X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii release/pris


Svar
HankyHankySkrevet 09/08-06 12:01, rettet 09/08-06 12:02 
IGN skulle eftersigende, have postet en nyhed i går, som efter kort tid blev fjernet igen. Det kan enten skyldes, at nyheden var rygte, eller de har fået besked fra Nintendo om at fjerne den.

Ikke desto mindre, skrev de blandt andet en releasedate der lyder d. 2.november i USA, samt en pris på $229.

Link
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/09-06 07:48 
Så lyder en vejl. dansk pris på 1995,- eller 1895,- slet ikke urealistisk ;)
HankyHankySkrevet 14/09-06 08:27, rettet 14/09-06 08:46 
Wii Sports bliver et stand-alone spil i Japan, og er ikke med i pakken, når du køber en Wii. Synd for dem :/

Nyt site, i forbindelse med pressekonferencerne rundt om i verden - http://www.wii.com
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 14/09-06 09:18 
3of19>
Jeg importerer i hvert fald (US). Selvom Nintendo er blevet vaesentlig bedre til at forsoerge PAL omraaderne er prisforskellen stadig saa stor paa spillene at det kan betale sig. Den danske kundebeskyttelse har man jop ikke brug for ved Nintendo produkter (i modsaetning til Sony/MS).
Har skrevet mig paa listeten hos Lik-Sang for et par maaneder siden, saa jeg

Lik-Sang har ikke nogen information, synes jeg? Det er forståeligt at de ikke har prisen, men der står heller ikke noget om forsendelse, eller endda om maskinen er US eller Jap! Går ud fra at man kan trække sig tilbage, hvis man skriver sig på, eller skal man betale et depositum?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 14/09-06 10:36 
Ny film fra Rayman Raving Rabbits. Nøj, det ser sjovt ud!

Link...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Bede-xBede-xSkrevet 14/09-06 11:05, rettet 14/09-06 11:15 
Beano>
Så lyder en vejl. dansk pris på 1995,- eller 1895,- slet ikke urealistisk ;)

Så er den jo ligeså dyr som 360.

Edit: Eller måske ikke helt, da 360 har en lidt højere vejl. pris, selvom den flere steder kan fås billigere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/09-06 11:08, rettet 14/09-06 11:09 
Præcis. Men hvis den nu kunne følge med grafikmæssigt, så gjorde det jo ikke noget. Men ak...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 14/09-06 11:26 
Gamespot har lidt mere info fra New York Times artiklen:

The report also said that the classic NES, SNES, and N64 games downloadable to the Wii's virtual console would range from $5-10 in price, in line with most Xbox Live Arcade games. Some 30 titles will be available at launch, including unnamed installments from the Donkey Kong, Zelda, and Mario franchises.

Jeg glæder mig til at høre den nøjagtige liste.

The article also claims the Wii will have Web-surfing capabilities akin to that of a home computer.

Havde ikke lige regnet med, at Nintendo ville gå i den retning.

http://www.gamespot.com/news/6157572.html?tag=topslot;action;1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
sinarsinarSkrevet 14/09-06 11:45 
Det bliver stort. Håber den kommer i Europa samtidig, men det vi jo så at vide fredag (ifølge artiklen altså)...

Er der nogen der ved, om Wii's "Live Arcade" kun er til retro spil? Eller har de tænkt sig at lave nye ting til den a la Microsoft?
Spiller nu: Halo 3
JAAJAASkrevet 14/09-06 12:00, rettet 14/09-06 12:00 
De har nævnt muligheden for, at der også vil komme nye indslag.
dpldplSkrevet 14/09-06 12:17, rettet 14/09-06 12:19 
hmmm regnede enlig aldrig med jeg skulle have en konsol igen. Nå ja, wii ser nu for god ud ><


btw her er en nice NY "wii game video"
http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/wii_preview/movie/lineup.html
enda med bleach :o

anyway. har lige læst en oversat version a nintendos info. lyder nice nok, men undre mig meget over mini "photoshop" og vejr ting.
http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/wii_preview/presentation/index.html

oversat udgave (ved brug a google)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/09-06 12:29 
Det bliver da spændende at høre deres planer i morgen!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 14/09-06 12:45 
dpl>
btw her er en nice NY "wii game video"

Nogen der ved hvad det er for et dykke-spil man ser i videoen?
WikzoWikzoSkrevet 14/09-06 13:20, rettet 14/09-06 13:24 
Rigtig fed film og mange gode detaljer vedr. Wii's menu. Kan rigtig godt lide idéen om Wii Channel, hvor man nærmest har et ikon for hver funktion ligesom på et computer-skrivebord. Det er også rigtig fedt, at Nintendo har droppet "Vi laver kun spil"-teorien og gjort Wii mere multimedia-agtigt. Det skal nok blive sjovt at lægge billeder ind på den, redigere dem og til sidst sende dem videre til familie og venner.

Kalender-funktionen samt vejr-featuren er sådan lidt ... tjaeeh, men det kunne da være spændende, hvis de får den implanteret i Animal Crossing, så vejret er realtisk ift. den virkelige verden.

Alt i alt synes jeg, at Nintendo har gjort det rigtig godt og lavet så mange nye ting, der skal overtale folk til at købe maskinen. Grafikken er også god nok, synes jeg, og konceptet bag Mii (programmet hvor du laver en eller flere figurer til bl.a. Wii Sport) er også ret sjov.

Glæder mig til at høre mere fra det amerikanske og europæiske event =)

For resten blev en blank Wii-kassette vist frem, og det lader til, at de bliver meget ligesom den nuværende dvd-boks.

Beano>
Nogen der ved hvad det er for et dykke-spil man ser i videoen?

Spillet hedder Forever Blue, mere vides ikke endnu.

Billede af Wii software boks
BeanoBeanoSkrevet 14/09-06 13:53 
Med US launch d. 19. november og Japan d.2. december, begynder jeg lidt at frygte at EU datoen kommer til at være i 2007 :!
KLTKLTSkrevet 14/09-06 20:26 
Jeg må indrømme at jeg er temmeligt skuffet over den annoncerede introduktionspris på 250 $.
Jeg havde håbet Wii ville ligge på samme niveau som andre billige konsoller tidligere har kostet ved launch, fx blev Dreamcast introduceret til en mere indbydende pris af 199 $.
9/11 Was An Inside Job
3of193of19Skrevet 14/09-06 21:00 
Nu er US dollaren også rimelig i kælderen for tiden.
Faktisk koster Wii i Japan det samme som Gamecube gjorde i sin tid.
Bede-xBede-xSkrevet 14/09-06 23:20, rettet 14/09-06 23:20 
KLT>
Jeg må indrømme at jeg er temmeligt skuffet over den annoncerede introduktionspris på 250 $.

Hvis den ikke kommer til at kunne fåes til 1500,- i Aalborg, har jeg det på samme måde. Der skal altså være mindst 500,- forskel på den og 360. Alt afhængig af, hvor godt det spil der følger med er, selvfølgelig.

Sidst jeg fik spil med til min Nintendo konsol, var Ice Climber. Det kunne jeg godt være foruden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 15/09-06 00:26 
Bede-x>
Sidst jeg fik spil med til min Nintendo konsol, var Ice Climber. Det kunne jeg godt være foruden.

Hos mig var det Super Mario World, og det var fedt. :p
Jeg havde alligevel planer om at købe Wii Sports, så at der er pack-in passer mig fint.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-06 00:28 
KLT>
Jeg må indrømme at jeg er temmeligt skuffet over den annoncerede introduktionspris på 250 $.
Jeg havde håbet Wii ville ligge på samme niveau som andre billige konsoller tidligere har kostet ved launch, fx blev Dreamcast introduceret til en mere indbydende pris af 199 $.

Ja for vi ved jo allesammen hvilken dundrende succes Dreamcast'en endte med at blive :)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-06 01:06, rettet 15/09-06 01:20 
3of19>
Hos mig var det Super Mario World, og det var fedt. :p

Ved nærmere eftertanke, kan det også godt tænkes at SMW, var sidste gang hos mig. Er dog ikke sikker.

Det lader forresten til, at man ikke kan se DVD på Wii:

http://uk.wii.ign.com/articles/732/732730p1.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RuneSPRuneSPSkrevet 15/09-06 03:46, rettet 15/09-06 03:48 
Tja, selvfølgelig ville jeg da foretrække at den også kunne afspille dvd, men hvis det bare gør den 100 eller 50 kr billigere at den ikke kan, så er jeg nærmere glad for at de valgte at fjerne det :)

Mht den ny trailer, hva er det så for noget Resident Evil klip vi ser der fra? The Mansion fra REmake, bare i fuld 3d nu :O?

Har fundet dette på n-europe.com's forum (ved dog ikke om det bare er rygter eller hva):

-The game consists of 4 "chapters", RE1's mansion, RE2's RPD, RE3's city areas and RE4's village (plus surrounding areas).

-Each chapter has 2 characters to choose from. RE1 has Jill and Chris, RE2 has Leon and Claire, RE3 has Jill and Carlos and RE4 has Leon and Ada.

-There are several characters that can be unlocked by playing through the game: Rebecca Chambers, Hunk and Albert Wesker.

-The gameplay of all chapters is designed around RE4's. Press the B trigger on the wiimote to go into over-the-shoulder view, aim with the pointer and press A to fire.

-The game will have QTEs, but rather than push buttons you have to make motions with the wiimote in order to get through them.

-All characters will have mêlée attacks, just like RE4.

-To encourage replayablility, each character has strengths and weaknesses, similar to how in RE4:Mercenaries Ada had the least health, Krauser was the slowest, etc.

-Just like in RE4:Mercenaries each character has a unique set of weapons. What's more players can only carry 2 weapons at any one time. Chris gets a pistol and shotgun whilst Jill gets a pistol and grenade launcher.

-You will be able to find several new weapons during each stage. For example, RE1 will have Richard's shotgun, RE2 will have the Desert Eagle, RE4 will have the Chicago Typewriter. There will also be new weapons like Krauser's anti-personnel robots.

-Similar to Devil May Cry 3, after each chapter you can save your data and any new weapons picked up will be available for use in Arcade Mode.

-Arcade Mode is like a giant Mercenaries minigame. No puzzles or story, just pick a character and a stage and blast through it. Building on the resounding success of Mercenaries seen when RE4 was released.

-Scenario Mode will feature a large number of ingame cutscenes.

-New content not in the games that the chapters were based on will be added. The primary goal of this will be to link RE4 and Umbrella's status in it more closely with the rest of the series.

-Ammo conservation will play a part in the gameplay, so it's not just constant action like RE4.

-Trailer coming at TGS.


[edit] ser indeed ud til at det er ganske rigtigt... lyder alt for godt IMO :D håber dog ikke det bliver så "level" opbygget som ovenstående muligvis kan få det til at lyde som...

http://www.n-europe.com/news.php?nid=9568
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/09-06 10:00 
250$ er nøjagtig hvad jeg havde håbet på.

Jeg læste dog et sted, at 250$ giver 299 euro :S
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 10:42, rettet 15/09-06 10:43 
Direkte fjollet af Nintendo at fjerne DVD Video understøttelse... men det er åbenbart kun Sony der ikke må "nedscalere" specs i disse dage uden at få hug for det .... "LIES LIES LIES!!!" ;)

Er det klart om der kommer en eller to controllers med i pakken?
HeroldHeroldSkrevet 15/09-06 10:53, rettet 15/09-06 10:54 
Jeg kan sagtens se fornuften i det. Maskinen bliver billigere (de kan nå et magic price point, som Sony aldrig kommer i nærheden af), og du kan få en DVD-afspiller med flere features for 500 kroner i dag. Der er fornuft forbundet med deres nedskalering. :)

Edit: Det er der sikkert også med andres - jeg ved jo ikke lige hvad du refererer til.)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 11:04 
Bare ironien i at Sony overfaldes over det mindste (nedscalering af features, multimedia-features, web-browsing) og når Nintendo gør noget lignende er det lige pludseligt en helt anden sag ;)

Personligt er jeg TOTALT ligeglad med DVD playback på Wii, men det sætter produktet svagere uanset hvad og kan næppe have været besparelsen værd.
HeroldHeroldSkrevet 15/09-06 11:40, rettet 15/09-06 12:40 
Hvis det alene er fx. 100 kroner, så er det da ret mange penge i sidste ende :) Tænk på besparelsen ved salg af bare én million enheder? Når man arbejder med så stort antal enheder, så er småpenge en hel del.

Jeg er ikke sikker, men jeg mener at der skal betales licensering for filmformatet - jeg mener at det blandt andet var derfor at Xbox udkom uden mulighed for at kunne afspille DVD-film.

Edit: Forståelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 11:48 
Skal også lige siges, at sidste gang vi hørte om dvd på Wii var E3 2005. Iwata nævnte det kort, og siden har vi ikke hørt noget fra det.

Men jo - selvfølgelig har Nintendo stadig lovet det, og nu er det droppet. Jeg synes personligt, at det er langt fra hvad Sony lovede med deres PS3, så derfor er det ikke noget større tab ved Wii.

Næsten alle har jo mindst én dvd-afspiller i huset (vi har tre computere med dvd og en dvd-afspiller), så for mig gør det intet.
QQSkrevet 15/09-06 12:22 
Det rører heller ikke mig, men indbygget DVD afspiller er desværre en god måde at sælge flere produkter til den almene forbruger...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 15/09-06 12:31 
Jeg tror ikke det betyder ret meget i dag. De fleste har (mindst) en DVD-afspiller.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 15/09-06 12:43 
Hvem køber en konsol pga. dvd afspilning? Jeg syntes det er et direkte latterligt argument, og syntes desuden også, at den eneste(synbare) grund til at folk jubler over PS3, er pga. et blueray-drev, der muligvis (!) kan afspille dvd'er.

I min verden har man en konsol, fordi man kan spille på den, ikke fordi den kan toaste brød, og lave kaffe!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JAAJAASkrevet 15/09-06 12:46 
I følge Next Generation har Nintendo nu udtalt, at Wii bliver profitabel fra dag 1. Måske netop grundet en fjernet DVD mulighed?
HeroldHeroldSkrevet 15/09-06 12:48 
Det kunne egentlig interessant at vide hvor mange der ser film på deres konsoller. Argumentet for at inkludere DVD-afspilning var et eller andet sted større i starten af forrige generation, hvor DVD-afspillere kostede en del mere. DVD er i dag allerede allemandseje, og er der brug for en DVD på børneværelset, så står den der garanteret allerede.

Hvem her har overhovede brugt deres konsol som regulær afspiller? Altså ikke bare et par gange, men jævnligt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 15/09-06 12:51, rettet 15/09-06 12:52 
Jamen jeg har f. eks. stillet min DVD afspiller i skuret, og bruger nu kun min moddede Xbox til filmafspilning. Jo færre maskiner, jeg skal have stående, jo bedre.
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 12:57, rettet 15/09-06 12:58 
Sonic>
I min verden har man en konsol, fordi man kan spille på den, ikke fordi den kan toaste brød, og lave kaffe!

Så det er her "filmen knækker" for dig - bare fordi du og jeg ikke har brug for det, kan der godt være at mainstream markedet generelt ser anderledes på det.
WehnerWehnerSkrevet 15/09-06 13:10 
Herold>
Hvem her har overhovede brugt deres konsol som regulær afspiller? Altså ikke bare et par gange, men jævnligt?

Mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 15/09-06 13:24 
JAA>
Jamen jeg har f. eks. stillet min DVD afspiller i skuret, og bruger nu kun min moddede Xbox til filmafspilning. Jo færre maskiner, jeg skal have stående, jo bedre.

Er den moddet til at kunne noget ud over det sædvanlige, hvad angår DVD-afspilning? Hvis den ikke var modded, havde du så pensioneret din DVD-afspiller? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 15/09-06 13:37 
Australsk release er den 7.12. til 399,95 australke dollar (Euro 237 / USD 300 / Yen 35.485) inkl. Wii Sports.

Hmm, hvis det er samtidigt med og tror jeg snarere jeg alligevel importerer fra US...
SumezSumezSkrevet 15/09-06 14:38 
Beano>
Så det er her "filmen knækker" for dig - bare fordi du og jeg ikke har brug for det, kan der godt være at mainstream markedet generelt ser anderledes på det.

Tror ikke nogen i mainstream-markedet, nørde-markedet, fodboldfan-markedet, bøsse-markedet, punk-markedet eller indvandrer-markedet kunne finde på at købe en konsol for DVD-afspilleren. Sgu ikke i dagens Danmark.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 14:40, rettet 15/09-06 14:40 
Har jeg heller aldrig påstået... sgu ;)
seebergseebergSkrevet 15/09-06 14:45, rettet 15/09-06 14:46 
8. december 249€/179£ inkl. Wii Sports.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
JAAJAASkrevet 15/09-06 14:45, rettet 15/09-06 14:45 
Fra den officielle konference:

December 8th 2006.

EUR 249 / GBP 179

Bundles is white console, one Wii remote, one Nunchuck, Wii Sports.

Between 49 and 59 Euros for software. 34 for 39 pounds.

Hehe, 1 sekund for sent.
QQSkrevet 15/09-06 14:46 
Perfekt!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 14:50, rettet 15/09-06 14:50 
Pyha... rart at min "2007-launch" frygt blev gjort til skamme ;)
JAAJAASkrevet 15/09-06 14:50, rettet 15/09-06 14:51 
Jeg tror, det bliver en japansk Wii til mig. Det er alt for stor prisforskel, og jeg kan leve rigtigt fint uden Wii Sports.
WehnerWehnerSkrevet 15/09-06 14:53 
Den har ikke indbygget hukommelse (har den?), så det er en Core-pakke, den er bedst sammenlignelig med. Nogen der kender den vejledende udsalgspris på den i euro?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 15/09-06 14:55, rettet 15/09-06 14:57 
Jo, den har indbygget hukommelse.

Prisforskellen bliver ca. £20 på en Wii og en core pack. Det er efter min mening ikke nok.
JmogJmogSkrevet 15/09-06 14:56, rettet 15/09-06 14:56 
Wehner>
Den har ikke indbygget hukommelse (har den

De snakkede da i sin tid om 1GB flashram mener jeg. Det skulle bruges til downloads. Om de er gået væk fra det skal jeg dog ikke kunne sige, men siden de ikke har annonceret nogen storage devices, så virker det som en sandsynlig løsning at bruge flashram.
WehnerWehnerSkrevet 15/09-06 14:56 
Cool nok, det har jeg misset. Detaljer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 15/09-06 14:58, rettet 15/09-06 15:00 
Jeg mener jeg så det som 512Mb Flashram i går - det må stå et sted.

Edit: 512 MB built-in flash memory iflg. Wikipedia. Det står også hos Nintendo selv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 15/09-06 15:02, rettet 15/09-06 15:05 
US for mig. Så kan jeg uden problemer spille alle mine US Cube spil og får maskinen 2 uger før Japan og 3 før PAL.
Havde alligevel planer om at købe Wii Sports, så at det er inkluderet til en lidt højere pris gør ikke noget.
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig