X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ingen lyd fra højtalere


Svar
DedoverdeDedoverdeSkrevet 20/07-06 22:22 
Jeg har måtte installere mit windows om igen, men det betød at jeg nu ikke kan få noget lyd ud af mine højtalere og hvis der har været en installations-cd, så har jeg fået smidt den væk, er det muligt på en eller anden måde at få liv i højtalerne igen???
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/07-06 22:49 
En opdatering lydkortet/lydchipset'ets driver skulle vel kunne gøre det? Dem, som befandt sig på installations-CD'en, skulle gerne kunne hentes fra producentens hjemmeside.
AV Intelligent Terminal
DedoverdeDedoverdeSkrevet 20/07-06 23:16 
Tænkte godt det var sådan noget lignende men jeg synes ikke jeg kan finde en på fujitsu-siemens' side
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/07-06 23:58 
Går ud fra at Fujitsu-Siemens er mærket på selve PC'en?
Du bliver nødt til at finde navnet på producenten af lydchipset'et. Feks.:

Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder -> Hardware

Klik så under "enheder" på det, der mest kunne ligne noget lydkort-halløj. Der skulle gerne stå navnet på en producent under "Egenskaber for enheden".
Søg så på deres hjemmeside :)
AV Intelligent Terminal
TLTLSkrevet 21/07-06 12:45 
Dedoverde>
Tænkte godt det var sådan noget lignende men jeg synes ikke jeg kan finde en på fujitsu-siemens' side

You have alot to learn, my young padawan.

En computer er lavet af en masse dele og hver eneste del er som regel lavet af forskellige firmaer og derfor kan man aldrig finde al den hjælp man skal bruge på én hjemmeside (bort set fra her måske). Men hver eneste del i din computer har en producent, som også har en hjemmeside. Fujitsu-siemens har bare sat sig for, ligesom Dell, Amitech osv., at de vil bygge computere og sælge dem lige dyrer end hvis man byggede det hele selv.

Så for det første burde man altid lave sin computer selv af løsdele, for så er man sikker på at man får det man vil ha'. Og for det andet, så burde man altid have en samling programmer og drivere et eller andet sted til hvis det nu skulle gå galt og man bliver nød til at reinstallere. :) Bare et godt råd her fra.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 21/07-06 12:53, rettet 21/07-06 12:58 
TL>
You have alot to learn, my young padawan.

Det har du også :P

Det er ikke altid at man får at vide hvilke dele der stammer hvorfra, da de tit består af billigere komponenter fra knap så kendte fabrikanter, som computerfabrikanten så smider eget navn på. Derfor kan det være svært at finde drivere der passer til. Især ved lydkort.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/07-06 16:52 
Ja, og hvis han er rigtig uheldig, kan windåse kun identificere lydhardwaren som en "ukendt lydenhed". Så er mine tidligere råd ikke en muggen papæske værd :/
AV Intelligent Terminal
TLTLSkrevet 21/07-06 17:07 
Hvis dét er tilfældet er der kun den originale driver-CD at søge til efter drivere der virker.. Ellers er man lidt lost og henvist til at bruge nogle "standard" drivers til kortet. Eller købe et nyt PCI-lydkort.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 21/07-06 17:08 
Herold>
TL>
You have alot to learn, my young padawan.

Det har du også :P


Og det kan du måske lære mig? :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig