X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 25/01-21 14:15 
På trods af alle sine fejl, så har Hobitten glimrende skuespil, ganske fin dialog og det meste af tiden er den pisseflot.

Phantom Menace... ok, de to Jedis og natalie Portman er gode skuespillere og gør hvad de kan med den dialog de får, men det er pivringe skrevet og visuelt halter filmen kraftigt bagud. Green Screen galore, Jar-Jar, “I’ll try a barrel roll, that’s a good trick”, “ooops”.

Jeg synes det er et nemt valg.
slk486slk486Skrevet 25/01-21 14:27 
Ja, når det kommer til stykket er det nok nemt nok. Den ene er trods alt på mange måder godt håndværk.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 07/03-21 23:05 
Galaxy Quest

Efter udgivelsen af den amatør-producerede dokumentar "Never Surrender" var jeg ganske enkelt nødt til at erhverve mig Galaxy Quest. Tror ikke jeg har set den siden jeg lejede den på VHS i Christianhavns Video. (Sikkert noget pan-scan bras). Det er faktisk overraskende hvor meget den stadig holder i dag. Produktionsværdien og effekterne af en medium-budget film fra 1999 er virkelig gode, selvom der ikke er blevet sparet på det visuelle. Ældet med ynde 10/10. Filmens bevidsthed om sin genre og skuespillernes commitment er flawless - man kan virkelig mærke deres engagement og egenrådige bidrag til deres karakterer.

Det er ikke retfærdigt at så mange casual viewers i Danmark ikke kender filmen, når Ghostbusters og Men in Black er kendt af alle. Tror den skal ses en gang om året fremover. Dejligt at have den i hjemmet på blu-ray.
The medium is the message.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/03-21 20:14 
Wow... Er der overhovedet noget negativt at sige om snyder cut... Samlinger med biograf versionen...
Hmm jo.. at der ikke kommer en efterfølger...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 19/03-21 08:19 
Interessant han har valgt 4:3 aspektet - det pisser åbenbart mange af :D
tastasSkrevet 19/03-21 11:21 
Har i set den på HBO Nordic? Jeg overvejer at lige tage en måned for at se den, men har haft så dårlige erfaringer med billedkvalitet der tidligere, at jeg måske bare bør vente på, at den er tilgængelig i bedre format.
Kunne forestille mig, at den nok har sin andel af mørke scener og hurtige scener? :)

Men måske HBO Nordic er blevet bedre ......... ?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
millenniummillenniumSkrevet 19/03-21 11:45 
Jeg overvejer at gense hele sidste sæson af GOT på Blu-Ray, bare for at se det i ordentlig kvalitet. :D

HBO streaming var godt nok lort med lort på.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 19/03-21 14:20 
tas>
Har i set den på HBO Nordic? Jeg overvejer at lige tage en måned for at se den, men har haft så dårlige erfaringer med billedkvalitet der tidligere, at jeg måske bare bør vente på, at den er tilgængelig i bedre format.
Kunne forestille mig, at den nok har sin andel af mørke scener og hurtige scener? :)

Men måske HBO Nordic er blevet bedre ......... ?

HBO Nordic er ikke blevet bedre, men heldigvis bliver det jo snart til HBO Max, som er en væsentligt bedre tjeneste.

Snyder Cut kommer dog også på Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 19/03-21 16:23 
Beano>
Interessant han har valgt 4:3 aspektet - det pisser åbenbart mange af :D

Det er da også et dumt valg.
Ja, HVIS filmen skulle ses på IMAX lærred hiver det nogenlunde mening, men storslået action på en alm 4:3 aspekt giver nada mening.
NaieraNaieraSkrevet 19/03-21 16:27 
Man burde helt sikkert have skåret den til 1.78:1.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 19/03-21 17:03 
Opløfter Snyder Cut filmen? Originalen var rimelig middelmådig, men dog ikke decideret elendig som f.eks. Batman v Superman.
Home is where the hardware is..
AmbyAmbySkrevet 19/03-21 17:38 
Jeg synes hurtig man glemmer 4:3. Og ja, bestemt. Den er mere grandiøs..
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 20/03-21 13:28 
Synes netop det ofte er problemet med Snyders film: Gradiøs overload.

Jeg fandt egentlig Justice League ret hæderlig, men det er nok mest fordi Josh Whedon lige trak orgiet lidt ned i øjenhøjde og tilføjede sin menneskelige komik. (Og jeg kan sagtens forestille mig Snyder rødglødende i hovedet over de ændringer på tone-and-voice). Zack Snyder bygger film som græske templer: Storslående og monumentalt, men sgu ikke noget jeg har lyst til at bo i. :D

(Sucker Punch er undtaget i alle mine forbehold om Snyder, som jeg synes er skammeligt undervurderet).
The medium is the message.
John DoeJohn DoeSkrevet 20/03-21 15:28 
Jeg er ikke den store Snyder fan, men Sucker Punch er absolut den værste af hans film, som jeg har set.

Det var en kamp ikke at falde i søvn, til samtlige af "dansene".
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/03-21 21:06 
Archive (Prime - mener jeg brugte US VPN for at gøre den tilgængelig?!).

Nok en af de mest undervurderede/overraskende androidefilm, jeg har set på det seneste.

Vel ikke lige så velpoleret som Ex Machina, men Archive kom ikke desto mindre bag på mig :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 24/03-21 21:40 
Ja, jeg var også meget positivt overrasket, da jeg så den for nogle uger siden :)

Den kan købes på dansk Blu-ray, så den er ikke så svært at få fat i ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 28/03-21 10:30, rettet 28/03-21 10:30 
Alien 3 Speciel Edition

Det er åbenbart fløjet fuldstændig forbi min næse i mange år, at der i 2003 blev lavet en special edition af filmen i forbindelse med udgivelsen af en quadrology collection. David Fincher blev tilbudt at deltage, men manden har vidst mere end dårlige minder om den rodede filmproduktion (han ville oprindelig ikke krediteres for Alien 3), så special edition blev i stedet skruet sammen af Lauzirika, som var producent på quadrology udgivelsen.

Jeg har egentlig altid godt kunne lide Alien 3. Filmen undgik hele vildere-større-bedre tendensen, som ofte prægede fortsættelser. Mere kompakt, rustent, minimalistisk og klamt end de foregående film. Special Edition har nogle rimeligt fundamentale ændringer - ikke bare ekstra scener tilføjede hist og her. Særligt fangernes religiøse overbevisning kommer til at fylde meget mere, dele af handlingen foregår anderledes og nogle karakterer spiller en væsentlig større rolle end i den originale udgivelse. Jeg var dog pænt skuffet over den sidste scene med SPOILER-TEKST:
Ripley som hopper i lavaen. Springet er overstået på sekunder, og den sidste sekvens hvor hun holder fast på den mini queen der er sprunget ud af hendes bryst er fjernet. Det er en af de mest hjerteskærende scener i filmen, som er blevet forværret. Not good.
Desuden indeholder special edition flere full monty scener med alien-monsteret, og som vi husker var animatronics effekterne ikke fantastiske, så det giver mening at skjule dem mest muligt.

Hvis man endnu ikke har set Alien 3, vil jeg stadig anbefale at se den originale først. Special Edition tilføjer nogle gode dimensioner, men som så mange andre ‘director’s cut’ fra samme periode, så blev originalen klippet sådan for at give den bedste publikumoplevelse og gøre filmen mest muligt stram.
The medium is the message.
John DoeJohn DoeSkrevet 28/03-21 12:37, rettet 28/03-21 12:50 
Hvordan laver man spoiler tags?

SPOILER-TEKST:
Jeg synes at slutningen er en af de bedste ændringer. I originalen kunne Ripley ikke rede sit eget liv alligevel, da hun ikke kunne nå at få den fjernet. I assembly cut, vælger hun at ofre sit eget liv, hvor der stadigvæk var mulighed for rede sig selv, for at de ikke skal få fat alienen.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
WehnerWehnerSkrevet 28/03-21 12:51 
Jeg rettede lige hurtigt. Du skal skrive med store bogstaver og sætter i de firkantede klammer [SÅDAN].
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 28/03-21 17:43 
"Assembly Cut" gør en stor tjeneste til David Fincher's originale vision af Alien 3. Bl.a. med større udvikling af de forskellige karakterer - specielt Gollic.

Læser man om historien bag tilblivelsen af filmen, står det også tydeligt frem, hvorfor filmen fik den lunkne modtagelse den fik i 1992. På flere tidspunkter filmede de uden at have et decideret script - fuldstændigt sindssygt at tænke på i dag. Derudover så hjalp det nok heller ikke at den forrige Aliens film var et mesterværk skabt af James Cameron (stadig den bedste film IMO).

...animatronics effekterne ikke fantastiske...

Tom Woodruff Jr. og Alec Gillis, to tidligere ansatte hos Stan Winston stod for "practical creature effects", og disse er faktisk mere detaljerede i Alien 3 end de Xenomorphs du ser i Aliens.

CGI delen af Alien 3 derimod er lige til at lukke op og skide i - på højde med "The Rock" i Scorpion King.

Alien 3 blev en middelmådig film IMO, ikke på grund af David Fincher (manden har lavet Se7en, nok den fedeste thriller ever), men på grund af alt det "lort" som han skulle stå model til fra studiet.

Faktisk havde James Cameron også en del problemer med det britiske crew på Aliens, men de blev "sat på plads" - han kendes jo ikke som "Iron Jim" for ingen ting. :)
millenniummillenniumSkrevet 29/03-21 08:10, rettet 29/03-21 11:32 
Skulle lige google rundt i navnene, for på min Blu-ray Quadrology er den blot beskrevet som Special Edition, men det er så også den såkaldte "Assembly Cut" som oprindelig blev udgivet på DVD?

Jeg har ikke tænkt på det som @John Doe nævner. Måske er det bare fordi, at SPOILER-TEKST:
selvmordsscenen i originalen virkere længere og har mere slow-mo pie at jeg bedre kunne lide den, og ikke den detalje at queen alien når at komme ud af hende. Den forlængede tid giver mig virkelig tid til at synke scenen.

Helt enig at det er en svær efterfølger at lave, når de to foregængere var noget af det ypperste inden for genren, men synes egentlig valgene ved at "gå tilbage" til gotisk fremtid og ÉN alien var et klogt træk.

EDIT: Helt generelt skal det i øvrigt nævnes at jeg virkelig ikke bryder mig om directors cut af Aliens. Det er særligt den scene på LV426 som man ser inden soldaterne overhovedet lander på den. Hele "what the hell happended here?" spændinden falder fuldstændig til jorden, når man forinden har set kolonisterne i live og på arbejde.
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 29/03-21 12:48, rettet 29/03-21 12:56 
men det er så også den såkaldte "Assembly Cut" som oprindelig blev udgivet på DVD?

Ja det er det. "Problemet" med den "Assembly Cut" fra 2003 var at skuespillerne ikke dubbede de genindsætte scener / dialogen var skod nogle steder. Dette fiksede man så med "Special Edition". Mig bekendt er de komplet ens, Special Edition er blot finpudset en smule på lydsiden.

Som det også er skrevet flere steder på nettet, så er Fincher's originale script på Alien 3 faktisk ikke en dårlig film - i hvert fald en hel del bedre end den vi fik i 1992. Den "nye" version har også fået mange gamle Alien fans til at se på den tredje film i et nyt lys. Men helt lige så fed så de to forrige bliver den aldrig IMO. Fincher kopierede ikke blot en gennemtæsket formel, men turde prøve noget nyt, og for det skal han have respekt.

Helt generelt skal det i øvrigt nævnes at jeg virkelig ikke bryder mig om directors cut af Aliens

Jeg tror, hånden på hjertet, aldrig at jeg har hørt folk have den mening. :)
Hvilket jeg naturligvis også er uenig i. Special Edition af Aliens giver enormt meget mere substans til mange detaljer i filmen. Det er desuden også den udgivelse Cameron selv ser som den "rigtige" version.

Rygtet vil vide, at vi faktisk aldrig skulle have haft en "theatrical" version af Aliens. Dette skyldes at biograferne dengang havde en hjernedød forestilling om, at en film max måtte være ca. 1½ time. Derfor cuttede Cameron ting som ikke er absolut essentielle for filmen, men dog giver et langt større indblik i mange ting.

EDIT:
Jeg håber personligt at Cameron selv en dag vil give os en prequel til Aliens.
"Hadley's Hope" - en film over de sidste dage da kolonien blev "oversvømmet" af Xenomorphs.
En filmatisering af "Newt's Tale" om man vil.
NaieraNaieraSkrevet 29/03-21 13:15, rettet 29/03-21 13:16 
Jeg har desværre hørt den holdning flere gange. Som oftest her. Det må udraderes!

Specialudgaven af Aliens er min yndlingsfilm, og som totalitær moderator vil jeg slå hårdt ned på al kritik af denne ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 29/03-21 15:12, rettet 29/03-21 15:16 
Som The Dude siger "Well, that's just your opinion, man". :D

IMO er der tre radikale ændringer i hele oplevelsen af Aliens Directors Cut:

At Ripleys motiver som forgæves mor bøjes i neon, ved at man lærer om hendes baggrund og hendes datter mens hun var på den første mission. Det forklarer hendes ubegrænsede relation til pigen Newt, men det bliver IMO også ret udpenslet for de første rækker, og gør den første del af filmen ret lang i spyttet.

Så er der også den ekstra actionsekvens med de automatiske kanoner. Det er ekstra lir, men udfylder egentlig ikke en reel brik i hele historiens sammenhæng. Det bliver ikke brugt til noget før eller efter scenen.

Og så det omtalte besøg hos kolonisterne på LV426 inden der hele går galt. Det er IMO en genistreg at man i theatrical version som publikum deler den samme indsigt som soldaterne har når de lander. På det tidspunkt i filmen ved man ikke mere om basen end de gør. Det er suspence brilliance - Hitchcock havde været stolt.

Til gengæld kan jeg godt lide den lidt mere varme relation mellem Hicks og Ripley.

Så jeg synes jeg argumenterer konstruktivt for hvorfor jeg bedre kan lide den originale biografversion :P Og så må Jim og jeg bare være uenige om det.

EDIT: Jim, kom nu i gang - jeg venter stadig på at se The Abyss herhjemme i UHD.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 29/03-21 15:56 
millennium>
Så jeg synes jeg argumenterer konstruktivt for hvorfor jeg bedre kan lide den originale biografversion :P

Det er irrelevant. Du tager fejl ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-21 15:58 
Jeg så Theatrical versionen af Allans for nogle måneder siden, fordi flere herinde havde skrevet at SE var øfferen.
Jeg synes SE er klart bedst og føler der mangler meget som jeg nødigt vil undvære hvis jeg ser Theatrical. Jeg kan ikke forestille mig at jeg ser den version igen, men det var selvfølgelig ikke en dårlig oplevelse selv med mangler :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 29/03-21 16:33 
Så er jeg spændt på at høre hvad folk synes om The Abyss Director's Cut (selvom den er lidt svær at fremskaffe for tiden). Den har jeg det også lidt ambivalent med, men der er nogle ting som biografversionen tydeligvis manglede.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 29/03-21 16:36 
Det er sgu for langt ude at Dybet ikke kan ses i HD nogle som helst steder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 29/03-21 16:42, rettet 29/03-21 16:42 
Helt hul i havet! Så vidt jeg har læst mig frem til, er det James og kun James som bremser den udgivelse. (og True Lies HD)
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 29/03-21 17:14 
Det er irrelevant. Du tager fejl ;)

Enig, slemt fejl. ;)

Den har jeg det også lidt ambivalent med...

Er der nogle Special/Directors/Uncut versioner du synes er bedre en "theatrical"?

Hvor har du læst at han ikke skulle være interesseret i at udgive dem?

Det giver ikke rigtig mening. Desuden så er det filmselskabet som ejer rettighederne, på trods af at hans ord da nok vejer en "smule" i filmverdenen.
millenniummillenniumSkrevet 29/03-21 17:20, rettet 29/03-21 17:21 
Oh yes. Blade Runner Final Cut er ligaer foran biografversionen. Jeg vil gå så langt som at kalde biografversionen af Blade Runner for et decideret makværk, og kalde Final Cut for et ubestrideligt mesterværk. Apocalypse Now Redux er også et kæmpe løft i forhold til den i forvejen lange og mesterlige biografversion.


Er det ikke noget med at James Cameron har en klausul på sine film der giver ham final say i enhver udgivelse? Så hvis han ikke er tilfreds, så bliver det ikke udgivet.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 29/03-21 18:37, rettet 29/03-21 18:38 
Jeg er også enig i at Theatrical Aliens er bedre end Special Edition. Jeg kan tilgive alle tilføjelserne bortset fra starten. Det smadrer som tidligere sagt den spænding der er, når Ripley og co lander på planeten.

Mht Abyss og True Lies, så er det røvirriterende. Tilsyneladende er det Avatar-seriens skyld. Cameron skal godkende discens billedside, men han har for travlt med at lave Avatar 2, 3, 4 og 5.

Sikke et spild af tid. Altså, jeg ser da gerne Avatar 2, men det univers kan ikke bære en franchise, det var primært pga 3D, at den første film var så stor en succes. Ikke pga scifi Danser Med Ulve.

Non-anamorph 2,35:1 widescreen DVD er pt bedste hjemmevideoversion af Abyss. Streaming er der heller ikke. Det er virkelig en skam for det er en pissegod og flot film.
slk486slk486Skrevet 29/03-21 18:44, rettet 29/03-21 18:46 
Aliens SE er selvfølgelig bedst, men der kan heller ikke være nogen tvivl om at mødet med LV426 på Theatrical er stærkere, som milly skriver :)
j/k
DunwichDunwichSkrevet 29/03-21 21:29 
True Lies er faktisk ude på Blu Ray i en mere end godkendt spansk BD udgave. Jeg har den og så den for et par måneder siden. Den står ret godt og lyder mindst lige så godt. Når det nu stadig har lange udsigter mht en officiel udgave, så kan den bestemt anbefales. The Abyss er stadig på vej. Jeg så et FB opslag fra produceren Van Ling for tid tilbage, at der bliver arbejdet på den, men den har vist misset et åbenlyst jubilæum for et par år siden - filmens 30 års jubilæum, hvor det havde været passende at udgive den.
DunwichDunwichSkrevet 29/03-21 21:35 
millennium>
Oh yes. Blade Runner Final Cut er ligaer foran biografversionen. Jeg vil gå så langt som at kalde biografversionen af Blade Runner for et decideret makværk, og kalde Final Cut for et ubestrideligt mesterværk. Apocalypse Now Redux er også et kæmpe løft i forhold til den i forvejen lange og mesterlige biografversion.

Helt uenig mht Blade Runner i bio udgaven. Jeg kan rigtig godt li Ford's voiceover, da den giver en fed noir stemning, og fordi det han siger, rent faktisk tilføjer og uddyber lidt om det der foregår i filmen, og dens verden. Men Final Cut er nok den jeg kommer til at se igen og igen, simpelthen fordi den er så en blændende oplevelse i 4K og med den remastered lyd. Den er også mine naboers yndlingsfilm, når jeg ser den, hvad enten de kan li det eller ej.

Apocalypse Now Redux er noget forfængeligt juks. Men Apocalypse Now er en fremragende film, i biograf udgaven, og formentligt den nye Final Cut udgave også. Men Redux stod jeg af på. Den pillede alt for meget ved indhold og pacing.
millenniummillenniumSkrevet 30/03-21 07:05 
Dine naboer skal nok bare være glad for, at det ikke var Hans Zimmer der leverede musikken til Blade Runner Final Cut. :P

Og nu vi er ved Zimmer, så er Blade Runner 2049 ved at udvikle sig til at blive en af mine all time favorit filmfortsættelser.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 15/05-21 18:54 
Cindella III: The Reverse of Time
Direkte Disney sequel der ikke er dårlig?
En GOD tidrejsefilm?
Pludselig har figurerne dybde?
millenniummillenniumSkrevet 30/05-21 07:59, rettet 30/05-21 08:00 
The Mitchells vs. the Machines

Wow, det er sgu en af de mest uventede filmoverraskelser jeg har fået i lang tid. Måske fordi det var uventet (og befandt sig i den øvrige leverpostej blandt Netflix film) er jeg lidt mere paf end normalt, men det er også en kvalitet i sig selv.

Man kan efterhånden godt mærke at, der findes en anden mere nihilistisk animations-stil fra Sony, som er mere energisk, viril og edgy end hvad Disney og Pixar tør levere på. Det smager meget af de samme kræfter bag Spider-man Enter the Spider-Verse. Nogen kan noget andet - og det bliver de ved med.

Flot stil, enormt kreativt overskud, stramt skrevet historie og så meget mere progressivt end mastodonternes film. En eksplosion af referencer, Easter eggs, og midt i galskaben er der en virkelig reel og vedrørende historie om et far-datter forhold, som ikke behøver male med den store følelses-pensel. (Jeg ken godt forstå Troldspejlet podcast beskrev det som mere vellykket end Soul og Inside).

Helt ufatteligt lang tid siden vi har set en familie-film som spænder så bredt og er interessant for alle.
The medium is the message.
MikkelMøller123MikkelMøller1...Skrevet 01/06-21 12:55 
Promising Young Woman.
Interessant film, som har et ret grinern plot.
Klart anbefalelsesværdig.
3of193of19Skrevet 15/06-21 22:38 
Ghostbusters - Answer the Call (2016) Extended Edition.

Første gensyn siden biffen. 4K UHD Blurayen er virkelig flot. Når effekterne nærmest hopper ud af skærmen fordi de kører ud over de sorte bjælker bliver man nærmest suget ind i filmen.
Historien føles mere aktuel en da den udkom, med incel skurken, Hemsworth’s Kevin der kun tolereres fordi han er flot at se på og kan danse, og vores heltinder der er nødt til at kæmpe sig igennem spin og internet had kommentarer for at få sandheden frem fordi til syvende og sidst er det videnskab der redder verden :)
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-21 22:49 
Uanset hvor flot de gør den film. Så kan den ikke reddes fra at være en skrækkelig fortolkning af en klassiker. Har set den en gang i biffen (fri billetter, ellers havde vi aldrig set den). Både min ven jeg så den med og mig selv lovede at den vil vi aldrig se igen. Det var ren tutor for 2 fans af de gamle film.

Håber at Afterlife bliver en værdig efterfølger.
JmogJmogSkrevet 15/06-21 23:50 
Jeg var fint underholdt. Flot, sjov og sine steder faktisk lidt uhyggelig. Jeg synes det var en glimrende film. Det er ikke et forsøg på at lave Ghostbusters 3 - blot sjov og ballade.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-21 00:32 
Så skulle de havde droppet hele Ghostbuster brandet og lavet noget originalt.
millenniummillenniumSkrevet 16/06-21 07:10 
Må indrømme, jeg var også fint underholdt. Det var som et gejlet Ghostbusters spin-off tilsat clubhouse, popkultur og good clean family entertainment. Lidt som den animerede TV-serie kørt op i et filmformat.

Den lover ikke det store, og det lever den op til.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 16/06-21 07:11 
Jeg var kæmpe fan som barn. Havde etteren på en VHS som jeg så til den var slidt, så toeren i biffen, tegneserien, rendte rundt med hjemmelavet protonpack :)

Jeg er enig i at biografudgaven af Answer the Call har en del problemer fordi man ikke rigtig lærer personerne at kende. Extended Cut giver os et bedre indblik i Eryn’s udvikling som person, hele subplottet med hendes ekskæreste osv.
Man får et bedre indblik for Rowan også. Vedkommende der synes de skulle fjerne dansenumret med Kevin og politiet for absolut få biografudgaven under to timer burde fyres.
Og der krydses stråler, som i en “rigtig” Ghostbusters film :).
BeanoBeanoSkrevet 16/06-21 08:00 
Jeg blev bedre underholdt da jeg blev opereret for nedgroet negl. Gennemført umorsom og grim film.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-21 10:04 
Enig Beano. Plus hvorfor hulen skulle de originale skuespillere være med i helt andre roller. Det var forvirrende af H til.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/06-21 13:49 
Beano>
Jeg blev bedre underholdt da jeg blev opereret for nedgroet negl. Gennemført umorsom og grim film.

lol
Home is where the hardware is..
JmogJmogSkrevet 16/06-21 17:42 
Greaseball>
Enig Beano. Plus hvorfor hulen skulle de originale skuespillere være med i helt andre roller. Det var forvirrende af H til.

Forvirrende at der er cameos? Ahh, nu synes jeg du strækker kritikken mere end den kan bære :-D
3of193of19Skrevet 16/06-21 17:52 
Synes lidt det var som om cameoerne rent faktisk VAR de originale karaktere, men de havde bare “glemt” hvad der skete inde første to film.
Hvilket også forklarer godt hvorfor hele verden ikke tror på spøgelser efter hvad der skete i de film.
Undtagelsen er Murray’s rolle, der er navngivet. Men det kunne jo også gave været et falskt navn.
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig