X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trusty Bell/Eternal Sonata - nyt RPG til 360!


Svar
SephirothSephirothSkrevet 23/06-06 15:49 
Den fulde titel er Trusty Bell ~ Dream of Chopin. Spillets hovedperson er den kendte musiker Frederic Chopin, og handlingen skulle udspille sig i en slags drømmeveden tre timer før hans død i 1849.

Det har fanget min interesse og er lige hvad 360 har brug for!

Screens på Game Watch
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 23/06-06 15:49 
Den fulde titel er Trusty Bell ~ Dream of Chopin. Spillets hovedperson er den kendte musiker Frederic Chopin, og handlingen skulle udspille sig i en slags drømmeveden tre timer før hans død i 1849.

Det har fanget min interesse og er lige hvad 360 har brug for!

Screens på Game Watch
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/06-06 17:11 
Det ser jo hamrende flot ud. Jeg bliver mere og mere glad for at jeg har købt en 360.

Man kan kun håbe at det kommer til Europa - nogen info?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/06-06 17:14 
...Ah, musikken er da med garanti fantastisk!
SephirothSephirothSkrevet 23/06-06 17:16 
Gamereactor siger, at det kommer til Europa næste år, men jeg ved ikke, hvor de har den information fra.
Dog ser jeg en europæisk udgivelse som meget sandsynlig, da spillet tydeligvis er bakket op af et stort budget. Og da det japanske 360-marked mildest talt er lille er en vestlig udgivelse næsten uundgåelig.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
3of193of19Skrevet 23/06-06 18:05 
Mon ikke Ubisoft allerede har slået kløerne i det til US/PAL? Der ser lige ud til at være noget for dem.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/06-06 19:31 
Jeg havde sjovt nok, fuldstændig samme tanke.

Det bliver dejligt med et godt RPG.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JAAJAASkrevet 23/06-06 21:52 
En anelse puttenuttet selv for mig, men det ser rigtig godt ud.
dRxLdRxLSkrevet 23/06-06 22:06 
Jeg synes ikke det virker så gennemført ud fra de screenshots. Som om udviklingen er blevet flyttet fra PS2, med kantede polygoner og relativt udetaljerede omgivelser til følge.

Men lad os da håbe at det er et godt spil =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SephirothSephirothSkrevet 27/04-07 15:40, rettet 27/04-07 15:42 
Ny 720p trailer på Xboxyde! Det er virkelig pwetty!
Man kan nemt forestille sig, hvor irriterende den lille knægt bliver.

Trusty Bell/Eternal Sonata
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 28/04-07 16:02 
Mystisk kvalitet i traileren: Skarpheden er jo fresh, og billederne af tronen og personen der sidder der er nice. Virkelig.

Men tønderne på skibet er da godt low-poly. Det fangede lige mit øje. Ligesom en del andre steder og ting ser noget gamle ud.

Til gengæld kan jeg godt lide deres art-direction. Generelt er jeg ret vild med det farvestrålende look. Det minder mig lidt om mine DC-oplevelser (husker spillene som meget farvestrålende og fresh).
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 15/05-07 09:44 
Fra "nyt på xbox live tråden"

Sephiroth>
+ God og sjov blanding af turbaserede og realtime elementer i kampsystemet. Minder om en blanding af Star Ocean, Tales of- og Grandia.

Sa' du svin?! Jeg mener, Grandia II er det eneste RPG jeg nogensinde har sat pris på, og nærmest kun pga. kampsystemet. Hvis man tager gode elementer derfra og kombinerer det med en brugbar historie (som Grandia II bestemt ikke havde) og "Fantastisk artistisk design" og god musik, så er det lige før at jeg må nødsage mig til at spille et RPG igen :-/

Jeg må dog også indrømme at Eternal Sonata slog hårdt ud på min radar allerede da jeg hørte om det spændende præmis med Chopins sidste drøm.
Jeg vil hjem og fyre min japanske live konto op =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RaGeRaGeSkrevet 15/05-07 22:19 
det kan man vist ikke længere efter den nye dashboard update :/
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dpldplSkrevet 15/05-07 23:12, rettet 15/05-07 23:12 
Kan man godt, lige gennemført demo. Nu ligger dette spil i toppen af min MUST HAVE.

Elsker det kamp system!!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 15/05-07 23:33 
Kampsystemet virker ret originalt og spændende, dog ikke videre dybt, i demoen. Men man kan klart se mulighederne.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dpldplSkrevet 15/05-07 23:40, rettet 15/05-07 23:41 
Synes der var nok at se til med combo op mere skade, light/dark, knockdown and selvfølig tiden.(knockdown mod den boss var sgu nice, vis timed rigtig).

Senere party lvl som laver om på kampen (man er lvl 2 i spillet)

EDIT: også block and angrib bag fra for ungå de blocker.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/05-07 02:06 
Når jeg nu ikke har mulighed for at spille demoen, måtte jeg istedet ty til gametrailers.com, og hold da helt fast hvor ser spillet endnu mere lækkert ud i bevægelse end på de screens jeg har set.

Endnu en gang ærgre det mig at min xbox måtte lade livet netop nu!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 18/05-07 08:57 
Hmm, har lige brugt ca. 20 minutter med demoen som jeg downloadede med min japanske xbox live konto (så det kan stadig lade sig gøre).

3 hurtige indtryk:
- Lækkert at stemmerne og teksten i demoen er på engelsk =)
- Kampsystemet er ikke så godt som jeg havde ønsket mig (Grandia II ;-))
- Man bliver grebet af grafik og musik. Flotte sager.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillercowKillercowSkrevet 18/05-07 11:42 
Jeg glæder mig til det fulde spil, men jeg håber godt nok man kan vælge japansk VA i stedet for den engelske i demoen. Det er ikke den værste jeg har hørt, men jeg orker godt nok ikke at høre på den et helt spil igennem.

Kampsystemet er ret interessant, men jeg mistede en del tid på lige at strejfe controlleren, hvilket jeg ikke var så vild med. Når man spiller det for alvor, får man dog nok bedre føling for timing m.v., så det ikke bliver så aktuelt.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/05-07 16:41 
Famitsu Xbox 360 har anmeldt Trusty Bell:

Trusty Bell: Chopin no Yume [Eternal Sonata] (Xbox 360, Bandai Namco): 9 / 9 / 8 / 10 - (36/40)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 30/05-07 13:42 
dRxL>
3 hurtige indtryk:
- Lækkert at stemmerne og teksten i demoen er på engelsk =)

Ja, ret underligt. Man må formode at de tilpasser sig systemet, for tvivler da på at det hele er på engelsk i den japanske udgave. Bare skægt at de har gjort det til en demo, der kun er på det japanske Live.
- Kampsystemet er ikke så godt som jeg havde ønsket mig (Grandia II ;-))

Jeg synes kampsystemet er rigtig fedt, og absolut det, der gør mig allermest interesseret i spillet - selvom det forvirrer mig en gang imellem. Hvad er det helt præcis der afgør hvilket specialangreb man udfører?

- Man bliver grebet af grafik og musik. Flotte sager.
Lidt for.. standard, måske? Jeg er ved at være lidt kvalm over overbrugte japanske RPG-klichéer (det var vist også på tide). Men man kan da håbe at spillets udvikling og historie tager det spændende steder hen. Det må man næsten formode med de flotte anmeldelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-07 14:03 
Sumez>
Hvad er det helt præcis der afgør hvilket specialangreb man udfører?

Om du står i lys eller skygge på slagmarken.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 30/05-07 14:21 
Bede-x>
Om du står i lys eller skygge på slagmarken.

Ret fedt element! Måske jeg burde have gennemgået tutorialen. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-07 08:51, rettet 14/06-07 08:52 
Lidt billeder + info fra Eternal Sonatas launch party:

http://xbox360.ign.com/articles/796/796071p1.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-07 23:05, rettet 07/07-07 23:06 
Spillets officielle side lister nogle ret flotte faceplate preorder bonusser:

http://eternalsonata.namcobandaigames.com/

Nogen der ved, om man også får det herhjemme?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 08/07-07 03:16 
Håber jeg. Fordi så er jeg klar til preorder den hos Ebgames :o

Men EBgames er lidt langsomme nogen gange. De ved ikke om bioshock LE kommer endnu. Så mit gæt er ingen ved om vi får preorder bonus til eternal sonata :(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 31/07-07 19:20 
Så har IGN opdateret med et positivt video preview:

Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 31/07-07 19:24, rettet 31/07-07 19:25 
Skulle netop til at poste det :) De har også fået et nyt preview, samt en developer blog op:

http://xbox360.ign.com/articles/809/809229p1.html

http://blogs.ign.com/EternalSonata/2007/07/30/61808/

Synes umiddelbart det her virker meget mere imponerende end Blue Dragon. Kun bedømt på previews og de to demoer, så meget kan selvfølgelig nå at ændre sig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 31/07-07 23:49 
Er der 2 forskellige demoer?
Jeg har kun prøvet den fra det japanske marketplace, hvor får man fingre i den anden?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 31/07-07 23:55, rettet 31/07-07 23:57 
Nej, jeg tænkte nu på demoen af Blue Dragon og Eternal Sonata. Tilsammen to demoer :) Der virker Sonata meget mere interessant.

Der er ikke to Sonata demoer. Men prøv at se IGN filmen Sephiroth postede ovenover, hvis du vil se lidt mere fra spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/08-07 15:37 
Hentede lige demoen fra US marketplace.

Det virker da rigtig lækkert.
Meget meget mere indbydende end Blue Dragon - som jeg slet ikke kan forstå at NOGEN er interesseret i.


Nogen der ved om multiplayer reelt kun er i kampsituationer? Altså man løber rundt med én person, mens spiller 2 sidder og glor?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 08/08-07 17:15 
Sådan fungerede Final Fantasy-spillene i hvert fald, men det er nu stadig ganske hyggeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 08/08-07 17:18, rettet 08/08-07 17:22 
Altså demoen er fed. Men efter at havde læst hvad folk der har spillet den japanske udgave, røg det her spil af min must have list og over på min "køber vis jeg har penge" list. :/

Hvor imod folk der har spillet blue dragon (udover egde(deres anmeldelse var sgu også crap. Ja, har læst den) og EGM)) er lige modsat. Siger demo var crap, imens det endelig spil skulle være rigtig godt.


(begge lider dog af samme fejl af at vær meget lette, men samme tid er ES kun 20 timer :/ )
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-07 07:50 
Video review:

http://www.gametrailers.com/player/24973.html

Jeg har stadig svært ved at tro på, at det her er bedre end Blue Dragon, selv om anmelderne siger det, men det skal da nok få chancen. Stilen er i alle fald lækker. Farverig og imødekommende. Det vil vi godt have lidt mere af på de nye konsoller.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 17/09-07 08:04 
Spillet ser ud til at få pæne anmeldelser de fleste steder. Nogen der ved, om den amerikanske version er regionsfri?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
3of193of19Skrevet 17/09-07 18:53 
Den er ikke udkommet endnu (i morgen). Jeg har det på pre-order fra VG Plus (man kan skrive i sine order notes at man kun skal have spillet hvis det er regionsfrit.
Men almindeligvis er Ubisofts spil regionsfrie, som f.eks. Enchanted Arms.
SephirothSephirothSkrevet 17/09-07 20:12 
Nu er det bare Namco Bandai, der udgiver. Jeg bestiller det med det samme og krydser fingre :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/09-07 20:25, rettet 17/09-07 20:26 
Jeg tror ikke i skal regne med at det er regionfrit. Den japanske version var i hvert fald ikke og jeg tror heller ikke den amerikanske er det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
3of193of19Skrevet 17/09-07 21:23, rettet 17/09-07 21:52 
Nu er det meget ofte sådan at de japanske udgaver ikke er regionsfrie og US udgivelserne er. f.eks. Enchanted Arms, Condemned, osv.
Faldt også lige over denne liste over regionsfrie spil: http://egamia.com/wiki/Region_Free_Xbox_360_Games
Ridge Racer 6 US virker på PAL og omvendt, hvad har Bandai ellers udgivet i vesten? Oftest kommer det an på udgiveren om spillene er regionsfrie. Sega og Ubi er altid, EA aldrig f.eks.
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-07 08:22 
Gamespots anmeldelse er oppe:

http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/trustybellchopinnoyume/review.html?sid=6178914&tag=topslot;title;2
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 18/09-07 11:46 
Jeg havde virkelig ikke regnet med, at Eternal Sonata ville få bedre kritik end Blue Dragon. Hvis det er så meget bedre, har vi da noget at se frem til :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-07 15:54, rettet 18/09-07 15:55 
Anmeldelserne overrasker også mig og jeg må da sige, at jeg ikke regner med, at spillet er Blue Dragon overlegent.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 18/09-07 23:01 
Har lige fået mail fra VG Plus, Eternal Sonata er ikke regionsfrit ;-(
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/09-07 23:05 
Hvad sagde jeg... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SephirothSephirothSkrevet 18/09-07 23:35 
Øv! :(
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 22/09-07 10:36 
Er der nogen europæisk releasedato endnu?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/09-07 05:08 
19/10 tror jeg?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 09/11-07 02:19, rettet 09/11-07 02:21 
Jeg er kun en halv time inde i det, men allerede solgt. Det er selvfølgelig alt for kort tid til at sige noget endeligt, men efter at være blevet skræmt langt væk af kedelige Blue Dragon, er det virkelig en positiv oplevelse at sidde med Eternal Sonata, som (indtil videre) bare er så gennemgående charmerende og sympatisk, som man dårligt troede var muligt på en amerikansk konsol ;) Dem som afskrev spillet på præmissen og stilen, skulle måske lige kigge en ekstra gang på det, fremfor at holde vejret til Lost Odyssey...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 09/11-07 17:32, rettet 10/11-07 02:49 
Jeg er ret pjattet med stilen bortset fra, at vi er i den mest puttenuttede ende af animeskalaen, når det gælder character design. Jeg er helt solgt bare på demoen, så nu er der da slet ingen tvivl om, at jeg skal have det.

(Ja, jeg købte en 360er igen).
dpldplSkrevet 09/11-07 17:56 
Vil enlig gerne se nogen flere meniger om spillet. Da jeg hørt det skulle være halvt skod. (af en der elsker den type spil, han var ved bræk sig over spillet :S (Og han lød ikke glad da han spillet det igennem anden gang for archievements ><))

Stadig meget i tvivl om spillet. Så nogen meniger om spillet ville være dejligt. (skulle kun være 20 time og pænt let. så skulle jo ikke tage lang tid om at komme igennem ><)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/11-07 01:33 
Jeg er ca. 8 timer inde i det og det holder 100%. Kampsystemet giver dig lyst til at gå i hver eneste fight. Historien er spændende og engang imellem overrasker dialogen mig (Går fra lørdag morgen tv morale til seriøse "hvad handler alting egentligt om?"). Elsker det.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig