X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-21 18:52 
Jmog>
Greaseball>
Enig Beano. Plus hvorfor hulen skulle de originale skuespillere være med i helt andre roller. Det var forvirrende af H til.

Forvirrende at der er cameos? Ahh, nu synes jeg du strækker kritikken mere end den kan bære :-D

Nej! Det var en dårlig ide og den burde havde være aflivet før fødslen.
millenniummillenniumSkrevet 16/06-21 19:16 
Det er en film for børn og unge om kvindelige entreprenører der vil fange spøgelser.

Jeg tror måske I lægger for meget alvor i filmen. :P
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-21 19:42 
Jeg tror det er en dårlig film der brugte det gode navn fra den første film til at lave noget som ingen havde efterlyst for at kradse lidt hurtige penge ind.
jaesjaesSkrevet 22/06-21 18:25, rettet 22/06-21 18:27 
Hobbs & Shaw:

Først 20 min. som klassisk og lidt fjollet actionfilm, og fint underholdende, dernæst 1 time som ujævn buddy-actionfilm, for at slutte som 40 min. generisk actionfilm uden ret mange af de to første elementer. Dvs. retningsløst.

Jeg har det næsten altid sådan, at actionfilm ikke behøver levere på både karakterer og historie, men uden mindst en af delene, ville jeg hellere se en dokumentarfilm, om hvordan actionscenerne blev til.
Historien i Hobbs & Shaw er meget flad, og selvom personerne hver for sig er karismatiske, og der er små glimt af interessante personligheder, så er samspillet ret dårligt udført. Det består mest af for hårdt prøvende "jeg hader dig mere end du hader mig"-buddy-scener, scener hvor skurken og hovedpersonerne kalder hinanden dumme, samt scener som skulle bidrage til historien men reelt føles næsten ligegyldige, pga. flad kontekst eller dårlig dialog.

Actionscenerne er solide, og indimellem med små men klare markører af enten innovation eller gode twists på velkendte actionelementer, og sikrer at filmen trods alt holder sig omkring middel. Måske en smule over, hvis man virkelig er fan af skuespillerne eller konceptet.
JmogJmogSkrevet 22/06-21 20:17 
Det er til dato den eneste film jeg nogensinde er faldet i søvn under i en biograf.
millenniummillenniumSkrevet 23/06-21 20:06 
Jeg har set den …. men kan slet ikke huske noget fra den.

Jo, noget med en skorsten der vælter. That’s it.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/06-21 11:54 
Du tænker på Bamse's Billedbog.

Hvad synes du om filmen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/06-21 13:02 
Nåååå fuck, ja. :P

Bamse og Kylling er vel også cop-buddy genren. Derfor jeg blandede det rundt.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 24/06-21 13:17 
Det er Bamse, der er bad cop.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 24/06-21 15:47, rettet 24/06-21 15:47 
Hobbs & Shaw. Bamse og Kylling. Cop buddy. Skorsten der vælter........

På med sølvpapir-hatten!
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 04/07-21 17:40 
The Tomorrow War på Prime Video er en ret fin omgang sci-fi-krig. Dem der har skrevet den har vist set nogle Alien-film ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 05/07-21 06:46 
Er det ikke en typisk “anmeldere hader den, publikum elsker den” slags film?
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/08-21 22:54 
Lige set Willy's Wonderland på Netflix. Første film med Nicolas Cage jeg har set hvor han spiller en tavs person.
Meget spøjs film, skal ikke ses for skuespiller talenter. Men hvis man ikke er fan af Five nights at Freddy's og bare vil se nogen onde animatroner få hug af en vred Cage. Så skal den ses. Virker lidt som om det har været ideen bag den.
Er man til de mere krøllede horror film, så giv den et kig.
DarkenDarkenSkrevet 18/09-21 19:38 
Dune
Da den jo er super ny, vil jeg ikke skrive for meget for ikke at spoile.

Den er lidt ond ved øjnene da der er nogle tidspunkter den skifter hurtigt mellem meget mørkt og meget meget lyst, hvilket jeg bestemt ikke var den eneste i biografen der bemærkede.

Jeg forstår at det er meningen det skal være tematisk, men jeg var ikke helt glad for musikken, men dem jeg var med tænkte slet ikke over det, før jeg nævnte det bagefter, så det er nok bare mig.

Jeg kunne godt have tænkt mig lidt mere tid i Arrakeen, men det har nok noget med filmens løbetid.

og en lille men nok ret vigtig ting, som måske kunne ses som en spoiler:
SPOILER-TEKST:
Det er del 1 af historien, det er ikke den fulde bog/historie.
Vi synes dog den sluttede et godt sted og ser frem til forsættelsen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-21 19:59 
Jeg så Dune for et halvt års tid siden på Netflix. Jeg havde aldrig set den før. Jeg synes den starter barskt med mærkelige rumvæsner i akvarier og hvad har vi, men derfra er det bare krydderi og orme.

Jeg synes også det var ret træls at de hviskede når man hørte deres indre tanker, det virkede kikset. Når jeg tænker er det for fuld udblæsning ¯\_(ツ)_/¯
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 18/09-21 21:49 
Med den sidste Evangelion rebuild sidste måned og den potentielt ultimative filmatisering af Dune snart, så er 2021 måske det største filmår nogensinde for mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 20/09-21 09:43, rettet 20/09-21 09:58 
Dune

En fest for øjne, ører og sanser. Jeg kan dog godt forstå hvis man er kritisk overfor musikken, da der ikke er den klassiske tematiserede fanfaremusik, på trods af Hans Zimmer :)

Velspillet (bortset fra Bautista) og velfortalt, men jeg kunne ikke lade være med at savne de enormt karismatiske præstationer fra Lynch's udgave.
j/k
nerosnerosSkrevet 20/09-21 20:59 
Fedt du kunne lide den jeg glæder mig utrolig meget til at gense universet en gang mere.

Kan du normalt ikke lide Bautista eller var det bare dårligt skuespil denne gang? Synes han har gjort det udemærket i andre film. F.eks i Blade Runner 2049 :-)
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 20/09-21 23:07 
Tror det er mest fordi han bliver brugt som et set-piece, der er ikke meget karakter over ham i filmen, hvis jeg skulle bruge en spil sammenligning, så ville jeg sige han mere hen af en elite fjende end en mini/level boss. Det virker som en af de punkter, lige som Arrakeen, der er er skåret ned på pga tid og så kommer i focus i part 2.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 20/09-21 23:47 
Jeg kan godt lide ham i andre ting, men jeg synes ikke han er grimdark nok til den rolle han har her. Man kan ikke mærke hans psykoser og hans vredesudbrud føles ikke ægte. Han er for nydelig :D
j/k
nerosnerosSkrevet 22/09-21 21:44 
Ok det giver mening så :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 18/10-21 17:12, rettet 18/10-21 17:12 
Dune (set i imax)

Må indrømme, jeg har ikke læst bøger og har intet religiøst forhold til Dune. Har naturligvis set David Lynch udgaven, som er lige lovligt kikset-kult-kitsch for min smag, så jeg står fuldstændig uden forudsætninger og Dune-bias. Heldigvis måske, men jeg har kun været fan af alt hvad Denis Villeneuve har instrueret, så måske deraf lidt bias alligevel.

Jeg sidder lettere bombarderet helt ind i marven efter lydniveauet i IMAX, med en særdeles positiv helhedsoplevelse. Denis mestrer bare den komplicerede sc-ifi-eventyr genre, og castingen har ikke været venstrehåndsarbejde. Voldsomt indlevende, aldrig banalt, fint balanceret i sin fortællestil mellem forståeligt pædagogisk og kontrolleret galskab. I opsætningen er det svært ikke at tænke på en blanding af Game of Thrones og Avatar, men med den golde æstetik og Zimmers prætentiøse lydorgie, bliver Dune er unik oplevelse.

Tror det lykkedes. Skal så meget se næste del.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 18/10-21 21:58 
Håber der bliver en næste del. Har desværre svært ved at tro det. Filmen appellerer slet ikke til et mainstream publikum.
WehnerWehnerSkrevet 18/10-21 23:31 
Alle mine kollegaer, der har set den, er klar på en 2'er, så man har lov at håbe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 19/10-21 17:54 
Det vil da godt nok være øv hvis de ikke får lov til at lave del 2.
NaieraNaieraSkrevet 24/10-21 00:34, rettet 24/10-21 00:35 
I was a friend of Jamis.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 26/10-21 21:37 
Toeren bekræftet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/11-21 07:33 
Som en person der aldrig har læst Dune, er min opfattelsen af historien en underlig blanding af alle de ting man samler op via popkultur og så det man kan konkludere af at have set Lynch's udgave - hvilket helt ærligt ikke er særlig meget udover hvad figurerne hedder.

Det var helt underligt at se Villeneuve's udgave hvor jeg utroligt nemt kunne genkende overraskende mange scener fra 1984-filmen, men lige pludselig var i stand til at placere dem i en context. Pludselig forstår man hvem figurerne er, hvor de er henne, og hvorfor de er der. Det er en virkelig underlig langstrakt måde at få opklaret historien på, hvis man skal trække en linje fra dengang jeg så først så David Lynch's til i går hvor jeg sad i biografen og så den nye, men det fungerede for mig. Jeg er 100% på.

I forhold til drama og følelser, er det ikke en film der rører meget på sig. Man kan mærke at Villeneuve forsøger at gøre personerne menneskelige, hvilket står i en ret stærk kontrast til deres typisk meget stoiske og nærmest religiøse ydre så snart tre eller flere er samlet i det samme rum, og det er også en klar forbedring i forhold til den gamle film, hvor man aldrig forstod hvad nogen af dem følte. Men historiens absolut stærkeste egenskab må være den utroligt fede world building, der består af lige dele åbenlyse inspirationer fra jorden, og helt absurd kreative alien-verdener.

Hele plottet er koncentrerer sig konstant om at opbygge alt det der skal ske i den næste film, og i forhold til hvad jeg kender til bogen i forvejen, er det også først her historiens relle temaer reelt kommer i spil, så det er begge elementer filmen selvstændigt set ikke står særlig stærkt på. Men det opvejes af den konstante underholdning og de utroligt flotte billeder der eskorterer den hele vejen igennem. Det er virkelig en fornøjelse at se en massivt højbudget blockbuster hvor der er kælet så meget for kompositionerne og detaljerne, og sætter virkelig Marvel's kaospaletter i skammekrogen hvis man skulle holde dem op mod hinanden (hvilket dog slet ikke er fair). Rigtig mange steder i filmen sad jeg og bemærkede små fantastiske finesser, der slet ikke var nødvendige at have med, men er med til at berige filmen, og som jeg slet ikke begriber hvordan produktionsholdet har kunnet sælge til producerne.

I forhold til filmens blockbuster-status, er det måske en lav standard at sætte, men efter film som f.eks. Rise of Skywalker og rigtig mange andre moderne actionfilm, er det bare en kæmpe lettelse for mig hver gang jeg sætter mig ned og ser en film med et fornuftigt tempo, som formår at fortælle en sammenhængende historie, hvor alt hvad der sker føles drevet af historiens og karakterernes motivationer, fremfor hvad der er blevet hakket sammen i klipperummet ud fra en række usammenhængende optagelser.
Jeg har hørt mange historier om at filmen er alt for langsom for rigtig mange, og virkelig tager sig tid til at vise hver enkelt scene og fortælle historien. Men hvis den her film anses for "langsom", så må folk da godt nok være utålmodige nu om dage, for det synes jeg ikke ligefrem den er. Men jeg kan godt se at den kan føles utroligt lang i forhold til hvor uforløst slutningen er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/11-21 09:37 
Den bedste måde at udvikle biografmediet på, er ved ikke ALTID at give publikum præcist det de foretrækker. :D Regner med at med tiden vil denne Dune blive mere og mere anerkendt. Ligesom Blade Runner 2049.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/11-21 10:29 
Kan den blive mere anerkendt? Synes ikke den har fået andet end ros, og den har allerede fået indtjent det dobbelte af sit (kæmpestore) budget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/11-21 10:47 
Anderkendelse bl.a. målt i antal video essays om filmen der stadig opstår +6 måneder efter filmens præmiere.

Om 6 måneder er der nok ikke så mange der taler om No Time To Die.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 01/11-21 12:54, rettet 03/11-21 13:59 
Sumez>
Kan den blive mere anerkendt? Synes ikke den har fået andet end ros, og den har allerede fået indtjent det dobbelte af sit (kæmpestore) budget.

Jeg mener nu ikke, at man kan kalde budgettet "kæmpestort". Vist er det stort, men når jeg vurderer en storfilms budget vender jeg altid tilbage til den første Transformers, som blev lavet for nu 15 år siden. Den kostede $150 millioner og blev lavet "på et budget"; altså "billigt". Set i det lys synes jeg ikke at $165 millioner til Dune, en af de nok sværeste filmatiseringer der findes, er så vildt igen. Fucking Titanic kostede, for 25 år siden, 200, og havde til tider elendige effekter.

Jeg har i øvrigt allerede set filmen to gange på amerikansk HBO Max og kan næsten ikke få armene ned. Som stor, stor fan af universet kunne det næsten ikke være gjort bedre, omend der er nogle world building-elementer og noget dialog jeg godt kunne tænke mig, havde været med. Om det på nogen måde er en egentlig mangel har jeg dog svært ved at sige noget om, med mit kendskab til bøgerne og tidligere filmatiseringer.

Det er selvfølgelig uden tvivl og med adskillige længder den bedste filmatisering. På nær det latterlige budget kunne jeg rigtig godt lide mini-serierne, men vi er på et helt andet niveau her. Lynch-udgaven kunne nogle ting, især i forhold til Harkonnerne med den vanvittige baron, men i det hele taget er den jo et kæmpe makværk.

SPOILER-TEKST:
Min største anke ved Denis' Dune er at Oscar Isaac er død, men det ligger jo selvsagt i kildematerialet ;) Kæft han var go', som Leto. Det bliver fantastisk når Gurney kommer tilbage i del to :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 02/11-21 08:35 
Alting er relativt. $165 millioner er en del håndører. Der er selvfølgelig altid skrammel som Transformers og Fastfurious, men det er ikke mange film der kommer op i de niveauer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 03/11-21 10:49 
Tak for spoiler
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 03/11-21 12:26, rettet 03/11-21 19:25 
Bogen er 56 år gammel og der har været to filmatiseringer allerede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 03/11-21 12:36 
Stop dig selv og din latterlige undskyldning for ikke, at sætte spoiler warning på.
SumezSumezSkrevet 03/11-21 13:53, rettet 03/11-21 13:54 
Der er masser af folk der ikke har læst bogen, men som er spændt på den næste film, og fjollet at benægte det, så det er selvsagt at den slags skal i spoiler tags. Jeg har også set 1984-filmen, men det var meget irriterende for mig at få spoilet alligevel.

Men Eltan skal stadig snakke pænt, den tone tjener ikke noget formål.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/11-21 09:15 
Man skal vel også altid respektere kommende generationer der ikke har set/læst klassikerne endnu, men som skal til det. Lige nu er der sikkert en youngster som ser Empire Strikes Back for første gang ;)
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 16/11-21 21:34, rettet 16/11-21 21:35 
Ghostbusters: Afterlife

Fin underholdning med masser (til tider for meget) nostalgi.
Lidt langsom at komme i omdrejninger, især når man har set traileren eller kender til materien.

1 > Answer the Call (DC) > Afterlife > AtD (TC) > 2
SumezSumezSkrevet 17/11-21 07:27 
Tror du skal til at få set Ghostbusters 2 igen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 17/11-21 11:52, rettet 17/11-21 12:12 
Man kan ligesågodt se etteren.

Men ok, 1 > AtC (DC) > Afterlife > 2 > AtC (TC) så :)
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-21 22:19 
Så fik man lige nået at se Spiderman, No way home, før de igen lukker biografer (bare så koncert steder ikke skal føle sig alene). ;)
Fed film, virkelig god Spiderman fortælling.
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-21 22:21 
3of19>

Men ok, 1 > AtC (DC) > Afterlife > 2 > AtC (TC) så :)

Hvad er AtC(DC) og AtC(TC)?
JmogJmogSkrevet 18/12-21 23:21 
Answer The Call Director’s cut og theatrical cut.
millenniummillenniumSkrevet 19/12-21 00:17 
Og jeg nåede så ikke sidste udkald for biograferne, så måtte nøjes med Disney+

Men er lidt faldet på halen over hvor overraskende god og ambitiøs Cruella egentlig er. En tilpas lang hybridfilm med Disney skurke, heist movies, Batman og V for Venderta. Og Emma Stone er virkelig på kanten til en Oscar-nominering fra undertegnede.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/12-21 09:48 
Jmog>
Answer The Call Director’s cut og theatrical cut.

Hvad er det for en. Et det 1 eller 2?
viste ikke der var en directors cut af nogen af dem.
JmogJmogSkrevet 19/12-21 14:17 
Aner det ikke. Har bare lagt mærke til han kalder nogen af filmene på den måde :-D
SumezSumezSkrevet 20/12-21 00:42 
Nåede at se den nye spidermand i onsdags inden biograferne lukkede :)

Synes den var rigtig underholdende, og nok så god som man nu kunne håbe på, givet det utroligt tumpede koncept.
Den gør der der hvor den anerkender hvor dumt det hele er, fremhæver det, og griner selv af det konstant. Kan godt forestille mig at det bliver for meget for nogle, men jeg syntes den undgik at være så nævenyttigt "kæk" som visse andre af Marvelfilmene kan være. De fleste af actionscenerne tjener faktisk et formål og formår at være sjove at se på, hvilket næsten er en sjældenhed ellers.

Der er godt nok meget langt fra den forholdsvist jordbundne og "hyggelige" historie fra etteren, som jeg synes gør den til en af de bedste mcu film. I det hele taget er de tre film utroligt forskellige. Men den har stadig lidt af den samme tone. I sidste ende er den dog mindst 80% fanservice, og det skal man i hvert fald være klar på :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/12-21 00:09 
M4trix er i hvert fald den pæneste 1080p stream jeg nogensinde har set.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-21 00:56 
Er det ikke UHD? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig