X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ivan Basso smidt ud af Tour De France


Svar
nerosnerosSkrevet 30/06-06 13:59 
Ja det kommer sgu nok ikke bag på nogen. Det cykelløb er jo til grin...

Link...
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 30/06-06 14:23 
Jeg synes DR skulle boykotte Tour de France og ikke spilde sendetid på det. Det er i forvejen kedeligt af h. til og de der magre rad af cyklister er ikke engang pæne at se på, what's the point?
BeanoBeanoSkrevet 30/06-06 14:56 
Hvad skal man sige ?... Tour de Farce
Alf81Alf81Skrevet 30/06-06 15:02 
Fatter heller ikke hvad folk ser i cykelsport, specielt nu hvor alle rytterne er mere doped end Klostertorv efter d. 1.

Tour De France er det falske.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 30/06-06 15:04 
Ja og Bjarne Riss laver fis. Jeg hørte lige i nyhederne at han var meget skuffet. Må jeg grine nu...
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 30/06-06 15:20 
Hvor er det vildt! Jeg havde ingen anelse om, at hele balladen også omhandlede Basso og Ulrich. Der er da gået fuldstændig Pantani i den. Ingen anelse om, hvem der nu er favoritter, og det er vel også lige meget, for de er formodentlig lige så dopede, men bare ikke blevet fanget. Spørgsmålet er, om touren kan klare endnu en omgang af det her.
la0sla0sSkrevet 30/06-06 15:55 
Jeg er meget overrasket over, at Basso er indblandet, meget. Men indtil videre ved man ikke hvad nogen af dem er indblandet for.

Til gengæld så er jeg ret sikker på at Riis ingenting har haft med det at gøre. Ligesom jeg tror på, at han er imod doping på sit hold, at tro på andet kan man selvfølgelig gøre, men så må det være ud fra fordomme. I forhold til hans reaktion, og hvordan han har omtalt doping i forbindelse med sit hold, samt at det er hans navn der står på spil og et livsværk, så tror jeg han virkelig prøver at arbejde med et clean hold.

Til gengæld overrasker det mig ikke at der kommer en skandale, og det overrasker mig heller ikke at folk bliver så forargede, og ikke vil se løbet. Men til det skal der så bare siges, at cykelløb altid har været præget af doping, altid... der har aldrig været et rent cykelløb. I starten brugte ryttere bare stryknin, heroin, kokain, amfetamin og arsenik i små doser. Ja det var ikke uhørt at ryttere opøvede så stor tolerance i at håndtere stryknin at det var langt over den dosis en hest normalt ville dø af. På den måde kan man ikke tale om at tingene er blevet værre, og at sporten NU er spoleret. Enten må man sige, sporten har altid været uren så den interesserer mig ikke, eller sporten og doping har altid været forbundet, men ikke alle ryttere tager det, og jeg vil alligevel gerne se det. Man kan også sige at der skal være ret til at tage doping.

Nu er der så også det aspekt ved doping i cykelsport, af meget af det der cirkulerer IKKE er præstationsfremmende i lige så høj grad som det er restitueringsdoping. Altså så rytterne bedre kan komme sig. Jeg ved ikke om det gør noget bedre, men det er værd at have med.

Personligt havde jeg den holdning, at visse former for doping måske burde være tilladt, under lægeopsyn og at der kun skulle være tale om restitueringsfremmende stoffer. Ikke mindst fordi en læge i Weekend Avisen udtalte, at mange af den slags former for doping var direkte sundt for kroppen, hvis det blev administreret korrekt. Jeg skiftede dog holdning, da en anden forsker svarede og skrev, at det er genetisk bestemt hvor godt man reagerer på de præparater der var tale om. Altså er alle ikke lige stillet, og det kan i værste fald handle om, hvem der reagerer bedst på stofferne. Ellers havde det jo stadig været den naturligt stærkeste der vandt.

Ligemeget hvad er det en træls og irriterende ting, der nødvendigvis skal have de korrekte følger. Der skal ryddes op. Men man skal også have for øje, at alle de rytter der står på listen, indtil videre kun står på den. Man ved altså ikke for hvad de står på den for. Det er altså PR-mæssigt at rytterne udelukkes, for at minimere skaderne, ikke fordi de alle er skyldige. Det må man holde sit hoved koldt nok til at se, men samtidig bør man selvfølgelig regne med at flertallet (måske alle) står der pågrund af dopingbrug.

Alligevel vil jeg dog se det, uden at føle at jeg ser noget urent. Jeg vil dog savne det der kunne have været en meget meget spændende kamp mellem Basso og Ullrich, men sådan er det. Jeg vil stadig se det, også uden at føle at jeg bliver snydt af beskidte ryttere, kun snydt for et spændende opgør fordi de MULIGVIS ikke kunne holde fingrene fra kagekanylen.
Hvad sker der?
TKTKSkrevet 30/06-06 16:16, rettet 30/06-06 16:17 
.. Jeg tror så derimod, at Bjarne har været klar over det. Det har hele Team CSC. Der bliver jo foretaget en masse test hele tiden, af holdets "læger" og iøvrigt har Bjarne jo selv taget en masse lort for at klare sig da han var aktiv.

Jeg synes det er mega sjovt og rigtigt langt ude. De vil så gerne have doping ud af sporten, (siger de), men så sker det her:D

Vi skal have kvinderne op på cyklen istedet for, de ville sgu ik pumpe sig med doping;)
nerosnerosSkrevet 30/06-06 16:18 
Ja man burde legalisere det hele med raketstyr og sprøjter i armen. Så var der noget ved det. Håber bare de snart knalder Arm Strong. Ses skal den store farce tour da helt sikkert ligesom altid. Fantastisk TV.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/06-06 16:27 
"sporten har altid været uren så den interesserer mig ikke"
la0sla0sSkrevet 30/06-06 16:36, rettet 30/06-06 16:37 
Rimeligt standpunkt :)

Jeg vil bare sige, at jeg ikke er interesseret i at være dopingapologist, men blot ville relativere det hele lidt. Man hører tit at folk drømmer sig tilbage til en oprindelig og ubesmittet cykelsport, men den har bare aldrig eksisteret. Det var det, jeg ville pointere. Dengang, og det er sgu crazy, cyklede de rundt og åbent jog kanyler i lårene på hinanden, de delte sprøjter og havde noget af en fest.

Jeg har det nok bare sådan, at der stadig kan findes store mestre og ske store sejre, selvom et antal af rytterne er dopede.
Hvad sker der?
TKTKSkrevet 30/06-06 17:02 
Ja det er korrekt. Mange folk tror netop ikke folk tog noget dengang, fordi stofferne hed/hedder noget andet, end det de gør i dag. Det der er trist, er at der hele tiden komme nye og flere stoffer/doping-metoder, som derfor gør det så vanskeligt at spore til at starte med.. Men nu kan vi jo så se hvad de vil gøre fremover i cykel"sporten":)
dRxLdRxLSkrevet 30/06-06 17:08 
"Verdensmesterskaberne i sportsmedicin" :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/06-06 17:30 
Tour de france har nu chancen for faktisk at blive mere latterlig og til grin i år, end 2006 world cup!

sport sutter for tiden... jeg vil boykotte sport og aktiviteter fra nu af. Nej stryg det!
Fra nu af vil jeg kun se kørling(sp?)... så kan i folk se alle de andre skod sporte hvor folk er doped. næ... overvægtige kvinder der fejer med koste på en ishockey bane. SE DET ER ENTERTAINMENT. Det og så, også at brænde sine egne øjenbryn af med en lighter:)
Well crucify the insincere tonight...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/06-06 19:33, rettet 30/06-06 19:36 
Jeg synes de skulle dope dem alle sammen, i stedet for at prøve på at forhindre, at den enkelte rytter doper sig.

Så kunne det også være, at det ligefremt blev interessant at se på (!)

"Og her kommer Basso! Han ligger langt foran feltet! Se hans øjne, haha, gode gamle Basso, han er godt nok fucked op på coke!"
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 30/06-06 20:21 
Selvom det er trist mv. så glæder jeg mig nu endnu mere til årets tour. Nu er det helt åbent! Ingen fokusering på duellen mellem Basso og Ullrich, som godt kan være lidt trættende at høre på - ligesom jeg også nyder at se VM uden Danmark, det er helt frit.

Bare de så også lader være med at tale om doping (hvilket nok er utopi)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
WehnerWehnerSkrevet 30/06-06 20:35 
Da jeg først hørte det, tænkte jeg præcis det samme som Salsa. Men så hørte jeg, at holdene ikke for lov at supplere op med reserver, så holdene starter med forskelligt antal ryttere. OG Discovery er slet ikke berørt, for de bruger jo amerikanske læger...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 01/07-06 11:37 
Ja de er nok urørlige igen i år! Jeg synes sgu det hele er lidt tragisk.
Bashful Neophyte
KajikaKajikaSkrevet 01/07-06 11:52 
Det var da utroligt så mange der lige pludselig får ondt i røven over en sport de tydeligvis ikke interreser sig for... Man skal huske at det IKKE er bevist at de er dopede, og helt ærligt, kommer det som en overraskelse for jer, ligesiden 1998 har der med mellemrum været overraskelser og stjerner der er blevet taget for doping...
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-06 12:25, rettet 01/07-06 12:27 
Det er sgu da ikke sjovt, når man har hele 50% chance for at gætte vinderen. Og det var endnu mere nederen, da man var tvunget til at se den samme månelanding igen og igen, år efter år.
Men nu, hvor de to største stykker rådent kød er blevet smidt i hakkeren, kan det være, at der endelig bliver bare en smule spænding omkring løbets udfald :D
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 01/07-06 12:28 
chop chop :)
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 03/07-06 09:38, rettet 03/07-06 09:38 
Kajika>
Det var da utroligt så mange der lige pludselig får ondt i røven over en sport de tydeligvis ikke interreser sig for...

Godt ord igen, men fordi man ikke interessere sig for noget kan man jo sagtens have en mening om tingene aligevel ikke.
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 04/07-06 01:32 
sådan kan det gå når man bruger snydekoder i multiplayer....
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig