X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fedeste scene EVER i en TV serie!


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/09-06 23:04 
http://youtube.com/watch?v=-Tnyp9tRXRo

God bless the 80s!:)
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 26/09-06 23:17 
Jeg får meget lyst til at smide de 200 bobs TP vil have for sæson 1 :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/09-06 23:23 
Er der foresten nogen der har set filmen?

Jeg elsker Michael Mann, men har hørt lidt øffily øf om den. Er det noget man skal se?

Jeg forguder HEAT, skal det siges.:)
Well crucify the insincere tonight...
Bede-xBede-xSkrevet 26/09-06 23:28 
200,- for lidt firser nostalgi. Det vil jeg da godt give. MV er hermed på købslisten.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 26/09-06 23:36, rettet 26/09-06 23:37 
Miami Vice filmen skal jeg 110% sikkert have på DVD og efterfølgende på det ene eller det andet højopløsningsformat ;)

Hvis der er scener der er bare noget nær så pæne som dem i Collateral, så bliver det alle pengene værd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/09-06 23:43 
Jeg tuskede rundt på IMDBs forum, og jeg ved godt at der er mange haters der, der ikke lavet andet end at hade div film, men jeg har hørt at filmen skulle være meget som Collateral, men indeholde næsten ingen action. Den er vist blevet beskrevet som en hardcore undercover drug cop film. Umiddelbart, for den mig til at tænke på den fremragende Narc med Ray Liotta.

Da jeg først hørte om filmen var jeg skuffet over at den ikke forgik i 80erne. Mann har vist sagt, at hans mål med MV dengang i 1984, var at lave den sejeste og mest badass serie på TV. Dette var også hans mål, her i 2006 med filmen. Så måske om 20-25 år vil vi tænke tilbage på filmen med et glimt i øjet?
Måske ikke, da filmen vist skulle være blottet for humor og meget seriøst. Jeg er bare så nysgerig...


Men anyway - Jeg må også få DVDen. Den her scene er fantastisk. Gad vide producerne sad og tænkte når de skulle vise det her til de folk der skulle bestemme om det skulle laves til en serie?

Tubbs og Crocket sidder der i deres Ferrari Daytona, mens Tubbs fylder shells i sin shotgun - Sonny, så cool som han er, ringer lige til X'en og skal lige have noget følelsesmæssigt på plads, før festen med narkobaronerne starter. Altsammen mens han ikke har sokker i sine seje sko og lyse jakkesæt. Det er så uforglemmeligt fedt. 80erne er fantastisk. Jeg bliver nød til at spille Vice City nu. Nostalagi overkill:'(
Well crucify the insincere tonight...
DarkenDarkenSkrevet 27/09-06 00:40 
For mit vedkommende er det denne scene fra Platoon
http://www.youtube.com/watch?v=Vy1oCRv9XiU
Men ok så den også i en ret ung alder, hvor man er noget nem påvirkelig.

Men Miami Vice var helt klart en af mine favorit serier
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/09-06 01:57 
Den er fed Darken. Det er længe siden at jeg har set Platoon. Jeg syntes at den var mere følelsesmæssig kraftig, end Apocalypse Now, selvom de begge er fantastiske.


Nogen af mine favoritter:


Oldboy: http://www.youtube.com/watch?v=jd8ZWNwrdOw <- Simpelthen en af de fedeste kampscener nogensinde. Læg mærke til at det hele er taget i et take. Det tog 3 dage for holdet at gøre det hele i en go. Fantastisk.

Undefeatable: http://www.youtube.com/watch?search=martial+arts&v=uxkr4wS7XqY <- Verdens bedste kampscene EVER. Simpelthen for sejt. I bliver nød til at se det.


Scarface: http://www.youtube.com/watch?v=GtsZ788phr8 <- say hello to my little friend. Det er bare så smukt..
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 27/09-06 08:34 
Valkyrie>
Sonny, så cool som han er, ringer lige til X'en og skal lige have noget følelsesmæssigt på plads, før festen med narkobaronerne starter. Altsammen mens han ikke har sokker i sine seje sko

...eller sejlersko :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/09-06 10:11 
Valkyrie>
Er der foresten nogen der har set filmen?

Det har jeg ikke, men at dømme efter andres mening er den rigtig skidt.

På Scope.dk ligger den på 64% og 65% henholdsvis for anmeldere og brugere. Hvilket er ret enestående.

Det skal siges, at jeg personligt ikke synes Mann er noget lysende geni, så det kan være, der kan findes bedre vurderinger :-)

Prøv at læse denne anmeldelse af Miami Vice
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 27/09-06 10:52 
Valkyrie>
Er der foresten nogen der har set filmen?

Jeg elsker Michael Mann, men har hørt lidt øffily øf om den. Er det noget man skal se?

Jeg forguder HEAT, skal det siges.:)

Jeg synes den var ganske udmærket. Lidt kold til tider, men egentlig fin nok. Og selvfølgelig ganske flot filmet :) Jeg var også ret glad for Collateral.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/09-06 16:53 
Bede-x>
200,- for lidt firser nostalgi. Det vil jeg da godt give. MV er hermed på købslisten.

Jeg kan måske narres til at være med til et enkelt afsnit... eller to. Bare lige for at få stemningen igen :-)
SumezSumezSkrevet 27/09-06 17:45 
Det var da ikke særlig sødt bare at lægge på lige efter han har gjort hende bekymret..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 27/09-06 18:15 
Jeg har set Miami Vice to gange og er rigtig begejstret. Det er en ægte Mann film, og da jeg er meget glad for mandens produktion så glædede det mig meget.

Det man skal forvente er ikke lyserøde flamingoer og sjove meldinger. Det er en meget alvorlig film, der handler om professionelle folk. På den måde kold ja. Den er ussandsynlig flot filmet. Der er ikke megen action i den, men fokus på hvordan arbejdet uncover er.

Det er egentlig en film jeg gerne ville skrive lidt mere om, men har lidt travlt.

Men det er vel egentlig et kendetegn for en interessant film at folk har meninger om den, og jeg kan godt forestå at folk står af. Det er en film der er ret speciel og særegen.
Hvad sker der?
silverstarsilverstarSkrevet 27/09-06 18:44, rettet 27/09-06 18:45 
Heat og Collateral er begge fantastiske film i min bog, så der er heller ingen tvivl om, at jeg skal have set Miami Vice.
Der er ingen som Mann, der kan beskrive storby-miljøet i samme grad, jeg var især vild med hans blå-grå/sorte dystre billede af L.A. i Collateral.
Jeg har dog også set en del kritiske anmeldelser af Miami Vice, men lad os nu se... helt galt kan det næppe gå og der er jo altid delte meninger når det angår filmsmag :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
PalsgaardPalsgaardSkrevet 27/09-06 19:31, rettet 27/09-06 19:33 
Lige meget hva i siger eller gør er der INTET der nærmer sig disse klip! og ja det siger jeg med dybeste alvor i stemmen!

http://youtube.com/watch?v=OAmwx9C8mDY

"bring the kids, we got entertainment for the whole family"

Hvilken debut at få...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
la0sla0sSkrevet 27/09-06 19:32 
Miami Vice har fået en del kritiske anmeldelser. Det er sjovt at den på metacritic har en noget bedre overall end på rottentomatoes.


Personligt foretrækker jeg den frem for Collateral, som ikke helt fungerer. Altså den er flot og godt lavet, men den er bare lidt skæv i det. Miami Vice synes jeg er noget bedre, men absolut ikke den action-godbid mange havde regnet med. Jeg er en sucker for den kulde og professionalisme der skildres i filmen, og den realisme (som repræsentationsform) der er i filmen. At de to politibetjente ikke bare elsker deres jobs, men til tider hader det, synes jeg er cool. Det er selvfølgelig også en del af filmens maskuline posering, men det kan jeg sgu godt lide.

Men man må virkelig ikke forvente Bad Boys action :) Faktisk er Miami Vice tættere Heat end Collateral, hvis man i Mann regi skal stille dem op som krimi-modpoler :)

Man kan så til gengæld håbe på en directors cut. Det store bådrace er klippet ude, en ret stor actionscene skulle mangle og en cruisetur i ferrari i Miami (nattur mener jeg) er også udeladt, samt noget mere. Og så selvfølgelig en Mann commentary. Frygten kan så være at Universals surmulen og arrigskab til Mann kan forhindre den perfekte dvd i at ske, men hvis de virkelig sælger dvd rettighederne videre er det muligt.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 27/09-06 20:15 
la0s>
og en cruisetur i ferrari i Miami (nattur mener jeg)

Jamen... det er jo symbolet på MV :(

(Sammen med "seje" klip i slowmotion af Crockett og Tubbs, der gør sig "lækre" til aftenens diskotekstur, naturligvis).
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/09-06 20:26, rettet 27/09-06 20:31 
Nu når vi snakker Mann, var der så andre som også er vildt glad for Last of the Mohicans? Jeg ved ikke hvorfor, men jeg elsker bare den film. Synes at den er så flot visuel og musikalsk.


EDIT: Hvorfor er Heat så undervuderet? Når Al Pacino og De Niro står over forhinanden, så er der bare så meget karisma og energi på skærmen at jeg ikke kan komme i tanke om nogen anden duo der fylder ligeså meget. Og det fede er jo, at Mann ikke overgjorde det. Han trak det ikke ud med en 30 minutters lang samtale, bare for "the sake of it" som man siger.
Og slutningen. Oh my god. Med Mobys musik i baggrunden. "I told you, I was never going back" mens han holder Al i hånden i lufthavnen.
Og selv om Heat ikke havde meget action, så var det meget effektivt, det der var. Jeg elsker den scene hvor deres flugt går galt. Hvor Tom Sizemore tager en lille pige under armen og de prøver at flygte. Der er bare noget ved den scene, hvor de står overfor alle politimændene på åben gade og fyre deres M4ere af i stor stil. Lydeffekterne er alt for fede. Det går lige til hjernen.
Well crucify the insincere tonight...
la0sla0sSkrevet 27/09-06 20:28, rettet 27/09-06 20:37 
Well der er en, efter min mening, ret så spændende klippet bil-race-kan-vi-nu-nå-det midt om natten i starten af filmen, som er ret nice... den er bare mere ja panik panik fremfor smooth.

edit: Valkyrie: Ja den er jeg også ret glad for. Den er måske ujævn, men den har ret godt ramt hele det der drengebogsagtige nybyggerunivers, og så er den flot.

edit2: Valkyries Heat edit: Den er absolut ikke undervurderet, ikke som jeg ser det. Den omtales da ofte som et mesterværk, og som en af 90ernes bedste film. Så undervurderet, det tror jeg absolut ikke du skal kalde den.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 28/09-06 23:56 
Selvom jeg var i byen siden jeg fik fri fra skole tidligt i eftermiddags, nåede jeg lige forbi Stereo Studio i Bruun's Galleri, der heldigvis også viste sig at have førnævnte DVD-samling til 200 dask.

Nu vil jeg så se, om resten af afsnittet kan leve op til den meget fine bid, der er linket til øverst i denne tråd ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 29/09-06 00:21 
Yearh! Hehehe.. jeg har aldrig rigtig set serien, men har dog desværre hørt at især sæson 1 ikke står sig så godt i dag, men det kan jo lade sig komme an på en prøve.
Hvad sker der?
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-06 00:43 
la0s, det kan være du har ret. Måske er jeg blot en "imdb noob", Men jeg syntes bare at 8,0 er for lavt til den film, i forhold til visse andre.
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig