X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
la0sla0sSkrevet 22/05-08 17:58 
Jeg har ikke set den endnu, men synes da den har fået pæne ord med på vejen. Anyway hvad forventer folk? Det virker som om mange regner med at se en Indiana Jones over alle de andre film, i stedet for en mere i række som mit indtryk er at man kan regne den her for. Den fører sig fint til rækken af de andre film, and that's it.
Hvad sker der?
XiwanaXiwanaSkrevet 22/05-08 18:04 
Jeg har endnu ikke set filmen, fordi det irriterer mig grænseløst, at man har valgt at caste Shia LaBeouf i denne film. Jeg kan simpelthen ikke snuppe den gut. Fylder han meget i filmen og er han lige så tåbelig som altid?
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-08 22:11 
Jeg kan normalt heller ikke døje LaBøf, men jeg synes han viser langt bedre skuespilsevner i denne film, end jeg tidligere har set fra ham. Der er kun få gange, hvor tråden knækker og han hopper tilbage i sin sædvanelige grøft.

Alt i alt synes jeg, det er en okay actionfilm. Den lever ikke op til forgængerne, men er fin underholdning. Der er dog et par enkelte ting der plager mig ved den. Jeg hørte på et tidspunkt en person beskive filmen som: "En film, der er lavet på den gode gammeldags facon", og derfor havde jeg en forventning om at filmen hovedsageligt var lavet uden brug af CGI. Altså at det var en rigtig actionfilm, hvor der var lagt lidt blod og sved i tingene. Men jeg blev desværre slemt skuffet... den er absolut sovset ind i CGI. Trist, trist. Desuden er der også et par ting, der bare er lidt for lagt ude. Hvis jeg feks. siger: "køleskab", ved i nok godt, hvad jeg mener.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 22/05-08 22:14 
Xiwana>
Jeg har endnu ikke set filmen, fordi det irriterer mig grænseløst, at man har valgt at caste Shia LaBeouf i denne film. Jeg kan simpelthen ikke snuppe den gut. Fylder han meget i filmen og er han lige så tåbelig som altid?

Jeg har altid syntes han var morsom, helt fra 'Even Stevens' til Disturbia og Transformers. I min bog er han et PLUS for den nye Indy-film ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/05-08 22:45 
Jeg har heller ikke noget imod ham, og i Disturbia er han da også ganske ok. Han er da langt fra nogen Hayden ;)
Hvad sker der?
FourDFourDSkrevet 23/05-08 09:47 
Så var jeg inde og se den nye Indiana film, og puha, jeg er stadig rundtosset.
Helt igennem god action film som, for mit vedkommende, fuldender sit åbenlyse må; at underholde.
Klichéerne er mange, men Harrison Ford forsvarer sin rolle som Henry Jones Jr. så formidabelt, at man hepper på ham hele vejen igennem denne realisation af en 60'er film i nogle af vores tids bedste filmskaberes hænder.
Thumbs up til den nye Indy herfra.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
nerosnerosSkrevet 23/05-08 19:53 
la0s>
Jeg har ikke set den endnu, men synes da den har fået pæne ord med på vejen. Anyway hvad forventer folk?

At man vil lave en film ligesom de andre!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 23/05-08 22:09 
neros er det din ærlige mening, eller ironiserer du? Jeg tror ikke helt jeg forstår dig. Altså de tre første film er da langt fra ens, toeren er meget mørk og treeren langt mere slapstick end de andre, for meget for nogen. Jeg kan bare ikke rigtig lade være med at føle at folk går rundt med barndoms nostalgi og minder om filmene, som ikke har så meget med virkeligheden at gøre, eller filmene. Når folk ikke får en film der får dem til at føle sig som børn igen bliver de sikkert skuffede. Who cares.

Jeg er lige kommet hjem fra at have set den, og er ganske tilfreds. Synes den føjer sig ganske fint ind i rækken af Indiana Jones film. Det er ikke den bedste, men heller ikke den dårligste. Jeg kan kun anbefale den.

At det handler om, hvad det handler om, kan man sige hvad man vil om, :) jeg ved ikke... jeg synes i hvert fald det giver god mening i filmens univers. Jeg synes det antyder manglende forståelse at brokke sig for meget om det.
Det er dog heller ikke uproblematisk, ikke den måde det ekspederes på.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 24/05-08 11:11 
Det jeg mener er bare egentlig et enkelt ønske om at man vil lave en film i samme ånd som de andre tre. Jeg synes bestemt ikke man kan sige de er meget forskellige, men ligger i et spor som er velkendt for os alle hele vejen igennem. Ja to'eren er lidt mere mørk end de andre, men ellers ligner den et velkendt Indiana Jones univers.

At man så vælger at lave en fire med "axxxxs", kan jeg bare ikke lade være med at tænke, at man er en smule ideforladt! Nu har jeg ikke set den endnu så måske overrasker den aligevel. Jeg tør nu godt sige, at jeg faktisk forlanger noget som er ligeså godt og spændene som f.eks nummer tre som i min bog er den bedste. Det er da ikke for meget forlangt hvis man ønsker sig en fire som kan opfylde det. Jeg er kræsen hvad sådanne ting angår og jeg sluger ikke alt. Mange vil nok synes det er naivt at tro man ville kunne lave en film som er bedre, men hallo kunne det ikke være fedt hvis det for engangs skyld skulle lykkes jeg spørger bare.

Hvis man får det sådan at man synes det ikke er den bedste eller den dårligste af indy film, finder jeg det en lille smule ligegyldigt og skuffende. Jeg vil bare gerne se noget som kan hamle op med den treer som jeg er så glad for ;-)

Men igen jeg har ikke set den så jeg venter da i spændning aligevel ;-)
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 24/05-08 12:05 
Jeg kan sagtens forstå at man gerne vil have en indy over alle de andre, men problemet er bare at filmene er fedtet ind i så megen nostalgi og andre hyggelige ting, at det er umuligt. Jeg er da helt enig i at det kunne være fedt med en film der slår alt af banen.. det synes jeg desværre ikke den gør, men det er great fun som man ikke har set det i lang tid.

Jeg synes da ikke det er ligegyldigt at en ny Indy film kan placeres sig et sted midt i ens favoritliste af dem.

At der er axxxxs i synes jeg faktisk er på _sin vis_ passende. 30-40erne handlede jo i langt højere grad om okkultisme, nu er vi så i slut 50erne hvor temaet i langt højere grad var axxxxs, Marlon Brando og alt det der, så selvfølgelig tager man det som grundlag for en ny film. Det synes jeg giver fint mening. Og langt henad vejen lykkes det fint, og virker ikke søgt og presset... indtil. Filmen knækker lidt, men det er slet ikke slemt.

Jeg synes man skal gå ind og se filmen, og så have en bevidsthed der hedder: jeg vil gerne lege. Så får man en god oplevelse, sidder man med skeptisk mine vil man finde det dårligt. Husk på at det her er 80er palermo, osv. Det holder stadig.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 24/05-08 13:08, rettet 24/05-08 13:09 
Ok måske du har ret. Nok også ret vigtigt at gå ind i bio med en positiv indstilling når man nu aligevel gerne vil se den ;-)

Det er nok også lidt farligt at kritisere noget man ikke har set endnu.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 25/05-08 11:43, rettet 25/05-08 11:43 
Så fik jeg set filmen i går og blev ikke skuffet ;)

Jeg var godt underholdt fra start til slut og det føltes helt som en Indy film og a????s elementet generede ikke mig. Kun en enkelt scene til sidste var lidt for in-your-face og skåret ud i pap efter min mening. Skal nok lade være med at gå i detaljer for ikke at spoile det ;)
Men generelt var filmens plot bygget op omkring kendte legender og mytologier (inkl. a????s + crystal skulls delen) men kørt igennem Lucas's hoved og forbundet med andre mere moderne mytologier ;)

Måske ikke den bedste film i serien da den ikke er uden problemer og til tider føltes lidt for "nem", men den passer godt til de tidligere film og var meget oplagt spillet af alle inkl. Shia LaBeouf. Ærgede mig dog lidt at Jim Broadbent's karakter ikke blev brugt mere - men der var jo heller ikke nogen "Crusty Jugglers" ;)

Vil give den 8/10 hvis der skal karakterer på bordet.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/05-08 20:28 
LÆS KUN DETTE HVIS DU HAR SET DEN NYE INDY!




Jeg syntes den var ok - men undskyld? Aliens? WTF hvor uopfindsomt...Jeg har set det plot i stargate. Hallo! Den sidste scene hvor "Bad girl" dør er set før i både 1'eren og 2'eren (Fuldstændig samme koncept). Geo har en fetish med familie og "tying the knot" - Og det passer ganske enkelt ikke til Indy-Han solo typen som var med i de tidligere film

Prøv at lave en liste over film med Aliens der gerne vil hjem? Og hvor mange af de film indeholder en ”Fly to the heavens” scene til sidst?

ALT i den her film var set før. Det var netop det nye twist på ting der gjorde gamle Indy cool og spændende.

Spil Uncharted i stedet det er også en rehash af Indy men i det mindste er der faktisk mere Indy over Drake end ham her.

Vil give den en 6/10.




LÆS KUN DETTE HVIS DU HAR SET DEN NYE INDY!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 25/05-08 20:40 
la0s>
Han er da langt fra nogen Hayden ;)

Nej LaBøf er bestemt ikke så dygtig en skuespiller som Hayden Christensen, men han gør det ret godt, synes jeg. Det overnaturlige bliver dog lige for udpenslet til min smag, men fin underholdning ellers. Er nok ca. på niveau med 2'eren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 25/05-08 20:50 
Haha jeg synes han gør det helt fint, og slet ikke så træmandsagtig som Hayden. Oh well smag og behag.

SPOILER ALERT!!!!!!!!

SPOILER ALERT!!!!!!!!

Jeg er dog helt enig i at til sidst, hvor man får ALT at se, det er for meget.
Hvad sker der?
silverstarsilverstarSkrevet 25/05-08 21:21 
Tja, nu har jeg også set den.

Den er vel ok, men for mig manglede der de scener med et glimt i øjet, som netop gør de 3 ældre film bedre.
Jeg synes heller ikke historien var i top, jeg havde helt ærligt hellere set, at de havde brugt Atlantis-historien fra spillene istedet for denne.

Jeg vil placere den som den dårligste af de 4 indy-film, min liste ser således ud:
The Last Crusade (spillet mellem Connery og Ford er perfekt)
Raider of the Lost Ark (kun en hårsbredde fra at være så god som 3'eren)
Temple of Doom (lidt svagere historie, men stadig masser af underholdning)
Kingdom of the Crystal Skull
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-08 21:57 
100% enig med den liste. Kingdom of the Crystal Skull mangler bare meget af den beskidte stemningen fra de gamle film. Det hele virke lidt for rent og lidt for stage'et.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 25/05-08 22:02 
Rent visuelt savnede jeg flere skud i den nye film, hvor man for alvor ser omgivelserne lidt udefra også. De fleste skud fokuserede meget på skuespillerne, og lidt mere panorama ville have givet mere storslåethed.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 25/05-08 23:31 
Jeg så filmen idag. Nød hver et minut af den.

Har ikke meget at sætte på den. Kun at scenen med Hær-myrene virkede lidt "over the top" sammenlignet med andre ting i filmen.
jaesjaesSkrevet 26/05-08 00:13 
Wehner>
Rent visuelt savnede jeg flere skud i den nye film, hvor man for alvor ser omgivelserne lidt udefra også. De fleste skud fokuserede meget på skuespillerne, og lidt mere panorama ville have givet mere storslåethed.

Det skyldes muligvis, at den stort set udelukkende er filmet på scener, frem for on location, modsat de tre andre i serien. Det burde dog have kunnet lade sig gøre, med King Kong in mente.
WehnerWehnerSkrevet 26/05-08 00:26 
I know :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 18/06-08 21:23 
AFI har jo lavet en liste over de 100 bedste film evah, hvis man antager, at alle genrer er nogenlunde lige, for de er fordelt ligeligt på ti genrer. Vægten ligger ret meget på ældre film.

http://www.afi.com/10top10/

Skægt nok er westerns den genre, hvor jeg har set flest gode film - 8/10 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 18/06-08 21:48, rettet 18/06-08 21:51 
De 100 bedste _amerikanske_ film :) Det er vigtigt!

edit: plus det er jo vilkårlige genrer. Eksempelvis er en film som Citizen Kane ikke at finde derinde, så det kan nok heller ikke siges at være de 100 bedste evah, men de 10 bedste i 10 udvalgte kategorier.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 18/06-08 21:53 
Næsten uanset hvilken top 10 jeg skulle sætte sammen, så ville Citizen Kane ikke være at finde på den ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/06-08 22:02, rettet 18/06-08 22:03 
Ah, come on, på en top 10 over film fra 1941 instrueret af Orson Welles kunne den vel få en plads :-D *badum-tisch* *clapclapclapclap*
la0sla0sSkrevet 18/06-08 22:07, rettet 18/06-08 22:07 
Det kan da godt være at du/I ikke ville det, måske ville jeg hellere ikke selv. Jeg nævner den blot for at vise at det nok ikke er de 100 bedste film som sådan, eftersom AFI ofte har haft den blandt top5 af den slags top 100 lister.

Til gengæld kan det også være sådan lidt trættende, at folk synes den eksempelvis skal bashes fordi den har haft så prominent en plads. Jeg synes absolut den hører til i en diskussion blandt de bedste amerikanske film. :)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 18/06-08 22:07, rettet 18/06-08 22:08 
Hyakotake>
Ah, come on, på en top 10 over film fra 1941 instrueret af Orson Welles kunne den vel få en plads :-D *badum-tisch* *clapclapclapclap*

Jeg tænkte mere at den kunne finde vej til noget lignende en top 10 over film fra 40'erne, og det var også derfor jeg skrev 'næsten' ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/06-08 22:46 
Der er ikke udelt enighed om listen :-)

wwtdd - din garant for et godt grin :-)
nerosnerosSkrevet 17/07-08 12:52, rettet 17/07-08 12:57 
Så kom der en Terminator 4 teaser med Christian Bale! Halløjsa :D

Men så aligevel er jeg tæmmelig usikker på det bliver godt, men vi får at se.

T4
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 17/07-08 17:36, rettet 17/07-08 17:36 
Den kan i hvertfald ikke blive dårligere end T3... Den kan næppe blive helt dårlig - jeg mindes ikke at have set en dårlig film med Christian Bale i hovedrollen. Han er en garant for gode film!
[inspirational quote here]
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/07-08 17:42 
Om ikke andet, må man forvente at han levere den præstation man er vant til fra hans side. Derfor kan filmen sagtens være dårlig desværre - men mon ikke Hr. Bale og hans agent kun er gået med i projektet fordi det fra starten virkede overbevisende? Jeg håber!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 17/07-08 18:21 
Jeg håber også jeg er ret stor fan af Bale.
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 18/07-08 00:30 
Watchmen Trailer

Her
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RaGeRaGeSkrevet 18/07-08 07:23, rettet 18/07-08 07:25 
Bale er en fantastisk skuespiller, så jeg nægter simpelthen at tror t4 skulle skuffe :) Og den nye Batman film med Bale skulle jo os være fremragende.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 18/07-08 15:15 
Dark-Light>
Watchmen Trailer

Yes endelig håber det kan leve op til tegneserien. Jeg må vist hellere komme igang med at læse dem igen.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 03/08-08 14:12, rettet 03/08-08 14:20 
Jeg vidste ikke, der er en film baseret på http://www.imdb.com/title/tt1037220/]Neuromancer[/LINK]" target="">Neuromancer i produktion. Hayden kan gå an, men Joseph Kahn? Der er da tidligere musikvideo-instruktører*, som bliver gode filminstruktører, men skulle Kahn ikke lige have noget bare lidt lettere at filmatisere inden Neuromancer? Måske http://www.imdb.com/title/tt0329691/]Torque[/LINK]" target="">Torque 2 ;)

For at vende tilbage til Hayden, så synes jeg, han har vist, at han kan spille, men jeg er alligevel lidt skeptisk, da Case jo er ekstremt forpint på mange måder. Og vi så jo hvor godt det gik for Hayden at spille forpint i Star Wars. Well, lad os håbe, det mest var Lucas' skyld...

*Jeg kan huske én som efter sigende blev valgt fordi, prodcenterne ville have en specifik visuel stil, som de mente, han ville være god til. Det var vist hans første spillefilm, og den blev virkelig god - kan nogen huske, hvem det er?

Men plakaten er da ret pæn.
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-08 18:31, rettet 10/08-08 18:32 
Er der nogen/nogle, der har set den nye Mummyfilm? Den fik 5/6 stjerner i Berlingske, men wikipedia siger, at filmen i USA fik usædvanligt dårlige anmeldelser.

wikipedia om The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (se under reception)
[inspirational quote here]
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/08-08 18:43, rettet 10/08-08 18:45 
I traileren der kører før The Dark Knight ser filmen, hvis ikke usædvanligt dårlig, så ihvertfald bare dårlig ud. Jeg ville stole på de negative anmeldelser :)
(...)
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-08 18:49 
Jeg har skam heller ikke haft nogle forventninger til den film. Derfor undrede det mig da også, da filmen i Berlingeren fik 5/6 stjerner.
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 10/08-08 19:11 
Xiwana>
Er der nogen/nogle, der har set den nye Mummyfilm? Den fik 5/6 stjerner i Berlingske,

Berlingske er på stærkere medikamenter end de kan tåle. Det er en soleklar 3/6 (eller lavere). Skuespillet er ikke specielt godt, plottet er rodet, flere dialogsekvenser er decideret debile og så prøver den at overdrive på enhver tænkelig måde.

Dermed ikke sagt at den ikke er underholdende, for det er den da på sin vis. Den første Mummy-film havde en glimrende blanding af power-Indiana Jones og letfordøjelig underholdning med en vis stil.

Toeren var en opskruet udgave af etteren, hvor stilen/charmen var gået tabt og alting blev lidt fjollet, men det var da popcornsunderholdning af den udholdelige slags.

Den nye minder meget om toeren på godt og især ondt. Bare ENDNU mere opskruet. Det er ok underholdende, men der slap altså nogen ting igennem, som en professionel instruktør og manuskriptforfatter burde skamme sig over.
SumezSumezSkrevet 12/08-08 08:33 
Hvorfor overhovedet bekymre sig om det? Uden overhovedet at have set filmen, kan jeg rimelig godt konkludere hvordan den er fra start til slut, og jeg har ikke lyst til nogensinde at se den. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/12-08 14:36, rettet 05/12-08 14:42 
Jeg tænkte vi kunne få en lille snak om hvilken Bondfilm i synes er den bedste ever? Der er mange! Er man til Sean Connery , Roger Moore eller mere til en af de nyere skuespillere?

Tjek f.eks hvad der bliver sagt om den nye Bond film her taget fra IMDB:

wow. i thought i was in for some great entertainment when the film started. great opener! but it just went straight into the dirt after that. the storyline is nearly incomprehensible in terms of a 'revenge' scenario, or any other for that matter. add to that a mutt-faced Bond girl with no romantic story whatsoever... huh? the secretary made a better Bond girl, and she dies in a particularly complicated and unexplained way... so so sad.

virtually none of the plot features are connected in any sensible way whatsoever, and the stunt scenes, while impressive, seem to be the entire reason for the film. i would almost go so far as to ask whether or not James Bond really did get revenge because it happened so fast with so little fanfare... well, it was just sad. i don't know whether to applaud Daniel Craig for faithfully following the retarded script with consummate professionalism or feel sad for him that he has this bumbling train-wreck on his resume.

if you have to see it, wait for a rent. otherwise, don't bother seeing it on the big screen. it was a total disaster of a script buried under a mountain of obscure action sequences that made little contribution to the story. great special effects and a very palpable message about the horrors of Hydrogen Cell energy: one little tap and KABOOOM! everything explodes... and i mean everything. sheesh.

bottom line: total waste of time and a solid disappointment. 2 stars only because some of the action sequences were pretty spectacular.

Jeg synes Casino Royal var mega fed og var vild med Daniel Craig som den nye Bond, men Quantum of Solace..Ja den er god underholdning, men jeg savner fandme den magiske følelse af at se en rigtig Bondfilm ligesom i de gode gamle dage, som f.eks Moonraker, For Your Eys Only, The Man With The Golden Gun, Octopussy, Liv And Let Die, From Russia With Love og Never Say Never Again. Måske er det bare umuligt i dag at få det tilbage..! Hvor er det store plot og den storslåethed som de gamle film havde? At bygge et plot på hævn til en Bondfilm er sku for tyndt.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 05/12-08 16:07 
Jeg synes alle Bond-filmene spænder fra dårlige til middelmådige vurderet som film, men derfor er der da flere, som jeg synes er sjove at se :)

Dr. No er ok, fordi der er noget Agatha Christie over den - mere handling og detektiv-opdagelse og mindre action. Dengang kunne man heller ikke rigtig lave action på samme måde som i dag.

Die Another Day er formentlig min favorit. Det er langt fra en god film, men den har noget fed over-the-top-action, som man sagtens kan nyde den for.

GoldenEye er en anden favorit, da den _næsten_ er en god film. Den sidste tredjedel ødelægger dog lidt.

On Her Majesty's Secret Service er også en af de bedre.

Den bedste Bond er Sean Connery, da Bond skal være en charmerende gentleman, og det klarer han bedre end de andre. Daniel Craig er ok. Men Casino Royal synes jeg er overvurderet.
RaGeRaGeSkrevet 05/12-08 18:26, rettet 05/12-08 18:28 
Har aldrig været vild med bond filmene, synes de er alt for cheesy generelt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 08/12-08 11:58, rettet 08/12-08 12:10 
Jeg læste i går, at Disney åbenbart har lukket deres sidste afdeling for 2D-animation i 2005. Hva' faen tænker de på. De er blandt kongerne inden for en kunstart, som de nu selv er medvirkende til næsten vil dø ud (her i vesten om ikke andet). Det er sgudda trist :/

Man kan også se tendensen, hvis man tænder for sit tv om morgenen. Det er fyldt med grim 3D-animation. Stakkels børn ;)

EDIT: Nogen der ved, hvordan det står til i Østeuropa mht. 2D-animation? Flere østeuropæiske lande har jo stor tradition inden for genren. Lever den stadig fint dér?
nerosnerosSkrevet 08/12-08 12:20 
RaGe>
Har aldrig været vild med bond filmene, synes de er alt for cheesy generelt.

Jeg synes nu de er rigtig fede på sin helt egen måde og holder 100 procent. Goldfinger.. Come on! Det er jo Magi på filmlærredet ;-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/12-08 12:22 
Og...? Der er heller ikke rigtig nogen selskaber, der laver stumfilm mere. Eller stop-motion Ray Harryhausen.

Markedet må være tilpas digitaliseret til at et "gammeldags" tegnefilm ikke kan betale sig mere. Og så må børnene vænne sig til "grim" 3D-skabt digitaltegnefilm i stedet.
SumezSumezSkrevet 08/12-08 13:19 
Hyakotake>
Og...? Der er heller ikke rigtig nogen selskaber, der laver stumfilm mere. Eller stop-motion Ray Harryhausen.

Det kan slet ikke sammenlignes.
Stemmer er jo en teknisk forbedring over ingen stemmer, og går man tilbage til stumfilm er det et kunstnerisk stilvalg, hvorimod valget mellem 2D og 3D, kun er et spørgsmål om hvilken type film man ønsker at lave - ligesom forskellen mellem tegnefilm og spillefilm.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/12-08 13:56 
Vent, måske misforstår jeg noget. Man kan jo nemt lave 2D tegnefilm på en computer... men det er måske selve 2D-konceptet, der må lade livet overfor, hvad, 3D?

Jeg tror jeg tænkte på, at dét, at gå væk fra "håndlavet" 2D og i stedet anvende en computer ikke er noget underligt. Men hvis 2D-tegnefilm helt udgår er der selvfølgelig tale om et helt andet genretab for film generelt.
NaieraNaieraSkrevet 08/12-08 14:00, rettet 08/12-08 14:01 
Det meste anime tegnes stadigvæk i hånden, men så godt som alt farvelægges på computer.

Har Disney i øvrigt ikke noget 2d-animation på vej, med en eller anden negerprinsesse i New Orleans? Det skulle have givet nogle kontroverser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig