X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii release/pris


Svar
HankyHankySkrevet 09/08-06 12:01, rettet 09/08-06 12:02 
IGN skulle eftersigende, have postet en nyhed i går, som efter kort tid blev fjernet igen. Det kan enten skyldes, at nyheden var rygte, eller de har fået besked fra Nintendo om at fjerne den.

Ikke desto mindre, skrev de blandt andet en releasedate der lyder d. 2.november i USA, samt en pris på $229.

Link
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/10-06 11:22, rettet 07/10-06 11:23 
Følger der virkelig 4 af de der modtager-dimser med?

EDIT: Der er nu lidt N64 over den nunchuck ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 07/10-06 12:36 
DeluxScan>
Følger der virkelig 4 af de der modtager-dimser med?

Kunne det tænkes, at det er samme modtager, fotograferet fra flere forskellige vinkler ;) ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HankyHankySkrevet 29/10-06 10:27 
I IGNs weekly episode 30, bliver Wii'ens interface demonstreret og gennemgået til bunds.

Se de første 10 minutter:
http://media.games.ign.com/articles/693/693580/vids_1.html
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WikzoWikzoSkrevet 29/10-06 15:45 
Så det tidligere i dag. Ser ganske godt ud - men måske lidt for enkelt. Er ikke helt sikker, for det var svært at bedømme, da IGN's maskine ikke indeholder nogen Wii Channels.

Måden man skriver på med tastaturet ser også lovende ud.
SonicSonicSkrevet 08/11-06 10:22 
For lige at vende tilbage til prisniveauet, har Nova Data i sønderborg nu smidt nogle priser på bordet.
Dette er hvad de tager for nogle af tingene:

Wii System inkl. Wii Sports: 2.199,00
Wii Remote Controller White 379,00
Wii Nonchuck Controller White 229,00
Wii Classic Controller White 229,00
Wii Component Video Kabel 319,00
Wii RGB Video Kabel 319,00
Wii Points card 2000 , Dansk version 159,00
Wii Zelda : Twillight Princess 469,00
Wii Play inkl 1 stk Wii Remote controller 479,00
Wii Monkey Ball : Banana Blitz 439,00

Og det er så vidt jeg ved sikret, at de får 27 konsoller på launchdagen :D Så er min ihvertfald sikret :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KLTKLTSkrevet 08/11-06 16:51 
Ja og når vi nu igen får smidt den pris i hovedet, kan jeg ikke lade være med igen at gentage hvad jeg selv og en del andre mener om det...
Jeg er dybt skuffet over den fastsatte pris på Wii, da den jo faktisk bliver næsten lige så dyr som en Xbox 360 ved launch, og det er jo ikke nogen hemmelighed at Wii sakker gevaldigt bagefter når vi kun tænker i hardware.

Som visse andre også tidligere har påpeget findes der en fejlagtig holdning blandt mange om at Wii har prisen som fordel, hvilket jo på ingen måde er rigtig da den ikke er væsentlig billigere end ihvertfald Xbox 360!
9/11 Was An Inside Job
KilroyKilroySkrevet 08/11-06 17:36, rettet 08/11-06 17:38 
Jeg vil da også godt erkende at prisen er en kende høj. Især den samlede pris for en controller er alt alt for høj.
Oven i hatten kommer en mangel på virkelig interessante launchspil. Ja, jeg er skuffet.
Kilroy Was Here
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 00:22 
Er der nogen, som kan bekræfte, om det er officielle priser? For så er det godt nok dyrt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RuneSPRuneSPSkrevet 09/11-06 03:46, rettet 09/11-06 03:47 
Tja, når man kigger på Nova Data's spilpriser (Zelda, 469 kr) som jeg da vil mene er en kende dyrt sammenlignet med de billigere netshopper, så kunne jeg godt forestille mig at de har lavet det samme trick med konsollens pris som helhed.
SonicSonicSkrevet 09/11-06 06:27 
Det skulle efter sigende være den officielle vejl. pris, men nu fik jeg så at vide dernede igår, at sådanne som spillene vist kommer til at falde noget i pris. Så vidt jeg kunne forstå, var der vist lidt forvirring imellem hans leverandører. Men ser man f.eks. på gamebits.dk syntes spillene da også at ligge på over de 400,- :S

Det der så shokerer mig mest, er, hvad en komplet kontroller vil koste. Omvendt vil jeg så sige, at køber man Wii Play inkl. Remote, så er det ikke så galt igen. Altså, sikkert er Wii Play en samling små spil, som man sikkert hurtigt har overstået, men det gør det hele lidt mere retfærdigt syntes jeg.

Anyways, jeg har efterhånden vænnet mig til, at det er en dyr hobby jeg har mig, men vil da også mene, at selvom Wii'ens tilbehør måske nok ser lidt peberet ud på første øjekast, så er jeg sikker på at man alligevel får noget value for pengene, såsom underholdningsværdi, og ikke mindst holdbarhed af materialerne alene.

Og husk så her til sidst, vi bor i Danmark, alt er dyrere herhjemme. Vil man have det billigere, hedder det Tyskland eller USA. Jeg glæder mig allerede nu til de danske PS3 og tilbehørs priser her i Danmark. Der vil sikkert komme en masse tuden over det også, men det er en helt anden diskution ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 09/11-06 09:04 
Problemet er ikke at prisen isoleret set er for høj eller at det ikke må koste penge, at have en hobby. Problemet er at last-gen-teknologi ender med at koste næsten ligeså meget som en 360.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/11-06 09:15 
Sonic>
... og ikke mindst holdbarhed af materialerne alene.

Rent gætværk! Eller skal vi bare kalde det "positivt spin" :-)
BeanoBeanoSkrevet 09/11-06 09:30 
Sonic>
Jeg glæder mig allerede nu til de danske PS3 og tilbehørs priser her i Danmark. Der vil sikkert komme en masse tuden over det også, men det er en helt anden diskution ;)

Sikkert :)

Men Sixaxis bliver med garanti billigere end en Wiimote+Nunchuck og PS3 kan bruge standard kabler og de gamle PS2 video kabler. Så man behøver ikke investere så meget i PS3 tilbehør hvis man allerede har en PS2.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/11-06 11:12 
Wehner>
Problemet er ikke at prisen isoleret set er for høj eller at det ikke må koste penge, at have en hobby. Problemet er at last-gen-teknologi ender med at koste næsten ligeså meget som en 360.

Nemlig, det er jeg godt nok ikke tilfreds med!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 09/11-06 12:11 
Så vent til de sætter prisen ned. Det har jeg tænkt mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 09/11-06 12:22 
Var du ikke lige blevet ny-nintenboy?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 09/11-06 13:12 
Hold nu op med at kalde teknologien for "last-gen" hele tiden. Det er jo tydeligvis controlleren der trækker prisen op, og den er ikke "last-gen".
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 09/11-06 13:24, rettet 09/11-06 22:21 
Last-gen + current-gen addon er stadig last gen i min bog. En MegaDrive + 32X hører også til i 16bit generationen.

Men der er slet ikke noget at diskutere. Nintendo har selv klart meldt ud, at de tjener på deres hardware fra dag et, mens konkurrenterne taber. Det er ikke fordi Nintendo kan trylle. Det er fordi last-gen-teknologi i dag er billigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 11/11-06 13:14 
Hvis denne reklame-skjult-som-artikel, bliver standarden for Nintendos markedsføring, så er det da ganske smart gjort.

Jeg håber så, at de også laver noget lidt mere spændende for de øvrige målgrupper, a la de fede DS-reklamer, der kom i starten :)

Sådan sælger Nintendo Wii til kvinder (og ældre).
RooneyRooneySkrevet 11/11-06 13:24 
Hvordan er det lige Wii kan være last-gen, når hardwaren er kraftigere end GameCube, PS2 og Xbox; De tre konsoller er last-gen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-06 13:44 
Hele argumentet ligger i, at Nintendo tjener penge på deres konsol, mens Sony og Microsoft taber penge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/11-06 13:45, rettet 11/11-06 13:51 
Det kan selvfølgelig ikke sammenlignes direkte, men Xbox var clocket med 733 Mhz, Wii er på 729 Mhz.
88 MB RAM totalt (Med 64 alm. RAM - det samme som Xbox) kan vist heller ikke siges at være next-gen, specielt når konkurrenterne har 7-8 gange mere RAM.
Wii kan sikkert sagtens spytte bedre grafik ud end Xbox (Det håber jeg da!) så lad nu være med at overfalde mig med 'Man kan ikke sammenligne hardwaren direkte': I know. Dette er bare grunden til, at Wii er last-gen for mig - rent ydelsesmæssigt. Controlleren er så noget helt andet, men prisen ødelægger det.

Wii er 'kun' en tunet GameCube, og det er altså lidt fattigt for 2200 kr. Havde hardwaren været på 360/PS3 niveau, så havde jeg gladeligt betalt overpris for controllerens skyld, men nu synes jeg, det nærmer sig fusk.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 11/11-06 13:46 
Wehner>
Var du ikke lige blevet ny-nintenboy?

Måske, men for mig indebærer det ikke overdreven lyst til at kaste mine skillinger efter, i forvejen velhavende, Nintendo.

Jeg ved godt at der er andre der har det anderledes...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
EchoEchoSkrevet 11/11-06 15:02 
Det har vel ingen betydning, hvor velhavende et firma er.
Det som betyder noget er kvalitet (for pengene) og hvad der ellers tiltaler den enkelte gamer.

Jeg synes selv at prisen er lidt i overkanten, men når jeg først sidder med den, tror jeg egentlig ikke, at det betyder noget.
Når den er købt og betalt, er der spilglæde for alle pengene :D
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KalicolaKalicolaSkrevet 12/11-06 14:28 
Nogle som ved om man stadig kan forudbestille wii hos EB, eller Game på fisketorvet? Eller er det for sent?

Nogle som ved om hvilke kabler man kan købe til den, component? RGB? VGA? Og hvad er bedst hvis man har et fedt HD tv?
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 12/11-06 14:46, rettet 12/11-06 14:46 
Jeg tror ikke det er for sent at forudbestille maskinen endnu.

Har du et HDTV, er komponent-kablet klart at foretrække, så du (forhåbentlig) kan spille Wii-spil i 480p.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 12/11-06 14:50 
VGA ville være at foretrække hvis det fandtes :-(
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 12/11-06 15:04, rettet 12/11-06 15:06 
Du kan bestille RGB og Component kabler hos Play.com forholdsvis billigt... Faktisk ikke til en dårlig pris når man tænker på at det er originale kabler...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-06 15:27 
Nogen der ved om man kan spille online spil på WII'en? Eller bliver det ligeså tamt som på GameCube? Bare det at der ikke er annonceret noget headset endnu er da helt galt. Eller det er måske bare en del af Nintendos vi-snakker-ikke-sammen-når-vi-spiller community?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 12/11-06 16:10 
hmm... kan man få noget fancy noget hvis man nu kun har 1 component indgang i sit tv og der allerede sidder en xbox360 i den?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 12/11-06 16:29 
Ja, Joytech er lige på trapperne med to component switchboxes i AV Control Center serien.
dpldplSkrevet 12/11-06 18:55 
Konsolkongen: Altså pokemon i Japan skulle være online og det er enda et Wii launch spil.
Rygter gå også på far cry blev udskudt pågrund af de ville have online med i.

Siden hvornår er et headset livs nødvendig for online gaming? :S. Selvom med usb og bluetooth(tro jeg da det er ><), så skulle det enlig ikke være særlig svær at lave til den?
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 12/11-06 18:58 
dpl>
Siden hvornår er et headset livs nødvendig for online gaming?

Siden Microsoft launchede Xbox Live.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dpldplSkrevet 12/11-06 19:01, rettet 12/11-06 20:48 
Avvvv. Så er jeg død? :p (Siden jeg aldrig bruger headset til noget.)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dRxLdRxLSkrevet 12/11-06 20:45 
rip DPL :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
sonicosonicoSkrevet 13/11-06 15:50, rettet 13/11-06 15:57 
Damn. Troede at ekstra wii remote og nunchuck blev solgt sammen. Kan det virkeligt passe at for sådan et sæt er man nødt til at smide ca 750 bobs. Det er jo for sindsygt.
http://gamebits.dk/shop/productlist.asp?Id=1336

Så ryger salgsargumentet med at Wiiskulle være den billige af de nye kosoller.
BeanoBeanoSkrevet 13/11-06 16:09 
Vist længe siden det argument røg :)
KalicolaKalicolaSkrevet 13/11-06 16:10 
det er sgu dyrt, og man SKAL jo have begge dele af controlleren ik...

nogen som ved hvad der følger med i pakken når man køber maskine, følger der kun en controller med, eller også en nunchuck?
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 13/11-06 16:17, rettet 13/11-06 16:21 
Jeg var i dag i Silkeborg for (blandt andet) at se på forudbestillings-situationen på Wii. Positivt for Nintendo vidste ekspedienten i Merlin faktisk godt hvad Wii var. Knap så positivt havde de ikke engang oprettet maskinen i deres system endnu... Med andre ord var der ingen forudbestillinger overhovedet. Det blev så ordnet og jeg fik lov at lægge den første og 2.199,- for maskinen. Troede ellers ikke det var kutyme at der skulle betales for forudbestillinger, men så blev dét da ordnet... I følge ekspedienten fik de "rigeligt med maskiner" til den 8.

Som en lille sidehistorie var der faktisk endnu en "Nintendo-kunde", mens jeg var i butikken (SÅ meget sker der jo ellers normalt ikke i Silkeborg). På efterspørgslen om Nintendo DS-titler måtte ekspedienten dog beklage, at det førte de ikke, og henviste så til den butik, der netop havde henvist kunden til Merlin... Så åbenbart kan man nu hverken opdrive GameCube eller DS i Silkeborg. Men der er jo heller ikke noget marked for Nintendo-produkter i Danmark...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 13/11-06 16:17 
1 stk. Nunchuck er med i pakken.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/11-06 16:20 
Som nævnt mange mange gange er der både wiimote og nunchuk med i pakken, når man køber en Wii.

Og angående headset, så er der ingen vej tilbage, når man først har spillet f.eks Halo 2 eller Ghost Recon med headset.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
happyEDhappyEDSkrevet 13/11-06 16:35 
I legekæden i horsens. Føre de masser af DS og GC og har altid ført meget nintendo.
Tror stadig de har N64 contollere og sådan :)
og Var derinde idag, og der var 16 forudbestillinger på wii.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
John DoeJohn DoeSkrevet 13/11-06 17:06 
RJK>
Så åbenbart kan man nu hverken opdrive GameCube eller DS i Silkeborg.

Ahh, de har da et lille udvalg hos Læsehesten, dog til vanvittige priser.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
KLTKLTSkrevet 13/11-06 17:09 
sonico>
Så ryger salgsargumentet med at Wiiskulle være den billige af de nye kosoller.

Ja det argument røg som sagt for lang tid siden, og det er sørgeligt at se Nintendo skyde sig selv i foden, som de jo på alle måder gør ved ikke at udnytte den fordel som prisen kunne have været i den kommende kamp mellem de nye konsoller.

Jeg kan ikke sige det nok gange, Wii er alt for dyr i forhold til hvilket hardware der gemmer sig i maskinen!
9/11 Was An Inside Job
happyEDhappyEDSkrevet 13/11-06 17:17 
Syntes prisen er ok.
Og man behøver jo ikke købe flere controllere.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KLTKLTSkrevet 13/11-06 17:20 
Fair nok hvis du mener prisen er OK, men personligt mener jeg 2200,- er minimum 500,- for meget.

Xbox 360 core koster nogenlunde det samme som Wii, som jo alle er enige om sakker gevaldigt efter rent teknologisk så nej jeg er slet ikke tilfreds med den pris!
9/11 Was An Inside Job
JinkJinkSkrevet 13/11-06 17:34 
Så lad være med at købe den. Er det ikke så let?
BeanoBeanoSkrevet 13/11-06 17:35, rettet 13/11-06 17:36 
toAt>
Syntes prisen er ok.
Og man behøver jo ikke købe flere controllere.

En Nintendo konsol kan vel ikke blive for dyr for dig? :)
WehnerWehnerSkrevet 13/11-06 17:37, rettet 13/11-06 17:39 
Jink>
Så lad være med at købe den. Er det ikke så let?

Playright er et diskussionforum. Her kan diskuteres konsolrelaterede ting.

Hvis du blot ønsker at læse pressemeddelelser og så ellers ikke tænke/snakke videre om dem. Så lad være med at færdes på debatfora. Er det ikke så let?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 13/11-06 17:42, rettet 13/11-06 17:44 
Beano

En Nintendo konsol kan vel ikke blive for dyr for dig? :)


Jo sagtens.!
Hvorfor skulle den ikke kunne det?!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig