X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 3 - Skal du have den?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:30 
Der har været så hulens meget i medierne omkring Sony, PS3 og Blu-Ray, og om de vil klare den og dominere i næste generation, men mange af de diskutioner har ikke været herinde.
Jeg har ingen anelse om, omkring folk her er klar til den. Der er jo ikke mere end 3 måneder til at PS3en lander her i Danmark.
Så skal du have den store pakke, med 10 Blu-Ray film og en masse spil, eller spr... Se hele indlægget
Well crucify the insincere tonight...
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
3of193of19Skrevet 23/11-06 21:03 
Ved heller ikke lige hvorfor jeg skrev BD50 der før når Blue Dragon komprimeret passer på tre DVD'er og så nok ville kunne være på en BD25.
Sidder og spiller sidste bane på Elite Beat Agents ved siden af :)
Som sagt, to pauser på 50 timer er ikke noget der er 1800 kroner værd (eller hvad nu præcis merprisen på bluray drevet er).
Jack_D>

gimmick eller en mulighed der ligger og venter på at blive udnyttet?
SOCOOM har allerede vist os hvilken vej det kan gå, har kan du med SOCOM på PSP unlocke ting som du kan bruge i SOCOM på din PS2/PS3.

Ja, jeg har virkelig lyst til at købe en ekstra konsol og et spil for at åbne content i et spil jeg allerede har betalt for.
Og her troede jeg EA var slemme med deres cheat downloads i f.eks. Godfather...
HeroldHeroldSkrevet 23/11-06 21:06, rettet 23/11-06 21:06 
Jack_D: Du er godt klar over at hvis der var en snert at fornuftig argumentation i det du skrev, så smider du det direkte ud af vinduet og skyder enhver chance for at tage det seriøst, lige så snart du bliver personlig og sviner folk til på det plan. Gør det i det mindste med stil.

Hvis det er sådan nogle som dig, der udgør Sonys community, så tror jeg aldrig nogensinde min PS3 kommer online. ;P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 23/11-06 21:38 
Core>
Det vi andre nok mener er, at vi hellere købte en billigere PS3 uden Blu-ray, og så undværede Blu-Ray-drevet så længe som muligt. I hvert fald indtil det viser sig uundværligt og forhåbentligt også er faldet i pris.

Så ville man klage når man engang blev tvunget til at købe et BR-drev for at spille de nyeste spil... Det eneste fornuftige er at ha' det med fra starten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 21:48, rettet 23/11-06 21:48 
Eller slet ikke at have det med, og sænke prisen på maskinen eller stoppe andet hardware i istedet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 23/11-06 21:51 
Hvis et af de første spil ville fylde flere DVD'er, lyder det jo som om det er nødvendigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 21:56 
Det skal jo også helst lyde som om, det er nødvendigt. Men er der nogen som er i tvivl om, at Blu-Ray ikke ville sidde i PS3, hvis Sony kun var et konsolfirma?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 23/11-06 22:08 
Har Resistance CGI videoer? MPEG2 video i 1080p ville være en nem forklaring på hvorfor det fylder 22GB...
CoreCoreSkrevet 23/11-06 22:12 
Naiera>
Så ville man klage når man engang blev tvunget til at købe et BR-drev for at spille de nyeste spil...

Jeps, det lyder som mig ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 23/11-06 22:14 
Det er ikke størrelsen på selve den rå data i spillene (med mindre vi taler om J-RPGer der jo er notoriske for at bruge eksorbitante mængder FMV) der vil gøre Blu-Ray pengene værd. Det er loadetiderne der vil blive markant forbedrede af den store kapacitet.
Dét der er den virkelig synder i forbindelse med at hive data ned fra en optisk disk, er ikke hvor mange Mb i sekundet laseren læser, men søgetiderne.
Her vil det med Blu-Ray være muligt, at lægge dataene ud i et redundant mønster der vægter søgetid frem for at få data til fylde så lidt som muligt.
Born to kill space
enfenenfenSkrevet 23/11-06 22:14 
Jeg forstår ikke, at I gider blive ved med at diskutere med Jack. Han er jo tydeligvis en kloning af Okotta krydret med lidt Ronaldo/Freddie.

Personer, der kun ser en side af en sag (den de mener, er den rigtige), er normalt umulige at føre en diskussion med.
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 23/11-06 22:22 
3of19>
Har Resistance CGI videoer? MPEG2 video i 1080p ville være en nem forklaring på hvorfor det fylder 22GB...

Det ville i så fald være det eneste i det spil der kører 1080p :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 23/11-06 22:25 
Vi andre er også for længst stoppet med at forsøge.
Nu sidder vi på sidelinjen, og er lidt i tvivl om vi skal ryste på hovederne, eller grine i kor.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 23/11-06 22:58 
Jack_D>
og så kan det muligvis være at jeg blot har flere penge mellem hænderne end flertallet herinde.

Apropos det, så er jeg faktisk efterhånden blevet ret nysgerrig, hvad angår din uddannelse job og alder. Lad os høre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/11-06 00:54 
Naiera>
Dét demonstrerer jo fint hvorfor nogen mener prisen er OK og andre, fejlagtigt måske, mener den er forrykt. Om man kan lide det eller ej, så får man en Blu-Ray afspiller til en værdi på næsten det dobbelte med i købet, og det er vi altså nogen der er temmelig glade for! Jeg ville helt sikkert købe en PS3 på grund af Blu-Ray til at starte med. En PS3 oveni i en BR-afspiller der ellers ville koste min. 8k er da en helt fin deal ;)

Jeg kan godt forstå, at nogle synes det er fedt - og samlet set er det da også billigt... Men når man nu bare vil spille...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/11-06 00:55, rettet 24/11-06 00:57 
Wehner>
Apropos det, så er jeg faktisk efterhånden blevet ret nysgerrig, hvad angår din uddannelse job og alder. Lad os høre.

Det har jeg da svaret på for længst!
PlayStation 3 - Skal du have den?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SlothSlothSkrevet 24/11-06 01:14, rettet 24/11-06 01:23 
Bede-x>
Det kommer til at afhænge af salgstal og der tyder alt på, at 360 kommer til at klare sig bedre end Xbox.

Såvidt jeg har hørt/læst klarer X360 dig dårligere end XBOX gjorde på samme tidspunkt efter dens launch.

(Jeg hørte det på en 1 UP YOURS podcast, og læste det et eller andet obskurt sted på nettet, kan ikke huske hvor.)

Det er muligt jeg tager fejl, men hvordan lå den originale XBOX salgstalmæssigt/markedsandelmæssigt på samme stadie i dens liv ift. 360'eren? Anyone?

enfen
Jeg forstår ikke, at I gider blive ved med at diskutere med Jack. Han er jo tydeligvis en kloning af Okotta krydret med lidt Ronaldo/Freddie.

Selv Okotta irettesætter Jack_D - det siger lidt om niveauet denne diskussion er kommet ned på...

Jeg håber at Jack_D får ret, men lige nu er det blot ønsketænkning... Hvis Sony holder hvad de lover, er PS3 værd hver en krone, men jeg vil se det før jeg tror det.

Til DeluxScan der beskrev PS3 som en 5.000 kroners brevpresser (for nogle sider tilbage): Det er sgu da for lavt, og bringer dig på samme niveau som de folk du sidder og gør grin af - PS3 er ikke en 5.000 kroners brevpresser, og en X360 er ikke en 3600,- brevpresser - det er begge to meget formidable konsoller.
Kiss me, would you kindly?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/11-06 01:59, rettet 24/11-06 02:04 
Sloth>
Til DeluxScan der beskrev PS3 som en 5.000 kroners brevpresser (for nogle sider tilbage): Det er sgu da for lavt, og bringer dig på samme niveau som de folk du sidder og gør grin af - PS3 er ikke en 5.000 kroners brevpresser, og en X360 er ikke en 3600,- brevpresser - det er begge to meget formidable konsoller.

Tag det nu liiige med lidt salt. Jeg tror også, at flertallet af PS3-køberne nok har andre formål med maskinen, end blot en fornem brevpresser.
I øvrigt er det ikke pænt at tage noget ud af kontekst, hvor det selvfølgelig var underforstået, at hvis der ingen gode spil er, så bruger man jo ikke konsollen så meget, så 'den samler støv', 'er en brevpresser' eller hvad man nu ellers kan finde på af overførte betydninger.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-06 03:08, rettet 24/11-06 04:19 
Sloth>
Såvidt jeg har hørt/læst klarer X360 dig dårligere end XBOX gjorde på samme tidspunkt efter dens launch.

Hvis vi ser på det japanske marked, er det rigtigt, men der er ikke rigtigt nogen som forventer, at det er der, Microsoft skal tage markedsandele. De solgte i forvejen nærmest ingenting der. Kigger vi andetsteds, er der flere måder at udlægge det på. For det første er der det her:

Xbox 360 Stats:

325,902 Xbox 360s were sold in the United States in November (Core:Premium ratio unknown).

556,221 Xboxs were sold in the United States in the same number of days following launch.

http://news.teamxbox.com/xbox/9943/NPD-Group-Releases-Xbox-360-Sales-Data/

Hvilket jo tydeligt viser, at Xbox 360 solgte mindre end Xbox i samme (korte)periode. Forklaringen er, at der var for få maskiner på hylderne, fordi Microsoft løb ind i produktionsvanskeligheder:

As Xbox 360 units continue to fly out of stores as soon as they arrive, US analysts have predicted that stock shortages could mean Microsoft fails to meet its current quarter sales targets.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=13848

Microsoft's first Xbox 360 did not roll off the assembly line last year until 69 days before the on sale date of Nov. 22. (That late start in production is the root cause behind last holiday's shortages.)

http://money.cnn.com/2006/07/05/commentary/column_gaming/index.htm?section=money_latest

Til sammenligning sælger PS3 også dårligere end PS2. De føste salgstal fra japan er kun lige over 80000 maskiner. Selv Segas Dreamcast kunne nemt sælge mere end det på launch. Igen skyldes det produktionsvanskeligheder.

Spørgsmålet er så nu, hvad Microsoft faktisk har solgt. Ifølge deres first quarter earnings rapport, har de solgt 6 millioner maskiner:

Entertainment and Devices Division revenue growth of 70% over the prior year was driven by demand for Xbox 360™ consoles, software, peripherals, and Xbox Live®. Xbox 360 has sold 6 million consoles worldwide life to date and achieved record cumulative attach rates for software and peripherals in the United States, while Xbox Live passed the four million member mark during the quarter.

http://www.microsoft.com/msft/earnings/fy07/earn_rel_q1_07.mspx

NextGen wars sætter tallet på 7 millioner, men har så en lidt længere periode med:

http://nexgenwars.com/

Den originale Xbox solgte 24 mill:

Microsoft has sold 24 million consoles as of Q2 2006.

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox

Den udkom i slutningen af 2001. Hvis og så fremt, at det lykkedes Microsoft at sælge 10 mill efter i år, så vil den være et pænt stykke foran den originale Xbox i samme periode. Sælger den noget mindre, kan den nemt gå hen og være foran alligevel(analytikeren Colin Sebastian udtalte for nyligt, at han mente, at de var en halv million bagefter 360'erens forventede salg i 2006). Xboxen solgte elendigt i japan og meget langsomt i europa. Faktisk så langsomt, at Microsoft blev tvunget til at sænke maskinens pris efter kun lidt over en måned på markedet.

In a statement issued Friday, Microsoft revealed what the rest of the industry had already suspected: Sales of Xbox, the software giant's powerful video game system, are much worse than expected. Microsoft said that sales barely hit the bottom end of its previous forecast, and the company alerted suppliers that it's lowering sales projections again for 2003 and, as a result, will buy fewer parts.

"At our [second-quarter] earnings announcement, we reported that we will end the fiscal year within the sales range originally forecast, but in the bottom half of that range, and for that reason we have asked suppliers to make applicable adjustments," the company reported. In an October earnings call, the company lowered its total Xbox sales forecast to 9 million to 11 million units by the end of June 2003. The company originally expected to ship that many units by the same point in 2002.

http://www.windowsitpro.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=37879&DisplayTab=Article

Xboxen oplevede sit bedste salg i 2004 og starten af 2005, hvor den i perioder solgte bedre end Playstation i USA:

http://www.gamespot.com/news/2004/05/26/news_6099369.html

Det er meget typisk for konsoller, som ofte sælger bedst, når der er skåret lidt i prisen og der er kommet nogle gode spil(altså at den har været et stykke tid på markedet).

Salgstal kan være upålidelige, men prøv selv at se på de indikatorer, der fortæller, om det går godt eller skidt for en konsol. Forhandlere, trediepartsstøtte, omtale, mediadækning, analytikervurderinger... Jeg vil vove påstanden, at Xbox 360 er foran Xbox på alle punkter. Jeg tvivler også på, at du kan finde en eneste seriøs kilde, som ikke tror på, at Xbox 360 kommer til at klare sig bedre end Xbox.

Men lad os tage den op igen, når vi har fået julesalgstallene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SlothSlothSkrevet 24/11-06 04:16, rettet 24/11-06 04:25 
DeluxScan>
Sloth>
Til DeluxScan der beskrev PS3 som en 5.000 kroners brevpresser (for nogle sider tilbage): Det er sgu da for lavt, og bringer dig på samme niveau som de folk du sidder og gør grin af - PS3 er ikke en 5.000 kroners brevpresser, og en X360 er ikke en 3600,- brevpresser - det er begge to meget formidable konsoller.

Tag det nu liiige med lidt salt. Jeg tror også, at flertallet af PS3-køberne nok har andre formål med maskinen, end blot en fornem brevpresser.
I øvrigt er det ikke pænt at tage noget ud af kontekst, hvor det selvfølgelig var underforstået, at hvis der ingen gode spil er, så bruger man jo ikke konsollen så meget, så 'den samler støv', 'er en brevpresser' eller hvad man nu ellers kan finde på af overførte betydninger.



Heh oki - jeg var nok lidt for fuld og lidt for træt da jeg skrev det - sorry!

Til Bede-X:

Angående X-Box/360 i Japan, så kan de tal ikke bruges til noget som helst - magen til xenofobisk folk skal man lede længe efter. Så lad os holde Japan ude af salgstallene, ganske som du gør - det er fint med mig.

Jeg er også overbevist om, at 360'eren vil klare sig bedre i det lange løb end XBOX - specielt set i forhold til dens lovprise live-del, pris ift. konkurrenterne, samt flere ex-exclusives fra PS3 til 360.

Lige nu har Sony ikke andet end løfter og sin PS/PS2-succes at sælge PS3'en på. Jeg ved sgu ikke om jeg er til grin, når jeg stædigt holder fast i at skulle have den :o) Jeg ved bare, at i min verden har Sony altid leveret varen (nogle gange en del ændret ift. løfterne, samt ofte forsinkede), og jeg håber de gør det denne gang. 360'eren for mig er et alternativ, men det er sidste udvej.
Kiss me, would you kindly?
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-06 04:29, rettet 24/11-06 04:44 
Sloth>Lige nu har Sony ikke andet end løfter og sin PS/PS2-succes at sælge PS3'en på.

Det er også mere end rigeligt. Jeg tror stadig, at Sony sælger mest, men dog mindre end i denne generation.

Sloth>
Jeg ved sgu ikke om jeg er til grin, når jeg stædigt holder fast i at skulle have den

Slet ikke. Der skal nok komme masser af fede spil som berettiger dens eksistens. Omvendt får du mig nok ikke overbevist om, at den som spillemaskine vurderet er bedre end Wii + 360 ;P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 24/11-06 07:33 
Jeg er heller ikke i tvivl om at, Sony nok skal slippe afsted med den absolut største markedsandel.

Men de har efterhånden pisset på mange mennesker, 360'eren har vundet godt ind i det år den har været alene, især den agressive markedsføring af Gears Of War har vakt manges interesse. Wii'en er så småt begyndt at træde ind i billedet, og denne gang lyder det umiddelbart som om at folk rent faktisk kan se at den er der.

Så hvis vi snakker om næste generation, så er jeg ikke længere så sikker på at Sony, får det hele forærende.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 24/11-06 07:49, rettet 24/11-06 07:52 
Bede-x>
Spørgsmålet er så nu, hvad Microsoft faktisk har solgt. Ifølge deres first quarter earnings rapport, har de solgt 6 millioner maskiner

Ja, 6 millioner er og også det tal jeg har hørt rundt omkring fra (1 måned gammelt tal). Men betydeligt lavere tal end de 10 millioner enheder de sigtede at have solgt inden PS3 ramte gaden.
Tror de nu skal være glade hvis de når 8-9 millioner i år.

Jeg er MEGET spændt på at se salgstallene for 360'eren de næste 6 måneder og om mainstream forbrugerne for alvor begynder at hoppe på Xbox vognen eller om de bare vælger at vente lidt til PS3 bliver til at komme i nærheden af :)


Core>
Så hvis vi snakker om næste generation, så er jeg ikke længere så sikker på at Sony, får det hele forærende.

Helt enig!.

De har klart nogle store udfordringer, men omvendt skal vi heller ikke afskrivede dem allerede som mange herinde gerne vil ;)
SlothSlothSkrevet 24/11-06 10:06, rettet 24/11-06 10:07 
Core, da jeg læste dit indlæg om, at Sony havde pisset på mange, kom jeg til at tænke på, at det har de jo egentligt ikke.

De has pisset på *os* - os der følger med i hvad der sker. Den almindelige forbruger har de ikke snydt - lille Peter på 10 der går forbi en PS3 i Bilka, peger og vræler "DEN VIL JEG HA'!" - ham har de ikke snydt med brudte løfter.

Mon det er det Sony regner med? Hvor stor en del af forbrugerne kan mon betragtes som hardcore? Hmm...
Kiss me, would you kindly?
jaesjaesSkrevet 24/11-06 11:22, rettet 24/11-06 11:25 
Jeg tror Wii, kommer til at sælge i spandevis, lidt ligesom DS.

Der er efterhånden ca. ligeså mange kvinder og mænd som gamer*, de fleste kvinder gider bare ikke de genrer som traditionelt findes til pc og konsollerne. De spiller i stedet spil som digitale kortspil, digitale brætspil, puzzlere og simple adventurespil/strategispil/simulatorer. Allerede nu er der flere Wii-reklamer ude, som retter sig specifikt mod kvinder.

Blandt andet markedsføres Wii som en fitness-agtig maskine, som piger og kvinder kan hygge sig med alene eller sammen med deres veninder. Følger spillene trop, dvs. de førnævnte genrer + lidt fitness-ting og nogle simple og sociale spil, tror jeg Nintendo får held med at udbrede Wii.

At Wii Sports er med i æsken, og at designet er iPod-lignende, synes jeg også er et smart træk. Prisen gider jeg ikke længere diskutere, men når folk der ikke normalt køber konsoller ser, at man kan få en pakkeløsning med en lille, lækkert designet konsol med en "sjov", utraditionel og tilsyneladende simpel styremetode, samt et spil, for 1800-2200 kr. (afhængig af landet), tror jeg der vil flyve mange æsker ned i indkøbskurven.

Så jo, Sony vil da nok sælge flest, men jeg synes ikke man skal glemme Wii i kapløbet. Det skulle ikke undre mig, om der kun vil være få procent forskel i salgstallene for de tre konsoller, når status gøres op om 4-5 års tid.

* De seneste tal er vist 51-49 til kvindernes fordel. Den gennemsnitlige alder for gamere er også højere, end hvad man måske lige skulle tro, 29 sidst jeg så nogle tal. Dette kan måske også tale til Wiis fordel.

EDIT: Korrektur ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-06 14:43, rettet 24/11-06 14:51 
Beano>
Jeg er MEGET spændt på at se salgstallene for 360'eren de næste 6 måneder og om mainstream forbrugerne for alvor begynder at hoppe på Xbox vognen eller om de bare vælger at vente lidt til PS3 bliver til at komme i nærheden af :)

Det er jeg også. Endnu mere interessant bliver det at se, hvor langt Microsoft vil gå at vinde markedsandele. Sonys produktionspris er i øjeblikket så høj, at hvis Microsoft vil absobere tabene, giver det muligheder for at presse på:

http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21166

Der skal godt nok sælges en del spil + udstyr, før det tab kan vendes til indtjening. Det fastlåser en smule, hvis konkurrenterne starter en priskrig.

Sloth>
Hvor stor en del af forbrugerne kan mon betragtes som hardcore?

Ikke så mange. Omvendt er det dem, der traditionelt set køber en maskine i starten. Der kommer til at gå et stykke tid, før PS3 prisen kan betragtes som værende for massemarkedet.

jaes>
Jeg tror Wii, kommer til at sælge i spandevis, lidt ligesom DS.

Den er et wildcard. Det kan gå begge veje. Ikke at jeg forventer, at de vinder, men de kan klare sig udemærket. Mon ikke det bliver i japan, at den spiser flest markedsandele?

jaes>
Der er efterhånden ca. ligeså mange kvinder og mænd som gamer

De undersøgelser jeg har set, hvor tallene er så høje, har sådan noget som Snake på mobil og diverse PC kortspil indgået i dem. Ikke dermed sagt, at det ikke er spil, men blot at der er mange måder at tælle på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 24/11-06 14:52 
jaes>
Der er efterhånden ca. ligeså mange kvinder og mænd som gamer*, de fleste kvinder gider bare ikke de genrer som traditionelt findes til pc og konsollerne. De spiller i stedet spil som digitale kortspil, digitale brætspil, puzzlere og simple adventurespil/strategispil/simulatorer. Allerede nu er der flere Wii-reklamer ude, som retter sig specifikt mod kvinder.

Kvinder spiller det samme som os; Osse dem jeg kender.

Miss Video Game
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-06 15:06 
Angående casual gamers, så er det naturligvis dem, der afgør om konsolkrigen bliver tabt eller vundet.

Og hos dem tror jeg Sony har usandsynligt gode kort.
Jeg kender folk, der har det sådan "ahh Guitar Hero er så fedt, jeg venter på PS3, så jeg kan spille 2'eren og Buzz og den slags."

Til gengæld læste jeg for nyligt, at rigtig mange casuals ikke er klar over hvor dyr PS3'en er/bliver, og hvis de regner med 299$ eller 3000 kr får de nok en overraskelse, hvilket muligvis kommer til at påvirke salget.

Og om pigerne og ikke-gamerne, så tæller de jo netop mobilspil, bejeweled på MSN og den slags med, og jeg tror ikke at de piger der hygger sig med 7-kabale på PC'en nødvendigvis har lyst til at købe en Wii.

Jeg læste for nylig en artikel, der påstod, at pigerne spiller mere på nettet end drengene. Jeg ved ikke hvordan dét skal måles før det bliver sandt.
For jeg nægter at tro på, at der er flere piger alt i alt på WoW, Xbox Live, BattleNet, Counterstrike, Battlefield osv.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-06 15:24, rettet 24/11-06 15:26 
Lige i forlængelse af det jeg skrev om priskrig:

A year after release, could Microsoft finally be reaching break-even point?

The price of manufacturing the hard disc drive enabled Xbox 360 has now dropped low enough that Microsoft could be breaking even, according to a report from technology analyst iSuppli.

After assessing that the Sony could be losing as much as US $300 on the 20GB PlayStation 3, iSuppli have calculated that Micorosft has reached the point where lower manufacturing costs total US $75 less than the retail price.

"The HDD-equipped Xbox 360 has a manufacturing and materials total of US $323.30, based on updated estimate using costs in the fourth quarter of 2006," said the report. "This total is US $75.70 less than the US $399 suggested retail price of the Xbox 360."

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21256

Det giver afsindigt gode muligheder for at presse på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 24/11-06 15:42 
SeventhSun>
Jeg læste for nylig en artikel, der påstod, at pigerne spiller mere på nettet end drengene. Jeg ved ikke hvordan dét skal måles før det bliver sandt.
For jeg nægter at tro på, at der er flere piger alt i alt på WoW, Xbox Live, BattleNet, Counterstrike, Battlefield osv.

Det er småspil. Det er meget få, der er klar over hvor stor en gruppe "Jette, hjemmegående husmor" egentlig er - men den er enorm!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 24/11-06 16:34, rettet 24/11-06 16:36 
Bede-x>
De undersøgelser jeg har set, hvor tallene er så høje, har sådan noget som Snake på mobil og diverse PC kortspil indgået i dem. Ikke dermed sagt, at det ikke er spil, men blot at der er mange måder at tælle på.

Korrekt. Alle slags spil, som kan spilles på pc eller konsol medregnes normalt. Det er lidt forskelligt om mobilspil regnes med. Optællingsmetoden betyder mindre i denne sammenhæng. Essensen er, at tallene viser, at kvinder som kundesegment gerne vil spille, og de hard- og software-producenter som er gode til at kanalisere det ud i konkrete produkter står stærkt.

De mange sites med casual-spil er én mulighed, de tre konsollers mulighed for at downloade småspil er en anden, og Wii som koncept kunne være en tredje, hvis Nintendo formår at tilbyde de rigtige spil, og markedsfører konsollen ordentligt.
CoreCoreSkrevet 24/11-06 22:55, rettet 24/11-06 22:57 
Sloth>
Core, da jeg læste dit indlæg om, at Sony havde pisset på mange, kom jeg til at tænke på, at det har de jo egentligt ikke.

Joooh, det syntes jeg nu de har.

Eksempel på fortidens pissen på folk:

Først lavede de en PS2-model, denne kunne man få en fjernbetjening til og alt var bare 10-4.

Så lavede de en ny model, nu med indbygget IR-modtager. Samtidig lod de den gamle fjernbetjening udgå. Så nu måtte man købe en ny maskine, hvis man ville have fjernebetjening til sin PS2, og ikke var hurtigt nok ude til at starte med.

Så lavede de en netværksadapter, så kunne alle komme på nettet.

Så lavede de en PS2 med indbygget netværksadapter, og nu ikke kompatibel med den gamle multitap.

Så lod de både netværksadapteren, og den gamle multitap udgå.

Idag kan man med en gammel model af PS2 ikke få fat i hverken netværksadapter eller multitap uden at skulle rende land og rige rundt, eller bo i den blå avis for at finde dem brugt.

Men hey, problemet er aldrig større end du bare kan købe en ny PS2. Tak for det Sony.

Samme historier gør sig gældende, med diverse farvevarianter, hvis tilbehør pudsigt nok også alt sammen er udgået.

Der var lidt eksempler at starte med ;)

Det ændrer dog ikke på noget, jeg køber jo skidtet alligevel, de usle hunde :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 25/11-06 16:44 
Du Jack_D... Kommenter lige denne artikkel:
---
Fra NY Times:
Video Games
A Weekend Full of Quality Time With PlayStation 3


By SETH SCHIESEL
Published: November 20, 2006
Howard Stringer, you have a problem. Your company’s new video game system just isn’t that great.

Enlarge This Image

Sony Computer Entertainment
A view of the screen of “Resistance: Fall of Man,” one of the games for the new Sony PlayStation3.
Enlarge This Image

Justin Sullivan/Getty Images
The controller of Sony PlayStation 3 looks like earlier ones.
Ever since Mr. Stringer took the helm last year at Sony, the struggling if still formidable electronics giant, the world has been hearing about how the coming PlayStation 3 would save the company, or at least revitalize it. Even after Microsoft took the lead in the video-game wars a year ago with its innovative and powerful Xbox 360, Sony blithely insisted that the PS3 would leapfrog all competition to deliver an unsurpassed level of fun.

Put bluntly, Sony has failed to deliver on that promise.

Measured in megaflops, gigabytes and other technical benchmarks, the PlayStation 3 is certainly the world’s most powerful game console. It falls far short, however, of providing the world’s most engaging overall entertainment experience. There is a big difference, and Sony seems to have confused one for the other.

The PS3, which was introduced in North America on Friday with a hefty $599 price tag for the top version, certainly delivers gorgeous graphics. But they are not discernibly prettier than the Xbox 360’s. More important, the whole PlayStation 3 system is surprisingly clunky to use and simply does not provide many basic functions that users have come to expect, especially online.

I have spent more than 30 hours using the PlayStation 3 over the last week or so and may have played more different games on the system — 13 — than probably anyone outside of Sony itself. Sony did not activate the PS3’s online service until just before the Friday debut. Over the weekend a clear sense of disappointment with the PlayStation 3 emerged from many gamers.

“What’s weird is that the PS3 was originally supposed to come out in the spring, and here it came out in the fall, and it still doesn’t feel finished,” Christopher Grant, managing editor of Joystiq, one of the world’s biggest video-game blogs, said on the telephone Saturday night. “It’s really not the all-star showing they should have had at launch. Sony is playing catch-up in a lot of ways now, not just in terms of sales but in terms of the basic functionality and usability of the system.”

Sadly for Sony, the best way to explain how the PlayStation 3 falls short is to explain how different it is to use than its main competition, Xbox 360. When I reviewed the 360 last year, I wrote: “Twelve minutes after opening the box, I had created my nickname, was in a game of Quake 4 and thought, ‘This can’t be this easy.’ ”

I never felt that way using the PlayStation 3. With the PS3, 12 minutes after opening the box I realized that Sony inexplicably does not include cables to connect the machine to a high-definition television. Keep in mind that one of Sony’s main selling points has been that the PS3 plays Blu-Ray high-definition movie discs. But high-definiton cables? Sold separately. The Xbox 360, by contrast, ships with one cable that can connect to either a standard or high-definition set.

Then, before you are even using the PS3, you have to connect the “wireless” controller to the base unit with a USB cable so they can recognize each other. If you bring your PS3 controller to a friend’s house, you’ll have to plug back in again. The 360’s wireless controllers are always just that, wireless.

If there is one thing one would expect Sony to get perfect, though, it would be music. Wrong. Sure, you can plug in your digital music player and the PS3 will play the tunes. But as soon as you go into a game, the music stops. By contrast, one of the things I’ve always enjoyed most on the Xbox 360 is being able to listen to my own music while playing Pebble Beach or driving my virtual Ferrari. Doesn’t seem too complicated, but the PS3 can’t do it.

In that sense it often feels as if the PlayStation 3 can’t walk and chew bubble gum at the same time. In the PS3’s online store (which feels like a slow Web page) you can access movie trailers and trial versions of new games, but when you actually download the 600-megabyte files, you’ll be stuck watching a progress bar crawl across the screen for 20 or 40 minutes. Astonishingly, you can’t download in the background while you go do something that’s more fun (like play a game). On the Xbox 360, not only are files downloaded seamlessly in the background, but you can also shut off the machine, turn it on later, and the download will resume automatically.

The PS3’s whole online experience feels tacked-on and unpolished. On the Xbox 360 each user has a single unified friends list, so you can track your friends and communicate with them easily, no matter what game you are in. On the PlayStation 3 most games have their own separate friends list and some have no friends function at all. There is a master list as well, but in order to communicate with anyone on it, you have to quit the game you are playing.

There are some high points. The multi-player battles in Resistance: Fall of Man are excellent. The arcade-style action in the downloadable Blast Factor is suitably frantic.

But the list of the PS3’s disappointments remains, from its undersupported voice chat to its maddening cellphone-like text messaging system. (In frustration I ended up plugging in a USB keyboard.) Overall, Sony seems to have put a lot of effort into cramming as much silicon horsepower under the hood as possible but to have forgotten that all the transistors in the world can’t make someone smile.

And so it is a bit of a shock to realize that on the video game front Microsoft and Sony are moving in exactly the opposite directions one might expect given their roots. Microsoft, the prototypical PC company, has made the Xbox 360 into a powerful but intuitive, welcoming, people-friendly system. Sony’s PlayStation 3, on the other hand, often feels like a brawny but somewhat recalcitrant specialized computer. (Sony is even telling users to wait for future software patches to fix some of the PS3’s deficiencies.) The thing is, if people want to use a computer, they’ll use a computer.

Through the decades of the Walkman and the Trinitron television, Sony was renowned as the global master of easy-to-use, seamlessly powerful consumer electronics. But recently Sony seems to have lost its way, first in digital music players, in which it ceded the ergonomic high ground to Apple’s iPod, and now in home-game consoles. For now Sony’s technologists seem to have won out over the people who study fun.

As a practical matter, given the limited quantities Sony has been able to manufacture, the PlayStation 3 will surely remain sold out throughout the holiday season. If you can’t find one, don’t fret. Sony still has a lot of work to do. As Mr. Grant of Joystiq put it: “Maybe in six months it’ll be finished. Maybe by next fall I’ll be able to do all the cool stuff. I’m still kind of waiting.”
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KamekKamekSkrevet 25/11-06 16:47, rettet 25/11-06 16:49 
Den har han vist kommenteret i denne tråd:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=23212#288766 :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
GreaseballGreaseballSkrevet 25/11-06 16:49, rettet 25/11-06 16:50 
Har han allerede gjort inderligt i en anden tråd ;P

Edit: Slået på målstregen

PS3 NY Times tråden
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 25/11-06 17:23 
Argh.. æv. den tråd havde jeg glemt... sorry,
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RitesRitesSkrevet 25/11-06 17:38 
Det blev også flot afværget med et "det passer jo bare ikke, så!" :p
» a winner is you «
Jack_DJack_DSkrevet 22/12-06 12:51 
Bede-x>
360 kan nemt fåes til 2600(premium pakken). Det kan de andre løsninger ikke(man ville også skulle have begge, for at ramme det "mix", jeg lister ovenover). Så er der andre titler tilbage, som kun kommer på Xbox. Der ud over, er der ingen garanti for at Ninja Gaiden 2 kommer til PS3. Det der er annonceret er Ninja Gaiden Sigma, som er et remake af det Ninja Gaiden, som kom på Xbox(to gange).


Som sagt, som betragter jeg ikke PS3 som blot en konsol, den vil i høj grad udgøre kernen i min hjemmebio.
Jeg vil ikke kunne få samme integreret løsning hvis jeg valgte en Xbox360 eller Wii.

Jeg ser umiddelbart på det, som Devil May Cry 4 situationen. Ja, det er også eksklusivt nu, men ligesom Ninja Gaiden 2 til 360 er en port til andre formater slet ikke usandsynlig. Vi går mere og mere imod en multiplatformsgeneration...


Jeg er stort set enig, for mig er det ikke det vigtigste hvorvidt om jeg kan spille det på Xbox360, Wii, eller PS3 eller pc.
Det er blot midlet der formidle en oplevelse, derfor er der også andre faktorer der for mig afgør hvilken konsol jeg køber og her ser jeg PS3 som den mest helstøbte og kompromisløse.


Resistance ligefrem KLASSER bedre end Gears of War, Half-Life 2 og Halo?


Overdrivelse fremmer forståelsen :)

Ja, det seneste preview som jeg læste (fra Gamereactor) lød således:


De konkluderer, at spillet nok ikke vil blive husket som en klassiker(omend det måske er solidt). Bladet er i butikkerne nu.


At de sætter en der har vedkendt han er xboxfanboy til at anmelde PS3 og Resistance giver jeg ikke meget for. Han modsiger også sig selv et par gange og slutter af med dette "men i forhold til, hvad vi har prøvet, så er der ingen tvivl om, at Resistance sagtens kan gå hen og indtage pladsen som konsollernes Battlefield"

og

"Heldigvis har Insomniacs charme sat sit tydelige præg på spillets tema og våben, hvilket alligevel giver spillet en god og unik fornemmelse, og hvis de kan formå at holde trit med et helt nyt onlinepublikum, så kan Resistance sagtens blive et spil, som sidder i min maskine om et år"

Især henvisningen til BF, rammer plet og det ser jeg som et komplement der vil noget, da netop BF serien har sat standarden for hvordan online FPS skal skæres.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 12:59, rettet 22/12-06 13:00 
Det du siger om Resistance står der altså ingen steder i det seneste Gamereactor blad. Battlefield bliver slet ikke nævnt.

De får kaldt spillet solidt, men et som ikke vil huskes som en klassiker.

Samtidigt er det fjollet at kalde personen, som skriver det Xboxfanboy, blot fordi han ikke mener det samme om Resistance, som du gør. Skulle jeg så kalde Thomas Tanggaard for Sony dreng, blot fordi han ikke synes ligeså meget om Perfect Dark Zero som mig? Nej vel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
QQSkrevet 22/12-06 13:04 
Ifølge denne netop opståede tråd (credit, Bede-x), så får Resistance 6 og Gears of War 10 af et af de større multiplatformsblade...

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 22/12-06 13:08 
Til gengæld får Resistance 89 ud af 100 på metacritic.com (gennemsnit af mange anmeldelser) og Gears of War får 94...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Jack_DJack_DSkrevet 22/12-06 13:52 
Det står her http://www.gamereactor.dk/previews/64273/Resistance%3A+Fall+of+Man/
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 13:57 
Det er i hvertfald ikke med i bladet. Iøvrigt lyder det ikke til, at vi skal forvente karakterer på højde med Halo, Half-Life 2 og Gears. Heller ikke i det du linker til. Det lyder stadig "kun" som et solidt spil.

Men lad os nu se, hvad de giver det. Så er det nemmere at bedømme, om de mener, at det er blandt det bedste i genren...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 22/12-06 14:05 
Det jeg hæfter mig ved er følgende udtalelser.

"Et hemmeligt trumfkort, som Resistance har i ærmet, må siges at være spillets online multiplayer. Den udmærkede co-op del er desværre forblevet splitscreen, så Insomniac har i stedet fokuseret alle kræfterne på at skabe storslåede onlinekampe mellem menneskeheden og Chimera. Derfor er der blevet gjort plads til intet mindre end 40-mands kampe, hvor de to asymmetriske racer og originale våben, fyrer op for den ene hukommelsesværdige kamp efter den anden. Insomniac har været så smarte, at lave de fleste af banerne i flere størrelser, så folk der stadig foretrækker de mere intense deathmatches, får rigeligt at se til. Det hele samles gennem en velfungerende onlineservice, hvor man kan opbygge sin friendslist, oprette en klan og indtjene en masse erfaringspoint og medaljer, så man stiger i rank."

og

"men i forhold til, hvad vi har prøvet, så er der ingen tvivl om, at Resistance sagtens kan gå hen og indtage pladsen som konsollernes Battlefield"

samt

"Heldigvis har Insomniacs charme sat sit tydelige præg på spillets tema og våben, hvilket alligevel giver spillet en god og unik fornemmelse, og hvis de kan formå at holde trit med et helt nyt onlinepublikum, så kan Resistance sagtens blive et spil, som sidder i min maskine om et år."

Det giver et indtryk at et spil som ligger en del over solidt og en mulitplayer oplevelse som ikke er set på nogen konsol.
Er man til online FPS, er man også bekendt med BF og ved hvilken succes den serie har og at blive kaldt konsolernes svar på BF, er uanset hvordan du vender og drejer det en kæmpe komplement og vidner om et spil der i hvertfald i multiplayer er en hel bedre end kun solidt.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 14:09, rettet 22/12-06 14:10 
Lad os nu se, hvilken karakter de sætter på det. For mig lyder det ikke som om, vi skal forvente noget over det her 360 launchspil:

http://www.gamereactor.dk/anmeldelser/61063/Call+of+Duty+2/

Samtidigt er jeg af den holdning, at færre spillere som oftest giver bedre spil i et fps. Samtidigt er konsollernes Battlefield... Battlefield.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 22/12-06 14:17 
Har du læst anmeldelsen og kommentarer jeg fremhævede og vil stadigvæk påstå onlinedelen kun ser solid ud??

Igivet fald har du en yderst ejendomlig opfattelse af hvad der kræves af et online spil, men det harmonerer egentlig meget godt med at du kun er til online spil med få spillere så er det jo klart det ikke vl falde i din smag.

Men når et spil sammenlignes med kongen inden for online FPS, ja siger det en hel del.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 14:24, rettet 22/12-06 14:25 
Jack_D>
Har du læst anmeldelsen og kommentarer jeg fremhævede og vil stadigvæk påstå onlinedelen kun ser solid ud??

Solidt forstået på den måde, at karakterene kommer til at ligge omkring 7-8 hos Gamereactor. Det er vel ikke usandsynligt at forvente det.

På samme måde som Call of Duty 2 efter min mening er solidt...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 22/12-06 15:45 
tja, du får et solidt 7 for forsøget på at sno dig uden om.
anyway, hos IGN fik det 9.1 og på metacritic får Resistance 89 ud af 100 og Gears of War får 94, så det må siges at ligge i den øvre del.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 15:55, rettet 22/12-06 16:13 
Jack_D>
tja, du får et solidt 7 for forsøget på at sno dig uden om.

Der er ikke noget med at sno sig uden om. Det er som om, du ikke læser, hvad jeg skriver, men det er jo ikke første gang... Resistance ligner et spil på højde med Call of Duty 2(omend lidt under på Gamerankings). Det spil var solidt efter min mening, men heller ikke mere. Jeg forventer ikke mere af Resistance.

Iøvrigt tror jeg kun, at der er PS3-only ejere, som ser spillet ligge i den absolutte spiltop. Dem der har lidt flere valg, er nok mindre imponeret.

Men der er ingen grund til at køre den videre. Fint nok at du mener spillet ligger i Halo/Gears/Half-Life 2 klassen. Jeg er ikke enig, bedømt ud fra hvad vi har set(måske man bliver overrasket, men jeg tvivler...).

EDIT: Jeg sad lige og læste det fra dit Gamereactor link ovenover:

Der er ikke den fjerneste tvivl om, at Sony har satset hele baduljen på at gøre netop Resistance: Fall of Man, til definitionen af PlayStation 3, som Halo i sin tid var det for Xbox. Desværre må der allerede nu sås en tvivl om, hvorvidt spillet vil være i stand til at opnå samme wow-effekt, som Master Chief og slænget i sin tid gjorde. Resistance er nemlig et yderst solidt skydespil, men mangler fundamentet, der skal gøre PlayStation 3 til den dominerende konsol.

Bemærk ordvalget: Et yderst SOLIDT skydespil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 22/12-06 16:27, rettet 22/12-06 16:33 
Bede-x>
Der er ikke noget med at sno sig uden om. Det er som om, du ikke læser, hvad jeg skriver, men det er jo ikke første gang... Resistance ligner et spil på højde med Call of Duty 2(omend lidt under på Gamerankings). Det spil var solidt efter min mening, men heller ikke mere. Jeg forventer ikke mere af Resistance.

Men ikke desto mindre får det kun 0.3 point mindre end Gears of War på IGN, et spil som du ville give 10, sammenholdt med metacrittic tegner det alt andet lige et billede af et spil som ligger i den øvre ende af skalaen.

Iøvrigt tror jeg kun, at der er PS3-only ejere, som ser spillet ligge i den absolutte spiltop. Dem der har lidt flere valg, er nok mindre imponeret.

Der er da ellers nok at blive imponeret af, multiplayer med op til 40 personer, noget som mig bekendt ikke er set før på nogen konsol. Anmeldelserne på IGN og metacrittic tegner også et billede af et spil der ligger i den absolutespiltop, med mindre du da kalder 9,1 og 89 for middelmådigt.

Der er ikke den fjerneste tvivl om, at Sony har satset hele baduljen på at gøre netop Resistance: Fall of Man, til definitionen af PlayStation 3, som Halo i sin tid var det for Xbox. Desværre må der allerede nu sås en tvivl om, hvorvidt spillet vil være i stand til at opnå samme wow-effekt, som Master Chief og slænget i sin tid gjorde. Resistance er nemlig et yderst solidt skydespil, men mangler fundamentet, der skal gøre PlayStation 3 til den dominerende konsol.

Bemærk ordvalget: Et yderst SOLIDT skydespil.

Du får lige denne

"Et hemmeligt trumfkort, som Resistance har i ærmet, må siges at være spillets online multiplayer"

"men i forhold til, hvad vi har prøvet, så er der ingen tvivl om, at Resistance sagtens kan gå hen og indtage pladsen som konsollernes Battlefield"

"Heldigvis har Insomniacs charme sat sit tydelige præg på spillets tema og våben, hvilket alligevel giver spillet en god og unik fornemmelse, og hvis de kan formå at holde trit med et helt nyt onlinepublikum, så kan Resistance sagtens blive et spil, som sidder i min maskine om et år"

Bemærk at de roser onlinedelen, så deres vurdering er givetvis en samlet vurdering hvor singleplayer delen trækker ned.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 16:30 
Som sagt gider jeg ikke køre den videre. Glimrende at Resistance for dig er en kæmpetitel. Jeg har lidt flere konsoller at tænke på, så det kan først blive overvejet i anden omgang efter en mængde andre spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig