X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Battle For Middle Earth 2 på W2k


Svar
JmogJmogSkrevet 10/07-06 14:12 
Er der nogen herinde fra, der har prøvet at køre subject på en maskine med Windows 2000? De officielle systemkrav er nemlig XP og demoen nægter ganske rigtigt også at køre på min W2k-maskine. Det giver dog ikke meget mening og man kunne tænkes et crack af en slags eksisterer.

Eller det fulde spil kan slet og ret godt køre på en W2k-maskine. Jeg har ikke kunnet finde andre, der nævner de ikke kan køre spillet, men de fleste render jo også rundt med XP, så jeg tør ikke lige springe ud i et indkøb før jeg er helt sikker.

Så, nogen der har prøvet det, har en lillebror eller fjern fætter der kører det på sin Win2k?

Nu vi er igang vil min nysgerrighed da egentlig også godt vide, hvad der adskiller XP og Win2k, når det gælder afvikling af spil. Jeg forstår nemlig umiddelbart ikke at man kan lave et spil ukompatibelt med Win2k.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-06 14:41 
Det lyder da totalt mystisk/ulækkert :O
Efter hvad jeg har forstået, er både 2K og XP vidreudvikliger af Windåse NT, eller er det bare noget, jeg fuldstændig har misforstået?

Hvis det nægter at køre under 2K, må det da være et nyt nazi-agtigt statement fra MS's side, eller hvad?

"Så, små dumme forbrugere. Fra nu af kan nyudviklede spil KUN køre under vores seneste udgave af Windåws. Far skal nem'li ha penge til en ny sportsvogn"
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 10/07-06 16:14 
XP er så vidt jeg har forstået langt mere spillevenligt end nogle af NT-versionerne. Og der er for så vidt ikke noget galt i at vælge kun at understøtte ét styresystem, når man udvikler spil.

Jeg mener at NT-compatible.com har en liste over spil der virker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 10/07-06 16:25 
Der er ihvertfald begyndt at komme udmeldelser om spil er kun vil være Vista kompatible, når de udkommer.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-06 16:52 
Tjahh... nu jeg tænker over det, så er XP jo også ved at være et forholdsvis gammelt styresystem. Som tiden dog flyver.
I bund og grund er det vel spiludviklerne, der bestemmer hvor meget cross-platform deres spil skal være. Så det er vel bare EA, der er nogle gnuhoveder... hvorfor undre det mig ikke :D
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 10/07-06 21:31, rettet 10/07-06 21:32 
Én ting er at udvikle spillet til XP og ikke teste hvordan det kører på W2k. Noget helt andet er at lave et spil med en funktion, der bogstaveligt talt tjekker, hvilket OS man har og prompte giver beskeden "virker kun med XP", når man forsøger at boote spillet.

Det gør demoen nemlig. De kunne jo bare have _sagt_, at spillet kun understøtter XP og så lade folk selv prøve om det virker.

Hvis der ikke er noget at gøre, så må jeg jo bare købe X360-udgaven (som sikkert vil se bedre ud end PC-spillet på min gamle maskine), men hvis der er den mindste mulighed for at spille det med mus og keyboard, så trumfer det min indre grafikluder med adskillige kilometre.

Suk, hvis bare der var understøttelse for mus i X360-spil - så ville jeg ikke engang overveje PC-versionen.
fumfumSkrevet 10/07-06 23:30, rettet 10/07-06 23:33 
Hmm, der var et andet spil for et stykke tid siden der havde samme problem. Det kunne løses med en -r i kommandoprompten eller noget lignende. Et øjeblik.
Edit:
Noget ala dette virkede for Ages of empires 3:
d:\aoe3.exe /a
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 10/07-06 23:50 
Jmog>
Det gør demoen nemlig. De kunne jo bare have _sagt_, at spillet kun understøtter XP og så lade folk selv prøve om det virker.

Men hvorfor, hvis de _ved_ det ikke virker på 2K? Det er jo ikke fordi at navnet er det eneste, der er ændret fra 2K til XP - styresystemer er jo lidt en kompliceret størrelse. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/07-06 01:14, rettet 11/07-06 01:15 
Mener bare ikke, der er SÅ stor forskel på 2K og XP... eller er der?
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 11/07-06 01:48 
Stor nok... Men lad os ikke gå helt i detaljer her, da det så bliver ret teknisk.
Windows 95 og NT kernerne er blevet blandet lige siden Windows ME, og Windows 2000 er tættere på NT end 95, hvilket betyder stabilitet og ikke så mange multimediefunktioner...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/07-06 02:03, rettet 11/07-06 02:04 
Okay, jeg havde bare lykkeligt bildt mig selv ind, at MS havde skrottet den gamle DOS-afhængige Win95 kerne fuldstændigt... det var nok den elendige DOS-kompatibilitet i XP, der havde givet mig den tanke. Men så blev jeg da lidt klogere.

Så giver det pludselig også lidt mere mening med spil-inkompatibiliteten, hvis XP er sådant et sammenstykket Frankensteins uhyre :)
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 11/07-06 02:10 
DOS er skrottet, men der var jo mange andre ting i Win95 kernen, som er blevet udviklet videre på. Win95 var jo det kreative styresystem til multimedia-ting såsom spil, hvor NT var rettet mod servere og kontormaskiner, hvor stabiliteten er i højsædet, og man ikke skal genstarte flere gange om dagen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 11/07-06 13:48 
Herold>
Men hvorfor, hvis de _ved_ det ikke virker på 2K?

Det er jo spørgsmålet. Er det blot arrogance ("der er jo alligevel ingen der bruger Win2k") eller er det teknisk ("lortet er for svært at gøre kompatibelt").

Det sidste finder jeg usandsynligt, men okey, jeg er jo heller ikke programmør, så jeg gætter bare.
HeroldHeroldSkrevet 11/07-06 15:08 
Det behøver jo ikke at være fordi det er for svært - det kan være umuligt. Jeg kan godt forestille mig at spillet kalder funktioner i XP, der ikke findes i 2K, 98, osv.

Ikke at jeg skal se mig klog på årsagen, men jeg tror nu ikke det er arrogance.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 11/07-06 17:11 
Om ikke andet er det da for dårligt at de skal forhindre brugeren i at prøve at afvikle spillet på W2K, hvis det nu er det han har lyst til, på eget ansvar. Jeg kunne forestille mig at det nok gik ned lidt oftere end på XP, men ellers ville der nok ikke være så meget mere galt i at spille det på W2K...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 11/07-06 18:17 
Og siden forgængeren som bruger samme grafikmotor kørte fit på W2k, så er det jo ikke mindre mystisk. Godt nok er motoren peppet op, men den er stadig baseret på noget gammelt kode der virkede på W2k.
KTCKTCSkrevet 11/07-06 18:27 
Nej, det kan godt være at motoren ikke er skrevet helt forfra, men systemkravene er noget højere her, og spillet kræver et noget større grafikkort end forgængeren for at køre. Ellers crasher spillet så snart man vælger noget i hovedmenuen.

Og til det med at spillet selv skriver at det ikke kan køre på Win2000 kan man da ikke brokke sig over. Det er god skik at fange fejlene og skrive dem til brugeren, når man programmerer, i stedet for bare at lade programmet crashe. "Exception handling" er en god ting...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 11/07-06 18:58 
TL>
Om ikke andet er det da for dårligt at de skal forhindre brugeren i at prøve at afvikle spillet på W2K, hvis det nu er det han har lyst til, på eget ansvar.

Det kan der jo være mange grunde til. Måske kan det slet ikke køre - måske kører det bare så dårligt, at de ikke vil have at folk kimer deres support ned med spørgsmål.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 11/07-06 19:07 
Køb en konsol, så slipper du for det der pc pjat ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 11/07-06 23:13 
dRxL>
Køb en konsol, så slipper du for det der pc pjat ;-)

Normalt vile jeg være enig og jeg har skam også en X360. Med RTS-spil er det dog en anden sag da musekontrol er gud i den genre. Jeg ved godt spillet efter sigende skulle være glimrende at styre med en joypad, men det vil aldrig kunne komme i nærheden af præcisionen og hastigheden en mus har.

Jeg er vokset op med RTS-spil på PC. Det er ikke noget man lige sådan vænner sig af med.
fumfumSkrevet 12/07-06 08:54 
Hvis du er opvokset med rts på pc, hvad skal du så med andet end Starcraft + ghost?.
Jeg har svært ved at forestille mig et LOTR spil nå samme højder.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 12/07-06 09:23 
Starcraft er blevret voldspillet af mig efterhånden. Dermed ikke sagt at jeg ikke snart hiver det frem igen, for jeg bliver aldrig træt af det, men lidt variation er ikke af vejen. Slet ikke når man nu godt kan lide LOTR-universet.

Jeg har prøvet spillet en smule hos min fætter og der er altså noget ganske tilfredsstillende ved at hidkalde Tom Bombadil og lade ham kværne sig igennem fjenderne mens hans lystigt synger og danser. Hvirvelvinder der kaster et rytterregiment op i luften og spreder dem for alle vinde er også ganske sjovt.
fumfumSkrevet 12/07-06 09:48 
MenMenMen, hvordan kan det på nogen mulig måde måle sig med 30 siege tanks? Hvad?
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 12/07-06 10:02 
Sandt nok. I fortified mode vel at mærke. Kors hvor kan man smadre med sådan en omgang grej.

Og så er det vanvittigt sjovt i multiplayer at sende stealthfly efter fjender, som ikke har nogen observers eller andet stealth-seende udstyr i nærheden.

"Run away!" indeed.

Sidder på arbejdet, men nu bliver jeg da nødt til at opstøve gamle anmeldelser frem og blive helt nostalgisk ;-)
TLTLSkrevet 13/07-06 22:58 
Lige en kommentar til starcraft.. Jeg fatter ikke hvorfor det er/var så populært, det har aldrig sagt mig noget. Nok mest fordi jeg ikke fatter hvordan man bygger en hær op hurtigt og altid får mega slag, selv af computerne..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 13/07-06 23:33 
TL>
Lige en kommentar til starcraft.. Jeg fatter ikke hvorfor det er/var så populært,

-Et af de første spil i genren med mere end to sider.
-Nok DET første i genren med sider der var så forskellige at det var en helt anden oplevelse at spille hver af dem. Man var simpelthen nødt til at ændre strategi udfra hvilken race man brugte. Det var også en milepæl at have tre racer der rent faktisk var så balancerede at alle tre var gode at spille.
-Første spil i genren hvor der rent faktisk var et sammenhængende plot fra den ene kampagne til den anden istedet for parallelle alternative plots. At plottet var ret godt skadede heller ikke.
-Et af de første i genren, hvor der rent faktisk var plotudvikling _under_ missionerne.
-Ekstremt meget personlighed i stemmer og musik. Skuespillet var fremragende.

Selv i dag hvor grafikken virker ret primitiv og visse taktisk muligheder som nye spil har mangler, så er det stadig massivt underholdende.

jeg ikke fatter hvordan man bygger en hær op hurtigt og altid får mega slag, selv af computerne..

Man samler resourcer så hurtigt som muligt og producerer nogen enheder. Ligesom i alle andre spil i genren ;-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig