X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 26/06-20 22:03 
Jeg synes nok at Katiana lignede Demi Lovato :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-20 22:24 
Var mange af dem fra Meldi Grand Prix?

Jeg synes den var meget sjov :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/06-20 22:50 
Da de lavede den der song-along var der mange tidligere deltagere med.

Demi Lovato er amerikaner og tidligere Disney Channel eller Nickelodeon-stjerne med en solid solokarriere. Hun er også maniodepressiv og har en eller to gange været tæt på at dø af for meget narko :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-20 23:00 
:(
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/06-20 23:33, rettet 26/06-20 23:35 
For hvad den er synes jeg den er perfekt. Skidesjov og med nogle fine sange ind imellem. Will Ferrell er tydeligvis fan af konkurrencen og har gjort et rigtig godt stykke arbejde med at ramme det hele helt rigtigt. Det eneste der er lidt knas med er de islandske navne, men udover at hedder Lars, som ikke er et udbredt navn deroppe, kan han jo bare skyde skylden på dem der har skrevet underteksterne ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 27/06-20 10:13 
Læste af en eller andens grund anmeldelsen på dr.dk, og fik lyst til at se den, havde like lige bemærker at den er op netflix.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 27/06-20 17:29 
Jeg så den i går aftes. En typisk “anmelderne hader den, publikum elsker den” film. Man skal virkelig være til Will Ferrells type humor, men hvis man er det, så kan man ikke blive skuffet. Jeg synes virkelig det er lang tid siden jeg har set en film, som så satirisk stærkt nailer et europæisk fænomen. Så mange detaljer - de amerikanske turister i europa, det vildt campy ved Eurovision, de super overfladiske deltagere og værter. Og så er der flere referencer til Eurovisions historie end man kan nå at registrere ved første gennemsyn.

Jeg grinte mere end jeg havde regnet med.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 11/07-20 21:56 
The Old Guard er vist første gang at Netflix har haft en stor film med bred appel der også er rigtig god som "original".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08-20 00:09 
Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

En tydelig men også overraskende respektfuld omgang tagen pis på alt hvad Will Ferrell finder komisk ved skandinavisk kultur og specielt Eurovision Song Contest. Fungerer godt både som komedie og drama.

Og så har jeg fået sangen Jaja Ding Dong ubehjælpeligt på hjernen :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 08/08-20 01:57 
Gå amok, KB!
https://youtu.be/7anGdjnklEo
millenniummillenniumSkrevet 29/08-20 23:12 
Charlie’s Angels 2019

Elizabeth Banks har virkelig lagt sig i selen for at trække manden ned til positionen som det svage køn. Fair nok, jeg elsker forandring. Men, det er sjældent jeg ser en film hvor jeg i den grad tænker “Fuck, hvor er den lortet redigeret”.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 12/09-20 23:26, rettet 20/09-20 07:24 
IT chapter 2

Jeg har hørt “kritikken” - at chapter 2 er mindre gyser, at der er for meget CGI monster, og det bliver aldrig rigtig uhyggeligt. Korrekt. Men det er præcis sådan Stephen King normalt komponerer sine historier: Afdæmpet og subtil i begyndelsen, og det rene monstershow i slutningen, så langt ud at det nærmest ville være umuligt at filmatisere det uden CGI-hjælp. Medmindre man selvfølgelig omskriver historiens slutningen, som Stanley Kubrick gjorde.

Derfor synes jeg faktisk at IT Chapter 2 er overraskende loyal mod sit litterære oplæg og King-franchisen i det hele taget. Og så er det næsten tre timers underholdning som flyver afsted med fokus på historien og de menneskelige dimensioner.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-20 21:31 
Jeg var også glad for den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 23/09-20 12:26 
TENET

Ok, jeg kan godt forstå at nogle føler sig koblet af denne film. Men, IMO er det også noget vildt dragende ved dens kryptiske logik der giver mig lyst til at gense den. Den læner sig væsentlig op af Inception, ved egentlig "bare" være en slags heist-film med en alternativ logik, men den er samtidig mere kognitivt krævende og menneskelig afkoblet. Hvis man blev irriteret over hvordan Inception hele tiden skulle pause handlingen, så Joseph Gordon-Levitt kunne læse op fra manualen, så er der altså væsentlig færre forklaringer for de bagerste rækker i TENET.

Langt fra Nolas bedste, men jeg følte mig stærkt underhold og en smule udfordret bagefter.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/11-20 12:48 
The Trial of the Chicago 7 (Netflix-film)

Havde ikke hørt om den før, men der er mange gode skuespillere med, og den virkede underholdende ud fra traileren.
Det kom virkelig bag på mig hvor fantastisk god den er. Den gør det meget sort på hvidt hvem de gode og de onde er i en sag der måske nok i virkeligheden er noget mere mudret, men den gør det på en baggrund hvor det er 100% berettiget, og tager en retssag der i virkelighedens verden var absurd og deprimerende, og formår at få det til at fremstå næsten komisk, uden at gå på kompromis med den dybt forfærdelige virkelighed der ligger bag det.
Blev ret rørt flere gange undervejs især i forhold til den grumme måde filmen fremstiller virkelighedens politibrutalitet.

Helt sikkert en film der skal ses.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/11-20 00:19, rettet 24/11-20 00:20 
Kin (2018)

På Netflix med bl.a. "Dennis Q8" :D Ville lige nævne den, fordi den var et sats og kom bag på mig (uden at have tjekket Imdb forud).

Jeg tør ikke spoile, heller ikke nævne evt. oplagte referencer.
Dem, der ikke har hørt om den - se den med et åbent sind, som om den var en B-film fra starten af 80erne med Michael Biehn som en lille sort dreng med "hukommelsestab" :)

Tror ikke jeg fik spoilet alt for meget...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/11-20 21:14, rettet 28/11-20 21:48 
Blade Runner Final Cut UHD

Set på vhs, dvd og blu-ray gennem årene. Må erkende at oplevelsen ikke ændres (markant) på 4K OLED ;)

55" er dog ved at være for lille størrelse tv her :/

EDIT: Lydsporet af Vangelis i Dolby Atmos løftede dog gensynet af filmen en kende...nok mest fordi mit lydsetup har ændret sig siden sidst jeg så filmen :)
EDIT2: Men lidt spøjst at opleve en Rutger Hauer i sit es lige efter at have spillet Observer: System Redux (Steam) - men gjorde ikke filmens slutning mindre bevægende...visse referencer i spillet lagde jo op til, at filmen bare måtte genses :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 29/11-20 09:21 
Jeg synes derimod at Blade Runner er en ekstraordinær oplevelse i 4K. Det er en film der anvender detaljer rigtigt godt - særligt i karakterernes ansigter som fortæller meget med sparsomme replikker. De små detaljer i øjnene kommer virkelig frem i 4K-kvaliteten.
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/12-20 00:14, rettet 02/12-20 00:19 
Et 65"/70"/75" OLED ville sikkert give den ekstra gavn af detaljerne i 4K. Men på et 55" OLED ift. den Blu-ray jeg så på et meget velkalibreret 50" Pana plasma for lidt over en håndfuld år tilbage, var det bare ikke 4K-billedet, der blæste mig bagover på det førstnævnte. Nok nærmere selve Atmos-lyden, der lige gav den ekstra "dybde", jeg havde brug for den her gang. Men Blade Runner er vel sådan set en særlig oplevelse uanset format...ender vel med at se den på vhs igen ved lejlighed...bare for nostalgiens skyld :)

EDIT: ...på vhs på mit nyligt købte brugte billedrør...B&O MX 8000...fik ligefrem lyst til at smække min gamle Terminator 2-kassette i en vhs-maskine og sætte popcorn over...:D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DunwichDunwichSkrevet 02/12-20 14:18 
Jeg tænker, at du lige skal have kigget på dit 55" OLED, ifbm noget kalibrering, hvis du ikke synes billedeoplevelsen ændrer sig, endda markant, på Blade Runner UHD'en, i forhold til den gamle BD's VC-1 transfer.

https://caps-a-holic.com/c.php?d1=12215&d2=12213&c=4809

Screenshots viser selvfølgelig ikke HDR, men der er eddermanme en synlig forskel, på mit fire år gamle Sony 4K 55" tv, med Blade Runner på UHD Vs. den gamle BD. UHD'en er tæt på, hvis ikke, reference kvalitet.
jaesjaesSkrevet 03/12-20 14:14 
Bad Boys for Life:

Værd at se, men ret ujævn.
Dialogen opleves indimellem som, at den under redigeringsfasen er sat forkert ind, og historien er lidt under middel.
Men da hjertet er på rette sted ender filmen på omkring 6/10.

Jeg har det lidt med serien som med Fast & Furious-filmene - det føles jævnligt som B-film med AAA-budget. Men når man er i humør til det, giver det ok mening at hygge sig med.
la0sla0sSkrevet 03/12-20 17:17 
Slut showdownet, men generelt hele tredje akt virker taget fra noget der er meget meget gammelt. Sådan en billig b-film der stjæler fra Desperado-agtigt. Det bliver virkelig tyndt, men okay den serie er måske heller ikke kendt for sine slutninger.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 04/12-20 18:55 
Bad Boys repræsenterer Michael Bays første entre til mainstream filmens verden, og Bad Boys 2 repræsenterer hans terapeutiske retur efter nogle tvivlsomme detours.

Uden Bay, ingen Bad Boys IMO.
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/12-20 23:23, rettet 04/12-20 23:25 
Dunwich>
Jeg tænker, at du lige skal have kigget på dit 55" OLED, ifbm noget kalibrering, hvis du ikke synes billedeoplevelsen ændrer sig, endda markant, på Blade Runner UHD'en, i forhold til den gamle BD's VC-1 transfer.

https://caps-a-holic.com/c.php?d1=12215&d2=12213&c=4809

Kan godt tænkes jeg havde "for trætte øjne", da jeg så UHD'en ;) Eller min hukommelse og/eller øjne bare er blevet forringet en kende med årene :P Eller at jeg blot i forvejen har set så meget andet i HDR, inden jeg nåede til Blade Runner UHD'en, at det var lydsiden i Atmos, som ramte mig hårdere end billedsiden (reelt nok nærmere en kombination).

Jeg har heller ikke fået taget mig sammen til kalibrering af mit 55" LG C9 OLED :/ Bruger typisk Technicolor Expert-profilen - mindes at den ligger tæt på et optimalt billede (men kan tage fejl, da jeg ikke har tjekket op på andres kalibrerede profiler i et stykke tid).

Jeg brugte vel en ca 8 timer alt i alt på at kalibrere mit nu solgte Pana VT60-plasma for en 6-7 år siden (postede dengang alle detaljer over på Flatpanels.dk-foraet et sted - mit brugernavn er "intentus" derovre, men ikke ret aktiv). Det var lidt hårdt at give slip på det Pana, må jeg nok erkende (for ca. to år siden)... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 13/12-20 22:18, rettet 14/12-20 10:03 
Tim Burtons Batman-film revisited:

Det var for noget tid siden jeg genså Batman (1989) efter mange års pause, og desværre opdagede jeg en film der have fået nogle revner i oplevelsen. Fra første scene på taget, hvor to røvere overmandes af Batman, tegnes omridset af et frygtelig karikeret skuespil i en teatralsk, overbelyst setting. Bevares, det er et kvantespring væk fra Adam Wests tights og Batman-dansen, men alligevel ikke en film som er ældet med ynde, bortset fra Danny Elfmans ikoniske musik.

Batman Returns var derimod helt omvendt en film som er blevet meget bedre end jeg huskede den. Michelle Pfeiffer og (især!!) Danny DeVito stråler helt abnormt gennem et tykt lag af fantastisk film-makup. Den morbide humor er godt integreret med plottet, og deres tragiske historier er virkelig nærværende. Michael Keaton hviler langt bedre i sin rolle end forrige film, og scenografien såvel som den kontrastfulde, dunkle lyssætning er en klar opgradering. Historien får mere kompleksitet når dobbelt-op på antal skurke demonteres af den virkelige superskurk, kapitalisten Max Shreck. Et lille ensemble som Burton formår at spille samme til en højere enhed - noget som de efterfølgende Batman-film ikke har evnet.

Som revisited movie er Batman Return strøget ind på min liste over bedste 2'ere nogensinde, og så passer den super godt som en alternativ julefilm.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-20 23:44 
Jeg er helt enig. Returns er bedre end den første og det er også klart min favorit Batman-film. Intet andet er kommet tæt på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/12-20 05:04 
Yikes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 14/12-20 07:44 
Yikes?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/12-20 09:29 
Spændt på at se dem igen. Det er over 20 år siden jeg har set den første.
j/k
Soren47Soren47Skrevet 14/12-20 17:00 
Jeg kan slet ikke se grunden til at snakke om de to film, når Batman & Robin eksisterer <3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-20 17:29 
:O
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 14/12-20 17:39 
For mig har skurkene altid været ekstremt vigtige i Batman-film, det fungerer bare bedst hvis der er en/flere interessant(e) skurk(e) som kontrast/modvægt til Batman. I den sammenhæng husker jeg Jack Nicholson's joker som en langt mere interessant karakter og modspil til Batman end Pfeiffer og DeVitos skurke-roller var.
Men givet, det er meget længe siden jeg har set filmene sidst, så det kan være et gensyn var på sin plads.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 14/12-20 18:50 
Jokeren er ikonisk, men i Burtons film er han en arrogant, narcissistisk gangster der skvatter ned i en kemikalietank uden dybere beskrivelse. I Batman Return er Catwoman og Pingvinen svøbt ind i sympati og tragisk historik, hvilket gør dem meget mere engagerende IMO.

Og så skal det lige siges, at Batman & Robin er min guilty pleasure X-D
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/12-20 19:00 
... Sidstnævnte er på grund af Bat Nipples, er det ikke?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 14/12-20 20:10 
Jo, og Uma Thurman. :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/12-20 08:40 
I glemmer Arnold. B&R er jo et mesterværk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 15/12-20 11:35 
Man er aldrig alene. :D

Why BATMAN AND ROBIN is the Underrated Gem of the BATMAN Franchise
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/12-20 11:47 
Batman Forever er rent makværk til gengæld :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 15/12-20 16:12 
millennium>
Man er aldrig alene. :D


Endnu et hot take
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 15/12-20 23:06 
@Sumez jeg er enig.

To film fra samme instruktør med samme crazy motiver, men alligevel en stor forskel.
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/12-20 21:56, rettet 27/12-20 21:58 
The Midnight Sky (Netflix)

Jeg forventede ikke det store. Sidder alligevel tilbage med, at det er en mindre "sci-fi-gem". Industrial Light & Magic synes dog at skuffe lidt...simpelthen for åbenlys papmaché-CGI... :/

Men forrygende lyd fra Skywalker Sound...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 28/12-20 15:18, rettet 28/12-20 15:48 
Soul

Pixar har gjort det igen. Men, jeg overvejer om voksne mod ikke får meget mere ud af denne film end børn gør. Pete Docter har virkelig en evne til at vende vores verden og vores sprogliggørelse på hovedet, og deraf bygge et materielt mikrokosmos op af nogle fænomener som vi tager for givet. Ligesom Inside Out, men denne gang med en voksen central karakter. Vogt jer, følsomme fædre. Der er Kleenex-alarm forude. Og det er samtidig helt fantastisk.

Og så også lige et kæmpe thumps up til lydsporet, som dels består af New Yorks moderne jazz, mens sjælenes verden er beriget med meditativt, elektronisk musik bl.a. af Trent Reznor. Så er det ikke kun David Fincher der får noget ud af hans musikalske evner.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/01-21 20:47, rettet 01/01-21 20:47 
Jeg synes "Inside Out" er ekstremt hamfisted og virker direkte målrettet mod tårekanalerne, i stedet for at spillet på følelserne bare er en konsekvens af historien.
Er det noget du kan genkende i Soul?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 01/01-21 22:51 
Nu koster det ikke alverden at åbne for Disney+ og tænde Soul, så giv it a try. ;) Jeg blev rørt, men ikke så overdrevet som i Inside Out. Synes Soul er mere indsigtsfuld og inspirerende end den er rørende.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 03/01-21 00:10 
Det lyder lovende. Nej, og vi har allerede +, men det koster dyrebar tid - og den er meget mere begrænset :D
j/k
SumezSumezSkrevet 03/01-21 18:46 
slk486>
Jeg synes "Inside Out" er ekstremt hamfisted og virker direkte målrettet mod tårekanalerne, i stedet for at spillet på følelserne bare er en konsekvens af historien.
Er det noget du kan genkende i Soul?

Hvis du synes det var et problem i Inside Out, så vil du absolut ikke kunne lide Soul - den er præcis som du beskriver, men i endnu større grad.

Jeg synes nu alligevel den var sød og havde et fint budskab som den formidlede godt. Men den *er* virkelig hamfisted, og "humoren" er nærmest tåkrummende dårlig, hvilket den mister ret meget på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 23/01-21 12:08 
Hobbitten

Jeg har lige genset de tre Hobbitten-film (extended) over et par uger. De holder heldigvis stadig. Treeren er, ganske som jeg huskede det, en decideret fantasy-krigsfilm, så der sker ikke så meget narrativt interessant i den, men de to første er virkelig flotte og fantasifulde. Der er valgt et passende antal dværge til at have personlighed, mens et ligeledes passende antal må nøjes med visuel personlighed, hvis man kan sige det sådan.

Jackson har haft en luksus, som Tolkien ikke havde, da han skrev Hobbitten: Kendskabet til selve LoTR-hovedværket, der har givet mulighed for at knytte de to trilogier meget fint samen ved brug af Saruman, Galadriel, Elrond og særligt Legolas. Samtidig er Hobbittens Arwen - Tauriel - skrevet fint ind, så der lige er en enkelt kvinde med. Meget elegant og uforceret. Sangene virker også godt.

Alt i alt et meget glædeligt gensyn, selvom jeg havde været nervøs inden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 24/01-21 11:42 
Tror hellere jeg vil gense Phantom Menace end Hobbitten. Så siger jeg ikke mere.

:-P
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 24/01-21 18:54 
Nej, det kan vist være det samme, om du siger noget eller ej :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 25/01-21 10:05 
millennium>
Tror hellere jeg vil gense Phantom Menace end Hobbitten. Så siger jeg ikke mere.

Pest eller Kolera? Det er bare ikke et fair valg at sulle træffe :(
j/k
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig