X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RIP PS3 i EU: Launch skubbet til 2007


Svar
3of193of19Skrevet 06/09-06 10:11, rettet 06/09-06 10:16 
PS3 lanceringen i Europa er blevet skubbet til marts 2007 pga mangel af dele til blu-ray drevet.

Hahahahahahahaha!!! Sikke nogle tabere!
/Xbot

Link...
156 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
3of193of19Skrevet 06/09-06 10:11, rettet 06/09-06 10:16 
PS3 lanceringen i Europa er blevet skubbet til marts 2007 pga mangel af dele til blu-ray drevet.

Hahahahahahahaha!!! Sikke nogle tabere!
/Xbot

Link...
HeroldHeroldSkrevet 06/09-06 10:19 
Heh :D

Her er PR-tingen:

06/09/2006 06:40
Sony Computer Entertainment Europe Announces New March 2007 date for European Launch of PLAYSTATION 3


Sony Computer Entertainment Europe Announces New March 2007 date for European Launch of PLAYSTATION 3
No change in launch date for Japan and North America

London, Wednesday 6 September 2006 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced that it would revise the launch date of its PLAYSTATION® 3 computer entertainment system in the PAL territories of Europe, Russia, Middle East, Africa and Australasia from 17th November 2006, as previously announced to March 2007.

Launch dates for Japan and North America will remain the same, which are November 11th and November 17th respectively.

The revision of the launch date in the SCEE territories is caused by the delay in the mass production schedule of the blue laser diode within the Sony Group, thus affecting the timely procurement of key components to be utilised in PLAYSTATION 3.

The previously announced PLAYSTATION 3 shipment forecast of 6 million units globally within the fiscal year ending 2007 is not changed.

Notes to Editors:

For further information please contact:

Nick Sharples (nick_sharples@scee.net)
Sony Computer Entertainment Europe Ltd
Tel: + 44 207 859 5301 Fax: + 44 207 859 5036
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/09-06 10:25, rettet 06/09-06 10:36 
Overraskende...

EDIT: Men de fleste herinde skal vel alligevel importere en fætter, så det gør vel ikke det helt store?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KilroyKilroySkrevet 06/09-06 10:31 
Gad vide hvad man skal gøre hvis man allerede har forudbestilt den...
Kilroy Was Here
3of193of19Skrevet 06/09-06 10:33 
slå sig selv i hovedet og gentage: "jeg er dum! jeg er dum!"? :)
WehnerWehnerSkrevet 06/09-06 10:36 
Noooo00oo!!1! Så er det jo ikke sikkert 360en bliver sat ned til jul, og vi mangler en til Kamma :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/09-06 11:00 
Wow... Sony frister da også skæbnen!

Specielt taberagtigt når de sælger officielle presale-kits (eller hvad der nu hedder) med datoen 17. november... LOL!
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/09-06 11:07 
Gad vide om de overhovedet når at få den på markedet inden MS releaser XBOX 720?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SonicSonicSkrevet 06/09-06 11:08 
Ouch! Den er ikke for god da :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 06/09-06 11:09 
Hvis Nintendo nu annoncerer en Wii forsinkelse også, så kører jeg ud på Vejlebroen!
SonicSonicSkrevet 06/09-06 11:21 
Så håber jeg du giver et lift :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
la0sla0sSkrevet 06/09-06 11:36, rettet 06/09-06 11:36 
Drenge for pokker da, kan I ikke gøre det bedre og mere storslået. Vi vil have drama... vildere klovn vildere. :D
Hvad sker der?
JimPPJimPPSkrevet 06/09-06 11:37 
Og jeg har lige vundet 3 flasker vin - PS3 i 2007 yir :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/09-06 11:43, rettet 06/09-06 11:49 
Beano>
Specielt taberagtigt når de sælger officielle presale-kits (eller hvad der nu hedder) med datoen 17. november... LOL!

Ja, den er altså ikke for god.

EDIT: Det betyder, at MS får 2 julesalg uden ærkekonkurrenten i EU. Godt nok kun i EU, og Wii er (Stadig) på banen, men Sony må virkelig have tiltro til den 3'er.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 06/09-06 11:46 
Damn mig som troede jeg skulle have en nedsat Xbox 360'er til jul :-(!
Bashful Neophyte
ComradeComradeSkrevet 06/09-06 12:07 
Det er jo til grin... Sony er til grin.. igen.

Man har gjort så meget for at informere om at PS3 skal udkomme over hele verden i November, så meget at selv den almindelige forbruger ved det.. Det bliver jo et kaos uden lige.

Nu har MS en undskyldning, hvis Gears of War bliver udskudt :P
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CoreCoreSkrevet 06/09-06 12:13 
Nu har jeg så 5000 kr. der bliver brugt udelukkende på Xbox og Nintendo. Og meget tæt på at spille "så kan det fandme også være ligemeget"-kortet og helt vente til den er nede omkring de 2000 kr.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
la0sla0sSkrevet 06/09-06 12:20 
Jeg kan virkelig godt forstå harmen, men hvis man prøver at se lidt ud over situationen så tror jeg ikke det vil skade mere end lidt. Europa er jo, som vi ved, den mindst interessante af the big three, så det handler jo om at få sat sit aftryk i de to andre. Det er jo også derfra alle spillene kommer fra, så jo større presence de har der jo flere games kommer der, og jo sværere bliver det for EU gamerne at ignorere maskinen.

I stedet for at Sony står med et problem hvor ingen kan få maskiner nogen af stederne, så er det her, hvor det gælder, god forretningsfornuft.

Personligt synes jeg også det er til grin og latterligt, men vi må bare acceptere at vi bor i en region hvor det er muligt at sylte os ;) Eneste håb er vel, for de interesserede, at der kommer flere launch spil.

Nej jo mere jeg skriver jo mere forekommer det mig, at det faktisk er meget tumpet, men det er nok mere det ulogiske der taler.
Hvad sker der?
CoreCoreSkrevet 06/09-06 12:41 
la0s>
Nej jo mere jeg skriver jo mere forekommer det mig, at det faktisk er meget tumpet

Der er mange ord i mit hoved lige nu om det her, og "Tumpet" er næsten rosende i forhold til dem...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 06/09-06 12:54 
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive, hvordan jeg har det. "Vred" er nok ikke det rigtige udtryk, heller ikke "skuffet" eller "svigtet"... men hvert af ordene indeholder alligevel en del af det jeg føler lige nu. Jeg har set frem mod PS3 i lang tid, og nu bliver Europa endnu en gang snydt. Det er som om de pisser på os - hvis de da bare havde ladet være med at annoncere global lancering eller i det mindste havde kommet med udskydelsen noget længere fra launch. De må jo have vist de ikke kunne levere konsollen i Europa i et stykke tid nu. De er jo værre løgnere end "Xbox-360-vil-være-bagudkompatibel-M$".
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Zzap!Zzap!Skrevet 06/09-06 12:57 
Eftersom jeg ikke skulle have den til launch, betyder det ikke det store personligt. Men Sony får nok ikke ligefrem goodwill i EU af det her stunt.
Hvad værre er, det tillader microsoft at få yderligere foothold i EU. Meeen på den anden side, er det jo godt for Wii, så helt skidt er det heller ikke.

Jeg kunne have sagt dem det for år tilbage, da det blev gjort klart at PS3 ville indeholde et BluRay drev.
Pickuppen er den eneste reelt nye teknologi i maskinen, så det må også være den der er størst potentiale for problemer med. De skulle have påbegyndt en test-run for længe siden, for at have pudset produktionslinien helt af til nu.
Born to kill space
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/09-06 12:58 
LOL flot Sony, igen formår de at pisse det europæiske marked direkte i ansigtet. Det er jo en gratis chance for Microsoft til at sætte sig endnu tungere på markedet når julehandlen går igang.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/09-06 13:10 
Som Zzap! siger, så kan det være, at det her er lige, hvad Wii behøver i EU.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-06 13:12, rettet 06/09-06 13:16 
Al respekt for hvor svært, det må være for dem, at tilfredsstille alle tre markeder på en gang, med den enorme efterspørgsel der må være, så kan jeg bare ikke finde megen sympati for Sony i øjeblikket.

Er vi ikke lige blevet snydt en gang med PSP'en?

Det er som om, de dårlige nyheder bare ingen ende vil tage, når det kommer til PS3. Det bliver bare ved og ved...

Paradoksalt nok betyder det sandsynligvis, at jeg køber en på launchen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 06/09-06 13:15 
Nu må de fandme stoppe.
Jack_DJack_DSkrevet 06/09-06 13:15, rettet 06/09-06 13:54 
Hvilke dårlige nyheder er det?

Jeg er meget svært ved at se problemet, den bliver udskudt 4 måneder i Europa og hvad så? Det er da bestemt ingen katastrofe, tværtimod, nu får vi højst sandsynligt en PS3 som har fået rettet de børnesygdomme der måtte være, nogle fede launch titler, måske en lidt lavere pris osv, så alt ialt er det da ikke så ringe.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-06 13:20 
Den høje pris, de fjernede porte, de dårlige launchspil... Alle de ting, som folk har snakket om det sidste stykke tid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 06/09-06 13:22, rettet 06/09-06 13:22 
Sony må være meget selvsikre for at lave sådan en beslutning. Især set i betragtning at de stadig forventer at have lige så mange enheder, så giver det ingen som helst mening for mig, at lægge sig ud med henved en tredjedel af markedet.

Man kan jo også konstatere, at vi flere gange tidligere i konsolhistorien har oplevet, at overdreven selvsikkerhed har ført til nederlag. Ikke at jeg tror det her rykker mange procentpoint i det endelige regnskab, men det ligner jo alligevel begyndelsen til noget...

I øvrigt har Nintendo jo nu en god begrundelse for at udskyde Wii i Europa. Historisk set skulle det ikke undre mig, om de tog den. Men lad os håbe...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-06 13:25, rettet 06/09-06 13:27 
RJK>
det ligner jo alligevel begyndelsen til noget...

Ja, de begår godt nok flere fejl end man skulle tro.

I øvrigt har Nintendo jo nu en god begrundelse for at udskyde Wii i Europa.

Jeg sad og tænkte det samme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 06/09-06 13:30 
RJK>
I øvrigt har Nintendo jo nu en god begrundelse for at udskyde Wii i Europa. Historisk set skulle det ikke undre mig, om de tog den. Men lad os håbe...

Du er en meget meget ond og kynisk person! Bare at tænke tanken!
;)
Nintendo skulle da netop se det som alletiders chance for at få et forspring i, i hvert fald ét af markederne.
Born to kill space
3of193of19Skrevet 06/09-06 13:31 
RJK>
Sony må være meget selvsikre for at lave sådan en beslutning. Især set i betragtning at de stadig forventer at have lige så mange enheder, så giver det ingen som helst mening for mig, at lægge sig ud med henved en tredjedel af markedet.

Der kommer kun 400.000 enheder til US launchen og 100.000 til Japan launchen.

RJK>
I øvrigt har Nintendo jo nu en god begrundelse for at udskyde Wii i Europa. Historisk set skulle det ikke undre mig, om de tog den. Men lad os håbe...

Det ville være decideret dumt at skubbe Wii i Europa. Du mere end før har de chancen at snuppe penge fra de folk der føler sig skuffet af Sony.
Zzap!Zzap!Skrevet 06/09-06 13:39 
Tror faktisk det ender med en importer for mig, specielt efter at jeg lige er kommet i tanke om, at US og JAP er samme Blu-Ray region. Det bliver nok betydeligt sværere at knække regions kodningen denne gang...
Born to kill space
CoreCoreSkrevet 06/09-06 13:53 
Så skal der lægges sag an mod eksportørerne igen ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/09-06 13:58 
Jeg vil gerne sige stort undskyld til Jer alle sammen, dårligt vejr og nu dette på denne 6 september... jeg vil tage mig sammen og opføre mig pænt fremover :(
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Jack_DJack_DSkrevet 06/09-06 14:00 
Bede-x>
Den høje pris, de fjernede porte, de dårlige launchspil... Alle de ting, som folk har snakket om det sidste stykke tid.

Prisen er ikke for høj taget i betragtning hvad man får for pengene. PS2 kostede ved launch 4000 kr.
De fjernede porte tror jeg vist ingen kommer til at savne og kan næppe kaldes et tab, medmindre man absolut skal finde noget at kritisere. Dårlige launchspil, tja har du prøvet dem, ved du overhovedet hvilke titler der er at finde ved launch, desuden kan PS3 launchen da umuligt blive værre end da Xbox360 blev lanceret. De titler der udkom her var ikke just toptitler.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-06 14:00, rettet 06/09-06 14:07 
Ifølge Kutaragi får USA 400000 maskiner på launch dagen og Japan 100000:

http://www.iht.com/articles/ap/2006/09/06/business/AS_FIN_COM_Japan_Sony_PlayStation.php

Der bliver kun udsendt halvdelen af de ellers annoncerede maskiner i 2006(2 mill):

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/5319190.stm

Om det så passer, må tiden vise...

Jack_D: Alle de ting har været diskuteret i andre tråde. Jeg har ikke lyst til at tage dem igen. Hvis du ikke kan se, at stemningen omkring Sony - fortjent eller ufortjent - er negativ, vil jeg ikke prøve at overbevise dig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/09-06 14:09 
Jack_D>
Prisen er ikke for høj ...

Dét er jo din mening.
Jeg synes eks. at der er et loft for, hvor meget jeg vil give for en konsol - uanset om den så kan lave kaffe eller vaske mit tøj.

Udover det synes jeg som nævnt i en anden tråd, at Bluray drevet er uinteressant, og dermed bliver PS3 alt alt for dyr.
Det virker som om, mange andre har samme holdning.

Angående launchtitler er det omsonst at diskutere, da det kommer an på øjnene der ser.
Hvad enten du så er enig eller ej, er Project Gotham Racing f.eks vel nok den næst-største franchise på Xbox platformen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 06/09-06 14:10 
Bede-x>
Ifølge Kutaragi får USA 400000 maskiner på launch dagen og Japan 100000:

Hvem var det, der var i tvivl om Sony kunne sælge maskinerne på launchdagen med de "høje priser"...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-06 14:13, rettet 06/09-06 14:13 
Hvis der er nogen som støder på forhandlerreaktioner, må de gerne lige poste links.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/09-06 14:14, rettet 08/09-06 11:04 
Jack_D>
Dårlige launchspil, tja har du prøvet dem, ved du overhovedet hvilke titler der er at finde ved launch, desuden kan PS3 launchen da umuligt blive værre end da Xbox360 blev lanceret. De titler der udkom her var ikke just toptitler.

PGR3 og CoD ligger da stadig højt på "top10"
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HeroldHeroldSkrevet 06/09-06 14:46 
RJK>
Hvem var det, der var i tvivl om Sony kunne sælge maskinerne på launchdagen med de "høje priser"...? ;)

Hvis de kun udgiver to maskiner, tror jeg nemt de kan tage en stykpris på 30.000 - minimum. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 06/09-06 14:47, rettet 06/09-06 14:48 
De tal Sony opererer med her i antal er da utrolig små. 100.000 maskiner til Japan? Det er da det nærmeste en ikke-launch. Måske husker jeg ikke tallene ordentlig fra andre konsollaunches, men det her forekommer mig som en meget lille launch.

Kun at have 500.000 maskiner klar er ikke meget. Når man så forestiller sig en officiel fejlrate på en 5-8% (grebet ud af luften), og her tager jeg selvfølgelig CELLens produktionsproblemer med i betragtningen, kan det kun blive en noget underlig launch.

Sony må være meget selvsikre, eller desperate. De har en maskine der er dyr at producere (jeg tør ikke forestille mig produktionsomkostningerne), og som har en høj fabrikationsfejlrate. De må være en anelse desperate for at få den ud og se den komme i gang.

Men stadig 100.000 konsoller til japansk launch, de bliver revet væk på no time.

For Sony må man ønske at de får en masse gode spil hurtigt til den, som de kan få solgt med, for den maskine er en moneydrainer.
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 06/09-06 15:00 
Jeg går ud fra at de stresstester CELL inden de smider dem i maskinen, for at være sikker på at det virker inden de smider maskinen på gaden, så det må vel være den "normale" fejlrate der gælder.

Men det er sort uheld - der er bare ikke blå dioder nok til dem, og resten af verdens afspillere - og PS3 er ikke nødvendigvis først i rækken foran resten af verden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 06/09-06 15:09, rettet 06/09-06 15:10 
Well de sætter jo 8 CELLs i, for at have en i backup hvis den syvende chip skulle dø. Det er ikke første gang i historien, men det tegner altså for mig et billede af ustabil hardware når man kalkulerer med, at der efter det store antal af ubrugelige CELLs der laves alligevel er grobund for barnedød blandt de overlevende. Hvis det giver mening.

360eren khavde jo sine problemer, og et eller andet siger mig (måse forkert) at PS3en har et skrøbeligt design. Vi taler jo om et hardwaredesign der i højere grad end 360eren er nyt og uprøvet.

Måske er jeg skeptisk af natur, men jeg har bare følelsen af at der bliver bøvl med PS3eren. Ikke at jeg håber det. Der er nok næppe tvivl om at den bedst fungerende konsol der kommer er Wiien.
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 06/09-06 15:15 
Nej, én CELL med otte kerner :) Ikke otte CELLs :)

Det er under selve produktionen at kernerne brænder af (eller hvad de nu gør), så vidt jeg husker, så CELL'en skal vel reelt bare testes og så smides over i en bunke, med det nummer der viser hvor mange kerner der virker. Derefter sendes de ud til det de nu engang skal bruges til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 06/09-06 15:19 
ahh okay my bad :)
Hvad sker der?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 06/09-06 15:38 
Jeg skal ikke have en PS3 alligevel, men på det danske marked tror jeg ikke udskydelsen gør det store. Det eneste negative er, at den så ikke kommer under juletræerne herhjemme, men med prisen gør det nok ikke den store forskel.

Nu håber jeg bare, at Nintendo ikke tager for let på det. Jeg vil have en Wii her til november!
HeroldHeroldSkrevet 06/09-06 15:45 
Jeg kan næsten ikke forestille mig at Nintendo skulle få problemer med antallet af maskiner. Der er jo intet i den lille æske, der er sjældent eller en mangelvare. Jeg ved ikke lige hvordan der er med controllerne, men jeg går ud fra at det er nogenlunde billig/nem teknologi.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SlothSlothSkrevet 06/09-06 16:15 
Hrm... Jeg skal nu stadigvæk (i skrivende stund) have mig en PS3, selv om dette her er en våd fisk i ansigtet på mig...

Sony har lavet en stor lugtende pølle af værste slags i deres udmelding om november launch, men så håber jeg de kan lære det! Det er jo ikke for sjov at de trækker launch til marts - de ved godt hvad der står på spil.

I det mindste får vi flere launch-titler at vælge imellem, og vi kan samtidigt se frem til flere måneders reviews af dens egenskaber, så man kan undgå at købe katten i sækken - Fanden skulle da stå i at smide 5k på bordet på launchdagen for så at finde ud af, at maskinen er noget makværk.

Desuden vil vi nyde godt af at Sony får tid til at fjerne de værste børnesygdomme før vi får den.

Nu kan jeg godt stoppe med at plage chefen om ferie i november :o)
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 06/09-06 16:22 
Herold>
Jeg kan næsten ikke forestille mig at Nintendo skulle få problemer med antallet af maskiner.

Ved man aldrig... tager jo lidt tid at skille en masse GameCubes ad og flytte indmaden over i en ny Wii case :)
156 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig