moment...
John BJohn BSkrevet 30/10-06 07:09 
Turrican hvorfor er du så vred?

Helt konkret har denne sag vidst haft et bias, som den godt kunne have undværet. Jeg ser dog ingen logik i at starte en ny heksejagt, fordi der muligvis har foregået en.

Hvorfor kom folk med konklusioner inden de kom med spørgsmål? Hvorfor sagsøgte Sony Lik-Sang i første omgang? Brød Lik-Sang loven? Var det skadeligt for Sony? Var Sony fair? Var Lik-Sang fair?

Helt generelt så er det nødvendigt for vores udvikling at der bliver stillet spørgsmål til de systemer vi lever efter. Hvordan kunne vi ellers forbedre dem?

Det er svært for mig at se hvordan Microsoft og Sony er nogle svin. Hvis de er nogle svin, så må der findes nogle virksomheder, som er direkte fra helvede. Microsoft har haft stor og efter min mening positiv indflydelse på den tekniske udvikling vi har set i de sidste 20 år. Sony har leveret harmløst underholdning til de private, og har været med til at skabe kæmpe vækst for flere markeder, bl.a. spilindustrien.

Der er en million virksomheder, som altid vil forsøge at passe på deres produkter, fordi det er deres levebrød. Det er måske nogle gange uforståeligt for os normale mennesker, som ikke lever i den verden, men i tilfælde af Microsoft og Sony, så er det vidst ikke mange mennesker der er kommet til skade.

Så kom venligst videre i livet og accepter at du ikke kan benytte Lik-Sang mere.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
TurricanTurricanSkrevet 30/10-06 08:35 
John B, jeg opfatter dit indlæg som en smule rodet.

Jeg er ikke spor vred. Jeg formår ganske udemærket at lade mit humør forblive upåvirket, selv om jeg forholder mig kritisk.

Helt generelt så er det nødvendigt for vores udvikling at der bliver stillet spørgsmål til de systemer vi lever efter. Hvordan kunne vi ellers forbedre dem?

Det var sådan set det jeg prøvede at kommunikere.

Så kom venligst videre i livet og accepter at du ikke kan benytte Lik-Sang mere.

Se her springer kæden så af...

Jeg skal forholde mig kritisk, men stadig blot acceptere Lik-Sangs lukning? Hvordan skal det forståes?

Jeg vil ikke komme med konklusioner, men du lyder lidt som en af de personer der mener at vi skal blive i Irak, "Fordi vi skal gøre opgaven færdig", og derfor er det irellevant at stille spørgsmål?

Hvad skal der til, hvis noget, for at du kunne finde på at boykotte et firma?

Og til sidst, tak for din udemærkede konklusion, at nogle virksomheder stammer fra helvede. Jeg trak lidt på smilebåndet, da det for mig fremgik at du ikke mener at det kan være en mulighed :-)
The Gods pause for a moment...
John BJohn BSkrevet 30/10-06 10:09, rettet 30/10-06 10:10 
Du må ikke se mit indlæg som et angreb. Jeg giver dig bare mit syn på denne sag, og hvad du skriver.

Der er ingen der tvinger nogen til en mening, medmindre man er politiker og medlem af et parti. Men vi er mennesker og vi fungere ikke på logik og fornuft. Vores meninger vil altid være farvet, fordi vi opfatter alt med et filter.

Den eneste grund til at vi diskuttere denne sag, og ikke retssystemet, er fordi at nogle herinde bliver berørt som forbrugere. Vi kunne tage de første tusinder af sager op, som påpeger de "fejl" ved retssystemet, som vi personligt står uforstående overfor, men vi er egentligt ligeglade. Sådan er vi indrettet. Det er derfor vi synts at nogle lande har ret til atomvåben og andre ikke har. Det er derfor der ikke gøres noget ved de børn der ligger nede i Afrika og sulter. Det er da forfærdeligt, men det berører os ikke.

Hvis det handlede om moral og etik, så burde vi starte et helt andet sted end ved en sag hvor vores favorit spilleverandør blev lukket.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
TurricanTurricanSkrevet 30/10-06 12:30 
Jeg ser da slet ikke dit indlæg som et angreb. Hvorfor skulle jeg det?

Jeg synes sådan set heller ikke at du giver dit syn på hvad jeg skriver, men pyt nu med det :-)

De 2 sidste afsnit i dit indlæg er simpelthen noget værre ævl. Undskyld hvis jeg lyder lidt hård, men det er et ringe og unuanceret verdens/menneskesyn.
The Gods pause for a moment...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/10-06 12:35 
Jeg synes lige man skal huske på, at retssystem eller ej, så blev Lik-Sang lukket fordi de solgte PSP'er fra asien til købere i EU.

Vi snakker ikke om hælervarer eller piratkopiering.

Sony solgte PSP'er til en lavere pris end de har lyst til.
Og hvorfor er der forskel i prisen?
Fordi Sony og andre store firmaer, kæmper med næb og kløer for, at vi forbrugere skal være låst i et fuldstændig kunstigt og forældet regionssystem, som ikke gavner noget som helst andet, end indtjeningen hos de samme firmaer.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
John BJohn BSkrevet 30/10-06 13:33 
...som er standard praksis. Det er markeds kontrol. Hvorfor osv. tror jeg ikke vi skal ind på.

Turrican, jeg ved godt mine skriverier aldrig leveres skåret ud i pap og lige til sagen. Ikke ment som at du ikke kan forstå dem, men at jeg bare skriver for meget vrøvl.

Det jeg forsøger at sige er at folk brokker sig fordi det personligt berører dem, ikke fordi det rigtigt eller forkert.

Jeg synts mit perspektiv er ærligt. Vil jeg ønske at folk brugte mere tid på at løse problemer, end at skabe flere? Selvfølgelig.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/10-06 14:49 
John B>
Hvorfor osv. tror jeg ikke vi skal ind på.

Vel kun fordi ingen international domstol har haft nosser til at stemple det som en ulovlighed endnu? Regional Lockout kan da umuligt betragtes som andet end en hån overfor forbrugerne. Skidtet skulle været blevet kendt ulovligt allerede da Nintendo fandt på det i sin tid.
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/10-06 20:31 
Regional Lockout får helt sikkert lov til at fortsætte. Er der nogen forskel på det og DVD-regionskoder? DVD'erne får jo snildt lov til at fortsætte med opdelingen, og det er også en helt uacceptabel svinestreg overfor forbrugerne... men lige lidt sker der.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/10-06 21:04 
Sonys lukning af Lik-Sang lader til at have den ønskede virkning.

Play-Asia annullerer forudbestillinger
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
silverstarsilverstarSkrevet 30/10-06 21:08, rettet 30/10-06 21:33 
Nu da tråden alligevel er løbet af sporet kan jeg lige så godt stille et spørgsmål, som jeg tit har undret mig over:
Hvorfor benytter man regionskodning?
Jeg har hørt en del forklaringer, men har aldrig fundet at de forklarede denne beslutning om regionskodning 100%
En af de få forklaringer som jeg kan se logik i, er at man vil kunne udjævne indtjeningen på et spil over en længere periode, fremfor at have en kort og hektisk spidsperiode hvor indtjeningen er høj, og derefter vil falde drastisk.
Samtidig kunne man udjævne produktions- og logistikomkostninger idet lanceringen sker glidende fremfor world-wide release på samme dag.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 30/10-06 21:11 
Det er jo endnu værre nu, end bare Lik Sangs lukning. Hvad har vi så tilbage om kort tid, eBay!? Det kan jeg slet ikke acceptere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/10-06 21:20, rettet 30/10-06 21:21 
silverstar>
Hvorfor benytter man regionskodning?

Kort sagt: Firmaerne vil bestemme hvornår du kan købe et spil eller en film.

I gamle dage var der også ting som 50/60Hz der hjalp med til at begrænse ting, men det er der vist ikke mange der husker i dag ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/10-06 21:47 
Ja, regionskoderne er et forsøg på at styre markedet. Det er jo synd for den stakkels danske biograf, hvis man allerede flere uger før en filmpremiere kan købe den nede på hjørnet i DVD-biksen i USA-release, fordi den har kørt dér for flere måneder siden.

Der er tit meget lidt forskel på USA-DVD-udgivelse og dansk biografpremiere... så på sin vis beskytter regionskodningen de danske biografer mod tab i forbindelse med DVD-salg. Der hvor systemet for alvor fejler er hvor en given USA-udgave tydeligvis er bedre kvalitet end de nogle gange kummerlige danske/engelske udgivelser (hvilket Laserdisken i Aalborg har kørt sag om de sidste mange mange år), men heldigvis kan menigmand købe til privat brug. Så det går mest ud over DVD-butikkerne (og de få ikke-netkyndige DVD-samlere... findes der nogle sådanne mere?)

Nå, tilbage til onde Sony :-)
WehnerWehnerSkrevet 30/10-06 22:22 
Jep. Ressourcerne Sony har brugt på onde Lik-sang lader til at være taget direkte fra produktionsafdelingen:

Japan får rundt regnet ligeså mange PS3er som Europa
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 30/10-06 22:24 
Naiera>
Det er jo endnu værre nu, end bare Lik Sangs lukning. Hvad har vi så tilbage om kort tid, eBay!?

Dér tror jeg så til gengæld, at Sony får kam til deres hår.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 14/03-07 20:04 
*bump*

Jeg tænkte at jeg lige ville minde jer der lovede ikke at købe Sony-konsoller om det, nu de jo snart frister med ny hardware :p

Sonic>
Sony bliver ved med at hælde benzin på bålet. Føj for den.
De får ikke flere af mine penge foreløbigt ihvertfald!

Beano>
Ja det er fandeme klamt!

Nu vil jeg ihvertfald ikke købe flere Sony konsoller de næste 5-6 måneder!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 14/03-07 20:16 
Ja, bemærk jeg skrev 5-6 måneder... vidste jo at jeg ikke kunne holde det ellers ;)
SonicSonicSkrevet 14/03-07 23:19 
Bare rolig, jeg køber ikke en PS3 ;P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
127 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig