X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reklamation i EB Games


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/08-06 00:53 
Long story short.. En kammerat låner mit MGS2 for efterhånden lang tid siden. Kammeraten smider det væk, fordi han er en lallehat på det punkt. Som erstatning tilbyder han mig naturligvis at købe et nyt eksemplar, og som sagt så gjort. Jeg modtager den så her til aften, en preowned kopi fra EB games i Stenløse, og jeg ser godt at der er en del overfladiske ridser samt en enkelt lille semi-fæl en, men jeg tænker ikke mere over det. Jeg skal dog ikke ret langt ind i spillet, før jeg kommer til et sted, hvor det konstant fryser, og CD'en snurrer i galskab og "hakker" (i ved vel hvordan det lyder)..

Spørgsmålet er så, om de flinke mennesker i EB Games i Amagercentret eller lignende vil lade mig bytte spillet der? Alternativet er jo at min kammerat må tilbage til EB i Stenløse med det, men det er jeg egentlig ikke synderligt interesseret i, da jeg gerne vil have det hurtigst muligt.
Le RoofLe RoofSkrevet 22/08-06 02:29 
Hvis du eller han har kvitteringen på transaktsionen, kan det uden problemer byttes indenfor 10 dage, og så er det sådan set ligegyldigt om det er pga af ridser, om du ikke bryder dig om spillet eller whatever. Hvis ikke kvittering er til stede kommer det nok an på hvor flink ekspedienten er ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
psychomantispsychomantisSkrevet 22/08-06 08:55 
Hvis du bare vil have byttet det til et andet eksemplar (fordi dit eget ikke virker) og du har kvitteringen, kan der også gå længere end 10 dage og kan gøres i en anden butik end der hvor det er købt.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/08-06 09:10 
Kvitteringen har jeg, så det skulle jo gerne gå smertefrit :)

Tak for svarene
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/08-06 16:20 
Det gik i øvrigt smertefrit ;)

... men nu tråden er her, vil jeg lige benytte den til endnu et EB relateret spørgsmål. Når de nu skriver, at visse spil er undtaget i deres byt-til-nyt tilbud, er det så mest møntet på stand eller alder?

Altså, kan man komme ned med de fleste spil bare de er i god stand, eller skal de være forholdsvist nye? Ved godt det formentligt igen afhænger lidt af ekspedienten, men hvordan er det generelt?
WehnerWehnerSkrevet 24/08-06 16:56 
Alder, alder, alder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 24/08-06 17:26, rettet 24/08-06 17:26 
Jeg kunne forestille mig at deres "banned" liste indeholder mange NBA, FIFA, NFL og NHL titler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-06 17:58, rettet 24/08-06 18:02 
Det er faktisk fuldstændig ligemeget hvordan spillene ser ud. vi tager imod alt bare der er cover og skrive med. Hvis spillene er møg ridsede (det er de for det meste), så ryger spillet til sverige hvor det bliver slebet.

psychomantis>
kan der også gå længere end 10 dage...

Nej. Jeg plejer dog at være flink og tage skidtet tilbage, om det er brugt lidt mere er et fedt i mine øjne. Er det så blevet ridset mens kunden har "lånt" det, så ryger det bare en tur til sverige. Men skal vi følge reglerne så har du KUN 10 dage at bytte/returnere i.

EDIT: Det står i øvrigt også bag på din bon.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/08-06 18:11, rettet 24/08-06 18:26 
Konsolkongen>
Hvis spillene er møg ridsede (det er de for det meste), så ryger spillet til sverige hvor det bliver slebet.

Wow! Kan man også få jer til at gøre det med retro-spil? :D
(uden garenti selvfølgelig ;)

Eller ville det blive alt for bekosteligt?

EDIT: Måske skulle jeg bare bruge dem her, hvis uheldet er ude:

CD Reparation
AV Intelligent Terminal
psychomantispsychomantisSkrevet 24/08-06 21:08 
Konsolkongen>
psychomantis>
kan der også gå længere end 10 dage...

Nej. Jeg plejer dog at være flink og tage skidtet tilbage, om det er brugt lidt mere er et fedt i mine øjne. Er det så blevet ridset mens kunden har "lånt" det, så ryger det bare en tur til sverige. Men skal vi følge reglerne så har du KUN 10 dage at bytte/returnere i.

EDIT: Det står i øvrigt også bag på din bon.

Hmmm. Det lyder da lidt urimeligt, at en kunde efter reglerne ikke kan returnere et defekt produkt hvis der er gået mere end ti dage. Der er jo netop ikke tale om, at det er "lånt" og undervejs blevet ridset. Men om et defekt produkt der skal byttes til et nyt virksomt af slagsen.

Men bevares du kører jo så også efter den praksis, jeg selv blev lært op i da jeg arbejdede der ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-06 21:24 
Inden for 10 dage burde kunden ha fundet ud af om spillet virker som det skal.

Men som sagt så er jeg til at snakke med. Det er jo ikke så fedt hvis kunden køber et RPG der tager 100+ timer at gennemføre, og det så konstant crasher ved slutningen.
Men der står som sagt 10 dage på bonen...

Killer Bean 2>
Wow! Kan man også få jer til at gøre det med retro-spil? :D
(uden garenti selvfølgelig ;)

Nej det kan man ikke. Spil vi sender ud af butikken kommer næppe tilbage til vores forretning igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/08-06 22:23, rettet 24/08-06 22:24 
Nahhh... og hvis de gjorde, ville det nok også blive alt, alt for besværligt og dyrt, at bruge en butik som mellemled i den slags :)
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 24/08-06 22:23 
Hvilken Eb games butik arbejder du i Konsolkongen?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-06 22:24 
Den i Svendborg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/08-06 00:36 
Konsolkongen>
Nej. Jeg plejer dog at være flink og tage skidtet tilbage, om det er brugt lidt mere er et fedt i mine øjne. Er det så blevet ridset mens kunden har "lånt" det, så ryger det bare en tur til sverige. Men skal vi følge reglerne så har du KUN 10 dage at bytte/returnere i.

Er et spil defekt, gælder de to års reklamationsret naturligvis uanset hvad der står bag på bonnen. Reglen om reklamationsret er beskyttelsespræceptiv. Hvor længe et velfungerende spil kan byttes er dog helt op til forhandleren.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-06 01:05, rettet 25/08-06 01:10 
Hvis du kommer ind med din ridsede MGS2 skive et år efter købet, og påstår at det aldrig har virket så er det mest sansynlige for mig, at du selv har ødelagt spillet. Og jeg vil derfor ikke bytte det for dig. Inden for 10 dage lyder det mere sansynligt at spillet aldrig har virket og at ridserne har været der hele tiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/08-06 08:21 
Nu vil man nok have svært ved at få ret, hvis man kommer med en ridse et år efter. En ting er at have ret, noget helt andet er at få ret.

Men man siger, at inden for to måneder altid er rettidig reklamation. En forhandler vil aldrig kunne gardere sig ved at skrive en frist på 10 dage.
KTCKTCSkrevet 25/08-06 09:05 
De 10 dage er vel også bare returretten, som er en ekstra service i forhold til loven, og netop derfor kan virksomheden selv bestemme hvor længe det er...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/08-06 09:10 
Ja, som jeg også sagde tidligere: "Hvor længe et velfungerende spil kan byttes er dog helt op til forhandleren."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig