X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil: Gamecube serien


Svar
QQSkrevet 01/10-06 19:57 
Halløj!
Nu sidder jeg i øjeblikket og er halvvejs igennem Resident Evil Remake på Gamecube. Jeg har flere gange overvejet at investere i alle spillene udgivet på cuben, men kan ikke helt gennemskue HVOR dårlige de øvrige titler er. Jeg kan godt lide historien, og spillestilen i REmake tiltaler mig godt. Men jeg kan ikke finde ud af om de andre er et køb værd. Hvis de er, i hvilken rækkefølge skal de så spilles?
Af Gamecube titler jeg kender til er der:
Resident Evil 0,1,2,3 og 4 og Code Veronica X.
Jeg har forresten gennemført 4'eren....
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SoraSoraSkrevet 01/10-06 22:00 
køb ikke resident evil 3 og code Veronica X. They sucks! >_<
GoodtimesGoodtimesSkrevet 02/10-06 00:47 
Jeg husker helt sikkert 2'eren som det sjoveste af de gamle Resident Evil spil. I min hukommelse overgår det helt klart 3'eren og Veronica.

Zero er enormt flot, men jeg må indrømme, at jeg ikke har spillet det nok til at vurdere hvor sjovt det egentig var...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/10-06 04:42 
Zero er efter min mening bedre end 1´eren, hvis Veronica er lige så godt på GC som til DC, synes jeg det er et køb værd, Veronica er også bedre end 1´eren efter min mening :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WeskerWeskerSkrevet 02/10-06 08:00 
Resident Evil Serien er i sig selv en go' serie, det er dog meget op til dig selv hvilke spil i serien du vil købe. da det kommer an på hvad du går efter i dem, vis det er historien i serien: så er det jo dem alle (hvilket jeg selv har gjort)
vis det bare er selv det at få et gys, så er det RE Zero, og RE 2. efter min mening.
vis det er extra (som i de mini-games/extra outfits til figurene) ja så er det igen RE 2, men også RE 3. syntes jeg, men bedøm selv :)
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
RuneSPRuneSPSkrevet 02/10-06 14:29 
Enig med Wesker, hvis det er historien som du kan lide, så er det alle spillene du skal have :) Resident Evil 2 vil jeg nu mene er et af de bedste spil, på alle fronterne. Og min generelle opfattelse af hvad andre "residente evil fans" mener er det samme.
HankyHankySkrevet 02/10-06 14:55 
Husk selvfølgelig på, at RE2, RE3 og Code Veronica til GameCube ikke er Remakes eller har en forbedret grafisk side, som med RE og RE Zero, så forvent ikke noget super flot af de andre titler.

Jeg kan sige, at jeg er glad for at jeg oplevede RE2 og RE3 i PSX'ens tid, da der ikke fandtes noget grafisk flottere dengang. Støver jeg spillene frem i dag, spoleres mine gode minder :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 02/10-06 18:29 
Danny Salling>
Zero er efter min mening bedre end 1´eren, hvis Veronica er lige så godt på GC som til DC, synes jeg det er et køb værd, Veronica er også bedre end 1´eren efter min mening :-)

Veronica til GC er den udvide udgave som også kom til DC, men kun i Japan. Man får mere at vide om Wesker, fortalt via nogen ingame cut-scenes.
Code Veronica X findes også til PS2 men den er ikke nær så pæn i grafikken som DC eller GC udgaven.

Af de gamle RE spil er CV nok min personlige favorit.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/10-06 11:51 
Kan man slet ikke købe RE4 til GC mere?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dchangdchangSkrevet 07/10-06 11:57 
Det fåes ihvertfald brugt på amazon.co.uk, der har jeg set det for nyligt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WeskerWeskerSkrevet 08/10-06 00:31 
du kan prøve lykken i EB-Games, der har jeg set at de sælger det pre-played.
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
HolisticHolisticSkrevet 08/10-06 08:08 
Ellers vil jeg også sige at Veronica X er stærkt overset
klart min favorit i serien, helt klart anbefalelses værdigt.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KLTKLTSkrevet 08/10-06 17:53 
Mine erfaringer med RE Code Veronica begrænser sig til den originale version på Dreamcast, men jeg kan da sige at jeg også mener dette spil er temmeligt godt og helt klart værd at tage et nærmere kig på.
Jeg har ikke spillet samtlige RE spil, men blandt dem jeg har spillet rangerer jeg Code Veronica som det bedste.
9/11 Was An Inside Job
QQSkrevet 16/10-06 18:15 
Hehe, tak for svarene...
Det ser jo ud til at de alle er bedre end hinanden, og i hvert fald alle værd at spille... Så jeg tror godt jeg kunne finde på at tage dem alle så...

Men i hvilken rækkefølge skal de spilles? Helst kronologisk jo, men hvis de ikke er udgivet kronologisk, er der måske en anden og bedre måde? Hvor kommer Code Veronica ind?

Jeg har gennemført RE4 og etteren nu her, hvad skal jeg så nu til? Nogen der kan komme med et bud på en rækkefølge?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
GreaseballGreaseballSkrevet 16/10-06 22:13 
Hmm... Ja det er lidt tricky at sige hvor CV passer best ind, men dette er mit bud.

Resident Evil:Zero
Resident Evil
Resident Evil 2
Resident Evil: Code Veronica X
Resident Evil 3
Resident Evil 4

Resident Evil 3 og CV er næsten samtidige i historien men CV forsætter hvor 2'eren slap med at Claire tager ud for at finde sin bror Chris.
Ret mig hvis jeg er forkert på den, der er et stykker tid siden jeg sidst har spillet RE :/
RuneSPRuneSPSkrevet 17/10-06 03:05 
De skal spilles i den rækkefølge de udkom i, for ellers vil man fx ikke fatte særlig meget af historien i Resident Evil Zero.
QQSkrevet 17/10-06 04:38 
Så et godt bud på den næste jeg skal spille vil derfor være Zero? Og derfra 2-CV-3? Nogen der ved hvor de er nemme at finde billigt? Må ikke være Player's Choice...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HolisticHolisticSkrevet 17/10-06 06:34 
lur dem på ebay.co.uk
der er de til at få for rimelige penge
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
WeskerWeskerSkrevet 17/10-06 13:40 
hovede historien køre sådan:

Resident Evil Zero
Resident Evil
Resident Evil 2 ,3 (med Outbreak serien imellem)
Resident Evil Code Veronica.
Resident Evil 4.
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
RuneSPRuneSPSkrevet 17/10-06 16:52 
Jep men Zero skal stadig spilles til sidst!
GreaseballGreaseballSkrevet 17/10-06 23:28 
Hmm... Jeg tror jeg vil tage en omgang med RE serien, i den rækkefølge i nævner.
Med mindre PSU kommer ind af døren, så er der så meget tid til det ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig