X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 14/02-11 06:13 
Hvad synes du om filmen?

Ja, hvad kan jeg sige, udover SE DEN? :) Fantastisk underholdende norsk blanding af Blair Witch Project og Cloverfield. Passende mængder uhygge, spænding og humor. Derudover er den norske Blu-ray-udgivelse rigtig god, og har danske undertekster.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 14/02-11 08:32 
Jeg skammer mig også lidt over Dansk films stillestående status, sammenlignet med hvad der sker hos vores nordiske kammerater. Der kommer s'gu nogle spændende film nordfra, i modsætning til Susanne Biers søvndyssende filmpløre.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 14/02-11 09:38 
Enig i at Trolljegeren er go. Jeg savner dog noget spænding i den, den bliver aldrig rigtig spændende, og så er hovedpersonerne lidt for rolige syntes jeg, hvor man i cloverfield tydeligt kan mærke frygten i personerne, så mangler det altså her syntes jeg.

Jeg vil gerne lige advare folk imod traileren. For den viser ALLE de store scener, så der ikke er meget tilbage til selve filmen. Pga dette følte jeg at filmen skuffede, fordi jeg havde set det hele i traileren.

Men det ER en go original film.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 14/02-11 09:44 
Er den da meget seriøs? Mit indtryk er at det er en film fuld af selvironi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 14/02-11 10:27 
Der er ikke noget selvironi i den film. Den er skam rimeligt seriøs. Faktisk ved jeg ikke hvordan det har kunne lade sig gøre at lave en troværdig film om trolde, uden at være fantasy. Det skal de ihvertfald ha stor ros for.

Ligesom det er lykkes for paranormal activity med spøgelser, ligeledes er det lykkedes her med trolde :)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 14/02-11 10:35 
Kalicola>
Der er ikke noget selvironi i den film. Den er skam rimeligt seriøs.

Måske ikke lige frem selvironisk men ironi er der nok af i den film. Der bliver også sagt noget grimt om Finland på sådan en rigtig tør måde ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 26/02-11 14:08, rettet 26/02-11 14:09 
Winter's Bone:
Fremragende film. Egentlig har jeg ikke lyst til sige andet end "se den!" - jeg synes ikke, der er meget man kan fortælle om den, uden at overlæsse seeren på forhånd, bl.a. fordi stil og struktur er tæt forbundet med handling og stemning.

Men det er en af de slags film, som langsomt smyger sig omkring én, uden at man rigtigt opdager det, og til sidst er det umuligt at slippe væk. Gennemførte karakterer og de fleste er spillet rigtig godt.

Den kan vel beskrives som en "seriøs" udgave af Juno, og den er mindst ligeså god.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-11 23:39 
Speed 2: Cruise Control

Sidst jeg så den, var jeg nogenlunde underholdt. Men puha, hvor har den ikke godt af et gensyn. Den er jo helt sindsygt ringe... men slet ikke på en måde, så det bliver sjovt. Nok ikke lige en film, Willem Dafoe er stolt af at have på sit CV :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 05/03-11 23:46 
Killer Bean 2>
Nok ikke lige en film, Willem Dafoe er stolt af at have på sit CV :/

Mon ikke :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/03-11 11:24 
Den husker jeg godt nok heller ikke som andet end utroligt ringe. :P
Jeg syntes det var meget sjovt at halvdelen af de klip man så i traileren for den dengang var taget fra de sidste 5 minutter af filmen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 06/03-11 20:32 
Jeg har altid synes der var noget meget mærkværdigt ved "skurken" i Speed 2. Dafoes karakter er en mand som arbejdede for redderiet, fik kræft pga sit arbejde og blev fyret fordi han søgte erstatning. Han er døende og fik fingeren - så tro da fanden han gerne vil sprænge skibet i luften (og sørger forresten for at evakuere alle passagerne). Hvad i alverden er det for en ... "skurk"?!
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/03-11 23:39, rettet 06/03-11 23:47 
Ja, jeg kan til dels godt holde til det elendige skuespil og de usympatiske hovedpersoner, men slutningen på filmen giver absolut ingen mening.

Det er meningen at vi skal være glade for at en cruise liner bliver forhindret i at kværne ind i en olietanker, så en håndfuld tumpede turister ikke dør, og olien ikke slår en helt ufattelig mængde dyr og planter ihjel, når den bliver lukket ud... fair nok.

Men i stedet vælger vi så at baldre lineren ind i en havneby så langt flere uskyldige mennesker dør, hvorefter vi guddødme også finder på en fuldstændig hjernetom undskyldning for at olietankeren alligevel kan blive blæst til atomer... men det' okay, for skurken dør jo. Hmmm.

Hovedpersonerne er jo nogle mega fjolser. De ville have undgået alt det svineri, hvis de bare havde ladet skurken udføre sin oprindelige plan.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 07/03-11 09:00 
He he, sådan havde jeg det også med den første Speed. Hvor mange materielle skader sker der ikke, i forsøget på at redde en bus med en lille passagerer. Ikke mindst et kæmpe fragtfly der eksploderer og en undergrundbane der bliver smadret. Så mange penge krævede bombemanden altså heller ikke...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/03-11 10:04 
millennium>
Jeg har altid synes der var noget meget mærkværdigt ved "skurken" i Speed 2. Dafoes karakter er en mand som arbejdede for redderiet, fik kræft pga sit arbejde og blev fyret fordi han søgte erstatning. Han er døende og fik fingeren - så tro da fanden han gerne vil sprænge skibet i luften (og sørger forresten for at evakuere alle passagerne). Hvad i alverden er det for en ... "skurk"?!

Hehe, ikke fordi Speed 2 skal have credit for den slags, men jo mere gennemført, fornuftigt og velargumenteret en "skurks" argumenter bliver i en historie, jo sværere er det typisk at forholde sig til plottet.
Personligt foretrækker jeg den mere troværdige tilgang, hvor grænsen mellem "god og ond" gerne er godt og grundigt udvasket, men risikoen er jo at man slet ikke ved hvem man skal holde med.

Tag eksempel vis det sidste spil i Legacy of Kain-serien, Defiance. Allerede i SR2 indser man at det slet ikke giver mening at søge hævn over Kain længere, og man ved til sidst ikke rigtig hvad man kæmper for. Men i Defiance tager serien bare lige skridtet videre som der bliver redegjort for alle parters handlinger, og man står tilbage med en fornemmelse af at der ikke rigtig er noget formål med spillet længere... Måske er det derfor der aldrig kom en rigtig afslutning på serien? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/03-11 08:42, rettet 08/03-11 08:43 
(He, jeg elsker disse dialoger, selvom det bliver mere og mere off topic).

Dennis Hoppers' skurk i Speed var jo ok, fordi hans drivkraft var smålighed drevet af en dejlig manisk personlighed. Han er appetitlig som skurken, men tilskueren har alligevel ingen sympati. Sådan er en god klassisk filmskurk.

Jeg løb ud i del problemer med Spider-Man 3, da jeg skulle forklare min søn hvem der er skurken: Er Sandman ond? Mjaaaa, han er kriminel, men også lidt god - bare uheldig. Er Green Goblin Jr. ond? Mjooooo, men han er også Peter Parkers ven. Så er sorte Spider-Man ond? Tjaaaa, men han er jo også den gode Peter Parker inderst inde. Hallooooo, hvem er ond?

Kun Venom er ond, og han er kun med i de sidste 20 minutter. Så er det nemmere at forklare om Jokeren. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/03-11 09:10 
Helt sandt. Jeg har samme problem med Spider-Man filmene, de mangler virkelig drive.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/03-11 21:50 
The Sky Crawlers:

Virkelig, virkelig fed og mega stenet anime. Præcis som jeg ka' li' dem. Beskivelsen på bagsiden af den nordiske DVD-udgivelse er proppet med spoilers og fejl, så læs den for gudernes skyld ikke, før i har fået set filmen!
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 31/03-11 22:06 
Har også Sky Crawlers på Blu-ray. Flyvescenerne er helt fantastiske, mens dialogerne på landjorden nok er der hvor filmen mister mainstream terræn. Jeg kunne godt lide præmissen, man kan også godt forstå det, hvis nogen keder sig.
The medium is the message.
dpldplSkrevet 02/04-11 01:06, rettet 02/04-11 01:14 
The Girl Who Leapt Through Time:

Fik endelig taget mig samme til at se the Girl Who Leapt Through Time, da den kom på bluray og var billig.

Sikke en dejlig lille film, at se her en sen fredag aften. "Simpel" historie om en pige og hendes 2 venner og hvad følger små spring tilbage i tiden har. Den er både sjov og andre tider kører lidt mere på piges følelser.


Kan kun anbefale den videre og er personlig glad for jeg købte den!
Og tro sgu jeg ser Summer wars nu(sikke sent jeg kommer i seng idag :P)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
millenniummillenniumSkrevet 03/04-11 07:47 
Nogen som har set Battle: Los Angeles...?

Lyder som om anmelderne hader den, men publikum er meget mere begejstret.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 03/04-11 10:26 
Jeg skal snart ind og se den. Jeg har læst og hørt det samme om filmen, men det er jo nok ikke sådan en film for det anmeldene publikum. Kan kun håbe på at den er bedre end Skyline..
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 03/04-11 20:36 
Jeg håber på at den er bedre end indepedence day...
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 03/04-11 21:58 
Det ville jo være ganske godt ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/04-11 21:59, rettet 03/04-11 21:59 
millennium>
Nogen som har set Battle: Los Angeles...?

Slåskamp: Los Angeles

Scenerne, hvor kuglerne flyver om ørene på folk, fungerer rimelig godt. Men de "stille" perioder i filmen, er så overdrevet pladdersentimentale, at det bliver ufrivilligt komisk. Ja, det er lige så slemt som i Independence Day.. hvis ikke værre.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 03/04-11 22:51 
Den ser godt nok også forfærdelig ud :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/04-11 08:36 
Hvad ville ID være uden talen... "We will not go quiet into the night, We will not give up without a fight".

ahhhh en poetisk præsident, som bare kan det dér med rim.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 04/04-11 08:59 
Men den slags film skal jo være patriotiske ;-)

Will Smith åbner lugen op til rumskibet "PAFF", og siger: "That's what I call a close encounter". Haha det er sku da gode sager.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/04-11 09:05 
Nej, det er forfærdelige sager :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/04-11 09:26 
B-film ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/04-11 09:31 
Verdens dyreste B-film!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/04-11 10:23 
Sumez>
Verdens dyreste B-film!

LOL ja tak !
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 06/04-11 14:08 
Battle LA: verdensklasse film på alle mulige måder. Den er ikke B skulle jeg lige hilse at sige. Kampscenerne er intense og brutale, og super fedt filmet. Den er episk på alle måder. Det er lykkedes dem at smader LA fuldstændigt, og det kommer til udtryk i ALLE scenerne, ikke noget B dér overhovedet.

Jeg ved den har fået mega hug for at være cliche og cheasy, men ærligt talt så ved jeg ikke hvad folk forventer hele tiden når de tager i biografen. Ja, der var da nogle malplacerede bemærkninger hist og pist, men på ingen måde noget som skader filmen. Faktisk er Avatar langt mere cheasy og B agtigt hvad angår karakter og dialog.

Jeg gik ind og forventede go action, og dét leverer den i kaskader. Det er en rollercoaster uden lige. Den var langt bedre end hvad jeg turde håbe på. Og tag ikke fejl, det ER en krigsfilm på samme måde som black hawk down.

Instant buy!

Og lyden er ubehagelig voldsom!
For The Love Of The Game
RaGeRaGeSkrevet 06/04-11 17:32 
Battle LA er nok det værste omgang pis jeg nogensinde har set. Seriøst, denne film bør undgås! Jeg er fuldstændig enig med alle de negative user-reviews på IMDB. Værste invasionsfilm til dags dato :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
millenniummillenniumSkrevet 06/04-11 22:53 
HA ha, hvis Battle LA bliver sammenlignet med Black Hawk Down, så har jeg rigeligt med grund til at være mistroisk. Tror aldrig de to film kommer til at have noget med hinanden at gøre.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 06/04-11 22:56, rettet 06/04-11 23:15 
Kalicola>
Jeg ved den har fået mega hug for at være cliche og cheasy, men ærligt talt så ved jeg ikke hvad folk forventer hele tiden når de tager i biografen. Ja, der var da nogle malplacerede bemærkninger hist og pist, men på ingen måde noget som skader filmen. Faktisk er Avatar langt mere cheasy og B agtigt hvad angår karakter og dialog.

Skide flot special effects film med lyd der brager igennem, det kan du have ret i, men så stopper de gode sager også!

Jeg tror ALDRIG i mit liv jeg har siddet og krummet så meget tæer under fremvisningen af en film! Det er et stykke magelyst og patriotisk Black Hawk Down, mesterligt propaganda, United States Of Amerika marine heroes pladder af værste skuffe jeg længe har set! Aaaah det lettede ;-)

Selvom filmen er et teknisk vidunder af første klasse når det kommer til speciel effects og soldater der løber rundt og skyder, kan den ikke reddes på absolut nogen måder når jeg kan sidde i en hver scene hele filmen igennem og gætte mig til hvad der skal ske om 10 sek. Der er absolut ingenting i den film som kunne overraske mig hvad angår de forskellige hovedpersoners handlinger og rollefordeling! Den er sindsygt forudsigelig hele vejen igennem. Jeg viste hvem der ville dø og overleve fra starten af. Den eneste sjove replik må være "Who the fuck is John Wayne?" :-)

"What the fuck is a good Sci-fi invasion movie?", burde Jonathan Liebesman og Christopher Bertolini måske spørge sig selv, men det her må så være deres svar!?

Den har det hele hvad sådan en RIGTIG klam patriotisk marine film skal have. Aargh! Måske mangler der lige en araber på de godes hold med en hvid cowboy hat! Ellers er den helt hjemme på det punkt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan den her film ville have set ud hvis USA ikke var i krig! Fordi det er det eneste budskab den her film vil nemlig at fortælle omverdenen om deres unge helte som ligger nede i Afghanistan og så at USA ALDRIG giver op lige meget hvad! De spiser ikke engang morgenmad når det går løs!

HUYAAAAH eller hvad er det nu man siger over there!

Flot film!
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 06/04-11 23:14, rettet 06/04-11 23:20 
Du rammer sømmet på hovedet Neros :) Lagde du forresten mærke til, at de aliens ikke kan ramme en skid med deres "høj-teknologiske isenkram" mens de amerikanske marines nakker en efter en.

Og så skal Michelle Rodriguez altid fyrer en ekstrem cheasy bemærkning af, når hun nakker noget.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-11 06:56 
Enig med Neros.

*lidt spoiler*
Talen, som hovedpersonen fyrer af til den lille dreng, efter hans far er død, er noget af det mest surrealistiske, jeg nogensinde har set på film.
*spoiler slut*

Battle: LA stikker næsten Commando mht. tegnefilmlogik.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 07/04-11 08:20 
Jeg kommer virkelig aldrig til at forstå den der opfattelse af Black Hawk Down som patriotisk USA-propaganda.
Jeg synes virkelig det er en grum film, som lader det være op til seeren at danne sine holdninger om situationen, hvilket i mine øjne fik filmen til at fremstå relativt anti-militaristisk.
Bare ikke på den der letspiselige kliché-Hollywood-måde, krigsfilm plejer at være det (war is baad mmmkay), hvilket jeg faktisk syntes var filmens største kvalitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/04-11 08:41 
Sumez > Enig. Black Hawk Down er lidt af en trojansk hest. - Pænt, patriotisk uden på - men inden i gemmer der sig en politisk agenda. Dem miskrediterer overhovedet ikke lædernakkerne, men ser kritisk på vestlig ideologi og krigens amputerende effekt på vores følelser.

Independence Day synes jeg reddes af en dejlig ironisk vinkel til sit eget stof. Den eksplicitte sprængning af Det Hvide Hus og Præsidentens tale er så meget over-the-top, at man kun kan smile af fjollerierne.

Hvis Battle LA bare minder om Michael Bays selvfede, og klamt patriotiske film, så holder jeg mig langt væk.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/04-11 08:51 
Sumez>
Jeg kommer virkelig aldrig til at forstå den der opfattelse af Black Hawk Down som patriotisk USA-propaganda.

Nu er det længe siden jeg har set den, men husker den som følgende:

Vores stakkels helte kom til skade da de blandede sig i et andet lands anliggender - er det ikke bare synd for dem?

(p.s.: der blev vist dræbt 1000+ somalier men det er ikke vigtigt for de er kun somalier)
SumezSumezSkrevet 07/04-11 09:09, rettet 07/04-11 09:09 
Nu er det også længe siden jeg har set den, men jeg fik præcis det modsatte indtryk.
Filmen bærer præg af en konstant forvirring og en "hvad fanden laver vi overhovedet her?"-opfattelse. Situationen i filmen er konstant håbløs, og tegner et billede af en militæraktion der, på trods af at USA selv opfatter den som en succes, mest af alt minder om et moderne mini-Vietnam.

Til sidst i filmen understreger de hvor få amerikanske soldater der faktisk måtte lade livet i forhold til somalierne, hvilket sætter det hele endnu mere i perspektiv, I STEDET FOR at tegne et billede af USA som helte.
I sidste ende synes jeg dog ikke filmen tager parti IMOD krig/militæraktioner som denne, men den er bestemt heller ikke FOR. Det er faktisk den eneste direkte upartiske krigsfilm jeg overhovedet kan komme i tanker om, og det synes jeg gør den til en særdeles bemærkelsesværdig oplevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/04-11 09:39, rettet 07/04-11 09:40 
millennium>
Sumez > Enig. Black Hawk Down er lidt af en trojansk hest. - Pænt, patriotisk uden på - men inden i gemmer der sig en politisk agenda.

Og det hedder Propaganda!

Black Hawk Down er et af de værste eksempler jeg har set af vestlig propaganda på film hvis man ikke kan se det må man være død naiv!

Den film har INTET med virkligheden at gøre!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-11 09:49 
Husk på at ordet "intet", modsat al forventning, rent faktisk betyder "intet", Neros...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 07/04-11 09:51, rettet 07/04-11 09:53 
neros>
Black Hawk Down er et af de værste eksempler jeg har set af vestlig propaganda på film hvis man ikke kan se det må man være død naiv!

På den anden side, hvis jeg kommer ud af biografen med en fornemmelse af at den aktion i Somalia, som filmen dækker over, var en forfærdelig oplevelse i et land hvor USA i grunden havde intet at lave, og en aktion der aldrig burde have fundet afsted - så har din påståede propaganda jo tydeligvis ikke haft nogen effekt og er derfor ikke noget, man kan holde imod filmen.
Jeg forstår virkelig ikke hvad du baserer din konklusion på, og der er endnu ingen der har argumenteret for det.

Selvfølgelig kan filmen indeholde en vis patriotisme, det er jo indlysende når vi har med amerikanske soldater at gøre, men jeg mener ikke det er selve filmen der står for dette element, og at den forholder sig temmelig neutralt til det, og derfor netop tillader folk at kritisere selvsamme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 07/04-11 09:53 
Må jo tilslutte mig de fleste her, og sige, at ja, effekterne i B:LA er ganske udmærkede, god lyd i den film også, men for syv søren hvor er resten bare en lang patriotisk smøre, som fik mig til at miste en del for den film. Og ja, aliens med supervåben kan ikke nakke et par af de soldater der, men soldaterne kan snildt nakke et par aliens med håndvåben alene. Der hoppede kæden for alvor af.

Jeg havde måske for høje forventninger til filmen, men jeg var pænt skuffet over alt, der ikke var action scener i den film. Og så hende den bad-ass mexicaner der de har taget med. Jeg kan simpelthen ikke døje hende, og har aldrig kunnet :) Selv i Lost var hun forfærdelig.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 07/04-11 10:17, rettet 07/04-11 12:16 
Sumez>
På den anden side, hvis jeg kommer ud af biografen med en fornemmelse af at den aktion i Somalia, som filmen dækker over, var en forfærdelig oplevelse i et land hvor USA i grunden havde intet at lave, og en aktion der aldrig burde have fundet afsted - så har din påståede propaganda jo tydeligvis ikke haft nogen effekt og er derfor ikke noget, man kan holde imod filmen.
Jeg forstår virkelig ikke hvad du baserer din konklusion på, og der er endnu ingen der har argumenteret for det.

Jeg mener Black Hawk Down skære det jo ud i pap for syv søren da!

Anti-militaristiske og anti-krigs films ideologi er et dække for Black Hawk Down og er filmens kerne, da de fleste seere kom ud af bio helt deprimeret. Den forudsigelige reaktion på at blive traumatiserede har stor slagkraft i den film. Så må man spørge, hvad var payoff i "Black Hawk Down" for hæren, da det ligner en komplet screw-up?: Vores mænd gjorde det bedste de kunne, men de manglede den ildkraft til at sikre en vellykket gennemførelse af missionen (tanks, apache angrebshelikoptere, som i starten kunne have gjort forskel, hvis de havde været til rådighed). Budskabet til offentligheden, er: "Måske næste gang vi bare vil myrde de slemme fyre med en velplaceret missil".

Den trickie del er at sikre, at alle facetter af propaganda er enige med hinanden. så filmen simpelthen portrættere den historie, som blev trykt af medierne, som blev givet til dem af statens afdeling, der endelig er domineret af ultra rige, kapitalistiske elite herskende klasser. Om filmen, så er en præcis skildring af historien, som de fleste mennesker vil tro på er tabt for evigt da sandheden om hvad der skete hurtigt bliver glemt!

Black Hawk Down blev lavet i 2001!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 07/04-11 10:19, rettet 07/04-11 10:20 
neros>
Black Hawk Down er et af de værste eksempler jeg har set af vestlig propaganda på film hvis man ikke kan se det må man være død naiv!
Den film har INTET med virkligheden a gøre!

Pokkers, nu ved jeg hvordan det er at være politiker. Udtalelser tages ud af kontekst, og får den forkerte betydning ;-) Du ville blive en god journalist.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 07/04-11 10:20, rettet 07/04-11 12:49 
Echelon VI>
Husk på at ordet "intet", modsat al forventning, rent faktisk betyder "intet", Neros...

Hehe ok Joda :-)

Tror i at Jonathan Liebesman og Christopher Bertolini (Battle LA) selv har fundet på den film?
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 07/04-11 12:37 
Go debat :)

I skal jo se film for hvad de er. Folk har altid så pisse høje krav til film, at det næsten er umuligt at nå derop hvor alting er 100% iorden.

LA er en meningsløs action film som man spiser popkorn til. Og hvis man går ind og ser den med den indstilling, så leverer den varen. På samme måde som crazy heart og the wrestler leverer varen når det kommer til historie og karakterer, men fejler stort når det kommer til action.

Jeg mener, hvis man ser crazy heart og forventer en go spændings film, så bliver man skuffet. På samme måde som man bliver skuffet over LA hvis man forventer en go historie. Det er meget simpelt faktisk :)

Se nu filmene med de rigtige forventninger. Se dem for hvad de er.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-11 12:45, rettet 07/04-11 12:48 
Så alt er godt, så længe forventningerne er sat tilpas (lavt)? Vrøvl!

En (action)film bliver selvfølgelig vægtet på alle sine elementer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig