X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 3 - Skal du have den?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:30 
Der har været så hulens meget i medierne omkring Sony, PS3 og Blu-Ray, og om de vil klare den og dominere i næste generation, men mange af de diskutioner har ikke været herinde.
Jeg har ingen anelse om, omkring folk her er klar til den. Der er jo ikke mere end 3 måneder til at PS3en lander her i Danmark.
Så skal du have den store pakke, med 10 Blu-Ray film og en masse spil, eller spr... Se hele indlægget
Well crucify the insincere tonight...
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/09-06 02:02, rettet 04/09-06 02:10 
Det lyder altsammen overbevisende. Min tiltro til PS3 er fornyet.


Men nogen spørsmål;

1)Hvad vil dual layered discs siger? Er det sådan at du kan vende disken om og afspille den? Ligesom med et kasettebånd?:p

2)Hvad med rumble? Kommer det til at ske? Ikke ske?

3)Ved vi at PS3ens online bliver gratis, eller bliver det ligesom ps2?

4)Har vi nogen ide om hvad ps3 vil koste i danske penge? Er det muligt at det bliver omkring 4000?

5)hvad præcist vil PSP og ps3 kunne gøre, når de funker sammen?



EDIT: En meget sjov parodi på de nyeste Macreklamer... http://www.thehumorarchives.com/humor/0001632.html
Well crucify the insincere tonight...
TLTLSkrevet 04/09-06 02:44 
Valkyrie>
Det lyder altsammen overbevisende. Min tiltro til PS3 er fornyet.


Men nogen spørsmål;

1)Hvad vil dual layered discs siger? Er det sådan at du kan vende disken om og afspille den? Ligesom med et kasettebånd?:p


Det er nok precist det samme som DVD'er. Der kan ligge op til 4-5 lag data på en Disc, duallayer er så 2 lags disc... DVD5 og DVD9 er hhv. single og dual layer discs...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 04/09-06 07:43, rettet 04/09-06 07:48 
Herold>
Fordi det er et nyt format og fordi vores afgifter er vanvittigt høje. Jeg er ikke i tvivl om at priserne vil falde og ende på et normalt niveau, jeg tror bare ikke på at alle priser ligger under 400 fra dag 1 af. :)

Prisforskellen på de dyreste DVD-film her og der er 20,-. Altså vejledende udsalgspriser. Hvad er det præcis der får dig til at tro, at nogen skulle have lyst til at prissætte en dansk udgivet HD-film 160,- højere, end den amerikanske vejledende udsalgspris, på de dyreste? Det giver jo ingen mening. Du må give en bedre begrundelse for hvorfor du tror de skal være så dyre. Jeg tvivler ikke på, at vi enkelte steder nok skal bløde for at få en HD-film, men at de ligefrem skulle koste 160,- mere end i USA, skal jeg dælme se før jeg tror.

Bulderbys bud på en pris mellem 400 og 500 kroner er et resultat af dårlig matematik og/eller en manglende forståelse for prisforskellene på DVD-film på de amerikanske og danske markeder.

I øvrigt var dette i starten også et forsøg på en kritik af PS3/Blu-Ray, men det er noget fjolleri, eftersom HD-DVD har præcis de samme vejledende udsalgspriser i USA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 04/09-06 09:17 
"Prisforskellen på de dyreste DVD-film her og der er 20,-."

Hvad baserer du de 20 kroner på? Det er nok nærmere 50-100 kroner. En ny DVD-film i USA koster i butikkerne 20-30 dollars, og herhjemme 200-250 kroner. Der er ikke så langt fra de $30 til 200, men de film burde også koste mere end 200 herhjemme.

Jeg har bare svært ved at tro på at et nyt format på et marked så lille som Danmark, til at starte med får lige så 'lave' priser som i USA. Hvis du overhovedet skal kunne tjene penge på at sælge de film i Danmark fra dag 1, så skal du enten have en høj pris eller kunne tage et ordentlig læs hjem ad gangen - som du ikke vil kunne sælge til at starte med alligevel. Hvis vi smider sådan noget som moms oveni, som bliver højere, jo dyrere produktet er, så har vi en startpris, der ikke er pæn. Og jeg vil meget gerne tage fejl... Med mindre jeg vælger BluRay-formatet i stedet. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 04/09-06 09:32 
Tjah jeg har også fuldt de mange diskutioner ude på nettet. I første omgang tror jeg ikke PS3 vil sejre i starten, men den skal nok komme godt igang, men om den vil udkonkurere 360'eren er jeg nu ikke så sikker på.
Bashful Neophyte
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/09-06 10:38, rettet 04/09-06 10:39 
Valkyrie>
1. Nintendo DS Lite  163.274
2. PlayStation Portable  29.945
3. PlayStation 2  21.829
4. GameBoy Advance SP  2.719
5. GameBoy Micro  1819
6. Xbox 360  1197
7. Nintendo GameCube  837
8. Nintendo DS  410
9. GameBoy Advance  14
10. Xbox  12

Det er da vist XBOX 360 (og XBOX) der har fejlet. Ikke PSP'en.
;-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-06 11:17 
Valkyrie>
1)Hvad vil dual layered discs siger? Er det sådan at du kan vende disken om og afspille den? Ligesom med et kasettebånd?:p

Det vil sige at laseren kan skifte fokus og se igennem eet eller flere lag på disken. Ligesom du kan stå foran et trådhegn og vælge enten at fokusere på trådhegnet eller på det der er bag det.

2)Hvad med rumble? Kommer det til at ske? Ikke ske?

Jeg er overbevist om at rumble komme i en eller anden form i den controller der følger med konsollen. Specielt i betragtning af, at Sony har vist sig at være ret lydhøre over for kritik.
Der er ingen tvivl om at det er Sonys retslige stridigheder om rumble motorer, der spiller ind og undskyldningen de gav på E3 bare var et coverup.
De ville muligvis ikke vise noget på E3, fordi de ikke var sikre på om de tekniske ting var helt på plads og om de var patenteret nogen steder.

3)Ved vi at PS3ens online bliver gratis, eller bliver det ligesom ps2?

Der er ingen grund til at de grundlæggende services skal koste penge.
Det eneste der vil belaste et firma af Sonys eller Nintendos størrelses økonomi nævneværdigt, er serverdrevne spil og download af software.
Alt andet er småtterier, som nemt skulle blive dækket af spil prisene, den ekstra reklame værdi og de få ting der rent faktisk kommer til at koster penge.

4)Har vi nogen ide om hvad ps3 vil koste i danske penge? Er det muligt at det bliver omkring 4000?

Tja.. PS2 kostede 4000kr. da den udkom, men den var ikke nær så spækket med hardware som PS3 bliver (splinternyt disk format, harddisk, mange A/V udgange og WiFi etc.). Så en pris på ~5000,- tror jeg er meget realistisk.
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-06 11:30 
Jeg forstiller mig, at PS3'en vil vinde den kommende generation, omend jeg ligesom stort set alle analytikere forstiller mig, at det bliver med mindre end i denne generation. Er ikke et øjeblik i tvivl om, at MS kommer til at tage markedsandele denne gang. Det skyldes både maskinernes pris, det tilgængelige software og de - indtil videre - marginale teknologiske forskelle.

Den store forskel bliver Japan, hvor Sony kommer til at vinde, hvilket giver dem et forspring på 20-25% af det samlede verdensmarked. I USA bliver det meget lige og i Europa vinder Sony. Nok...

Jeg tror, at Microsoft bliver meget aggressive og at eventuelle vundne markedsandele bliver svære at tage igen i efterfølgende generationer.

Wii'en er for mig lidt af et wild card. Den kommer til at beholde trediepladsen, men kan omvendt godt klare sig udmærket. Måske lidt i stil med Gamecuben...

Jeg skal have en PS3, men med mindre Resistance eller andet spil viser sig at være en killerapp, kommer jeg til at vente til engang i 2007-8, hvor maskinen er blevet billigere og spillene bedre.

Synes simpelthen at PS3 er for dyr i forhold til softwaren og den fremviste teknologiske formåen. Samtidigt kommer Wii'en og den har spil, som interesserer mig langt mere end Sonys.

Vi kender ikke Wii'ens pris endnu, men Xbox360 kan købes til 2000,- i Aalborg. Wii'en bliver vel ikke dyrere end det, hvilket betyder, at man kan købe både en Wii og en 360, samt have penge til overs til memorycards/harddisk. For mig giver den kombo meget mere mening.

Naiera>
PS3 vil stadigvæk have de bedste spil

Afhængig af hvilke genrer/spiltyper man kan lide...

Zzap!>
Dreamcast havde også solgt ~11 millioner til nysgerrige early adopters, da PS2 udkom.

Det var hvad den solgte i alt, ikke hvad den havde solgt, da Sony kom på markedet. Men ok, den solgte jo ikke fantastisk efter de kom på markedet.

Iøvrigt mener jeg, at sammenligningen mellem Xbox360 og Dreamcast er håbløs, da både firmaerne bag og det forliggende marked er helt anderledes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-06 12:06, rettet 04/09-06 12:07 
Bede-x>Det var hvad den solgte i alt, ikke hvad den havde solgt, da Sony kom på markedet. Men ok, den solgte jo ikke fantastisk efter de kom på markedet.

Jeg kan ikke se hvordan det forbedrer microsofts situation.
Efter hvad jeg kan regne ud, har de kun solgt maks. 6-7 millioner ud af at mål på 11 millioner sat for året 2006.
Dvs. de er bagud for hvad Sega havde solgt på det tilsvarende tidspunkt i DCens liv.

Iøvrigt mener jeg, at sammenligningen mellem Xbox360 og Dreamcast er håbløs, da både firmaerne bag og det forliggende marked er helt anderledes.

Situationerne minder faktisk en del om hinanden. Lige bortset fra at microsoft har mere kapital. Men det vil ikke hjælpe dem særligt langt hvis det går helt håbløst. I så fald kan de blive tvunget til at trække sig, af deres investorer.

For mig at se er 360 et temmelig fesent tilbud. Den er ikke specielt billig (med mindre man vælger retard pakken), den har ikke nogle nye spændende features, den har heller ikke den kraftigste hardware. Heller ikke på det vigtigste punkt, spillende, ser den ud til at kunne skille sig nævneværdigt ud.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk skulle foretrække den frem for enten een af de to andre, eller en kombination af dem begge.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 12:24 
Jeg kunne snildt nævne flere grunde, men Xbox Live er i hvert fald en god grund.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-06 13:01, rettet 04/09-06 13:06 
Zzap!>
Dvs. de er bagud for hvad Sega havde solgt på det tilsvarende tidspunkt i DCens liv.

Nej. Dreamcast udkom d 27/11-98. Dreamcast sælger ca 11 millioner gennem dens levetid. Da de i 2001 annoncerer at hardwaren ikke bliver produceret mere, har den solgt omkring 10 mill.

Skal vi sammenligne salgstal, må vi se, hvad 360 har solgt, når den har været på markedet i en tilsvarende periode. Hvilket vil sige 360'erens samlede salgstal efter 2007(+ lidt). Og der er vel ingen, der er i tvivl om, at MS har solgt mere end 10 Mill til den tid?

Sammenligner man de tilsvarende tal i forhold til maskinernes launchtidspunkt, skal du huske på, at DC'en på nuværende tidspunkt kun lige var på nippet til at holde sit indtog på det amerikanske marked(9/9-99).

Situationerne minder faktisk en del om hinanden.

Det kan jeg slet ikke se, at man kan sige. Micorsoft kommer fra en mere succesfuld maskine, end Sega gjorde, da de skiftede til Dreamcast. Det både angående antal hits og maskinernes faktiske salgstal. Samtidigt er der en verden til forskel i støtte fra industrien.

Sammenlign fx EA situationen. De nægtede at lave spil til Dreamcast. 360 får Fifa eksklusivt i et år(som jeg endte med at forstå det).

Konsolssucceser som Fx Halo og GTA vil være at forfinde på 360. Hvilke tilsvarende hits kunne Sega tage med sig fra Saturn til Dreamcast? Virtua Fighter? Sega Rally? Nights?

Så er der forhandler situationen. Xboxen får igen MEGET mere støtte end DC'en gjorde. I Aalborg var det ikke let at købe Dreamcast spil og det blev kun sværere med tiden.

Analytikerne er meget positivt stemt over for Xboxen.

Så alt fra tidligere successer, forhandlere, udviklerstøtte og industriforventninger er væsentligt anderledes fra Segas DC situation. Du er forblindet, hvis du tror andet.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk skulle foretrække den frem for enten een af de to andre, eller en kombination af dem begge.

Det er jo så et spørgsmål om smag. Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan fortrække en PS3 over en Wii + 360, men sådan er vi jo så forskellige.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-06 13:01 
Wehner>
Jeg kunne snildt nævne flere grunde...
Værsgo.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 13:29 
Så snart du lige forholder dig til den grund, jeg nævnte.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 04/09-06 14:28 
For lige at komme tilbage til det oprindelige emne, så skal jeg i hvert fald IKKE have en PS3 til launch. Det er den for dyr til og jeg skal i forvejen have Wii med en bunke spil (ser ud til at blive den bedste launch nogensinde).
På spilsiden kommer stort set alt 3rd party også til 360'eren med minimale grafiske forskelle.
Jeg håber bare at Sega ikke har underskrevet en exklusiv aftale med Virtua Fighter 5 så at Sumo Digital kan få lov til at lave en konvertering til 360'eren.
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-06 14:30 
Wehner>
men Xbox Live er i hvert fald en god grund.
Er det dét?
Det synes jeg ellers jeg havde forklaret om i min første post.
Uanset om live reelt bliver bedre eller ej, så tvivler jeg stærk på at det vil være en killer feature.

Hvis så Live rent faktisk ender op med at blive den bedste service, kan jeg bare ikke se folk tænke: "Live; det er jo den der lidt bedre online service, jeg tror jeg vælger en xbox, selvom den ikke har noget andet gående for sig".

Alle dem der tror at live er så uovervindelig; husk på at vi ikke reelt har set et seriøst udspil fra nogle konkurrenterne endnu.
Online delen er hvor avanceret den måtte være, ikke større raketvidenskab. Det er noget som dygtige programmører vil kunne klare i et højniveau sprog på ret kort tid.
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-06 14:33, rettet 04/09-06 14:41 
3of19>
Jeg håber bare at Sega ikke har underskrevet en exklusiv aftale med Virtua Fighter 5 så at Sumo Digital kan få lov til at lave en konvertering til 360'eren.

Jeg håber det samme. Vil mægtigt gerne spille det spil med gode online features.

Desværre virker det til, at det er eksklusivt til PS3 og så må jeg jo vente med at spille det.

Jeg må iøvrigt lige spørge Zapp!, om du skal have en Xbox360? Altså om du er af den holdning, at du går for at spille de gode spil, som enhver mainstreamkonsol får. Det uagtet om vi snakker PS3, Wii eller 360. Eller er du bare MS hader?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 14:47 
Zzap!>
Alle dem der tror at live er så uovervindelig; husk på at vi ikke reelt har set et seriøst udspil fra nogle konkurrenterne endnu.

Det er vi ikke uenige om.

Zzap!>
Online delen er hvor avanceret den måtte være, ikke større raketvidenskab. Det er noget som dygtige programmører vil kunne klare i et højniveau sprog på ret kort tid.

Baseret på PS2 og DS må det være sværere end som så, men vi får se.

Live _er_ en killer feature og er med 360 blevet det i endnu højere grad pga. Live Arcade.

Men hvis vi ellers snakker grunde, kan meget af det koges ned til en smagssag, men:

FPS'er.
Hvis man er til fps'er så har Microsoft traditionelt set haft meget bedre fps'er end Sony. Nu hvor Sony ikke længere er begrænset rent teknisk, kan dette ændre sig, men det skal vi jo lige se først. Og hvor gode Sony-fps'erne i fremtiden end bliver, så leder det os videre til næste punkt, for vi skal spille dem med en uhensigtsmæssig...

Controller.
Sony's controller er et hovsa-design, der nu for anden gang bliver bastardiseret efter Nintendos innovation. Særligt til fps'er er den helt håbløs, men den er i det hele taget uhensigtsmæssig rent ergonomisk. Skuffende at deres bedste forsøg på et redesign blev den famøse boomerang.

Prisen.
En pris på over fem kilo vil altså afskrække nogle, når konkurrentens maskine reelt set kan fås til 3000,- for den gode pakke (og mon ikke også der kommer et juletilbud fra onkel Bill?).

Halo 3.
Nuff said.

Når alt dette er sagt, så regner jeg naturligvis med det samme som Bede og mange andre: Sony for langt den største markedsandel, men dog noget mindre end i sidste generation.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 04/09-06 14:49, rettet 04/09-06 18:28 
Herold>
Hvad baserer du de 20 kroner på?

Vejledende udsalgspris på en DVD i USA er fra starten oftest $30 (eller $29). Tag f.eks. Underworld Evolution, The Sentinel eller Poseidon. Og det er altså uden bonus DVD eller noget i den stil. Det er jo nemt oversat til 180 danske. I Danmark koster en DVD 200 kroner. Det er vejledende udsalgspris. Du kan selvfølgelig finde dem lidt billigere, ligesom du kan i USA, men de vejledende udsalgspriser er ikke meget mere end 20 kroner fra hinanden.

Det giver selvfølgelig sig selv, at jeg kun sammenligner priser på standard-udgaverne. Når jeg skriver "de dyreste", har jeg de få der udgives fra starten med lavere vejledende udsalgspris i tankerne. F.eks. zombie-serien, Asian Cinema-serien, eller den der bukse-film med Alexis Bledel, der alle koster 100,-, i stedet for de sædvanlige 200,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 04/09-06 14:52 
Bede-x>
3of19>
Jeg håber bare at Sega ikke har underskrevet en exklusiv aftale med Virtua Fighter 5 så at Sumo Digital kan få lov til at lave en konvertering til 360'eren.

Jeg håber det samme. Vil mægtigt gerne spille det spil med gode online features.


Der kommer ikke online versus i VF ever. Sega ved at det ikke vil være spilbart uden alt for store kompromier i gameplayet.
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 14:58 
Det skal nok komme på et tidspunkt. Forbindelserne kommer inden for de næste par år til at blive meget høje sammenlignet med de lousy uploads, vi har nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 04/09-06 15:12 
Det har ikke så meget med upload hastighed at gøre, men simpelthen bare med den tid det tager for kommandoen at ankomme. Lys er nu ikke hurtigere end det er og hvis min kommando kommer en frame senere end den burde går spillets balance fløjten da jeg ikke længere kan regne med de frame advantages der burde være.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/09-06 17:23, rettet 04/09-06 17:25 
Zzap! -> er det ikke lidt tyndt at udtale sig om Xbox Live, når du åbenlyst aldrig har prøvet det?

Og hvis du tror, at det er gamespy eller lignende på en konsol, så tager du fejl.
Som jeg har forstået det, har Sony stadig ikke afsløret de store detaljer ift. deres løsning, men gør de det ikke på samme måde som den nuværende model, hvor der ikke er en samlet service, men man i stedet laver profil og login pr. spil?

Det går jeg ud fra Nintendo vil gøre - når nu det er sådan DS'en fungerer.

Allerede dér dummer de sig gevaldigt ift. Live.

Og havde vi ikke overstået Xbox - Dreamcast sammenligningen? Det er flere steder, på flere planer, blevet afvist som fuldstændigt ude i hampen.
En detalje er at tiderne virkelig har ændret sig. Konsolspil fylder meget mere i mediebilledet nu, og med det Xbox 360.

Det er måske uretfærdigt, men det er et faktum, at Xbox 360 og Live bliver hypet en del i pressen.
Så at MS skulle være tvunget til at lukke deres konsoleventyr, ser jeg som direkte absurd.

Men angående org. spørgsmålet: så nej jeg skal ikke have en PS3. I hvert fald ikke til ~5000 kr.
EDIT: Blu-Ray er jeg fløjtende ligeglad med. Jeg foretrækker dedikerede medieafspillere, og under alle omstændigheder skal jeg have et HD TV først.

Og uanset hvad Naiera så ellers påstår, så præsenterer Sony bare ikke nok interessante titler til mig.
Især ikke nu hvor GTA4 er annonceret til 360 og der er udsigt til at Guitar Hero også kommer.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 04/09-06 17:37 
Uha dette emne har da virkelig udviklet sig til det rene mundhuggeri. Det er da ihvertfald ikke svært at spotte fanboys...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HankyHankySkrevet 04/09-06 18:20 
Jeg skal ikke have den ved launch :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 04/09-06 18:32 
Heller ikke her. Det er da sjovt nok at have noget fra starten, men jeg kan godt vente til første eller andet prisfald. 5k + spil gider jeg ikke.
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 18:37, rettet 04/09-06 18:38 
SeventhSun>
Og hvis du tror, at det er gamespy eller lignende på en konsol, så tager du fejl.
Som jeg har forstået det, har Sony stadig ikke afsløret de store detaljer ift. deres løsning, men gør de det ikke på samme måde som den nuværende model, hvor der ikke er en samlet service, men man i stedet laver profil og login pr. spil?

Nej, det kommer selvfølgeligt til at fungere med et fælles Gamer ID, friends liste, osv.

Det bliver med andre ord en rigtig online service... endeligt :)
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-06 18:48 
Bede-x>
Jeg må iøvrigt lige spørge Zapp!, om du skal have en Xbox360? Altså om du er af den holdning, at du går for at spille de gode spil, som enhver mainstreamkonsol får. Det uagtet om vi snakker PS3, Wii eller 360. Eller er du bare MS hader?

Nej, jeg skal ikke have en 360. Foran min lyst til at spille videospil, kommer min sociale samvittighed.
Ligesom kærlighed, gør had blind, så dét forsøger jeg at holde mig fra. Stærk kritisk ville måske være de rigtige ord at bruge om mit forhold til microsoft.

Wehner>
Live _er_ en killer feature og er med 360 blevet det i endnu højere grad pga. Live Arcade.
Bare fordi du siger det, er det ikke et faktum. Du må komme med nogle argumenter hvorfor det er så ”killer”.
Live Arcade er ikke een, da Sony, men selvfølgelig især Nintendo med deres Virtual Console har noget på bedding der er mindst lige så godt.

Controller.
Sony's controller er et hovsa-design, der nu for anden gang bliver bastardiseret efter Nintendos innovation. Særligt til fps'er er den helt håbløs, men den er i det hele taget uhensigtsmæssig rent ergonomisk. Skuffende at deres bedste forsøg på et redesign blev den famøse boomerang.
Ingen tvivl om at Sonys controller skylder SNESens meget, og at det ville være rart hvis de byttede om på venstre stick og d-paddet og fjernede den diagonale splitning af d-padded. Men ud over de to klager så synes jeg faktisk at Sonys pad er en ganske ok vanilla controller.
Jeg tror slet ikke vi skal til at komme ind på hvem der rippede hvem. Bare se på DC og xbox paddet.
Sony har i det mindste een ny feature ved sit pad, tilt funktionen.
Tilt funktionen vil gøre Sony paddet til det bedste, næst efter wiimoten, til FPS spil.

Prisen.
En pris på over fem kilo vil altså afskrække nogle, når konkurrentens maskine reelt set kan fås til 3000,- for den gode pakke (og mon ikke også der kommer et juletilbud fra onkel Bill?).

Det hele står og falder med om Sony formår at gøre opmærksom på *hvor* meget ekstra man får med PS3en (for at få 360eren op på bare tilnærmelsesvist samme niveau, kommer prisen op på noget nær det samme for en langt mindre elegant løsning).
Men hvorfor skulle de ikke formå det?

Halo 3.
Nuff said.

Nej, fortæl endelig mere. Jeg har nemlig temmelig svært ved at se hvorfor vi skulle hidse os op over endnu en gang ”Master Chief Against the Alien Scumm tm”.
Det var da også påfaldende så lidt hype der var omkring E3 traileren. Jeg mener i betragtning af at det stort set var det eneste nye microsoft havde at vise til E3…
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 04/09-06 18:48 
Wehner>
(...) der nu for anden gang bliver bastardiseret efter Nintendos innovation.

Nintendo har hverken opfundet eller "innoveret" analog kontrol eller bevægelsescensorerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 04/09-06 19:00 
Zzap!>
Ligesom kærlighed, gør had blind, så dét forsøger jeg at holde mig fra. Stærk kritisk ville måske være de rigtige ord at bruge om mit forhold til microsoft.

Ved du hva Zzap, jeg inviterer dig hermed forbi en weekend til en 360 oplevelse, det skal ikke koste dig noget, så din samvittighed er vel reddet. Men når du har givet PRODUKTET en chance, så kan du bande alt du lyster :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 19:15, rettet 04/09-06 19:16 
Naiera>
Wehner>
(...) der nu for anden gang bliver bastardiseret efter Nintendos innovation.

Nintendo har hverken opfundet eller "innoveret" analog kontrol eller bevægelsescensorerne.

De gjorde analog kontrol til en succes og det giver jeg mere credit end tidligere mere eller mindre fejlslagne produkter. Den diskussion har vi vist haft før om diverse emner.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 19:19 
Zzap!>
Ingen tvivl om at Sonys controller skylder SNESens meget, og at det ville være rart hvis de byttede om på venstre stick og d-paddet

Denne grund alene er jo nok til, at jeg ikke vil kalde controlleren særlig god. Det vækker megen undren, at de ikke bare har ændret denne ene ting.

Vi skal vist også lige se tilt-funktionen rykke i en fps, før vi bedømmer den. Måske leverer den. Måske gør den ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 04/09-06 19:24, rettet 04/09-06 19:31 
Hverken Live eller Halo er vel særligt afgørende i en udefrakommendes valg af konsol.

Jeg mener, begge dele kendes afgjort bedst af "prev-Xbox"-spillere, og disse har jo allerede mere eller mindre valgt konsol (hvis ikke de skal have begge).

En storsælgende anmelderrost spilserie som Halo der får en efterfølger, er jo ikke en særlig afgørende faktor, da de andre konsoller også har sådan nogen, med mindre man er faldet for serien i forvejen.

Ligesådan er det svært at forestille sig hvor godt Live fungerer, hvis man ikke har noget sammenligningsgrundlag, eller nogen tidligere erfaringer online (det må være her Zzap falder i kategori ;)).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 19:44 
Da Microsoft lancerede Xbox havde de ikke en eneste eksklusiv velkendt killer app-serie ala Mario og Zelda etc. Nu har de pludselig Halo, der er ved at blive et ret etableret navn, som de fleste konsolejere kender - også selvom de kun har PS2 i dag. Det kan ikke være andet end en fordel i forhold til sidste generation - og dermed endnu en ting, der kan være med til at skubbe markedsandele i Microsofts retning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 04/09-06 20:03 
Ja, men set med mainstream-øjne så sker den samme udvikling jo også for de andre, de vil så bare være de skridt foran. Mange mainstream-spillere (det er næsten ulækkert det her), tænder stadig mere på næstegenerations Tekken & Gran Tourismo, og da Sony har langt flere kendte franchiser end Microsoft, så er ét Halo 3 bare ikke nok (tror jeg).

Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver lige nu, jeg tror egentlig ikke vi er uenige, og både dig og den anden Halo-bandit har begge meldt ud at i også tror på at Sony trækker den største markedsandel hjem. Jeg tror bare jeg var ensom, og trængte til, også at få lov til at skrive noget, jeg selv syntes lød klogt :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 20:19 
I store træk enige ja. Men jeg mener at Ms trods alt står bedre nu, hvor de trods alt har _nogle_ kendte franchises og at folk har fået bekræftet at de fleste store ting (GTA f.eks.) ender som multiplatform. Det burde give et par procent af markedet :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 04/09-06 20:23 
Dét er jeg også sikker på, jeg tror også at det er derfor Sony er gået i gang med forsalg uden at have nogen leveringsstatus overhovedet, det kunne godt ligne et lettere panisk tiltag.

Derimod tror jeg også at Microsoft stiller sig svagere hvis de ikke snart kommer ind i "spøjst hardware"-kampen. Sony høster meget interesse på Singstar, Buzzere og Eye Toy.

Derudover skulle de nok også begynde at tænke lidt mere på de yngre spillere.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 04/09-06 20:23 
Wehner>
hvor de trods alt har _nogle_ kendte franchises

Hvad er den anden...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 04/09-06 20:42, rettet 04/09-06 21:52 
Er det her jeg bliver buhet ud hvis jeg hvisker...Dead Or Alive?

:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 20:50 
Det var en af dem jeg tænkte på. Og så Elder Scrolls konsol-eksklusiv (indtil videre).

Men ja, der er intet til børnene. De kan købe en anden maskine :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 04/09-06 20:50, rettet 04/09-06 20:51 
Wehner>
Da Microsoft lancerede Xbox havde de ikke en eneste eksklusiv velkendt killer app-serie ala Mario og Zelda etc. Nu har de pludselig Halo, der er ved at blive et ret etableret navn, som de fleste konsolejere kender - også selvom de kun har PS2 i dag.

Kan du bakke dette med andet end en formodning?
Halo er og bliver en Xbox ting og jeg tvivler på, at det vil rykke markedsandele. Den brede masse vil højst sandsynligt sige Halo what??
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 21:04 
Man kan ikke bakke fremtidsspekulationer op med facts Jack D, fordi fremtiden ikke er sket endnu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/09-06 21:04 
Vedr. snakken om hvor vidt LIVE er en killer app eller ej:

Er der egentlig en af jer der har tallene på, hvor mange procent af hhv. XBOX & XBOX 360 brugere der benytter LIVE? Gerne med separate tal for USA, Europa & Japan...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Jack_DJack_DSkrevet 04/09-06 21:14 
Wehner>
Man kan ikke bakke fremtidsspekulationer op med facts Jack D, fordi fremtiden ikke er sket endnu.

Det kan man godt hvis man hedder McFly ;)

Anywho, du skriver at Halo er ved at blive kendt på tværs af alle konsolejere, hvor ser du henne og hvad får dig til at tro det skulle rykke markedsandele?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-06 21:15, rettet 04/09-06 21:28 
Zzap!>
Live Arcade er ikke een, da Sony, men selvfølgelig især Nintendo med deres Virtual Console har noget på bedding der er mindst lige så godt.

Lad os nu lige vurdere de enkelte onlineløsningers arkade del, når de rent faktisk er tilgængelige.

Personligt tror jeg, at der går nogen tid, før nogen af dem bliver rigtige "killerapps". Istedet virker de mere som et tiltag, hvor firmaerne kan tjene penge på, at glæde hardcore gamers, der stadig nyder de lidt simplere spil. Sådan vil det ihvertfald være i starten.

Forhåbentlig kan de åbne markedet lidt op for de helt små udviklere. Hvis de så på et tidspunkt kunne begynde at genudgive sjældne samlerobjekter til billige penge, ville jeg blive ovenud lykkelig.

Radiant Silvergun, Shinrei Jusatsushi Taromaru og Akumajo Dracula X: Chi No Rondo hører hjemme på de forskellige arkade løsninger.

Om ikke andet, skal jeg nok få stor glæde ud af Geometry Wars 2(det må vel komme), Minters nye spil, Street Fighter 2 og Symphony of the Night på Live Arcade. Også selv om jeg har et par af dem, men de kunne jo så passende blive solgt ;)

Men hvorfor skulle de ikke formå det?

Det gør de vel også. Bare ikke så godt som i denne generation.

Prøv at gå rundt på forskellige forums/blade/sites og se hvor meget prisen faktisk betyder. Den skræmmer altså nogen hardcore gamers væk. Dem som skal købe maskinen i starten.

Vend evt blikket indad og se, hvor mange tilkendegav på P:R, at de skulle have 360 på launchen:

http://playright.dk/forumemne.php?id=18713&sort=0&start=0

Prisen skræmmer altså nogen. Særligt dem som bare vil spille. De kan købe en 360 OG en Wii, og sandsynligvis have penge til overs til memory cards/harddisk.

Igennem hele generationen skal Sony kæmpe mod konkurrenternes lavere pris. Igen 2000,-(+ mem card/harddisk) for 360 i Aalborg lige nu. Ca 5000 for en PS3. Det gør en forskel.

Jeg er sikker på, at Sony kommer til at miste markedsandele, også selv om de igen bliver dominerende.


Det var da også påfaldende så lidt hype der var omkring E3 traileren.

Mener du hype ved E3 er specielt vigtigt? Så er PS3 jo doomed ;)

Der skal nok komme hype omkring Halo 3. Det kan der vel ikke være tvivl om.

Core>
Derudover skulle de nok også begynde at tænke lidt mere på de yngre spillere.

Enig. Både med hensyn til spøjse og varierede spil, har MS et stykke at gå endnu...

flottenheimer>
Er der egentlig en af jer der har tallene på, hvor mange procent af hhv. XBOX & XBOX 360 brugere der benytter LIVE?

Over 60 procent(360 ejere) er i øjeblikket tilsluttet Live:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67223

Jack_D>
Kan du bakke dette med andet end en formodning?

Tja, hvis man kan kalde Mario og Zelda for killerapps, kan man vel også kalde Halo spillene det samme. Salgstal og anmelderomtale taget i betragtning.

Core>
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver lige nu, jeg tror egentlig ikke vi er uenige, og både dig og den anden Halo-bandit har begge meldt ud at i også tror på at Sony trækker den største markedsandel hjem.

Den anden Halo-bandit er nu glad for, at netop DU skriver godt om Live.

rart at se, at vi kan mødes nogen steder :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/09-06 22:12 
Bede-x>Over 60 procent(360 ejere) er i øjeblikket tilsluttet Live

Takker Bede-X, med jeg vil, som sagt, gerne se en langt mere detaljeret statestik (USA, Eur & Jap-tal) og gerne over både Xbox og Xbox 360. Anyone?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-06 22:22 
Orker ikke lige at søge efter det og er heller ikke klar over, om der er frigivet/lavet en sådan statistik endnu.

Men tallene for Japan er vel nul ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/09-06 22:49, rettet 04/09-06 22:50 
Bede-x>
Vend evt blikket indad og se, hvor mange tilkendegav på P:R, at de skulle have 360 på launchen:

http://playright.dk/forumemne.php?id=18713&sort=0&start=0

Ho, ho. Det fedeste ved den tråd er nu, at Wagner viste sig at have moonet CutePuppy. Muhaha!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/09-06 23:17 
Jeg vil aldrig, og jeg gentager, aldrig, betale 5k+ for en konsol. Så burde det vist være på plads. Jeg holder mig til Bills boks indtil videre!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
CoreCoreSkrevet 04/09-06 23:52 
Bede-x>
Den anden Halo-bandit er nu glad for, at netop DU skriver godt om Live.

Live er indtil videre den éneste måde at spille online på, alt andet er til grin ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 05/09-06 00:51 
Bede-x>
Vend evt blikket indad og se, hvor mange tilkendegav på P:R, at de skulle have 360 på launchen:

http://playright.dk/forumemne.php?id=18713&sort=0&start=0

Tak, så kan jeg jo bare nøjes med at gentage mig selv fra dengang :)

"Efter at have købt DC, PS2, Xbox, GameCube, DS og PSP til launch (eller lige deromkring) så ser jeg også ud til at springe Xbox 360 over i første omgang. Der er mere i det end som så, men faktum er at hvis man ikke lige er hooked på EA Sports, racerspil og FPS'er, så er der kun Kameo tilbage. Det jeg har set af Kameo er ikke lige de der 4.000,- kroner værd for mig lige nu. Mon ikke man kan barbere en del af prisen ved at vente en måned eller to? Sådan kommer det vist til at gå..."

Hvis man bare udskifter...

Xbox 360 => PS3
4.000 => 5.000
Kameo => "ingenting...?"

Så passer det vist meget godt med min nuværende holdning :) Men nu fik jeg jo så en 360'er omkring launch alligevel, så sådan går det måske også denne gang - på et eller andet tidspunkt skal jeg jo have den. Wii ligner til gengæld et klart launchkøb for mit vedkommende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig