X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blu-ray vs HD DVD, eller begge dele?


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/09-06 08:33 
Synes ikke helt det passer ind under HDTV tråden, men kom forbi en artikel der omtaler nye disks som kan indeholde flere lag, både Blu-Ray og HD-DVD lag. Det er sgu smart.

New DVD could end format war
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
66 emne(r).
« < 1 2

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-07 21:57 
Ok. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 06/12-07 23:22 
omg. så læser man lige at transformers IKK kommer på Blu ray, !!!

fuck hvor er det lamt, en af de titler jeg gerne ville ha set.

- anyway ka nogle anbefale nogle rigtig fede blu ray film, der er noget specielt værd, i blu ray?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/12-07 10:42 
Ang. HDMI kabler, så er et 0 vel et 0 og et 1tal vel et 1tal - uanset hvor svagt/forstyrret det modtages?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ComradeComradeSkrevet 07/12-07 11:00, rettet 07/12-07 16:52 
Ja det går jeg også ud fra, så det kan vel også være fuldstændig lige meget om man har et kabel til 199 eller 599?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 07/12-07 16:52, rettet 07/12-07 16:56 
Både og. Hvis der er hul igennem med et givet HDMI-kabel, så er der hul igennem, og så virker det som det skal, medmindre der er deciderede udfald eller tydelig sne på billedet, for eksempel. Billige kabler giver ikke dårligere farvegengivelse, skarphed, eller lignende problemer. Der ér netop tale, om digitale kabler, som nævnt.

Men skal man trække kablet langt, f.eks. over fem meter, så er det en god idé, at købe et af de lidt bedre kabler. Der er i hvert fald ingen garantier, hvis man køber det billigste 10-meter kabel man kan finde. Så kan det være en god idé, at købe Supra eller lignende. Med sidstnævnte prisklasse er man også sikret en vis byggekvalitet, så skidtet ikke falder ud af stikket, eller sådan noget. Ved længere kabler kan det også have en del at sige, om det er 720p eller 1080p man skal overføre. Ikke alle kabler kan sende 1080p over ti meter, selvom de kan sende 720p over samme længde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HulleHulleSkrevet 17/12-07 23:51 
>
Only HD DVD offers a 'combo' disk: DVD on one side allows playback on all your existing DVD players in your home or car.

Er det her gældende for alle HD DVD udgivelser? Det anede jeg da ikke, men fed feature hvis det er.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/12-07 00:33 
Jeg tror min DVD-afspiller får svært ved at afspille HD-DVD udgivelsen af Batman begins, med det påtrykt motiv vent ned mod laseren ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 18/12-07 01:30 
Hulle>
>
Only HD DVD offers a 'combo' disk: DVD on one side allows playback on all your existing DVD players in your home or car.

Er det her gældende for alle HD DVD udgivelser? Det anede jeg da ikke, men fed feature hvis det er.

Det er vist kun Warner, der laver den slags udgivelser. Personligt mener jeg, det er noget skidt, da de film der udgives på comboskiver ikke kan fås i en ren HD-DVD udgave. Det betyder, at folk der rent faktisk køber skiven for at se HD-DVD udgaven og ikke for at fremtidssikre sig, eller hvad det nu hedder, er nødt til at betale ekstra for noget de ikke har brug for.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/12-07 10:30 
Æh...
Jeg har da en hel del Combo Ikke Warner HD DVD film...
Star Trek Orginal series er på 10 Combo skiver.. og er fra Paramount.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
JmogJmogSkrevet 18/12-07 14:23 
Ahh, ja, det er også rigtigt. Nå, men det er dog ikke alle der laver dem :-)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/12-07 15:31 
Det er vel bare op til den enkelte udgiver at bestemme om deres udgivelse både skal indholde en hd dvd og en dvd version.
i stedet for at parallelt at udgive samme film gennem 2 forskellige udgivelser.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
NaieraNaieraSkrevet 18/12-07 17:52 
Men samtlige DVD/HD DVD-combo udgivelser har haft en helt normal dvd-udgivelse ved siden af. Kun HD DVD-kunderne har været tvunget til at betale mere, hvilket er dybt godnat.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/12-07 19:49 
men nu er det blevet annonceret at combo udgivelserne nu kommer til at matche blu ray udgivelserne...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
JmogJmogSkrevet 18/12-07 23:32 
GrillBillerDK>
men nu er det blevet annonceret at combo udgivelserne nu kommer til at matche blu ray udgivelserne...

Hvad betyder den sætning helt præcist?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/12-07 07:56 
At en Combo udgivelse nu koster det samme som samme film i Blu ray format.
Prisen har hele tiden lægget godt 2-3 Dolllars mere for en hd dvd Combo mere end en tilsvarene blu ray film
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
JmogJmogSkrevet 20/12-07 07:37 
De fleste BD-film koster det samme som HD-DVD film, så det betyder jo, at alle film på tværs af formaterne koster det samme.

Det gør jo bestemt ikke noget.
66 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig