X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii release/pris


Svar
HankyHankySkrevet 09/08-06 12:01, rettet 09/08-06 12:02 
IGN skulle eftersigende, have postet en nyhed i går, som efter kort tid blev fjernet igen. Det kan enten skyldes, at nyheden var rygte, eller de har fået besked fra Nintendo om at fjerne den.

Ikke desto mindre, skrev de blandt andet en releasedate der lyder d. 2.november i USA, samt en pris på $229.

Link
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
QQSkrevet 14/11-06 22:34, rettet 14/11-06 22:34 
Og har man set IGN's interface gennemgang, har man også set muligheden for indstilling af sensitivity... Om den kun gælder i menuen, eller for de enkelte spil ved jeg ikke, men den er der... Så tror ikke man skal frygte for at ryste for meget på hænderne... (Nu er konsollen jo også mindet på også at kunne benyttes af den ældre generation ;D)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Zzap!Zzap!Skrevet 14/11-06 22:46 
@Odin
Jeg tror jeg har nævnt før, men det er værd at bemærke, at det er mere eller mindre dét friktionen mellem musemåtten og musen gør (filtrerer små bevægelser fra).
I stedet for at fjerne dem fuldstændigt, kunne det måske være en ide bare at gøre udslaget af små bevægelser mindre, dvs. bruge en ikke lineær filtrering.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 14/11-06 23:11 
Det var sådan noget fancy sjov jeg tænkte på. Har selv forsøgt med noget lineær filtrering af bevægelser opfanget via et kamera og det var ikke ret optimalt. Dog sikkert mest pga. at min tid og mine kodeevner var begrænsede dengang :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 17/11-06 09:57 
Til launch er der ingen Weather Channel, ingen News Channel og ingen Opera Browser :(

For dårligt Nintendo...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dpldplSkrevet 17/11-06 10:27 
Og er det virkelige så vigtig? :/

Tro aldrig jeg vil bruge nogen af dem. (Måske weather channel en enkel gang for sjov skyld ><)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 17/11-06 11:33 
dpl>
Og er det virkelige så vigtig? :/

Måske ikke - men stadig ikke spor smart når Nintendo nu havde ført sig frem med de features og nogen forventer det når de køber en Wii.

Lidt off-topic... nogen der ved hvor tæt sensor-bar'en skal være over/under ens TV?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 11:41 
Det er muligt, at Nintendo denne gang gør en masse rigtigt, måske især på et spritnyt område, men de laver altså igen igen, nogle fuldstændigt tåbelige fejl.

Ingen onlinespil ved launch??? HVORFOR!?!?!?!
Kære Gud / Miyamoto forklar det for mig.

Jeg regner heller ikke med at Virtual Console er oppe at køre ved launch. F.eks er shopping kanalen kun til gængelig i Japan ved launch.
Som det vist tidligere er nævnt, så opretholder de de gamle regionsforskelle. Så Final Fantasy III vil ikke være tilgængelig i EU :S
Jeg gad godt høre den logiske forklaring på dét.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
happyEDhappyEDSkrevet 17/11-06 11:41 
PS3 har nu heller ikke ders online del på plads.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 17/11-06 11:50, rettet 17/11-06 11:55 
toAt>
PS3 har nu heller ikke ders online del på plads.

At PS3'ens online del ikke er "komplet" er vel næppe en undskylning for at Nintendo udsætter nogle features i sidste øjeblik?

Dog ikke noget der rykker ved min beslutning om at købe en Wii - bare synd at Nintendo gør det.

EDIT: Og så vidt jeg var er browseren dog stadig indbygget i PS3?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 11:54 
Det bliver det jo ikke bedre af.

Sony har lissom en installeret fanbase 100 millioner solgte PS2'er.
Hvor mange GameCubes blev der solgt?

Oven i det læste jeg et sted, at kun 40% (var det vist) af GameCube ejere i en undersøgelse, havde planer om at købe en Wii. 40% havde til gengæld tænkt sig at købe en PS3.

Til gengæld er Wii bare i alle medier, det er helt vildt :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 17/11-06 11:57 
SeventhSun>
Oven i det læste jeg et sted, at kun 40% (var det vist) af GameCube ejere i en undersøgelse, havde planer om at købe en Wii. 40% havde til gengæld tænkt sig at købe en PS3.

Forskellen er så at Nintendo forsøger at danne sig et nyt marked med Wii og tiltrække et helt nyt publikum. Om det så vil lykkedes bliver spændende :)
dpldplSkrevet 17/11-06 12:44 
Ingen onlinespil ved launch??? HVORFOR!?!?!?!


Som sagt har de online spil fra dag 1 i japan. Jeg tro bare nintendo ikke ville springe ud i det uden at prøve sig frem først. Ikke altid godt a bare spring ud i det.

Helt ærlig synes jeg det flest folk overdrive vis små dum dejtajler ændre sig.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 13:10 
dpl>
Ikke altid godt a bare spring ud i det.

Der er et udtryk der hedder "at stå på skuldrene af giganter".
I det her tilfælde burde det ikke være det store på problem, at se på Microsoft, og gøre det samme som de har gjort, mindst.

Det handler jo om en afvejning af negativ omtale.
Jeg tror bare, at Nintendo ville være bedre tjent med de fejl og problemer, der ville være med at springe ud i det, end de buh! og øv! råb, der kommer nu.

Og i det hele taget effekten i at kunne sige: ja vores maskine er online (og så kører det måske ikke perfekt) i sammenligning med nu: jaeh men altså der kommer noget online, måske, på et tidspunkt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 17/11-06 13:28 
Det er nu vigtigt at tænke på hvor meget research der ligger bag Microsofts Live-tjeneste, og hvor meget det har kostet at udvikle. Det er ikke bare noget hvor du trykker ctrl-c og ctrl-v og så har du noget tilsvarende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 17/11-06 13:39 
Nogen der ved om butikkerne i Danmark kan sælge spillene inden de kan sælge maskinen? Det kan de vist i USA, og det kunne da være okay med en halv dag til at læse manualer i inden man fik maskinen og glemte alt om dem :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 17/11-06 13:42 
Chrono>
Nogen der ved om butikkerne i Danmark kan sælge spillene inden de kan sælge maskinen? Det kan de vist i USA, og det kunne da være okay med en halv dag til at læse manualer i inden man fik maskinen og glemte alt om dem :)

Ifølge dvdboxoffice, kommer Zelda dagen efter maskinen derovre, det er jeg lidt utlfreds med. :S (har forudbestilt begge)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 17/11-06 13:43 
Ifølge releaselisterne udkommer Call of Duty 3 en uge før Nintendo Wii i Europa :P
HeroldHeroldSkrevet 17/11-06 13:53 
Det er meget normalt - men én dag mellem spil og maskine er lidt mere sjældent :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 14:21 
Chrono>
Til launch er der ingen Weather Channel, ingen News Channel og ingen Opera Browser :(

Det er da for ringe. Hvorfor bruge tid på at snakke om det, hvis man ikke kan levere?

En ordentlig onlineservice er åbenbart ikke så let at sætte op, som man skulle tro.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 17/11-06 14:26 
Ikke så meget med online service som sårn.

Har haft news og vejrudsigt i Xbox Media Center i snart 2 år nu, så næppe noget større problem rent teknisk :)
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 18:16, rettet 17/11-06 18:17 
Jeg synes, at det har noget med servicen at gøre. Det er ærgeligt at de annoncerer ting og så fjerner dem igen. Det styrker ikke min tro på, at mit onlinefix skal ske på en Nintendoplatform i denne generation.

Ok, det har jeg selvfølgelig aldrig troet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 18/11-06 15:21 
Joytech går amok med semi-crappy Wii-tilbehør:

Pimp your Wiimote.
KLTKLTSkrevet 18/11-06 16:17 
Der er ihvertfald en del af det tilbehør der virker ret overflødigt, og det er ikke noget jeg ville gå ud og investere i.
9/11 Was An Inside Job
FourDFourDSkrevet 18/11-06 17:11, rettet 18/11-06 17:15 
Efter at have prøvet Wii på D3 må jeg sige at jeg er sikker..
Har ikke haft det så sjovt med en konsol i lang tid!
Wii skal haves på release uanset hvad.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
rapsacrapsacSkrevet 18/11-06 20:46 
hvilket spil fik du prøvet og i hvor lang tid?
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
OdinOdinSkrevet 19/11-06 11:18 
Chrono>
Der kommer en ny udgave i Wii i 2007. Den kan afspille DVD'er...
Kan sådan noget ikke bare laves som en software-opdatering? Drevet er der jo allerede.

Vi andre får selvfølgelig muligheden for at downloade softwaren (se URL). Det store spørgsmål bliver så om Nintendo påtager sig licensudgiften på deres BOM eller om vi som forbrugere må betale for det.
Der skal ihvertfald som minimum betales til DVD Forum, Macrovision og Dolby. Spørgsmålet er om de slipper for Dolby Digital- og DTS-licens idet det rent faktisk ikke kan reproduceres, men skal downmixes.

Nå. IGN dementerer hvad GWNs kilde bragte på bane, nemlig at det ville være muligt for ejere af eksisterende Wii-maskiner at hente softwaren over Wii Connect24. Mine bekymringer omkring licensbetalingen bliver også besvaret i form af en merpris for den DVD-enablede konsol. Det er ikke en udgift Nintendo påtager sig. Velbekendt med prisen for den funktionalitet, havde jeg dog heller ikke vrangforestillinger om andet, så det kommer ikke som den store overraskelse.

Æv-bæv
FourDFourDSkrevet 19/11-06 17:19 
rapsac>
hvilket spil fik du prøvet og i hvor lang tid?

Jeg fik taget et slag tennis, og spillet lidt Excite Truck.. Måske 20min. Ikke umiddelbart nok tid til en kvalificeret bedømning, men nok til lige at sniffe til kontrollen og systemet :)
Det føltes generelt bare godt at svinge wiimoten. Vægten var i orden, og vibratoren gav en generel oplevelse af stød fra en ketcher. Grafikken var ikke imponerende, men man blev helt grebet. Excite Truck var ikke noget at råbe hurra for, men dog ganske underholdende. Jeg havde slæbt en utålmodig ven med, og stemningen i køerne var lidt anspændt og og til tider fjendtlig, så vi havde kun lige overskud til to køer.
Og jeg undlod med vilje at prøve Zelda..
Vil hellere gemme den oplevelse til d. 8 :)
Selve Wii'en er jo af minimal størrelse! Det med de 3 dvd'er passer *gu!

It left me craving for more..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DarkenDarkenSkrevet 19/11-06 18:19 
Nogle af de der små spil var sq også sjove, airhockey, ko racning, bordtennis, boksning, tanks spil.
Fik ikke prøvet Metroid (folk i kø havde ligefrem sat sig ned =(
Men fik da prøvet Zelda (var lidt irreteret over kamera styringen, men det er nok bare tilvending da mine venner ikke havde nogle problemer.

Men før det med virtuel console og regionslåsning bliver "testet" så skal jeg ikke have mig en wii...
Så hvis der nu er nogen der anskaffer sig en US version (synes at have læst Seph skulle der over og ville tage en med hjem på vejen) så ville det være fedt at finde udaf om disse kan købe de gamle us retro spil.
(Hvis Nintendo da får flere spil på banen end dem de har nu... CT, FF, BoF, SoM osv til snesen ville være nice.)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RuneSPRuneSPSkrevet 20/11-06 03:43 
Jeg forstår simpelthen bare ikke hvorfor Wii skal være så dyr her i Danmark? Altså jeg ved godt at priserne normalt er dyrere her når det kommer til konsoller etc, men prisen på Wii på www.dvdboxoffice.com er kun omkring 1400-1500 kr, det er alligevel kun omkring 2/3 af hvad den (vil) koste herhjemme?

Men hvis man nu beslutter sig for at importere en fra USA / Canada, hvad skal man så være opmærksom på udover at man får brug for en strømadapter? Altså tænkte på hvordan er det med regionslås på spillene og virtual console?
HeroldHeroldSkrevet 20/11-06 05:52 
Mht prisen er det pga. moms, afgifter og avance - de sædvanlige markedskræfter. ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
EchoEchoSkrevet 20/11-06 07:31 
Det er regionslås på spil du køber fysisk.
Vedrørende virtual consol, så ved jeg det faktisk ikke. Andre som har fulgt bedre med på det punkt?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
FourDFourDSkrevet 20/11-06 09:21 
Jeg sad lige og spekulerede på en ting..
Wii'en understøtter AVI filer.. Men inkluderer det også DivX, og sådan? Og understøtter den overhovedet andre former for video?
Hvis wii'ens software løbende bliver opdateret, ser det da ikke ud som om wii'en bliver sådan et håbløst mediecenter.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KalicolaKalicolaSkrevet 20/11-06 09:32 
Jeg spillede Wii på den der spil messe i weekenden, og det var overraskende sjovt. At se spillet blive spillet eller se klip fra spillene er noget HELT andet end at spille det selv. Det virker fantastisk, og klart det eneste som var værd at se på messen, og det største setup.

Playstation 3 var da et flop på messen. Tænk at stille et telt op så man ikke kan se det, men skal i stedet stå i kø for at komme ind. Det gir ingen mening at gemme det væk sådan.

Nintendo ved sgu hvad det drejer sig om.
For The Love Of The Game
OdinOdinSkrevet 20/11-06 09:44 
Cartridge>
Jeg sad lige og spekulerede på en ting..
Wii'en understøtter AVI filer.. Men inkluderer det også DivX, og sådan? Og understøtter den overhovedet andre former for video?

AVI er bare et containerformat. Det kan indeholde hvad som helst. MPEG, MPEG2, Sorensen, DivX 3.11/4.12/5/6, XviD, H.263, H.264 m.v. på videosiden og MP2, MP3, ATSC A/52, PCM og hvad man ellers ville kunne komme op med på audiosiden. Så at sige, at Wii understøtter AVI-filer fortæller egentlig ikke ret meget. Det kunne betyde, at den understøtter alle codecs (meget lidt sandsynligt) eller kun de mest populære (som naturligvis er et moving target). Jeg har endnu ikke set nogen sites bekymre sig nok om den funktionalitet i maskinen til at skrive om det, hvilket i grunden er forståeligt nok. Der er nok ikke andet for end at teste det selv når den kommer.
DarkenDarkenSkrevet 20/11-06 12:27 
Echo>
Det er regionslås på spil du køber fysisk.
Vedrørende virtual consol, så ved jeg det faktisk ikke. Andre som har fulgt bedre med på det punkt?

Sidder lige på work, så har ikke tid til at kigge efter de andre links jeg har kigget på, denne havde jeg gemt pga den måde de har sat listen op:

http://www.joystiq.com/2006/11/01/comparing-the-virtual-console-launch-by-region/
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoChronoSkrevet 20/11-06 12:32 
Engadget har en ok Wii FAQ hvor bl.a. det med AVI-codec besvares:

Kun ét codec understøttes
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 20/11-06 12:34 
Og de skriver at gamle spil opskaleres til 480p. Mon det kan passe? Det betyder jo at alle vores PAL GameCube-spil nu kan spilles i 480p og ikke bare 576i.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 20/11-06 15:08 
Hmm... gad vide om den der Wii virker i en almindelig størrelse stue, eller man SKAL stå 5 meter fra den som på messen, for så får jeg da et problem derhjemme :-(
For The Love Of The Game
WikzoWikzoSkrevet 20/11-06 15:15 
Jeg stod både tæt på og langt væk. Ingen problemer. Tror, at 2 meter er meget passende :)
FourDFourDSkrevet 20/11-06 15:39, rettet 20/11-06 16:04 
Jeg gad også godt vide hvordan det er med software. Er det mon muligt at redigere lidt i Wii'ens interne program?

EDIT:
Nu har jeg googlet det lidt men fandt umiddelbart ikke noget..
Men fandt dog dette her

Wii Homebrew spil
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
JmogJmogSkrevet 20/11-06 16:29 
Chrono>
Og de skriver at gamle spil opskaleres til 480p. Mon det kan passe? Det betyder jo at alle vores PAL GameCube-spil nu kan spilles i 480p og ikke bare 576i.

Tja, siden flere af Wii-spillene ikke engang er 480p i US, så ville jeg ikke være alt for optimistisk :-(
ChronoChronoSkrevet 20/11-06 16:37 
Huh? Er det ikke alle spillene der kan indstilles til 480p? Troede ikke det var en spil-specifik ting på Wii - det kan jo indstilles i Wii'ens egen menu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 20/11-06 16:51 
Nintendo har deres egen liste over hvilke controllers der fungerer med hvilke spil:
http://wii.nintendo.com/virtualconsole.jsp

Desværre ved de ikke engang selv om MegaDrive-spil virker med GameCube-controllers...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KLTKLTSkrevet 20/11-06 16:54 
Darknon>
Playstation 3 var da et flop på messen. Tænk at stille et telt op så man ikke kan se det, men skal i stedet stå i kø for at komme ind. Det gir ingen mening at gemme det væk sådan.

Nintendo ved sgu hvad det drejer sig om.

Det er sådan set bare typisk Sony det de havde gang i på D3 messen, for formålet har helt sikkert været at skabe en illusion om PS3 som noget totalt unikt, som folk derfor skulle stå i kø i flere timer for at komme til at prøve.

Det er Sony når de er bedst, for de har altid gjort sig godt inden for området at skabe hype omkring deres produkter.
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 20/11-06 17:02 
Det er ikke Sony - det er Nordisk Film...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 20/11-06 17:13 
Chrono>
Huh? Er det ikke alle spillene der kan indstilles til 480p? Troede ikke det var en spil-specifik ting på Wii - det kan jo indstilles i Wii'ens egen menu.

Spillene skal stadig understøtte det og det gør hverken Rayman eller Trauma Center.

Og nej, der er bare ingen undskyldning for den slags.
KLTKLTSkrevet 20/11-06 18:08 
Herold>
Det er ikke Sony - det er Nordisk Film...

Øhh ja Nordisk Film Interactive står for distribution af Sonys konsoller i Danmark, men det ændrer ikke på noget af det jeg tidligere beskrev, da NFI bare udfører samme form for procedure som Sony selv plejer at benytte sig af med det formål at skabe hype omkring deres produkter...

Så ja du behøver da ikke at fortælle mig noget jeg udmærket er klar over.
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 20/11-06 18:24 
Om de gør det samme som Sony eller ej, ændrer det ikke det faktum at det ikke var Sony :) Sony i Danmark har med helt andre produkter at gøre - det er lidt vigtigt at få præciseret, før man fejlagtigt pege fingre. Det samme gælder Nintendo/Bergsala.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 21/11-06 21:37, rettet 21/11-06 21:38 
Vær forsigtig, og undgå svedige hænder, når du spiller Wii :-)

Derfor - stakkels gut...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 21:43 
ups... der er virkeligt gået til den når wrist-strap er gået i stykker også!
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig