X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 06/10-13 23:28 
Det er faktisk noget af en præstation, ja :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-13 00:00 
De er stadig bedre end de spil de udgiver nu om dage :(:(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/10-13 08:29 
Det er desværre nok rigtigt.

Husk forresten også lige at en succesful Pacific Rim leder til Toro's "Mountains of Madness" Lovecraft pitch, så folk HAR bare at kunne lide den :D
j/k
SumezSumezSkrevet 07/10-13 08:31 
Nu synes jeg I giver for meget credit til RE filmene.
Var Mountains of Madness ikke skrottet fuldstændig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/10-13 08:33, rettet 07/10-13 08:38 
Nope, er bare ikke helt sikker på om Cruise er det rigtige valg :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 11/10-13 19:24, rettet 11/10-13 19:25 
Så kom der Honest Trailer med After Earth....

(i'll pass it)

After Earth Honest Trailer
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 17/10-13 18:59, rettet 17/10-13 19:01 
Har været inde at se Turbo (Normal med dansk tale). En ganske ok film, men desværre lidt langsom til at komme i gang. Det er først når de endelig når til racerbanen at den bliver sjov.

Desværre var der en forfilm til "Jul i Bakkekøbing" ... Ja, jeg græmmes over den person som har oversat den nye film til dét i stedet for Bjergkøbing. Om filmen så er bedre end hvad der kunne ses fra klippet er så en anden sag :)

Og så så Jensen og Jensen her til aften - en hel del mere underholdende :D
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 17/10-13 19:47 
Seriøst? Jensen og Jensen fandt jeg ekstremt ringe. Tåkrummende dårlig humor, ligegyldige karakterer, dårligt skuespil og en pinligt elendig visuel side.
The DaneThe DaneSkrevet 17/10-13 19:52, rettet 17/10-13 19:52 
Jmog - det er jo alt efter hvad man finder sjovt ;).
Men at den visuelle side kunne være bedre kan vi da godt blive enige om.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
slk486slk486Skrevet 17/10-13 22:14 
Jmog>
Seriøst? Jensen og Jensen fandt jeg ekstremt ringe. Tåkrummende dårlig humor, ligegyldige karakterer, dårligt skuespil og en pinligt elendig visuel side.

Helt enig - humoren især :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/10-13 10:05 
The Green Lantern (tak til netflix)

Green:
- der var tempo nok til at holde kedsomheden på afstand
- tilpas cheesy og 80'er agtig
- masser af farver. Især grøn.

Yellow:
- klassisk superheltfilm-fejl: prøver at mase to superskurke ind i historien. Endda også baggrunden for den tredje. Det skaber manglende fokus.
- masken skjuler identiteten? Seriøst? Det er ikke en maske men lidt grøn ansigtsmaling omkring øjnene.

= efter en masse dårlige anmeldelser og dårlig omtale kan man roligt sætte sig og se The Green Lantern uden særlige forventninger. Fin underholdning på sit eget klichefyldte niveau.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/10-13 11:33 
millennium>
- masken skjuler identiteten? Seriøst? Det er ikke en maske men lidt grøn ansigtsmaling omkring øjnene.

Lol, det det giver jo også mega meget mening, at man ikke kan genkende Supermand, når han tager et par briller på. Er det ikke bare en form for logik, som hører til i den slags film? :)
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 19/10-13 12:05 
^ det tror jeg også bare ligesom man skal acceptere :)

Var selv fint underholdt af Green Lantern og knægten er vild med den.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 22/10-13 22:44 
The Hangover Part II (tak, netflix)

Cool:
- ja, det er en komplet gentagelse, men af den selvironiske slags. "It happened again..."
- Stus "seksuelle eventyr". Jeg grinte mig sønder og sammen.
- stadig masser af krumtær komik som kører lige til troværdighedens grænse, men aldrig over.

Uncool:
- den rygende abe var lidt for plat.
- overser for let årsagen til deres black-out.

= har cirka 75% af lattermængden fra første film. Hvilket i min bog er tilfredsstillende.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/10-13 23:02 
FIk også lige set Green Lantern i går aftes, og jeg må indrømme at den ikke var så forfærdelig som jeg havde bildt mig selv ind.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 22/10-13 23:38 
Escape Plan:
Udmærket film med mine to all-time actionhelte i hovedrollerne. God historie - der måske ikke den mest realistiske. Men det var nu heller ikke derfor, jeg skulle se filmen.

Udover en enkelt scene hen mod slutningen, er filmen (heldigvis) fri for tykke referencer til Stallone/Schwarzeneggers tidligere film. Desværre gør den ene scene også, at man (jeg i hvert fald) sad tilbage med "det havde I ikke behøvet" følelsen. Filmen kunne sagtens have klaret sig uden.

Men alt i alt en rigtig god film, jeg klart vil anbefale, man ser, hvis man er fan af de to actionhelte. Jim Caviezel leverer også en god præstation som den kolde fængselsinspektør Hobbes.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 23/10-13 23:03 
The Lone Ranger:

Bad-ass:
- Jeg havde forventet en omgang western-møder-pirates, men fik en meget, meget bedre film.
- William Fichtner som Butch Cavendish. Der gik lidt tid før jeg opdagede ham gennem sminken.
- Langt mere rå, beskidt og voldelig end jeg overhovedet havde ventet.
- Mere en reel western end en tegneserie-western.
- Fabelagtig afsluttende action-scene. Fantastisk!
- Den støvede farvetone som præger hele filmen.

Not so bad:
- Et på hjørner hvor historien bliver lidt forudsigelig.

Skam mig selv. Jeg havde virkelig negative forventninger til den, men Lone Ranger fortjener slet ikke den økonomiske fiasko som ramte den. Den har dog ikke det forventede børne-tække og eventyrgejl som Pirates, så LEGO har virkelig losset sig selv i bollerne med licensen. En rigtig, rigtig god film, som nok blev solgt på de forkerte præmisser.
The medium is the message.
vyssenvyssenSkrevet 25/10-13 13:36 
Alien, Directors cut fra 2003. Set på Blu-Ray, har ikke rigtig set Alien filmene før. Ikke så jeg kan huske noget i hvert fald.

Rigtig fed film, og den føles slet ikke som en film med snart 35 år på bagen. Jeg synes man køber universet fra start af og den er generelt spændende og interessant hele vejen igennem. Jeg er virkelig imponeret over kulisserne og hvor gennemført det hele er. Selv special effects'ene holder hvis du spørger mig. Synes man bør tjekke den ud hvis man ikke har fået set den endnu. Den er klart et hovedværk, og fortjener sin status som mesterværk. Og så er Ripley selvfølgelig alt for sej.
SumezSumezSkrevet 25/10-13 13:54 
Mere sandt kunne det ikke siges :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/10-13 14:11 
Jeg husker slet ikke hvad der er anderledes i Directors cut?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 14:36 
Jeg er en sucker for filmens gotiske sci-fi univers, hvor hele teknologien alligevel er helvedes skrøbeligt. Alene landingen på LV-426 planeten, gør omfattende ødelæggelser på rumskibet. Hvor tit ser man det i nutidens sci-fi?
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-13 14:58 
Var det ikke også noget med at hele det indvendige af Nostromo blev bygget som ét set, som oprindelig var 1m højere? Men Ridley Scott synes ikke det var klaustrofobisk nok, så de savede en skive ud af hele lortet og sænkede loftet.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 25/10-13 15:03 
Det virker ihvertfald pænt klaustrofobisk :)
j/k
vyssenvyssenSkrevet 25/10-13 15:22 
slk486>
Jeg husker slet ikke hvad der er anderledes i Directors cut?

Så vidt jeg kunne læse mig til er det blandt andet at man ser kaptajnen og mekanikeren i kokoner i bunden af skibet. Ellers er det vist småting. Jeg synes den del er særlig klam. Den gør rumvæsenet edderkoppeagtig, og man er ikke engang sikker på at slippe med at blive dræbt. Man risikerer at blive indkapslet og lige så stille blive til syltetøj. Aliensyltetøj.
PapandPapandSkrevet 25/10-13 16:11 
Jack Reacher:

En rigtig fredagsfilm til stuen, hvor hjernen kan kobles af og actionscenerne kan nydes uden dybere analyse.

Pro
- Action som i 90'erne. Fede scener hvor det er til at se hvad der foregår.
- Tom Cruise er veloplagt.
- Fint opadgående tempo til trods for filmens længde krydser de 2 timer.
- Robert Duvall, fremragende som altid.

Con
- Historien er noget tyndbenet.
- Tom Cruise er til tider unødvendigt selvfed.
- Slutningen var sådan lidt meh.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 25/10-13 16:29 
@vyssen: Ah, det er rigtigt, der er noget ekstra der.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 19:22 
Papand... Ikke ét ord om biljagten? :-P
The medium is the message.
PapandPapandSkrevet 25/10-13 21:50 
Biljagten kunne sagtens fortjene sit eget positive punkt! :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
vyssenvyssenSkrevet 26/10-13 20:22 
Aliens directors cut (2003). Damn. Det er nok en af de bedste 2'ere jeg har set. Den løfter arven godt, og er bare utrolig flot lavet. Synes jeg har hørt en masse linjer fra filmen i Starcraft. Kan det passe? Samtidig kan man godt fornemme at James Cameron er manden bag både Aliens og Avatar. Den walker virker pludselig ret bekendt.

Alien3 alternate cut (2003). Sikke noget. Jeg synes filmen virker ufuldendt, jeg køber ikke rigtig den der fængselskoloni. Hvor fremtidsverdenen virkede troværdig i 1 og 2 bliver det hele lidt over the top og nærmest uovervejet i 3'eren. Ripley virker heller ikke som den samme. Effekterne er også mindre imponerende end 2'erens. Jeg er skuffet, men havde hørt det gik ned ad bakke fra 2'eren.

Stadigvæk er filmene utroligt lækre i Blu-Ray...

Næste stop Alien Resurrection.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/10-13 20:29 
Jep. Dropship piloten i SC er næsten bare copy/paste fra Aliens :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 26/10-13 21:00 
vyssen>

Næste stop Alien Resurrection.

Og her gik det for alvor galt.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/10-13 21:02, rettet 26/10-13 21:04 
Har det også lidt hårdt med Alien 3. Synes ikke rigtig den passer ind nogen stedder. Man kan godt mærke, at David Fincher kommer direkte fra at lave musikvideoer, og filmen virker meget mere low budget, end den egentlig er.

Aliens havde fået skabt et helt utroligt lækkert og detaljeret univers. 3'erne har liiiige lovligt travlt med at kaste det hele over bord og gå i en helt anden retning. Ikke at jeg synes, det er en decideret dårlig film. Jeg har ikke noget imod David Fincher's ting. Manden har lavet rigtig mange virkelig vellykkede film. Men jeg kan ikke lade være med at se Alien 3 som lidt af et utilsigtet vådeskud.

millennium>
Og her gik det for alvor galt.

Hæ, jeg synes stadigvæk at 4'erne er en bedre Alien(s)-film end 3'erne. At den den så fejler på nogle andre punkter, er en anden sag :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/10-13 21:17 
Det er nok 20. gang de film diskuteres herinde, men ja.. det kommer an på hvad man forventer fra Alien 4. Den er i hvert fald interessant :) Se den som en Jeunet-film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 26/10-13 23:27 
Jeg skal ikke kede med detaljerne omkring Alien 3, men at Fincher fik en film ud af alt det bøvl der var omkring er i sig selv en bedrift. Så vidt jeg ved, ønsker han ikke at tale om den, om har et stedmoderligt forhold til den. Der er en masse interessant at læse om dens tilblivelse om problemer. Der var på et tidspunkt tale om at den skulle foregår på en form for træplanet, vist nok en rumstation der var bygget af træ... noget i den stil.

Træplanets konceptet
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-13 00:05 
Sejt. Jeg ville sgu gerne ha' set den udgave med træplaneten :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 27/10-13 07:54, rettet 27/10-13 12:55 
Wow! Det viste jeg slet ikke omkring den træplanet? Men ja det var vist et rent held at den film blev til trods alle de problemer den havde.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 27/10-13 08:17 
Alien 4 har en masse visuelle styrker og Jeunets typiske fjollethed, bizar komik og kædereaktioner. Men handlingen er skrevet af en femårig: videnskabsmænd opdyrker gensplejset Ripley så de kan få et par aliens, lortet går galt (surprise) og et hold skal flygte fra rumbasen i en komplet lineær set-det-hele-før rutine, inden rumbasen eksploderer. Det var jo handlingen fra 1'eren og 2'eren. Alien 3 prøvede i det mindste andre veje.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 27/10-13 10:13, rettet 27/10-13 10:14 
Træplaneten som koncept kunne være rigtig sjovt som en anden tidslinje treepunk sort of thing, men som del i Alien universet føler jeg det ville være malplaceret.

Man må håbe de har imprægneret plankerne.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/10-13 12:23 
Handlingen i de andre film er nu heller ikke ligefrem raketvidenskab :P det er ikke den der gør dem fede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/10-13 12:25 
slk486>
Træplaneten som koncept kunne være rigtig sjovt som en anden tidslinje treepunk sort of thing, men som del i Alien universet føler jeg det ville være malplaceret.

Det giver da mening, hvis det er det eneste materiale de har :) det er nok begrænset hvor meget metal man kan fragte interplanetarisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-13 12:40, rettet 27/10-13 12:41 
Ifølge artiklen skulle kulten have fået overdraget en stor udtjent satellit lavet af metal. Den skulle de så have beklædt/indrettet udelukkende med træ i et forsøg på få den til at ligne noget fra middelalderen. De skulle så også have ret store problemer med at forhindre træet i at rådne og falde fra hinanden. Det kunne have givet en ret interessant visuel side. Hvis man havde gjort det ordentligt, ville det jo nemt kunne gøres lige så dunkelt og klaustrofobisk som den i 1'eren :)
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 27/10-13 23:20 
Sumez>
Det giver da mening, hvis det er det eneste materiale de har :) det er nok begrænset hvor meget metal man kan fragte interplanetarisk.

Sure, jeg synes bare slet ikke det ville passe ind i universets æstetik. Her ser jeg naturligvis helt bort fra kæmpebabier og den slags.
j/k
vyssenvyssenSkrevet 31/10-13 11:54 
Alien IV: Resurrection.
På en måde bedre end 3eren hvis jeg skal være ærlig. Jeg savner dog den gamle ripley, og synes filmen minder mig om de halvgamle franske taxi film i deres pacing. Effekterne er super, men for hulen hvor kunne serien være blevet til mere hvis et par ting var gået anderledes.

Jeg har nu set de 4 film uden at se andre film ind imellem. Synes alt i alt at hvis man kunne lide de 2 første film, så er de to sidste berettigede. Omvendt står slutningen fra 2'eren som et smukkere punktum over serien.
SumezSumezSkrevet 31/10-13 11:56 
(den første halvdel af) 2'eren er en god film, men 1'erens slutning vil for evigt være det bedste punktum for serien, hvis man skulle vælge en. :) Meget mere mystik og løse tråde. Som det bør være!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
vyssenvyssenSkrevet 31/10-13 12:09 
Det kan jeg godt se meningen med. Jeg nød bare også 2'eren ret meget. Men ja. Tror 1'eren ville sidde dybere i en uden de efterfølgende film.
NaieraNaieraSkrevet 31/10-13 13:42 
Aliens er den bedste film EVER.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/10-13 16:40 
Det eneste der irriterer mig ved Aliens er det geniale tilfælde at Ripley bliver fundet efter 57 år, og der har boet folk på planeten i de sidste 20 år uden at have rendt ind i de aliens, men selvfølgelig støder de tilfældigvis præcis ind i en lidt efter Ripley bliver fundet.

Det er så dumt og fantasiløst skrevet.
NaieraNaieraSkrevet 31/10-13 17:09, rettet 31/10-13 17:33 
Kolonistfamilien, som man vist kun ser i director's cut (det er MANGE år siden jeg har set andet), bliver sendt ud til den lokation Ellen fortæller Weyland-Yutani om efter hun bliver blevet fundet. Selvfølgelig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/10-13 17:16, rettet 31/10-13 17:19 
Nej da, hvis du ser klippet er det ret tydeligt at de finder det ved et tilfælde. Fremgår ret tydeligt af deres reaktioner og det de siger da de finder vraget.

Desuden troede ingen jo på hvad ripley fortalte (men alligevel frifandt hende, selvom de mente hun havde dræbt hendes besætning og sprunget et kæmpe rumskib i luften(.....), også tåbeligt skrevet).
slk486slk486Skrevet 31/10-13 17:17 
Der er vist en der ikke har set directors cut ;)
j/k
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig