X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad synes du om filmen?


Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårli... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 topic(s).

Reply
NaieraNaieraSkrevet 23/12-21 01:21 
Jo, men det kan min Lumagen 2123 ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-21 01:30, rettet 23/12-21 01:31 
Ah på den måde :)

Jeg så lige etteren her til aften igennem HBOmax. Ufatteligt så meget bedre UHD-versionerne er end BD’erne der har Fallout 3-filter (alt er grønt) ud over det hele :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 23/12-21 02:49, rettet 23/12-21 02:51 
Jeg så etteren på UHD BD forleden. Der er sket noget siden de kom på HD DVD :)

Men det er jo meningen at The Matrix skal være grønt. Det er de da også stadig, til en vis grad. Det grønne tint forsvinder så i slutningen af treeren, hvorfor det så heller ikke er der på den fjerde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-21 03:18, rettet 23/12-21 03:26 
Der er UHD grønt, og så er der BD grønt som er helt ude og skide. En eller anden har været i virkelig dårligt humør inden de skulle udgives på BD. Jeg syntes at filmen var ældet helt forfærdeligt sidste gang jeg så den, men da vidste jeg ikke at der var forskel og at BD'en ser meget værre ud.

Det er bogstavelig talt det samme som at fjerne "Matrix filter" i den nye Unreal Engine 5 demo man kan hente på PS5/Series XS.

https://www.youtube.com/watch?v=KEdgmNZnLs4
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 23/12-21 03:38 
Jeg har ikke tjekket det, men de normale blå rejer der følger med i UHD-udgivelserne skulle også være forbedrede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-21 03:43, rettet 23/12-21 03:43 
Det er positivt, der kunne de meget let have sprunget over og smidt de gamle discs i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 23/12-21 06:23 
Det var derfor jeg oprindeligt påtænkte at købe sættet, men så blev det til at jeg købte først en Sony og senere en Panasonic UHD-afspiller. Sony'en sutter røv til HDR til SDR-konvertering, mens det er fremragende på Panasonic-maskinerne med HCX.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 23/12-21 15:05 
Men er det ikke en major crap film i god streaming-kvalitet?
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 24/12-21 11:13, rettet 24/12-21 11:15 
Det er vel en smagssag ? :)
Jeg ser i hvert fald frem til at se den
Men det skulle helst ikke bare være copy/paste fra etteren.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 24/12-21 13:32 
SumezSumezSkrevet 24/12-21 15:33 
Tror ikke jeg har hørt nogen udmeldinger om filmen som siger andet end at den er pinligt dårlig.

De mest positive kommentarer er den typiske "jeg er ligeglad med at den er superdum, jeg kan bare godt lide matrix, og var underholdt alligevel", så det er nok desværre lidt som man kunne have ventet.

Jeg er stor fan af Lana Wachowski's passion for de film hun laver, og jeg kan godt forestille mig at det i det mindste skinner igennem, men det virker lidt som om hun bare ikke er i stand til at få noget supergodt resultat ud af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/12-21 23:44 
Det eneste jeg har set fra hende (og broderen) i nyere tid må være Jupiter Ascending. Den var decideret pinligt dårlig.
enfenenfenSkrevet 25/12-21 09:23 
Det er ikke en bror mere - det er en søster ;)

Efter at have læst user reviews ser det ikke alt for godt ud for filmen. Det ærgrer mig, da The Matrix fortsat befinder sig langt oppe på min “bedste film” liste. Trilogien som helhed var jeg top underholdt af - dog med Revolutions som dårligste af de tre.

Resurrections skal dog stadig have en chance på et tidspunkt.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 25/12-21 11:52 
Jeg får meget oplevelsen af, at Matrix 4 er det største streaming cash grab påfund, som især også er lavet for at promovere Unreal 5.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 27/12-21 23:52, rettet 28/12-21 10:05 
Don’t Look Up

Havde egentlig lidt begrænsede forventninger til den, efter lidt middel reviews, men overvejer om det igen er fordi amerikanerne har det lidt svært med devalueringer af deres egen nation. Det er satire med stort S der tvinger især højrefløjen til at kigge sig i spejlet. Meget med samme look-and-feel som Thank You For Smoking, tager Don’t Look Up alt det vi hader ved USA (især de seneste 4-5 år har givet satiren energi), og vendt det til en øko-katastrofefilm. Nok handler det om en planet killer komet med kurs mod Jorden, men overmalet med den politiske håndtering (ref. fraværet af det samme) af klimaændringerne.

Det er morsomt formidlet, og alligevel kan jeg næsten ikke grine, fordi det er et så velfunderet billedet på det 21. århundredes kollektive inkompetence.

Og jeg kan udmærket se problemet i, at filmen formidles via en streamingkanal der har bygget algoritmer baseret på vores opmærksomhed, og sætter et stort klimaaftryk med deres server-farme.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-21 01:39 
Meget enig. Jeg grinte dog højlydt flere gange undervejs :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 28/12-21 05:45 
Der går lige nogle dage før jeg får den set. Jeg skal lige se tolv timers LOTR over de næste tre dage og så Sort Ridder Røjser nytårsaften, men så er den også meget højt på listen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-21 16:32, rettet 30/12-21 16:33 
millennium>
Jeg får meget oplevelsen af, at Matrix 4 er det største streaming cash grab påfund, som især også er lavet for at promovere Unreal 5.

Mon ikke det er omvendt? :)

Men virkelig skuffende film uanset :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/12-21 16:33 
Jeg er stadig rystet over den nye Matrix! Godt nok var håbet sat ned men jeg havde alligevel ikke regnet med at jeg skulle se en Matrix med høje feministiske toner og så ringe en afslutning at det faktisk gør ondt i hjertet at tænke på...
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 30/12-21 16:44 
Havde Keanu Reeves mon kontrakt på, at han ikke måtte ændre sin John Wick style til optagelserne af Matrix? :D
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 30/12-21 17:55 
Det var en lettelse at se ham med kort hår også ihvertfald.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/01-22 09:49 
Forholdsvist enig omkring Don't Look Up. Hvor blivet den snakket ned? For det er da en af de mest fornøjelige film jeg har set længe. Man kan måske kritisere den for at være pænt hamfisted og meget "on the nose" mht. relationerne til virkelighedens politik, men den er alligevel intelligent nok lavet til at stå over den slags kritik, og der er rigtig mange små velgjorte vittigheder helt udenfor det gennemgående tema der stadig fik mig til at klukke, med alle dens små diskrete jabs til diverse film-klichéer smidt ind hist og pist.
Det er i det hele taget en utroligt velgjort film, og selv Leo spiller fantastisk godt, og Jennifer Lawrence er for en gangs skyld castet i en rolle der passer til hende.

Mit eneste minus tror jeg er hvor skizofren tonen er. Filmen skifter fra jordnær satire a la "Thank You For Smoking" til langt mere over-the-top fjollet parodi i stil med "Idiocracy" fra det ene sekund til det næste, alt efter hvilken figur der har ordet.
Det føles nogle gange sært at de to tilgangsvinkler går side om side i den samme setting, men det virker som en film der fint tåler flere gensyn, og jeg tror det er noget man hurtigt affinder sig med. Det er i hvert fald ikke noget der gik ud over filmen for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 03/01-22 11:50 
Well, det er en film der deler vandene, men mest blandt amerikanske anmeldere. Kritikken beror mest på at instruktør Adam McKay nærmest råber af publikum, og at simplificeringerne er for tykke - men altså det er jo hele pointen med SATIRE, ikke?

Jeg ville næsten ønske den rent faktisk handlede eksplicit om en klimakatastrofe, når det så tydeligt er det reelle emne, men det er måske for svært at lave en simplificeret satire over. Kometen er mere konkret, men er bange for at mange ikke fanger allegorien.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 03/01-22 20:50 
Dem der ikke fanger allegorien er de samme idioter der ikke tror på global opvarmning, uanset hvor meget lort der sker rundt omkring dem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 06/01-22 21:44 
Don't Look Up er en glimrende film i mit hoved. Jeg grinte højlydt 3-4 gange under filmen og det en meget sjælden ting hos mig :D Spøg til side så synes jeg den rammer hårdt lige der hvor det gør ondt i de amerikanske hjerter ;-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 22/02-22 00:14 
Jobbet inviterede på biograf tur.
Det var Moonfall.
Jeg kan anmelde den med et ord...
Nej!

Mere behøver man ikke sige om Roland Emmerich nyeste trusler fra rummet film. Manden der peb over at Marvel og Star Wars ødelægger sci-fi film.
Hvad med han fejrer foran sin egen dør først.
Film i samme kategori, Battleship. Hvis nogen kan huske det sludder.
NaieraNaieraSkrevet 22/02-22 00:41 
Jeg er sikker på, at den er så tumpet at den er go'. Jeg skal have den på blå hurtigst muligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 22/02-22 01:18 
Hvis den bare var det. Den er måske en gang på stream værd... Måske, hvis man virkelig ikke har andet at lave.
3of193of19Skrevet 22/02-22 12:36 
Greaseball>
Jmog>
Answer The Call Director’s cut og theatrical cut.

Hvad er det for en. Et det 1 eller 2?
viste ikke der var en directors cut af nogen af dem.

Answer the Call er undertitlen til Ghostbusters 2016
millenniummillenniumSkrevet 23/02-22 07:07 
Jeg havde sådan en guilty pleasure underholdende omgang juks oplevelse med Battleship, så tak for anbefalingen :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 23/02-22 08:39, rettet 23/02-22 08:39 
Battleship er en af mine absolut favoritter af dumme Hollywood film. Den har jeg godt nok set mange gange efterhånden :D
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 24/02-22 14:28 
3of19>
Greaseball>
Jmog>
Answer The Call Director’s cut og theatrical cut.

Hvad er det for en. Et det 1 eller 2?
viste ikke der var en directors cut af nogen af dem.

Answer the Call er undertitlen til Ghostbusters 2016

Jeg troede vi var enige om aldrig at nævne Ghostbusters fra 2016 i sammenhæng med de rigtige film. ;)
Ja jeg kan ikke lide den film. Den er bare øv for at sige det mildt.
JmogJmogSkrevet 25/02-22 20:49 
Forstår ikke hvorfor folk har så meget mod 2016. Jeg var glimrende underholdt hele vejen igennem.
3of193of19Skrevet 26/02-22 13:02 
Samme her jmog.
Og som sagt er Director’s Cut af den lige en tand bedre.
millenniummillenniumSkrevet 26/02-22 16:27, rettet 26/02-22 16:27 
Uncharted

Udover det åbenlyst mærkelig castingvalg (alt for ung Nathan Drake og alt for ung Sully) så var det hvad man kunne forvente. Periodisk nogle kærlige kommentarer til både spillets narrativ og små trademarks, men spillets episke tone-of-voice er udskiftet med en mere popsmart Tic Toc'ish følelse. Så den i IMAX, hvilket nok er hvad der skal til, for at løfte sådan en ok middel actionfilm op til viewable niveauet.

Har nogen lyst til at se den? Så hold jer da ikke væk. :)

BTW SPOILER-TEKST:
manden på stranden er Nolan North som lagde stemme til Nathan Drake
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/04-22 07:57 
The Batman

I forhold til de mange forskellige niveauer blandt anmelderne, der ligger jeg højt men ikke højst. Jeg fik set den i almindelig biograf - ikke IMax - og det er virkelig en biografværdig film. Tre timer indhyldet i røg, regn og mørke sætter sig til sidst så hårdt på sanserne, at verden udenfor biografsalen føles lidt fremmed bagefter. Men tre timer ER også lang tid, og der er passager i historien hvor det trækkes i langdrag og næsten ikke kan holde sig flydende. Havde nok foretrukket en 2:15 timers mere kompakt klippet version, uden filmen havde tabt noget.

Det er mere Batman-noir end det er Batman-superhelt, hvilket minder mig positivt meget om de sort/hvid Batman-historier jeg læste i tegneserierne som barn. Jeg ved just ikke om den kan udfordre Dark Knight, men The Batman er absolut mere tro overfor sit tegneserie-oplæg end Nolans crime-trilogi. The Batman er mere nostalgisk fanservice. Meget mere. På den gode måde. Hvis den bare ikke var så lang i udførslen.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 03/04-22 11:49 
Enig. Den er for lang men pisseflot og stemningsfuld. Der er for meget emo-teen over Wayne og Riddler er kedelig indtil han får fjernet masken. Catwoman er dog fremragende og byen er virkelig stjernen i filmen.

På hjemmevideo vil filmen være yderst problematisk for folk med dårligt kalibrerede setups. Enten vil det ligne lort eller også vil folk ikke kunne se hvad der foregår fordi filmen er så mørk som den er.
SumezSumezSkrevet 04/04-22 10:04, rettet 05/04-22 10:46 
Jeg synes godt nok The Batman var utroligt sur og deprimeret hele vejen igennem. Jeg kan godt lide deprimerende film, men når der ikke er noget større formål med det, virker det anstrengende.
Filmen gjorde mange ting rigtig godt, men jeg syntes ikke den skabelonsagtige historie og temaerne gjorde meget for at retfærdiggøre den absurd seriøse tone eller den ekstra lange spilletid. Folk der havde et problem med at Nolan-filmene var "for dystre" må da være tændt fuldstændig af på den her.

Jeg er generelt rimelig meget fortaler for at en film skal tage så lang tid som den behøver, og mange af de ~3 timer lange film der kommer ud i de seneste år er fint retfærdiggjort hvis de ikke føles som om de kører længere end de burde. Både No Way Home og Dune havde masser af indhold der gjorde at man ikke havde noget imod at sidde længere i biografen hvis det skulle være nødvendigt. Da The Batman nåede sit tredje akt følte jeg bare at jeg sad og ventede på at det var overstået. Det faktum at filmen ikke gør noget for at få folk til at holde at nogen af figurerne (måske til nøds Catwoman, men det er i mangel af bedre) gør det også ekstra svært at være fastholdt af den dramatiske eskalering undervejs.

Det er lidt ærgerligt, for det et en ellers velgjort film der er fint fortalt det meste af vejen igennem. Med nogle scener klippet kortere, og en mere sympatisk hovedperson kunne den have været rigtig god.

SPOILER-TEKST:
Hvad blev der iøvrigt at hele det subplot med at The Riddler har gennemskuet Batmans identitet? Det bringes op imod slutningen af filmen, og glemmes så fuldstændig. Lidt i dur med attentatforsøget på Bruce Wayne der går galt og så efterfølgende også bare glemmes. Hvis man skulle skære noget ud af filmen ville det måske være et fint sted at starte, men derudover behøver Batman måske heller ikke at bruge 17 minutter på at stikke hånden ind i et bur og trække en konvolut ud af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 05/04-22 05:02 
Det med identiteten syntes jeg faktisk var ret godt lavet. Han har IKKE regnet Batmans identitet ud, men vi som seere narres kortvarigt til at tro det.
SumezSumezSkrevet 05/04-22 07:09 
Ok det er i så faldt rimelig kluntet sat op. Jeg tænkte godt et øjeblik at det måske var det twist filmen prøvede at lave, men resultatet er i stedet en utroligt unaturlig dialog der ikke tjener noget formål i filmens eget univers. Et setup der nok ville have fungeret bedre i en komedie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/04-22 07:09, rettet 05/04-22 07:09 
Det var også præcis sådan jeg oplevede det. Man tror han ved det, men det ved han vidst ikke alligevel. Men nu skal vi passe på ikke at spoile. :P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-22 09:19 
Ja come on. Brug nu de spoilertags :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/04-22 10:45, rettet 05/04-22 10:46 
Sorry. Jeg var ikke klar over at det var en spoiler :) Filmen gjorde det i hvert fald ikke klart at det var et plottwist :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-22 11:19 
Det er okay, jeg tager dit ord for at det ikke er så vigtigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/04-22 11:37 
Jeg ved ikke om det er et plottwist. Seeren tror noget i 60 sekunder, som viser sig at være forkert.
millenniummillenniumSkrevet 05/04-22 13:07, rettet 05/04-22 13:09 
Præcis. SPOILER-TEKST:
og Batman vælger at spille pokerfjæs. Synes det var god suspense.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-22 21:49 
The Batman.

Den var meget god :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/04-22 23:15 
Jeg har også lige set The Batman og er faktisk positivt overrasket. Jeg kan godt lide den deprimerende stemning og synes egenligt ikke den er for lang.

SPOILER-TEKST:
Der er dog visse problemer, for eksempel er kemi'en mellem Batman og Catwoman er ikke-eksisterende og den 'love interest' mellem dem er meget malplaceret. I det hele taget kunne man sagtens skære Catwoman ud og erstatte hende med en tilfældig kvinde uden det ville have nogen stor indflydelse på filmen, hun giver et totalt unødvendigt lag til historien.

Stor kredit til Colin Farrell, som jeg ellers synes er ganske forfærdelig normalt. Han gør det godt som pingvinen, men nu ligner og lyder han jo heller ikke som sig selv, heldigvis.

Men en god film, selvom jeg synes den måske er en smule for dyster og deprimerende for en Batman film.

Med meget af det samme narrativ, setting og stemning kunne man nok have lavet en bedre film med en anti-helt som fx The Punisher eller en helt ny 'vigilante' og droppe superhelte temaet som alligevel ikke er meget tilstede i filmen.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/04-22 09:13 
The Batman.

Den var noget langtrukket nogen steder. Plus nogen elementer som der blev nævnt i starten kom aldrig op igen senere i filmen. Hvilke var sådan lidt, hvad skete der så med det?

Ok film, lidt MEH nogen steder.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-22 09:53 
Ingen film kan bære at vare tre timer. Det er mediet simpelthen for træls til. Er af den grund lykkelig over at jeg kunne se den herhjemme og ikke i en biograf :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
5'228 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me