X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af DVD-afspiller


Svar
SlothSlothSkrevet 07/08-06 00:00, rettet 07/08-06 14:49 
Vi har tråden om LCD-TV...

Her er tråden om DVD-afspillere :)

Jeg overvejer at anskaffe mig en DVD-afspiller, der giver et godt billede på et HD-TV. Lige nu har jeg en 400-kroners Dantax, og jeg kan ikke forestille mig at billedet vil se særligt pænt ud (den er f.eks ikke progressiv).

Jeg har kigget på en Pioneer DV-696AV, men har ikke kunne finde et review ... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
SlothSlothSkrevet 07/08-06 00:00, rettet 07/08-06 14:49 
Vi har tråden om LCD-TV...

Her er tråden om DVD-afspillere :)

Jeg overvejer at anskaffe mig en DVD-afspiller, der giver et godt billede på et HD-TV. Lige nu har jeg en 400-kroners Dantax, og jeg kan ikke forestille mig at billedet vil se særligt pænt ud (den er f.eks ikke progressiv).

Jeg har kigget på en Pioneer DV-696AV, men har ikke kunne finde et review af den - nogen der har erfaring med den?

Her er hvad jeg søger i en DVD-afspiller:
* Komponent eller DVI udgang (HDMI indgangen på mit TV skal bruge til PS3), og enten optisk eller coax lydudgang.

* Layer-skift skal være tolerabelt (dvs. max 0.25-0.5 sekund, uden tab af lyd).

* Skal være/kunne gøres regionfri uden det helt store bøvl (f.eks via fjernbetjeningen eller via en firmware opgradering).

* Det skal ikke være en optager (har ikke noget at bruge optagefunktion til).

* Prisniveauet skal ligge omkring 1.500-2000 kroner.

Edit: Har også kigget på en Oppo OPDV971H- nogen idé om det er sagen?

Edit 2: Komposit rettet til Komponent - goddammit jeg skal lade være med at skrive når jeg er træt ;o)
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 00:22, rettet 19/08-06 16:42 
Du mener KOMPONENT og ikke komposit.

Du får i øvrigt ikke en ordentlig (opskalerende) DVD-afspiller uden at den bruger DVI/HDMI. Du finder ikke så mange TV med både DVI og HDMI. Du kan dog sagtens få TV, der har 2x HDMI. En AV-receiver med 2x komponent og HDMI fås for omkring 2500,-. Når du køber HDTV dur det ikke, at du smider et lavopløsningssignal ind i det, med mindre det er rigtig godt til at skalere internt, og det er Miraiet ikke, det kan jeg nemlig bevidne ;)

Mht. til afspiller, så er der intet der slår Oppo 971. (jo, det er der, men så koster det over 5k ;) Højeste benchmark score nogensinde (98 ud af 100) i en eller anden fancy test ;) Tag et kig på hjemmesiden; der linkes til en masse favorable anmeldelser. Den plejede at være regionsfri fra starten, men nu foregår det via en simpel kode man trykker ind på den medfølgende fjernbetjening. Før evt. told/skat koster afspilleren omkring 1600,-. Nogle hundrede mindre, hvis man køber en "genoplivet" afspiller.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 07/08-06 00:23 
Nu skriver du "Komposit", men du mener vel "Component", gør du ikke? Ellers ville jeg da foreslå dig at søge RGB-scart...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 00:25 
Alle disse gammeldags forbindelsesmetoder burde nærmest forbydes på LCD TV, især når de ikke koster en formue. Det ser ærligt talt ikke for heldigt ud, når man bruger RGB-Scart og den slags. DVI/HDMI burde være det eneste valg til DVD på HDTV uden en skidegod intern scaler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 07/08-06 14:51 
Jo, jeg mente komponent, ikke komposit.

Var totalt basket da jeg skrev, og hovedet snurrede med 1.000 tekniske betegnelser *suk*
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 07/08-06 14:55, rettet 07/08-06 14:58 
Naiera>
Mht. til afspiller, så er der intet der slår Oppo 971. (jo, det er der, men så koster det over 5k ;) Højeste benchmark score nogensinde (98 ud af 100) i en eller anden fancy test ;) Tag et kig på hjemmesiden; der linkes til en masse favorable anmeldelser. Den plejede at være regionsfri fra starten, men nu foregår det via en simpel kode man trykker ind på den medfølgende fjernbetjening. Før evt. told/skat koster afspilleren omkring 1600,-. Nogle hundrede mindre, hvis man køber en "genoplivet" afspiller.

Jeg har checket deres side, og kun læst godt om den. Hvad er prisen med told? Såvidt jeg har kunnet lure i nat, er der ikke nogen europæiske salgssteder, dvs. USA-import (=toldfætter banker prisen op hvis jeg er uheldig).

Naiera har du bestilt en, hvis ja, hvorfra bestilte du den, og hvad er leveringstiden?
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 15:12, rettet 07/08-06 15:58 
Jeg bestilte den gennem deres egen hjemmeside. De er lidt ligesom Apple, i og med at man ikke må sælge deres ting billigere. Engang imellem får Amazon lov til at sælge dem $10 billigere, har jeg læst. Jeg valgte en af de "oppudsede" maskiner, så jeg kunne spare $40. Dem havde de i øvrigt også på lager, så den gerne skulle blive sendt i dag eller i morgen, i stedet for MÅSKE på onsdag ;)

Men altså maskine til $160 eller $200 + forsendelse til $59. Så hvis man er told-uheldig er det små 40% oveni hvis de tager så meget som de kan. 1300,- eller 1800,- (med den billige udgave af 971eren).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 07/08-06 15:16, rettet 07/08-06 15:22 
Kender ikke Oppo 971 så kan ikke sige hvor god/dårlig den er, men lyder ret lovende :)

Som alternativ kan jeg igen anbefale en Denon 1920 der har en flot 710p scalering via HDMI (ikke via component) og er til at få fat i i DK :)

Downside er prisen på 2600,- og at den ikke er koderi som standard, men nogle butikker laver dem dog kodefri gratis.

EDIT: Der er også en 1730 model på vej med 720p/1080i scaler som sikkert bliver billigere end 1920.

Denon 1920
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 15:29, rettet 07/08-06 15:38 
"Man" (f.eks. inde på AVS Forum) er generelt enig om, at Oppo 971 er bedre end Denon 1920. Når man går længere op og snakker dyrere Denon-afspillere, så er sagen en anden, men det er prisen jo også ;) Jeg er dog sikker på, at 1920eren ikke er langt bagefter, og det er selvfølgelig en stor fordel, at den kan købes her i landet. Men prisen skræmmer selv sagt undertegnede væk. Skulle man være heldig at told/skat er ligeglade, så koster Oppoen jo kun det halve.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 07/08-06 15:29 
Thankies!
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 07/08-06 15:39 
Naiera>
"Man" (f.eks. inde på AVS Forum) er generelt enige om, at Oppo 971 er bedre end Denon 1920.

Vil heller ikke påstå andet, foreslog også bare 1920/1730 som alternativ hvis man ikke ville/kunne købe en Oppo hjem fra USA ;)


Naiera>
Når man går længere op og snakker dyrere Denon-afspillere, så er sagen en anden, men det er prisen jo også ;)

Pjat... hvem vil dog ikke give 27.000 for en A1XVA? :)

av min pung!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/08-06 01:01 
Naiera, kan du please kort forklare "oppudset" og "genoplivet"? Jeg synes ikke jeg kan finde det på Oppo-siden.

(I bliver min ruin med alle de fede fede tilbud I finder frem!) :-)
NaieraNaieraSkrevet 08/08-06 12:33 
"Oppudset" er hvad min ordbog oversatte "refurbished" til. Det er enheder de af forskellige årsager har fået hjem igen, som de så har "genoplivet", altså sandsynligvis repareret, så de virker som (næsten?) nye igen. De har sandsynligvis også installeret den seneste firmware, og den slags opdaterer jo Oppo regelmæssigt. Enheden er altså ikke helt ny, men burde gerne fungere på samme måde. De genoplivede maskiner kan ikke findes på hjemmesiden. Jeg skrev en "Regarding order # XXXXX" e-mail til dem, efter jeg havde bestilt en ny. Så sparer jeg lige $40, og de sendte den i går, i stedet for måske i morgen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/08-06 12:48 
Ah, tak for det. Sloth og jeg bestiller en hver i dag :-) (Nok bare standard, ikke sådan en revived zombie-afspiller, selvom det er fint at spare et par kroner)
NaieraNaieraSkrevet 08/08-06 12:51 
At få den hurtigst muligt er også meget vigtigt for mig ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/08-06 16:18 
Er denne benchmark-DVD kendt af nogle herinde, eller er der andre forslag? Jeg overvejer at få fat i sådan en.

HD-TV Benchmark-DVD
NaieraNaieraSkrevet 08/08-06 16:34, rettet 08/08-06 16:37 
Jeg har læst om den. De "HD-file" på AVS forummet bruger den og Digital Video Essentials. Sidstnævnte har jeg bestilt i en NTSC udgave. Den virker også temmelig meget billigere. Jeg kan ikke umiddelbart finde den du nævner andre steder end hos dem selv, og de vil have $50 inkl. forsendelse...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 11:30, rettet 19/08-06 16:46 
Jeg fik Oppoen i dag og den er temmelig god. X360 klarer sig temmelig godt sammenlignet (selvom det kun var én scene ved 11:24 inde i Ocean's Eleven jeg gad kigge på), men den har problemer med lysniveauerne over VGA og så er den jo generelt bare åndssvag som DVD-afspiller :p

Men Oppo 971 er altså en temmelig lækker DVD-afspiller. Jeg har aldrig haft en god, dedikeret DVD-afspiller, der ikke også skulle kunne optage, så det er rimelig rart med den her maskine. Den opskalerer temmelig godt til de 720p, og 1080i er også i orden, hvis det er det man vil. 720p foretrak jeg umiddelbart til anime, men jeg har ikke fået skruet på kontrast, brightness osv. endnu. Det er ærligt talt ikke nemt at huske forskel på normal interlaced DVD på et 100Hz widescreen Sony, men der er jo også kun 'så' meget man kan gøre med en DVD, der jo kun har 576 interlacede linjer liggende. Det ser i hvert fald ikke slemmere ud ;) En optagelse af Under Overfladen (verdens bedste rejseprogram) så nok lidt bedre ud, så helt til hundene er det dersens opskalering nok ikke.

Der var i øvrigt ingen bøvl med at få sluttet maskinen til. I med strøm (jeg brugte en step-down converter fordi der står 120 volt/60 hertz bag på maskinen, men på æsken står der den kan klare alt), lyd og så DVI->HDMI kabel. Godannar og My-HiME så pænt flot ud. Det er i hvert fald verderner foran progressiv fra mine forældres billige afspiller, og som sagt er det i hvert fald ikke slemmere end med det gamle TV. En forskel der er tydelig er også, at det nu er progressivt og at scanlinierne man jo får ud af at købe 60Hz på et PAL TV ikke er der længere. På den måde ser det altså pænere ud. Det er altså ikke nok med et sejt TV, man skal også have en sej afspiller ;)

I øvrigt er den pænt nem at gøre regionsfri. De var engang regionsfri fra fabrikken, men det stoppede de af ukendte årsager med. Man skal i øvrigt huske at stille regionen tilbage til nul hver gang man opdaterer firmwaren, og de sender opdateringer ud regelmæssigt, hvilket er en af årsagerne til, at en to år gammel afspiller sammenlignes favorabelt med nyere maskiner.

Så enkelt gøres den regionsfri:

1. Tryk på Setup på fjernbetjeningen (nok en god idé at gøre dette, når der ikke afspilles)
2. Tast '9210' og en hemmelig menu kommer frem
3. Indtast dit valg af region fra 0 til 6 (0 er regionsfri)
4. Tryk Setup igen og du er klar ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 12/08-06 00:07, rettet 12/08-06 00:18 
Hyakotake og jeg har begge bestilt en, og jeg kunne godt tænke mig, om du ikke ville være en flinker fætter og så lige smide 220 volt i dyret, så jeg ikke behøver bekymre mig over, om den kan klare det ;o) Ellers må jeg vente til at Hyakotake sætter sin til (han vil sikkert vente på at jeg sætter min til først *suk*)...

Spøg til side - er der nogen der har erfaring med at smide 220 volt i Oppoen?

Edit: Dumme mig - det står tydeligt på deres webside i deres FAQ...

Q: Does the OPDV971H support 240v? Why does the label on the back of the player states support only for 110v?
A: To be FCC compliant, the player is listed to support 110v/60hz on the back. However, the internal power supply in the 971H unit is fully compatible with 110~240v 50/60hz. In order for proper playback overseas, only an adapter is needed to change the plug from US standard to your country of residence.

Damn jeg glæder mig!

Naiera: Hvornår bestilte du din Oppo?

FAQ'en er forresten ret god:

Oppo FAQ
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-06 09:22 
Når Mirai fejlagtigt kan liste deres model med 2 x RGB Scart, kan Oppo vel også lave en lille brøler med deres strøm-info.

Sloth, DU sætter DIN i først! :-P
IqonIqonSkrevet 12/08-06 10:31 
Naiera: Hvordan fik du bestilt en af de "oppudsede" maskiner? Lavede du først en bestilling på en af deres normale modeller og skrev efterfølgende en mail til dem? Kunne man evt. få at vide, hvad du skrev i den mail?

Jeg overvejer nemlig også, om jeg skal hoppe med på vognen. Jeg har aldrig haft mig en rigtig dvd-afspiller, kun min PS2 (er mod'et så den er regionsfri og film kan ses med RGB). På mit gamle fjernsyn betød det ikke det store, men det er klart at det ikke er til at leve med på Miraiet. I øjeblikket bruger jeg selvfølgelig Xbox 360 + VGA-kabel, men for det første kan den kun afspille R2-film (som jeg dog ikke ejer mange af), og for det andet ville det måske være meget rart med en dedikeret dvd-afspiller... men er der reelt nogen forskel at se mellem dvd'er afspillet på Oppo'en og på Xbox 360'en? Billedet med VGA er trods alt ganske godt.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 12/08-06 12:12, rettet 12/08-06 12:22 
Iqon>
Naiera: Hvordan fik du bestilt en af de "oppudsede" maskiner? Lavede du først en bestilling på en af deres normale modeller og skrev efterfølgende en mail til dem? Kunne man evt. få at vide, hvad du skrev i den mail?

Ja, jeg skrev en mail vist nok dagen efter jeg havde bestilt en ny. Jeg skrev bare at jeg havde hørt, at de solgte "oppudsede" maskiner til $40 mindre end de nye. Jeg havde fået at vide at de nye maskiner MÅSKE ville blive sendt i onsdags, så hvis de havde "oppudsede" maskiner på lager, måtte de gerne sende mig sådan en i stedet. E-mail korrespondancen kørte i øvrigt over hele weekenden, så allerede nu er jeg glad for deres kunderservice. Jeg bestilte for en uge siden og de sendte i mandags.

Mht. strøm så bruger jeg min step-down converter lige nu. Jeg satte den til før jeg læste om strømmen på æsken, men jeg har alligevel ingen adaptor og jeg ønsker ikke at fjerne det originale stik fra maskinen, så indtil videre bliver converteren hvor den er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/08-06 12:30 
Iqon>
(...) men er der reelt nogen forskel at se mellem dvd'er afspillet på Oppo'en og på Xbox 360'en? Billedet med VGA er trods alt ganske godt.

Ja, billedet med VGA er faktisk meget godt, men X360eren er jo elendig at bruge som DVD-afspiller. Controlleren er åndssvag at bruge som fjernbetjening og så larmer maskinen jo så man skulle tro det var løgn. Som du også nævner, så er det jo ubrugeligt når den kun kører R2, så valget er vel ikke så svært? ;) Oppoen er mindst ligeså god og kan også spytte 1080i ud, og det foregår digitalt, så i teorien er der jo ingen tvivl om, hvad der er bedst. Jeg gad også kun sammenligne et enkelt stilbillede, hvor det stod meget lige, men med alle de fancy ting inde i Oppoen, så klarer den sig nok bedre når der er noget bevægelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/08-06 18:58 
DivX/XviD Questions

Q: What DivX / XviD subtitles does the OPDV971H player support?
A: The OPDV971H player supports .SRT, .SMI, .IDX and .SUB formats, and can be enabled/disabled using Subtitle key on remote.

Q: What is the highest supported DivX resolution for OPDV971H?
A: Currently, 720 by 480 is the highest DivX resolution that the OPDV971H supports.

Det er smart med underteksterne, men rimelig ærgeligt at den ikke kan tage HD divx filer :-(
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
IqonIqonSkrevet 12/08-06 19:02 
Hvor mange lovlige divx-filer er det lige man har liggende, der har brug for undertekster?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 12/08-06 19:18 
Hvis det stod til mig kunne de godt smide alt det DivX fis langt væk. Hvad skal man med en superkomprimeret fil på et dyrt HD display? Det er jo næsten direkte tumpet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 12/08-06 22:08 
Naiera kan du be/afkræfte noget for mig mht. Oppoen?

Fik mit Mirai i dag, og smed Shrek 2 i min bongo-dvd afspiller fra Dantax... Blev så præsenteret for ca. 5 minutters trailer og andet gejl, som jeg ikke kunne skippe, da DVD'en låses under disse.

Jeg mener bestemt at have læst, at Oppoen kan skippe de låste segmenter - er det korrekt?
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 12/08-06 22:25 
Den kan, så vidt jeg har erfaret, (jeg har jo kun haft den i 36 timer, så det er begrænset hvor meget jeg har haft i den) ikke skippe mere end andre afspillere jeg har prøvet/haft. Desværre. Det er noget fis, men man må desværre leve med den slags.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
IqonIqonSkrevet 12/08-06 22:39 
Når PS3 udkommer får man jo et problem idet Mirai-fjernsynet kun har én DVI- eller HDMI-indgang, som i tilfælde af køb af denne dvd-afspiller (eller en hvilken som helst anden, ordentlig dvd-afspiller nu til dags, går jeg ud fra) allerede vil udfylde. Hvilke smarte løsninger findes der til det problem (det skader jo ikke at tænke lidt fremad :P)?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 12/08-06 22:43 
Man kan købe en AV-receiver. Jeg har kigget lidt på en lidt billig en fra Sony. Den er sikkert ikke noget for audiofile, men eftersom jeg benytter mig af et midi-anlæg nu, så er det nok bedre ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/08-06 02:28 
Naiera>
Hvis det stod til mig kunne de godt smide alt det DivX fis langt væk. Hvad skal man med en superkomprimeret fil på et dyrt HD display? Det er jo næsten direkte tumpet.

Hvis vi nu lige ser væk fra hvad der lovligt og hvad der ikke er, så er der ikke nogen der siger man absolut SKAL superkomprimere. Indtil Blu-Ray og HD-DVD kommer mere ind på markedet, og i et fornuftigt prisniveau, er divx i HD et rimeligt smart alternativ.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SlothSlothSkrevet 13/08-06 03:35, rettet 13/08-06 03:46 
Iqon>
Når PS3 udkommer får man jo et problem idet Mirai-fjernsynet kun har én DVI- eller HDMI-indgang, som i tilfælde af køb af denne dvd-afspiller (eller en hvilken som helst anden, ordentlig dvd-afspiller nu til dags, går jeg ud fra) allerede vil udfylde. Hvilke smarte løsninger findes der til det problem (det skader jo ikke at tænke lidt fremad :P)?

Der findes mange HDMI-switches. Priserne er dog ekstremt pebrede synes jeg 2.000-3.000 kroner for en 2-switch boks fra Gefen. De kan muligvis fås billigere, men kvaliteten skal være i orden!

Jeg kan rejse mig mange gange fra sofaen, for at skifte for de penge :o)

HDMI Switches
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 13/08-06 11:50 
Azalon>
Hvis vi nu lige ser væk fra hvad der lovligt og hvad der ikke er, så er der ikke nogen der siger man absolut SKAL superkomprimere. Indtil Blu-Ray og HD-DVD kommer mere ind på markedet, og i et fornuftigt prisniveau, er divx i HD et rimeligt smart alternativ.

I praksis er det jo ubrugeligt og overhovedet ikke et alternativ. Hvordan er det lige du vil bruge formatet til noget som helst? Oppoen har det ikke og det er heller ikke meningen. Den skal opkonvertere SD DVD, og ikke så meget andet. DivX support inkluderes sandsynligvis bare fordi det ikke koster noget som helst, og et eller andet sted vel hjælper med at sælge nogle maskiner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
IqonIqonSkrevet 14/08-06 00:41 
Nå, jeg kunne ikke lade være: Jeg har hermed også bestilt Oppo'en og skrevet en mail til dem om det vil være muligt at det kan blive en "oppudset" maskine mod en rabat på $40.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JmogJmogSkrevet 16/08-06 11:25 
Naiera>
I praksis er det jo ubrugeligt og overhovedet ikke et alternativ. Hvordan er det lige du vil bruge formatet til noget som helst?

Jeg har hørt om denne hersens dødsmarte maskine ved navn "PC" med mulighed for at afspille HD divx. Bemeldte maskine kan endda kobles til HD-displays via VGA eller HDMI. Der findes vist også en nær slægtning ved navn "Mac" med samme funktionalitet.
NaieraNaieraSkrevet 16/08-06 13:09 
Ja, det er fint, men hvordan vil du få videofiler (noget der rent faktisk er noget ved at se, som f.eks. en hel film) til at bruge med formatet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/08-06 00:18 
Tja, hvis han downloader film og serier som er HD-rips, så kan han da sagtens bruge det.

Ja, jeg ved godt det er ulovligt, men det ændrer jo ikke ved at han sagtens kan bruge det til noget.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/08-06 01:10 
Det er faktisk slet ikke svært at finde lovlige avi-filer. Umiddelbart kan jeg nævne "Star Trek: In the Pirkinning" og "The Scene" og hundredevis af Star Wars-fanfilm, som folk herinde sikkert kender til. Der er jo intet fordækt i at hente disse avi'er og se dem (uden at bøvle med at skulle konvertere dem til normalt DVD-format først).
NaieraNaieraSkrevet 18/08-06 12:10 
Men intet af dette ændrer på det faktum at du ikke, LOVLIGT, får en kommercielt udgivet film/serie på dette format.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 18/08-06 12:45 
Man kan vel købe discen og downloade en kopi bagefter? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 18/08-06 13:47, rettet 18/08-06 13:48 
Ja, det gør du bare. Bortset fra at det teknisk set stadig ville være ulovligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 18/08-06 18:53 
Hvad siger I eksperter til denne?

Thomson DTH265E
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
JmogJmogSkrevet 18/08-06 19:35 
Naiera>
Ja, det gør du bare. Bortset fra at det teknisk set stadig ville være ulovligt.

Det var jo slet ikke emnet. Du satte det op som om formatet på det nærmeste var ubrugeligt. Det er det ikke. Lovligheden af hvad man nu engang har på formatet er irrelevant i denne diskussion.
NaieraNaieraSkrevet 18/08-06 21:32, rettet 18/08-06 21:35 
Jeg skrev at det i praksis er ubrugeligt, og med det mente jeg selvfølgelig også, at det skulle kunne bruges lovligt. Det kan det ikke, så i praksis er det ubrugeligt (at have understøttelse af formatet på en afspiller som Oppoen), eftersom ingenting er blevet udgivet på formatet (og her omtales det nærmest som om det er ét format med en aftalt standard, men det er det jo ikke engang, hvilket jo bare gør det endnu mindre brugbart).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/08-06 21:35 
seeberg>
Hvad siger I eksperter til denne?

Jeg ville aldrig købe den, og da i hvert fald ikke fra Pixmania.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 19/08-06 10:52 
Hvad er der i vejen med den? Jeg skal have en afspiller med HDMI. Hvad får man der er bedre end den til omkring de 1.000?
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 19/08-06 11:12, rettet 19/08-06 11:16 
Thomson er ikke ligefrem kendt for deres DVD-afspillere. Noget fra Pioneer, Sony, JVC eller Philips ville nok være en del bedre. Du får dog ikke noget der nærmer sig Oppoen for 1000,-.

Samsungs afspillere til omkring 1000,- er IKKE gode. Kun 1080p afspilleren skulle efter sigende være noget ved.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 19/08-06 12:57 
Dvs jeg lige så godt kan køne Aldi-modellen med HDMI som den Thomson? ;P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 19/08-06 13:55 
Næh, så ville jeg hellere købe den fra Thomson. Men nu har både Philips, Toshiba og Pioneer altså afspillere med HDMI der koster omkring 1k.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 19/08-06 16:39, rettet 19/08-06 16:40 
Var ude at hente Aldi-DVDen og føj for en omgang gylde. Godt nok har den HDMI-udgang og hele pivtøjet, det er bare ikke så fedt, når den ikke vil opskalere :/ BRAS! Den får de lige tilbage i hovedet!

ElGiganten har en Philips med HDMI i deres nye katalog til 999. Det er nok vejen frem.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig